Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stromy v pražských ulicích budou povinné, říkají nové stavební předpisy

Od středy platí v Praze nové stavební předpisy. Zdaleka nepřináší jen omezení velkoplošné reklamy, o kterém se v posledních dnech tolik mluvilo v čase předvolební kampaně. Při výstavbě nových budov v centru má vznikat méně parkovacích míst, v ulicích musí být stromořadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a91n 59K28o30h22l 4253127671574

Ty názory některých politiků jsou dost.. smutné. Hudeček R^

+2/0
3.10.2014 10:37

P47e65t16r 56B83o69c48e55k 7986392770633

Je to paradox, ale i v padesatch letech (vrsovice) mela nejakou travnatou casto parkovou oblast a ta se nazastavela. Dnes se tyto prostory zastavuji centrama domama bez rozmyslu. Holt kapitalismus a demokracie na neco taky nestaci, kdyz jsou prohnily!!!!!!

0/0
3.10.2014 8:34

A75l84e15x83a27n31d41r 51K78o92s87t49k78a 8622938546194

To věděli už staří Římané. Že pokud má být slušná obytná čtvrť, tak je tam potřeba udělat zahrady, parky, náměstí.. Také měli pitnou vodu, kanalizaci atd. Až později přišel temný středověk s baráky naplácanými jeden na druhý, smradem, špínou, infekcemi.. Jen nevím, proč musíme napodobovat to špatné?

+2/0
3.10.2014 11:19

J59a26n 25D73l32o90u55h14ý 8506230593650

Jak se tam asi ti nájemníci dostanou s věcmi? MHD? ;-D Už vidím, ja si úředník tahá počítač s monitorem metrem ;-D

0/−1
3.10.2014 8:27

M11i56c85h52a95l 25C73h23a46l94u93p69a 6268780539773

Dneska moc lidí klasické počítače asi nemá, většina chce notebook. Že jim to pořád leží doma a zaplatili za to dvojnásobek než by je stál stejně výkonný stolní moc neřeší.

+2/0
3.10.2014 9:22

J65a77n 30D74l93o45u49h22ý 8626880533920

byl jste někdy v kanceláři? ;-D

0/0
3.10.2014 9:24

M58i79c75h18a80l 84C76h45a12l96u81p47a 6298400729643

To bude záležet na firmách. Ty chudší budou mít asi nějaké letité stolní vykopávky, ve dvou posledních firmách měli všichni notebooky (v té první notebookové vykopávky :-)).

0/0
3.10.2014 9:27

J32a54n 57D53l46o77u47h72ý 8916840713640

Notebook je dobrý tak akorát na poštu nebo jako nouzovka. Na celodenní práci to prostě není. Je potřeba velká obrazovka a u technických a stavebních firem hlavně výkon. Jinak vám bude projekt přepočítávat týden. ;-)

0/0
3.10.2014 10:11

M17i72c89h17a71l 80C64h66a28l84u87p40a 6118180759673

Záleží na notebooku, třeba teď se tu fasují osmijádra s 16GB RAM, to se celkem používat dá.

Pracovat na samotném ntb se celý den nedá, ale dá se do dockiny a připojí k němu monitor, klávesnice i myš, takže z hlediska práce je to stejné jako desktop. Akorát že ten by vyšel na polovinu a může tam člověk zapojit čtyři harddisky najednou :-).

0/0
3.10.2014 10:16
Foto

R94a82d54e62k 72P83o89l17i40c98k55ý 6801413131254

Pane Dlouhý-pokud používají stolní počítače tak ty se nepřevážejí a jednou za 2-3roky co se mění se tam autem dostane.

pokud se PC převáží pak jde nepochybně o notebook-ten se dá převézt i metrem.

Rozhodně není důvod kvůli úředníkům mít nějak moc parkovacích míst-kdo chce jezdit až k firmě ať si ji udělá na periferii

0/0
3.10.2014 9:45

J95a23n 22D37l38o17u74h75ý 8486750153450

S počítačem máte pravdu, to byla nadsázka. Ale já docela často jezdím po firmách, mám samozřejmě notebook, ale k tomu minimálně velkou těžkou tašku s doklady. Nejsem sám co takto stěhují podklady.  Pokud bych chtěl jet metrem, tak musím mít krosnu. Jsou řemesníci, co dneska odmítají chodit tam kde jsou zóny atd. Spíš je problém v tom, že si na magistrátu někdo myslí, že když ubydou místa na parkování, že se tím něco vyřeší.

