Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější jízdné je předvolební populismus, říká šéf pražského DP

Úspěchy? Třeba snížení ceny nového úseku trasy A metra. Potíže? Prodej tramvají, které se kvůli krizi na Ukrajině nedaří vyslat na Východ. Tak vypadal první rok Jaroslava Ďuriše ve funkci ředitele pražského Dopravního podniku. „Musím říct, že z mého ročního působení mám dobrý pocit,“ říká v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T47o60m37á49š 64V94e77s24e90l11ý 5675928320929

Někdy v devadesátejch si DP nechal udělat studii zabývající se zrušením jízdného. Výsledkem bylo, že by se výpadek příjmů +- požral s úsporou za výrobu, distribuci a kontrolu jízdních dokladů. Pochybuji, že by se to od té doby výrazně změnilo. Dokonce jsem nedávno někde četl (pokud si správně pamatuju čísla), že v současné době stojí DP 13 mld ročně, a po zrušení jízdného by to bylo 14. To je 11200 ročně na jednoho pražana včetně kojenců místo současných 10400 (nárust o 7 %). Pokud nebudu počítat všechny obyvatele Prahy, ale jen ty kteří platí daně (odhadem 250000 lidí), tak každého z nás ta sranda teď stojí 52000, potom 56000. A to pořád nemůžeme jezdit bez toho, abychom si za dalších 5000 koupili tramvajenku. Takže za mě, přestože si teď tramvajenku nekupuji protože je pro mě levnější, pohodlnější a rychlejší jezdit autem nebo na skútru, beru okamžitě verzi s provozem MHD "zdarma".

+2/−1
8.10.2014 11:39

M39i90l80o40š 18S57e32t63í21k 3919969684100

No jo, jenomže víte, jaký je to "džob" pro všechny ty, co se motají kolem vymáhání pokut? A ti by najednou o téměř bezpracný zisk měli přijít? Kdepak, už kvůli tomu bezplatná MHD nebude.

+1/−1
8.10.2014 13:03

K37a96r81e27l 67J48a31n44í17k 9338732655694

voláni zadarmo vs mhd zadarmo:

- pro volání existuje konkurence, která tlačí ceny dolu. MHD má monopol.

- více volání není požadovaným veřejně prospěšným cílem, větší využití MHD na úkor individuální dopravy ano

Spíše by se měl pan ředitel ptát, proč MHD má dotace, když volání z mobilu ne. Paradoxně jsou odpovědi téměř identické, jen lze jejich smysluplnost daleko lépe zpochybňovat.

Tím nechci říci, že má smysl MHD zadarmo nebo spíše vždy že má smysl. V mnoha případech ale ano a dotující by ušetřil.

+2/0
8.10.2014 10:25

P25a19v74e95l 61Ř12a53p90e79k 7792306549105

Když jsem vidět plakát se Štěpánkem a pod tím tvrzení, že jízdné bude za 10 korun, tak jsem si řekl, že Praha už je odepsaná, když se v ní najde tolik lidí, kteří zvolí zjevného lháře. Rv

+6/0
8.10.2014 8:59

R24a96d25e57k 66J36a76n29a63t14a 9855756634542

Dneska je jízdné za 13 korun. Nereálné to není. Odhaduju že stačí cca 400-500 mil. Praha má peněz dost, akorát je utrácí za předražené zbytečnosti.

+2/−4
8.10.2014 9:09

P65a93v83e57l 65Ř52a87p17e53k 7452946459665

Můžete mi vysvětlit, jak se jako návštěvník Prahy mohu svézt za 13 korun???

+6/0
8.10.2014 9:19

M56a13r56e26k 60T71u67r33n34o28v58e65c 7475872490606

To máte jednoduché, to si koupíte roční jízdenku za 4750 Kč. Rok má (obvykle) 365 dní. Takže to vychází na 13,01 Kč na den. Pokud se v Praze nevyskytujete moc často, tak se Vám to asi moc nevyplatí. Ale tohle dělá většina měst - že zvýhodňuje ty, kteří hromadnou dopravu využívají častěji. Obvykle jsou to ti, kteří v daném městě žijí...

+4/0
8.10.2014 10:30

R15a88d29e96k 56J87a95n94a32t64a 9125216174522

Jako návštěvník ne, ale jako člověk v Praze bydlící s roční jízdenkou ano. A ten předvolební slib "10 Kč" se (logicky) týká právě Pražáků ...

