Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Blankou by po otevření měla jezdit autobusová linka, trasa se řeší

Tunelem Blanka by brzy po jeho prosincovém otevření mohla začít jezdit autobusová linka MHD. Ropid, který organizuje dopravu v metropoli, s tím počítá. Vedení města nyní shání povolení a řeší, jak novou linku zaplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37a76r78t89i55n 87P25e86c24i16n64a 4901703

Hlavně je v tunelu jaksi problém se zastávkami MHD:-P

0/0
10.11.2014 11:38

F59r83a63n12t89i49š49e20k 82V68a34n12ě82k 1367734337627

Opravdu jen právní problémy. Buď je tunel bezpečný a může v něm jet jakýkoliv BUS a nebo tam prostě nemůže jet žádný a to včetně zájezdových atd.. A případě uzavření Blanky, tak se ty dny kdy se Blanka uzavře, tak se odkloní a pojede dle výlukového jízdního řádu a s prodlouženou jízdní dobou a nebo se zruší úplně. Stejně jako u tramvají, když je vyloučený nějaký úsek. Skutečně umělé problémy, které mají zdůvodnit proč to nejde.

0/0
11.10.2014 12:04

A60n48t61o48n35í48n 58M91a43c25k 1198141961404

Blanka je klasickým případem loupeže za bílého dne. Co páni Hudečku a vám podobní?Rv

0/0
11.10.2014 10:59

T48o59m61á74š 20Z36e69m38a75n 3275368534185

Při srovnání původních plánů a konečné ceny to zas taková hrůza není.

0/0
11.10.2014 13:06

K54a86r71e60l 50J63a61r54o25s39l32a33v 45P15r20o55c33h40á15z85k38a 7846526302614

Autobusy by měly jezdit KAŽDÝM tunelem. Mělo by to být tím vůbec základním prvotním předpokladem ke schválení jeho výstavby. Trasa by měla procházet VEŘEJNOU diskuzí nejméně ROK před jeho otevřením. Pro případ jeho uzavření by měla nepřetržitě sloužit paralelní povrchová linka s intervalem 60 - 120 minut. V okamžiku uzavření by se na ní intervaly odpovídajícím způsobem zkrátily a podpovrchová by byla pochopitelně mimo provoz. Konečná by měla být v BLÍZKOSTI frekventovaného bodu zájmu, ne na něm. Prostě jelo by to ještě o 1 zastávku dál a bylo by to trošku stranou. O takové PŘESTUPNÍ stanice jakou koumáci vymysleli například na DEJVICKÉ, kdy vystoupíte z metra nebo z tramvaje a půl hodiny bez jakéhokoliv vodítka hledáte stanici autobusu opravdu nikdo nestojí. Žiji v Praze po mnoho desetiletí, a o dopravu se zajímám. Jak asi dlouho tu stanici hledá někdo kdo není z Prahy? Mezi Malovankou a Trojou by měla linka několikrát vyjet na povrch tak, aby ji mohlo využívat co nejvíce zájemců. Ze začátku by zde měl být nasazen dlouhý řídký interval, a po týdnu po měsíci by se měl za chodu upravovat podle zájmu, který bude pochopitelně jen postupně narůstat, tak jak se na ni cestující zvyknou spoléhat.

0/−2
11.10.2014 6:09

P62a95v91e32l 72S43o21b81o40t14k14a 5700644

Je to zvláštní, hledat takto pro tunel využití :-)

0/0
10.10.2014 22:51

J67a50n 45F85i33a29l38a 7504747315599

"Běžná linka MHD dnes žádným tunelem nejezdí" - to není pravda. Tramvaje jezdí Vyšehradským tunelem.

+5/0
10.10.2014 21:55

M81i51r85o31s67l78a68v 44G50r97o86s66s68m32a52n94n 8212519154

A co třeba metro?

+3/0
10.10.2014 22:20

J10o15s84e68f 72J64ů49z52a 1618328903217

Pokud linka bude, lidé jí jezdit budou. Ale převezme je především metru, což není dobře. A spolehlivost bude nejspíš podprůměrná, takže pokud by některou oblast obsluhovala jako jediná linka, lidé tam rádi nebudou. V Praze 6 máme odstrašující případ Bílé Hory s jedinou nespolehlivou tramvají 22.

0/0
10.10.2014 21:16

T87o74m42á49š 30K57n89a24i60f44l 6693300657790

Proč by mela byt spolehlivost podprumerna?

0/0
10.10.2014 21:40
Foto

M82a76r62t79i33n 27Š97u69b31r53t 1965821234655

Protože původní návrh té linky byl v trase OC Zličín - Zličín - Sídliště Řepy - Nemocnice Motol - Vypich - Hradčanská - Poliklinika Prosek - Letňany - Tupolevova - Staré Letňany - Kbely. Už ve Zličíně je to schopné chytnout 5 minut, dalších 5-10 v Kukulov před Vypichem, kde teď už je zúžení na 1 pruh za křižovatkou, v opačném směru Holešovičky, Tupolevova, Vysočanská, Liberecká. Navíc tunel skutečně bude během špiček omezován na vjezdech, při každém zastaveném vozidel, nehodě, náznaku kolony, zvýšených emisích krátkodobě uzavírán a nikomu se v takové situaci nebude chtít stát v busu někde v koloně.

+2/−1
10.10.2014 21:52

P36a17v21e58l 85F98o91l36t81á31n 4470312374

Protože to tvrdí Jůza.

+2/−1
10.10.2014 22:42

J53o64s45e64f 12J91ů80z71a 1888808973737

Důvody vypsal pan Šubrt a nevidím důvod, proč je opakovat. Výpadky na dlouhých linkách můžete pozorovat každou chvíli. Dokážete kromě rádoby vtipného zdůvodnění věcně oponovat argumentaci pana Šubrta?