0/0
3.10.2014 10:05

J46a66n 27D51l38o11u79h77ý 8196390193910

Mimochodem ani na té periferii není parkování vyřešeno. :-/

0/0
3.10.2014 10:06
Foto

R32a82d81e75k 71P34o82l35i25c69k90ý 6271883801464

Pokud si pro firmu na periferii koupíte pozemek tak si na něm klidně můžete parkoviště udělat.

0/0
3.10.2014 10:19

J60a29n 17D16l86o66u48h52ý 8496220573270

Na "perifériích" vyrůstají různé office centra. Zaměstananci běžně parkují po okolí a místní pak nemají kde parkovat. Žádné zóny toto nevyřeší, zejména když kapacita parkovišť nemá kapacitu ani na místní obyvatele. Ty podniky si klidně zaplatí parkovné v zóně.

0/0
3.10.2014 11:34
Foto

R79a61d35e16k 66P13o29l14i55c34k97ý 6131233911794

není to tak všude ale platí, že žádné zvýšení počtu parkoviš´t bude řešením-vždy bude málo parkovacích mist-řešením je MHD a zvýšení poplatků za parkování-zéjména pro firmy

0/0
3.10.2014 14:42

J30a76n 75D10l62o57u63h28ý 8576120323310

Mě se zdá, že vyhánímí čerta ďáblem. Se zaváděním restrikcí v centru se plní sídliště napojené na metro, kde se stává situace neutěšená. Dobře, posuneme restrikce až naokraj Prahy, a co dál? Proč se tedy neřeší doprava do Prahy z přilehlých obcí.

0/0
3.10.2014 15:27
Foto

R34a83d39e42k 62P24o17l13i72c88k63ý 6341233681754

Tady přece nejde primárně o to omezit místa pro parkování.

Praha není nafukovací a pokud postavíte více míst na parkování tak musíte postavit více cest...a na druhé straně musíte něčeho ubratněčeho ubrat-zpravidla je to na úkor zeleně, sportovišť a dalších

Osobně jsem raději pro zeleń než parkoviště

0/0
3.10.2014 10:14

J90a36n 31D13l92o93u85h27ý 8756730223930

Ale proč to jinde jde? Proč nemám problém zaparkovat v Berlíně, Mnichově, Vídni nebo v Paříži (tam to v centru taky tak jednoduchý nebylo).

0/0
3.10.2014 10:16
Foto

R69a25d42e77k 14P43o80l94i30c26k91ý 6441883151884

To jste potom jediný kdo ve zmíněných městech problém s parkováním nemá.

Zéjména v historických částech je problém s parkováním všude na světě

0/0
3.10.2014 10:21

J16a41n 23D50l86o93u80h72ý 8916360973380

Buď jsem parkoval přímo na ulici nebo v parkovacím domě. Zaplatil jsem zlomek toho, co v Praze. ;-)

0/0
3.10.2014 11:24

J37a48n 65S62l67o50v29í46k 3879397200588

V Paříži v centru problém zaparkovat není, podzemek je tam spousta a cena je úměrně nastavena hlavně pro krátkodobé stání. Samozřejmě před barákem asi přímo auto nenecháte, i když já měl docela štěstí. Vyšlo mě to levněji naž v podzemce, avšak musel jsem každé dvě hodiny běhat k autu a kupovat další dvě hodiny. Automaty tam mají fikaně nastaveny tak, že na více než dvě hodiny vám to lístek neprodá i když si koupíte kartu na více dní. Pouze od 19 do 7 ráno se běhat nemusí, takže budík nebyl třeba ;-D.

0/0
3.10.2014 12:16
Foto

R89a41d73e55k 74P43o85l24i86c15k78ý 6851623331354

V historickém centru?

0/0
3.10.2014 14:44

J10a87n 51D50l51o16u14h53ý 8556630623330

ve Vídni třeba ano. :-/

0/0
3.10.2014 15:29

J93a68n 67S10l75o30v63í59k 3549297350978

záleží co berete za historické centrum, to je vlastně celá Paříž uvnitř městského okruhu. Ale konkrétně to bylo přímo na avenue Kléber, poblíž Trocadéra.