+2/0
8.10.2014 10:40

R31i69c30h26a16r86d 34N14o95c31a40r 7755347915282

všechny předvolební sliby jsou jen kecy a poopulismus... všichni slibují, ale potom si dělají co chtějíRv

0/0
8.10.2014 8:37

P63a48v56e48l 56Ř75a47p19e68k 7162616939955

Jediná strana, které věřím, jsou Svobodní. Ti totiž slibují pouze jednu jedinou věc, kterou stát či město může zajistit - že nechají co nejvíce odpovědnosti přímo na lidech. Jakmile stát začne za lidi všechno řešit a nabalí na sebe hromadu pravomocí, končí to katastrofou.

+1/−5
8.10.2014 9:01

M68i55l25o80š 48S96e43t76í67k 3339539284630

Sliby - chyby. Však oni by se časem taky vybarvili, jako to udělali ti pánové z jiných nových stran (TOP09, ANO). Kdopak z nich dodržel předvolební sliby?

0/0
8.10.2014 13:08

M24i11l35o56š 30S70e40t45í47k 3729609144320

No jo, člověče, ale co by najednou dělali kamarádíčci z Ropidu? Vy byste chtěl, aby snad makali?8-o

0/0
8.10.2014 13:10

K84a83r60o60l19i54n91a 38M44a49r15i58e 36H36l57a50v95s24o12v29á 6914609465823

pane Řapku, výjimečně s Vámi souhlasím, jenže víte kde je problém? lidé si pokřikují, že chtějí více svobody (odpovědnosti), ale v reálu hledají na koho by mohli tu odpovědnost hodit a mít jen práva

0/0
8.10.2014 18:04

Z21d84e90n63ě59k 31D82u64f75e25k 2214594268

DP by ušetřil hlavně tím, že by zapomněl na organizaci ROPID a dělal si to vše sám.Lidi by na to měl.

+3/−1
8.10.2014 8:35

I16v23o 98G35o35v79a60n 1293969927

Mě se zdá, že počet spojů MHD klesl oproti roku 2008 minimálně o 20%. U metra i více, protože to už jezdí s obrovskými časovými odstupy i v pracovních dnech

+4/−1
8.10.2014 8:15

M43i81l93o50š 57S58e83t40í34k 3469769494330

Ale tak to vlastně máte se vším. Vezměte si třeba různá balení bonbonů, kávy, sušenek... menší gramáž, větší sáčky, stejná cena. Takové to skryté zdražování.

0/0
8.10.2014 13:07

L62u37k77á23š 66H50l82o20u24c97a34l 6892110121934

to je zoufale špatný rozhovor, proč se pana ředitele redaktor nezeptal jestli po volbách bude tlačit na vedení města aby odhlasovalo zvýšení jízdného, což se chystá minimálně ve formě krátkodobého jízdného (lístky, sms) ale někteří politici tlačí i na výrazné zdražení dlouhodobých kupónů

0/0
8.10.2014 7:41

P66a80v85e62l 24S90l57a81d64o80v34n16í91k 6847863227496

Ono to hodně záleží na tom, kdo po volbách bude na radnici. Ale v současné ekonomické situaci si myslím, že výše jízdného je nyní maximální možná.

0/0
8.10.2014 9:38

M66i88r45o97s56l66a92v 78G24e82r28h82a69r60d 6562557899734

A to já jsem si naivně myslel, že "DP" je zkratka pro něco zcela jiného.:-/

+2/0
8.10.2014 7:16

J53a60n 23K35u42d15l55á22č42e42k 7435895

Proč mít jízdné zadarmo? Protože se na ten majetek lidi složili a zaplatili si ho. Říká se tomu daňový poplatník, víte? Protože jste Dopravní podnik města Prahy a když vám zřizovatel řekne, že máte vozit občany (voliče a poplatníky) zadarmo, tak to prostě uděláte. Nejste žádná soukromá firma (byť na papíře možná ano), abyste generovali zisk, ale máte za úkol vozit lidi z bodu A do bodu B.

+2/−10
7.10.2014 23:57

M34i37r85o83s33l21a65v 95G19r24o91s83s98m18a38n97n 8942299774

Zisk je třeba generovat, jinak není možné firmu rozvíjet.

+5/0
7.10.2014 23:59

R59a11d21o43s60l35a40v 56K39l52a44u34d60a 5444338574892

DP nikdy mít zisk nemůže.