+1/0
11.10.2014 11:07

T23o27m52á87š 51Z47e44m33a95n 3335378574705

Doufám, že neuvažují o bus pruhu, ikdyž s Hudečkam ovládaným automatem bych věřil i v cyklopruh..

+7/−4
10.10.2014 21:13

T78o80m90á50š 79K57n85a95i69f25l 6663180427790

To me napadlo jako první... Hudecek je toho schopnej.

+3/0
10.10.2014 21:40

J31i84ř55í 47M36u23ž84í72k 5816487472402

Podle mne by se místo levého pruhu mohl vybudovat tramvajový pás... ;-)

0/0
10.10.2014 22:02

J83i13ř96í 41V29i37m86r 5923337210880

:-) taky mě to napadlo

0/0
11.10.2014 8:42

R31o18b32e21r76t 52H11o85m79o19l67k23a 2470502852101

Je to obrovsky potencial, pomerne jednoduse a efektivne by se dalo propojit Nadrazi Holesovice - Hradcanska - Andel. Ale jen tyhle 3 zastavky, aby to nebyla promarnena prilezitost jako linka 125, ktera vymeta kdejake kotehulky, coz je sice super, ale neprilis "expresni". Kdyby ji presmerovali na trasu Smichov-Kacerov/Roztyly-Skalka, pak OK.

+3/0
10.10.2014 20:36

T44o84m16á97š 52Z12e49m73a82n 3975388954385

Možná to natáhnout od Nemocnice krč - Anděl - Dejvice - Troja.

V tomhle směru spojení nestojí za moc.

0/0
10.10.2014 21:12
Foto

M31a48r55t19i94n 33Š38u14b11r18t 1305791614675

Spojení Nádraží Holešovice - Anděl je dosti kvalitně dostupné metrem s přestupem na Florenci, spojení Nádraží Holešovice - Hradčanská jde zajistit tramvajovou linkou. Oboje rychlostně srovnatelné s tím autobusem, zejména proto, že než se bus vymotá přes Trojský most do Blanky a vyjede z Blanky ven na Hradčanskou či na Knížecí, tramvají i metrem tam budete taky. Navíc ten bus by byl podstatně méně spolehlivý, tj. taková linka by žádný význam neměla.

Přemýšlím o citaci z článku, že je jisté, že bus vjede do tunelu na Malovánce a vyjede v Troji. Taková jistota je poněkud absurdní, když na Malovánce zdaleka není tolik lidí, kteří by chtěli jet do prostoru od Bulovky dál přes Prosek do Letňan apod. Pokud by bus vjel do tunelu na Malovánce, minul by úplně zdrojové oblasti lidí v oblasti Střešovic a Dejvic, včetně Hradčanské. Pokud bus do tunelu vjede, tak až za Hradčanskou na vjezdu U Vorlíků.

Aby měl bus komplexem Blanka smysl, musí nabídnout něco, co dnes jde projet MHD výrazně složitěji a pomaleji. Nejvíce vytíženým se jeví spojení Bohnice/Čimice - Hradčanská, které zajišťuje cestujícím, že nemusí využívat k přestupu na metro velmi hlubokou stanici Kobylisy a pak znovu vylézat na tramvaj na Vltavské a pak znovu pro cestu na Dejvickou přestupovat na Hradčanské, nebo jezdit metrem až přes Muzeum. Na takovém spojení je rychlostní zisk vyšší než 10 minut při jedné jízdě.

Problémů je ovšem spousta. Vjezdy do tunelu budou na obou koncích běžně regulovány. Není možné v tunelu připustit kolony z důvodu bezpečnosti. Ale na vjezdech není prostor pro samostatné řadící pruhy pro busy, takže bus si na nájezdech často nějakou kolonu odstojí. Pokud se zdržení při takové jízdě přiblíží těm deseti minutám, tak takový bus atraktivní nebude, stejně jako když bude občas jezdit při uzavírce tunelu třeba Veletržní ulicí. To pak nemá žádnou přidanou hodnotu.

Obecně je pokušení udělat tu linku silnou v krátkém intervalu a nahradit s ní třeba na severu linku 200. Ale pak případnou nepravideln

+2/−1
10.10.2014 21:32
Foto

M31a26r89t58i90n 43Š36u51b18r27t 1225461284675

Ale pak případnou nepravidelnost schytá i obsluha pro ty lidi, kteří nadále budou chtít busem jen k metru Kobylisy. Přidat další linku je zas v tom celém úseku plýtváním. Navíc linka by měla jezdit i ve směru z centra okolo Katastrálního úřadu a k tomu by byly potřeba úpravy křižovatek a tramvajové trati v Klapkově ulici, což se bleskově stihnout nedá.

Dále jsou i varianty vedení na Prosek a do Letňan a Kbel, ale tam linka zase vytahuje další lidi z již dnes pásmovaného úseku linky C metra a vytahovat lidi z metra v koncovém úseku není zrovna to, co je ekonomické, zvláště, když tam druhou půlku lidí z metra tahají logicky busy směrem k metru B.

+1/−1
10.10.2014 21:34

R57o38b77e23r15t 57H57o69m21o13l52k26a 2560952422761

Ano, mate pravdu, dokonce to jezdim skoro denne (Holesovice-Andel). Ale tady by slo o jizdu bez prestupu a celkove jako odlehcovaci varianta pomerne vytizeneho spojeni. Tramvaj se tam ve spicce promotava cca pul hodiny a neustale cukani v kolonach neni uplne nejpohodlnejsi zpusob prepravy. O vytizenosti metra a delce prestupu se bavit ani nemusime... Kolony na vjezdech jsou teoreticky mozne, ale uvidime co na to praxe...

0/0
10.10.2014 23:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.