- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Někdy v devadesátejch si DP nechal udělat studii zabývající se zrušením jízdného. Výsledkem bylo, že by se výpadek příjmů +- požral s úsporou za výrobu, distribuci a kontrolu jízdních dokladů. Pochybuji, že by se to od té doby výrazně změnilo. Dokonce jsem nedávno někde četl (pokud si správně pamatuju čísla), že v současné době stojí DP 13 mld ročně, a po zrušení jízdného by to bylo 14. To je 11200 ročně na jednoho pražana včetně kojenců místo současných 10400 (nárust o 7 %). Pokud nebudu počítat všechny obyvatele Prahy, ale jen ty kteří platí daně (odhadem 250000 lidí), tak každého z nás ta sranda teď stojí 52000, potom 56000. A to pořád nemůžeme jezdit bez toho, abychom si za dalších 5000 koupili tramvajenku. Takže za mě, přestože si teď tramvajenku nekupuji protože je pro mě levnější, pohodlnější a rychlejší jezdit autem nebo na skútru, beru okamžitě verzi s provozem MHD "zdarma".
No jo, jenomže víte, jaký je to "džob" pro všechny ty, co se motají kolem vymáhání pokut? A ti by najednou o téměř bezpracný zisk měli přijít? Kdepak, už kvůli tomu bezplatná MHD nebude.
voláni zadarmo vs mhd zadarmo:
- pro volání existuje konkurence, která tlačí ceny dolu. MHD má monopol.
- více volání není požadovaným veřejně prospěšným cílem, větší využití MHD na úkor individuální dopravy ano
Spíše by se měl pan ředitel ptát, proč MHD má dotace, když volání z mobilu ne. Paradoxně jsou odpovědi téměř identické, jen lze jejich smysluplnost daleko lépe zpochybňovat.
Tím nechci říci, že má smysl MHD zadarmo nebo spíše vždy že má smysl. V mnoha případech ale ano a dotující by ušetřil.
Když jsem vidět plakát se Štěpánkem a pod tím tvrzení, že jízdné bude za 10 korun, tak jsem si řekl, že Praha už je odepsaná, když se v ní najde tolik lidí, kteří zvolí zjevného lháře.
Dneska je jízdné za 13 korun. Nereálné to není. Odhaduju že stačí cca 400-500 mil. Praha má peněz dost, akorát je utrácí za předražené zbytečnosti.
všechny předvolební sliby jsou jen kecy a poopulismus... všichni slibují, ale potom si dělají co chtějí
Jediná strana, které věřím, jsou Svobodní. Ti totiž slibují pouze jednu jedinou věc, kterou stát či město může zajistit - že nechají co nejvíce odpovědnosti přímo na lidech. Jakmile stát začne za lidi všechno řešit a nabalí na sebe hromadu pravomocí, končí to katastrofou.
DP by ušetřil hlavně tím, že by zapomněl na organizaci ROPID a dělal si to vše sám.Lidi by na to měl.
Mě se zdá, že počet spojů MHD klesl oproti roku 2008 minimálně o 20%. U metra i více, protože to už jezdí s obrovskými časovými odstupy i v pracovních dnech
Ale tak to vlastně máte se vším. Vezměte si třeba různá balení bonbonů, kávy, sušenek... menší gramáž, větší sáčky, stejná cena. Takové to skryté zdražování.
to je zoufale špatný rozhovor, proč se pana ředitele redaktor nezeptal jestli po volbách bude tlačit na vedení města aby odhlasovalo zvýšení jízdného, což se chystá minimálně ve formě krátkodobého jízdného (lístky, sms) ale někteří politici tlačí i na výrazné zdražení dlouhodobých kupónů
Ono to hodně záleží na tom, kdo po volbách bude na radnici. Ale v současné ekonomické situaci si myslím, že výše jízdného je nyní maximální možná.
A to já jsem si naivně myslel, že "DP" je zkratka pro něco zcela jiného.
Proč mít jízdné zadarmo? Protože se na ten majetek lidi složili a zaplatili si ho. Říká se tomu daňový poplatník, víte? Protože jste Dopravní podnik města Prahy a když vám zřizovatel řekne, že máte vozit občany (voliče a poplatníky) zadarmo, tak to prostě uděláte. Nejste žádná soukromá firma (byť na papíře možná ano), abyste generovali zisk, ale máte za úkol vozit lidi z bodu A do bodu B.
Zisk je třeba generovat, jinak není možné firmu rozvíjet.