+2/0
8.10.2014 6:33

M96i84r36o44s89l93a63v 38G67r39o35s33s76m56a27n22n 8642839874

DP má zisk celkem běžně.

0/0
9.10.2014 8:46

P23e92t34r 57V91e63s36e52l73ý 2899418483746

Socialismus už nebudujeme...

+4/0
8.10.2014 5:53

M60i47c10h19a91l 42P69a17v56l14á91t 9953153334629

Nekteri bohuzel ano. Viz vlada CR, viz Parlament CR, viz Europarlament.

0/0
8.10.2014 8:48

M94i26r21o95s60l44a43v 96G72r36o44s80s63m50a89n48n 8362899604

T14?

0/0
7.10.2014 23:56

P71e38t55r 18U29l31l24m80a65n88n 2417618867402

Myslím, že Porsche by mohly nahradit tramvaje tam, kde nyní jezdí jeden vůz T3. Cpát ji na přeplněné linky byl masochismus.

0/0
7.10.2014 23:39

V72a57c57l77a45v 87P39e26r50o37u81t57k61a 6168657664641

chtělo by to zveřejnit kolik stojí Ropid ročně, tahle umělá pijavice co vymyslí úspory v květnu a v červnu zjistí že je to blbina/ viz Strahov/ si jistě tyhle změny nechá zaplatit.

+7/0
7.10.2014 23:00

P65a16t54r60i34k 49E18g91e73r 8458633777172

- Pan Ďuriš na mě působí velmi kladně, nechtěl bych, aby v této funkci skončil.

- Snaží se udržet DP hl.m. Prahy na úrovni, ale midibus 294 hodnotit za úspěch nelze. Je to práce ROPIDu a MČ Praha 1 hold víme to!

- Nebudou-li se vymýšlet hovadiny tak určitě ne.

- Odpověď dostačující a správné rozhodnutí.

- MHD by mohla mít nižší ceny.

- T14 už nechceme.

Chtělo by to turnikety do metra a na nočních linkách rozšířit provoz od 22 do 6 hod. a ve vybraných zastávkách každý den náhodně policii a v páteřních linkách denních mezi 20 - 0:30 také policii.

+1/−2
7.10.2014 20:39

M41a74r56t49i89n 92F41r70a90n11t30i54š86e28k 7365700693185

proč noční linky od 22? to je ještě v ulicích lidi jako psů, z kin, divadel... a jedou domů. to se v pohodě uživí denní linky. Navíc trasy nočních jsou navrženy i jako náhrada metra. to byste zavřel od 22 do 6?

+6/0
7.10.2014 20:51

T24o98n33d74a 54H42e78j48l17í48k 1848703519757

Rozšířit noční provoz by možná ušetřilo peníze potřebné na MHD, ale spousta lidí by musela využít taxi nebo vlastní odvoz, takže by to šlo docela proti smyslu MHD....Kolem 11 se ještě velké procento lidí vrací domů z různých akcí, vše již jezdí v dlouhých intervalech a bývá dost často výrazně nacpáno...Takže to by byl rozhodně výrazný krok zpět. A Praha není město rozměru Brna, kde za půl hodiny přejdete z centra do velmi výrazné části města....tu, zvlášť při cestě na sídliště typu Kobylisy(nebo Lhotka, Háje, Jinonice atd atd), je MHD k nezaplacení...

+2/0
7.10.2014 21:03

T48o43n95d16a 10H21e25j72l34í92k 1748143339157

Jinak víc policejních hlídek by určitě byl kladný krok, stejně tak prodej T14....Krom nočního provozu se s vámi dá jen souhlasit :)

0/0
7.10.2014 21:05

J46o30h81a31n 13Z37i48n77g82e65l 2301245696511

V naší čtvrti existuje sdružení, které si vzalo za cíl dělat vlastní průzkumy a podle toho optimalizovat trasy a četnost linek. Cílem je najít úspory, aby se nemuselo zdražovat.

Konkrétně u jedné z linek, kterou jsem viděl propočítanou, našli úsporu ročních nákladů 6,5 milionu korun.

Když nastoupil Ďuriš, byli rádi, že je konečně třeba někdo vyslechne, protože do té doby je všichni od radnice až po DP Praha odkazovali na ROPID, kterej si postě linky objedná a je mu jedno, kolik budou stát peněz.