0/0
3.10.2014 16:06

K57a49r82e51l 32V68a78c10h44u24t 9293582459883

No, asi počet aut už převyšuje počet Pražanů... ;-)R^

0/0
3.10.2014 8:18

J68a52n 85M86a27z90ů21r19e90k 2558284148125

něco ok, něco totálně mimo a jen buzerace....

+1/0
3.10.2014 8:12

T65o97m72á79š 79B62a53r92á11k 1323622310866

Pozoruhodné, ty předpisy kupodivu dávají smysl. Vsadím boty, že tohle naše politická elita nedopustí a hned po volbách je zruší.

+8/0
3.10.2014 8:10

J83a62n 88D78l49o19u64h86ý 8606200733670

copak o to, stromům a zeleni tleskám, ale jestli si Hudeček myslí, že problém s dopravou vyřeší tím, že omezí počet stání ve městě, tak to je fakt na omylu. Raději za velké prebendy prodá volné proluky investorům na banky místo, aby se řešilo parkování návštěníků a nájemníků.

0/−1
3.10.2014 9:12

T12o43m85á47š 58B37a32r27á65k 1223112700446

Tohle je hrozně jednoduchý názor na hrozně složitý problém. Uvedu jenom jeden argument z mnoha. Pokud uděláte místo na další auta, tak ta auta musí někudy přijet a ve finále zahustíte dopravu v centru. 

Nejde vždycky vyhovět všem - pokud máte potřebu mít v Praze dvě a více aut a nespokojíte se s MHD, motorkou, kolem... Pak vám asi nezbyde nic jiného, než se odstěhovat o pár kilometrů dál, kde normálně zaparkujete.

Praha se bude zahušťovat, ale ne kvůli nějaké korupci a developerům, ale protože je v porovnání s jinými městy hrozně "rozplzlá". To je nákladné, musí se stavit silnice, sítě, mhd... Takže stavět v existující Praze je pro město levnější, než Prahu rozšiřovat. Samozřejmě to s sebou nese spoustu dalších problémů, které se musí řešit, ale to je nad rámec jednoho článku nebo dokonce diskuzního příspěvku. Proto na tom pracují odborníci, není v silách běžných lidí tomu porozumět a vidět všechny souvislosti. 

A to nahrává různým vykukům. Vytrhnou z kontextu jedno tvrzení (třeba že bude méně parkovacích míst) a složité souvislosti nahradí jednoduším "Hudeček, developeři, korupce" a je to. Ty předpisy jsou opravdu po dlouhé době skutečně pozitivní věc, ale samozřejmě nejsou výhodné pro všechny a podle mě prostě nepřežijí.

+7/0
3.10.2014 9:29

J48a95n 91D94l67o30u32h65ý 8396170583300

bohuže tohle všechno je jen odsouvání a neřešením celkové koncepce. To se nedá vyřešit třeba nemožností zaparkovat. Bude to mít úplně opačný důsledek. Někteří prostě v tom městě zaparkovat musí. :-/

0/0
3.10.2014 10:13

T21o15m19á49š 25B15a87r98á22k 1763282660556

To se pletete, nové Pražské stavební předpisy po strašně dlouhé době konečně nějakou pořádnou koncepci mají. Jak říkám, nejde se zalíbit všem a zrovna to parkování je strašně vděčné a nafouknuté. 

Ono se zas tolik neděje, většina těch argumentů pramení opět z nepochopení. Čistě na obytnou plochu těch míst bude o něco méně, ale na druhou stranu, dnes je běžné různé obcházení, které by do budoucna jít nemělo. Třeba postavíte dům, uděláte v něm X velkých bytových jednotek a k tomu postavíte odpovídající počet parkovacích míst. To vám schválí. No a pak ty velké bytové jednotky rozdělíte dodatečně příčkou na 2x více bytů a najednou máte o polovinu méně parkovacích míst. To je magie co? Dnes naprosto běžné, ale od kritiků to neuslyšíte, mnohem lépe zní "méně parkovacích míst, nebude kde zaparkovat" atd.

Znovu opakuji, celá problematika je velice rozsáhlá a komplexní. A opravdu má celkovou koncepci. Vytrhávat z kontextu jednotlivé kousky tak, aby to vypadalo jako problém je snadné, ale obrana proti tomu a vysvětlování je naopak velice složité a to už nikdo poslouchat nechce...