Jaké však bylo překvapení, když od Ďurišova vedení přišla odpověď, že je nějakých 6,5 milionu vůbec nezajímá. Že by se takhle daly přepočítat další linky v Praze raději nikdo nechce slyšet.

Kdysi jsem slyšel definici, že Dopravní podnik je zpravidla městská organizace sloužící k vyvádění peněz z obecního rozpočtu, která jako vedlejší produkt poskytuje dopravní služby.

Čím dál tím víc tomu věřím.

+4/−2
7.10.2014 22:38

R84a91d85e29k 58J54a16n53a32t29a 9695586914512

"optimalizovat trasy a četnost linek. Cílem je najít úspory, aby se nemuselo zdražovat."

Otázka je, zda je toto cílem. Jízdné v Praze je dost nízké (myslím to na které Pražané hlavně jezdí, časové, 13 Kč/den). Jste si jist, že lidé ocení spíše "nezdražení", než prodloužení intervalů? Budete čekat 10 minut déle, když ušetříte dejme tomu dvě koruny? Vy možná, ale hodně lidí ne.

Ono je sice pěkné, že vám nějakým výpočtem vyjde "interval by měl být 30 minut, ne 20", ale tímto znechutíte cestující. Lepší je definovat nějaký standard, například 20 mintu celodenně, 10 minut ve špičce a ten držet a raději nasadit menší autobus, či jednovozovou tramvaj.

+8/−1
7.10.2014 22:57

J73o40h10a49n 18Z72i12n86g66e63l 2671245366691

Třiminutové intervaly jsou zbytečné i na Modřanský, kde jsou takové i v neděli v podvečer. Podobne na linkách mezi Braníkem a metrem C. Obojí jezdí zaplněno kolem 10%. 

A Duris se při svem nástupu nechal slyšet, že chce hledat úspory. Kecy. Jen kecy.

+2/0
7.10.2014 23:39

J59o39h85a85n 50Z73i87n41g17e54l 2551785986911

Čili nejde o prodloužení intervalů z 20 na 30 minut, ale že tři na sedm minut.

+1/0
7.10.2014 23:40

M97i61r60o54s44l96a14v 52G64r79o15s96s49m97a35n31n 8612449274

Nevím, kde čerpáte informace, ale na Modřanské, pokud neberete ten krátký úsek mezi Dvorci a Nádražím Braník, jsou v neděli v podvečer intervaly 7 - 8 minut. V krátkém úseku jsou sice poloviční, ale nedovedu si představit, že půlka tramvají skončí ve smyčce Dvorce a nedoveze lidi na Přístaviště, kde je významný přestup.

Ze starého Braníka na Kačerov to jezdí 1x za 15 minut. Z Nádraží Braník, což je ale úplně jinde, také 1x za 15 minut. Nedělejte si iluze, že kdyby se prodloužil interval na 30, bude vytížení spojů dvojnásobné.

+1/−1
7.10.2014 23:56

M45i93l91a43n 82M18a28j62e41r32č55í93k 1390730194876

kecáte nesmysly:

1.) modřanská trať je úsek Nádraží Braník - Levského a zpět, kde mimo (ranní i odpolední) přepravní špičku pracovních dní (tedy rozhodně ani jednou o víkendu = i v neděli) jezdí jen l.17 (v uvedenou výjimku je posílena o polovinu - každý druhý spoj l.3 jinak končící na Nádraží Braník, která tak posiluje l.17 neustále v úseku Palačák-Nádraží Braník = v Podolí a Braníku, kde navazuje několik BUS linek)

2.) podvečer je kolem 17hodiny a já v nedělním ZJŘ (zastávkovém jízdním řádu - viz http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_17/20141006/17_%28945_1%29T.pdf) vidím defakto interval 7,5minuty (protože v celých minutách toto zapsat nejde, tak se tam opakuje proklad 7minut, 8minut a pořád dokola) = 2,5 násobek Vámi vybájeného tříminutového intervalu, který nemá nejen l.17, ale naprosto žádná pražská TRAM linka ani během přepravní špičky pracovních dní!

3.) jak tu již někdo napsal není produktivní mimo špičku jezdit v nesmyslně dlouhých intervalech

a) značné procento cestujících to odradí od použití MHD

b) při nárazových akcích (např. i jen pěkné počasí = spousta lidí pocestuje na koupaliště či za jiným sportem/zábavou) by MHD nepobrala ani ty, jež dlouhé intervaly neodradily!

c) to že spoj v koncovém úseku není vytížen ani na 10% neznamená automaticky, že za celou 1 cestu nebyl v průměru vytížen minimálně na 50%, protože v jeho centrální části zaplněnost neklesla pod 75%!

4.) jízdní řády neurčuje DPP, ale město - repektive jím pověřený ROPID = DPP, zde šetřit nemá pravomoc! (Ovšem sám vím, že zde by se dalo šetřit zavedením tzv. překryvných linek = 1 linka pojede z 1."periferie", před centrem její interval začne půlit 2.linka, za centrem skončí 1.linka a 2.linka dojede do 2."periferie".)

5.) DPP může šetřit např. tím, že za provedení pravidelných činností, které si může zajistit sám nebude platit zisk soukromým subjektům (tak jak viditelně za poslední rok = "za p. Ďuriše" dělá - viz např. v článku zmíněný prodej jízdních dokladů ve vestibulech metra)!

+2/0
8.10.2014 1:01

M15i12l23a78n 38M65a16j74e15r79č53í34k 1880160844916

Ještě musím dodat, že zavedení tzv. překryvných linek by navíc mohlo přispět k větší:

1.) pravidelnosti MHD - zablokování trasy (poruchou/nehodou, zaparkovaným autem v profilu TRAM TRATĚ ....) na jedné "periferii" by neovlivnilo (nepřerušilo či jen nezdrželo) přepravu na 2. "periferii"!

2.) přímé (bez přestupu) směrové nabídce na "periferiích", protože např. ty Modřany by místo neustálého spojení směr Staroměstská měly polovinu spojení směrem Karlák, Václavák., neboť 17 by jezdila Levského - Výstaviště Holešovice a druhá linka (např.l 27) Nádraží Braník - Vozovna Kobylisy a k tomu l.3 Levského - Palmovka a druhá linka (např. l.13) Nádraží Braník - Kobylisy (metro)/(nástupní) Březiněveská (+ náhradou za stažení poloviny spojů l.3 z úseku Palmovka-Kobylisy/Březineveská by mohlo být prodloužení l.12 z Palmovky na Březiněveskou = zavedení přímého spojení oblasti Bulovky s Holešovicemi).

To je však jen zjednodušená ukázka možného řešení mnohem složitější problematiky (např. je nesmyslné, že většina či dokonce veškeré spoje do/z jedné "periferie" se "potkávají" na opačné straně centra - např. Sídliště Řepy - Anděl jezdí l.9,10 a (mimo špičku prac. dní jen od Kotlářky) 16, kdy dál polovina spojů (l.9) jede Újezd - Václavák - Olšanské náměstí a druhá polovina spojů (l.10 a 16) Palačák - Karlák - IPP - Mírák - Flora a pak se zase všechny sjedou v úseku Nákladové Nádraží Žižkov - Biskupcova (křižovatka Ohrada), kde když se přeruší (nehodou) doprava směr centrum, tak se rovnou přeruší veškerá doprava z Anděla na Řepy!

+2/0
8.10.2014 1:33

M20a60r62t97i15n 28P76e46t26r 6433722298199

Když jste to načal, tak by mě zajímalo, jakou úsporu zhruba přinese nasazení jednovozové tramvaje. Jsem poměrně často svědkem, že i na páteřní linku nasadí večer jednovozovou tramvaj a zvlášť v pátek, ale i jiné dny, je natřískaná tak, že se tam člověk nevejde. Tady bych si zase raději připlatil já, ale každý má jiné preference...

+2/0
7.10.2014 23:47

M84i75l32a39n 19M30a29j48e64r88č79í86k 1270370134636

Večerní nasazení jednovozových TRAM - tzv. sól je z provozních důvodů, kdy tyto večer vyjedou z vozoven na tzv. noční směny = po ukončení provozu denních linek (cca po půlnoci) se na konečných změní na linky noční, jejichž provoz  postupně končí (návrat = tzv. zátah do vozoven) cca mezi 4. a 6. ranní.= noční řidiči musí odjezdit cca 2 až 4 hodiny před půlnocí, aby jejich směna na kalendářní den byla v průměru 8 hodin.