+4/0
3.10.2014 10:29

J52a94n 40D13l31o70u60h28ý 8446110233710

Tak jak to je nastavené nově, tak je fuk, zda ten byt rozdělíte nebo ne. Budete-li mít tři malé byty, budete se se sousedy domluvit, kdo z vás bude mít auto ;-D Povinnost mít jedno parkovací místo je dáno velikostí plochy, nikoliv počtem bytů. :-P

0/0
3.10.2014 12:36

T90o92m89á51š 11B71a36r37á27k 1463312230776

Co na to říct? Četl jste můj příspěvek? Máte sice pravdu, ale hrozně zjednodušenou. Zjistěte si, jak se to dělá teď. Samozřejmě, že se to nově odvíjí od plochy, protože když budete mít malé bytečky, tak v nich těžkou budou bydlet rodiny s několika auty. Přesné výpočty vám dělat nebudu a ani neumím, ale mám tu teď třeba tenhle příklad:

Máte 6 bytů po 45 m. Na ty je potřeba 7 míst. Ale když ty byty spojíte do jednoho, vyjdou vám cca 3 místa. Chápete ten rozdíl?

Nově bude jedno, jak budete na papíře kouzlit, pořád to bude ta samá plocha a budete potřebovat třeba 6 míst. Což je teoreticky méně než postaru, ale prakticky často více.

+1/0
3.10.2014 12:58

J50a17n 23D71l31o70u76h35ý 8496240353900

souhlasím s tím, že obojí je neskutečně málo. Pak to vypadá na sídlištích tak, jak to vypadá. Auta parkují už ne jen ve dvou řadách, ale často ve 3. Auta se pak zásadně nezabržňují, aby si ji jiný nešťastník mohl odtlačit. A do toho všeho chodí měšťáci a rozdávají nesmylsné pokuty.

0/0
3.10.2014 13:17

T62o18m45á96š 12B76a14r95á76k 1333222960566

S tím bude souhlasit asi každý. Já jenom vysvětluji, že ty předpisy nejsou nějaký nekoncepční výmysl, ale že mají nějaké důvody a souvislosti. Ty předpisy určují koncepci dalšího rozvoje města (a město se rozvíjet nevyhnutelně bude). Současná situace je prostě taková, že o moc víc aut už Praha nepobere, takže se pracuje s tím jak to je. Kdyby existovalo nějaké lepší přijatelné řešení, tak by ho tam určitě zapracovali.

+1/0
3.10.2014 13:36

J21a15n 91D38l37o16u72h27ý 8346790633470

Město víc aut nepobere - to je právě ten problém, který se neřeší. Proč nevznikají (ne jenom v posledních letech) možnosti zaparkování jako v jiných městech. Rozprodala se spouta proluk většinou bez dalších podmínek. Tím nevzniklo, nebo vzniklo minimálně parkovacích míst, spousta stávajících míst v samém centru města byla developery zlikvidovány ve prospěch nové výstavby většinou bez náhrady. To je chyba vedení města (ne jen za poleslední roky). Pak se nedivme, že je situace jaká je.

0/0
3.10.2014 14:13

J55a22n 39D45l46o51u77h64ý 8596470633900

Mimochodem na okrajích města není situace lepší. Praha si drží pozemky určené k výstavbě garáží a odmítá je k této výstavbě prodat už spousu let. Asi čeká, kolik se nabídne bokem. Přitom parkování je čím dál tím horší.

0/0
3.10.2014 14:17

T40o25m68á27š 26B10a27r93á25k 1243202650846

To ale zase zjednodušujete. Někde problém je (hlavně na sídlištích), někde je to v pohodě. Mimochodem, zrovna na okraji těch míst bude více.

Já ale netvrdím, že problém s parkováním není.

Já se jenom snažím vysvětlit, že situace je složitější. Uděláte víc míst (v centru), bude víc aut, doprava zkolabuje (a s ní MHD), zhorší se vzduch... Není to tak triviální. 

A to, že se nějakou věc nedaří vyřešit přece neznamená, že zazdíme všechno, ne? Ty předpisy mají mnohem větší dopad a i když tuhle konkrétní jednu věc nezlepšují (v centru), tak spoustu dalších věcí řeší. Je potřeba to chápat tak nějak víc kompletně, než jako soubor mnoha malých opatření.

+1/0
3.10.2014 14:27

J95a21n 18D61l73o37u37h80ý 8586550633730

jak může být na stávajících sídlištích s novou vyhláškou více místa? 8-o(viz 1. odstavec)

0/0
3.10.2014 15:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.