Ovšem nejsem přesvědčen, že vždy jsou vypraveny tyto sóla na kapacitně odpovídající denní linky - respektive právě mimo provozní/přepravní špičky by se ukázala výhoda provozu tzv. překryvných linek, kdy na "periferiích" by byl slabší provoz, ale v (širším) centru proti němu dvojnásobný!

0/0
8.10.2014 1:45

M93a73r34t47i63n 82P77e20t20r 6813852358759

R^ Díky za obsažné info, neměl jsem tušení, že je to z tohoto důvodu...

0/0
8.10.2014 8:32

J62o93s91e85f 65F29a14r30m93a79č85k65a 7524552717

Není nad to, když se papaláš sám pochválí. DP je od svého začátku zkorumpovaný podnik, kde si přišel každý z vedení na své. Nejlepší doby zažil za kralování Béma s Janouškem. Oba jsou paradoxně na svobodě. Podobně jako pražský magistrát byl vždy státem ve státě, kterému bylo vždy moře po kolena. I zde se točily miliardy podle modrých zlodějských pravidel. Nic se nezměnilo ani za TOP 09.

+3/−3
7.10.2014 20:38

M82i21r87o89s73l81a32v 69G47r81o55s12s97m22a29n36n 8432939714

Porovnejte však náklady DP za Béma a před ním. Možná budete překvapen...

0/0
7.10.2014 23:58
Foto

D11a93v86i10d 61H17o97m42o98l92a 4482812209373

Vy jste byl taky ve vedení, že to tak dobře víte? :-)

0/0
8.10.2014 8:04

P15a37v97e93l 95F60a93r40a 9347547144201

Zlevnění jízdného v Praze? To je paradox, nejlevnější hromadná doprava v Čechách vzhledem k počtu kilometrů a ještě ji chtějí zlevnit! Co by za takové měsíční jízdenky dali lidé používající autobusy při cestě do práce na venkově.

+13/−2
7.10.2014 20:28

J27a15n 18K73r52k 1521717793532

takze aerolinky by meli litat prakticky zadarmo? vzhledem k poctu kilometru toho pokryji daleko nejvice! :)

0/−5
7.10.2014 20:35

P77a94v21e36l 81F74a48r32a 9757987104441

Přímou úměru zvládneš, ovšem dle reakce to je asi tak všechno. ;-)

+3/0
7.10.2014 20:40

R73a92d83e30k 42J46a42n77a70t69a 9425956514882

Jízdné tvoří pouze 1/4 nákladů. Pokud byste ho zrušil, tak stačí dotace zvýšit o 33%, spíše však méně, protože odpadnou náklady na pokladny, jízdenkové automaty, revizory.

Ostatně Praha provozuje spoustu jiných služeb, za které žádné poplatky nevybírá. Ulice, chodníky, parky, dětská hřiště...

0/−2
7.10.2014 21:14

M92i34l35a50n 94M19a39j82e36r41č86í66k 1230850554176

osobně jsem názoru, že jízdné v pražské MHD změnu potřebuje a pro některé cestující by to mohlo i znamenat zlevnění, protože je (dle mne) nespravedlivé, že  existuje:

1.) jednorázové - respektive krátkodobé přestupní jízdné,  které má dvojí časovou platnost

- jednu, během níž člověk jen velmi výjimečně dojede z "periferie" do centra (či opačně)

- druhou na 90minut, což zpravidla (zejména s využitím metra) stačí bohat na projetí z jednoho konce Prahy na zcela opačný konec Prahy

2.) časové (měsíční až roční) "kupóny"  jen na celé území Prahy = stejné jízdné platí ten co jezdí pravidelně po jedné městské části (max nejbližších s ní sousedících) a ten co denně dojíždí z jednoho konce Prahy na ten zcela opačný = ten druhý jmenovaný je proti tomu prvnímu výrazně zvýhodněn, porovnáme-li jimi zaplacené jízdné na ujetou vzdálenost/čas jimi strávený v MHD s cenou jednorázového jízdného, jenž by za ní utratili.

PS: navíc je otázka, jestli nemá určitá část MHD být opravdu zdarma - jde o to, že Praha je v celku rovna kraji = celá MHD zdarma je totální nesmysl, ale MHD zdarma v centru, odkud je záhodno vypudit IAD (individuální automobilovou dopravu), protože:

a) není tam dost místa pro její parkování

b) není tam dost místa, aby v současných svých počtech neomezoval/nezdržovala MHD

0/−3
8.10.2014 2:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.