Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější MHD, nové metro, více školek. Strany v Praze našly první shodu

ANO, ČSSD a Trojkoalice už hlásí první programové shody pro případnou budoucí spolupráci v pražském zastupitelstvu. Prioritou by mělo být více školek v metropoli, výstavba metra D z Písnice na náměstí Míru či levnější jízdné v městské dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62o86m82a28n 51P73o37l61á78č65e11k 5616519115

Největší vtip je v tom, že to stejně zaplatíme přes daně. Tramvaj, metro ani autobus levněji nepojedou a ŽÁDNÝ dopravce to nebude dotovat ze svého. ( v PID je více než destíka dopravců), takže dosype město na prokazatelné ztrátě...

Ale jako politický bod dobrý. Dost hejkalů bude nadšených.

+1/−1
19.10.2014 22:23

A17n67e31t70a 23M45a94l14á 6101650565

Nějak nevidím ten návrh na zlevnění MHD, vidím zas jen stupidní zvýhodnování určoté skupiny obyvatel.... jako by to nestačilo už teď.

+3/−1
18.10.2014 12:10

O93t39o 94Č55e58r84m80á17k 9106572135315

Tedy, takových chytrých hlav tady, který přesně vědí, jak Prahu pozvednou, jak v MHD, tak metru, parkování, bezpečnosti, řešení obchvatu. Se divím, že jste nekandidovali, ty vaše super nápady by lidi jistě přilákaly vás volit ;-D a jako mávnutím proutku byste vše hnedka vyřešili ;-D

0/−3
18.10.2014 0:22

R77a41d91e29k 67N41o12v55a78k 9864803889180

propojením D1 a D11 mají na mysli stabu 511 SOKP nebo nějaký paskvil na 101čce jako to zkouší u Kralup?

+3/−1
17.10.2014 23:56

P69a82v67e97l 78H67l82a81v62s93a 4799974669328

...výstavba propojení hradecké a brněnské dálnice, které by odvedlo dopravní zátěž ze Spořilova

to chtějí asi skoro všichni, ale kudy cestička? jestli jinak než je stávající projektovaná 511, tak dalších 15 let se do země nekopne

+3/−1
17.10.2014 22:26

K16a25r80e43l 11D58r64d10a 6923805527749

Skvěle! Nižší roční předplatné je výborná zpráva. Dobrá motivace k placenému cestování i k omezení osobních aut.

  Jinak statistika pro 1.233 tis. cestujících: 29% jezdí zdarma, 11% na jízdenky, 21% na měsíční předplatné, 17% na čtvrtletní předplatné, 16% na roční předplatné.

  Počítám, že se nyní vyplatí všem šetřit na roční předplatné. ;-)

+1/−1
17.10.2014 17:56

Ř45e67h62o10ř 25V51l23a66s50á25k 2964494111786

Jako nic proti slevám na MHD (i když důchodce úplně zdarma fakt nechápu), ale kde na to vezmou? To budou muset naopak začít podstatně víc obírat automobilisty.

+6/−1
17.10.2014 17:25

P44e48t94r78a 97Š49m68í74d78o49v62á 4162462867583

Nechápu zlevnění jízdného. Řekla bych, že to, kolik stojí teď, je absolutně v pořádku. V málokterých městech je MHD tak levná jako v Praze. Zajímalo by mě, kde vezmou peníze, které jim budou logicky po zlevnění chybět..

+4/−4
17.10.2014 17:25
Foto

M14a82r74t26i36n 92Š46u24b98r92t 1635561524645

Tak to je objektivní konec pražské MHD... Pokud i města typu Ostrava, Varšava či Budapešť, s kolikrát nižší nabídkou a kvalitou MHD, mají ceny ročních jízdenek v přepočtu od 6 000 výše, tak jít pod 4 000 je ekonomická sebevražda. Spolu s určitým zvýšením počtu cestujících to bude znamenat nutnost zvýšení roční dotace nejméně o 2 miliardy a to v současné ekonomické situaci města nebude legrace. Navíc DP je po krk v dluzích za vozidla a potřeboval by spíše navýšení úhrad za vozokilometry u všech trakcí, stejně jako ostatní dopravci, aby z toho mohl generovat zisk na úhradu nákupu vozového parku.

+8/−4
17.10.2014 15:35

K65a10r83e93l 98D79r30d61a 6963125537359

Asi jste se přepočítal. Mně to vychází u cca 200 tis. držitelů ročních jízdenek na ztrátu 220 mil. Kč. Přitom počet držitelů mírně klesá a tímto by se měl zájem o nákup jízdenek zvýšit.

  Například tržby z pokut dělají cca 220 mil. ročně. V zásadě lze více pokutovat a více motivovat k nákupu jízdného a ztráta se nepozná. ;-)

  A pokud neumíte počítat, dostalo mě složení zaměstnanců DPP a jejich platy. DPP má 4100 řidičů, 3200 dělníků a 2800 TH pracovníků. Přitom DPP mají jen 511 VŠ. Většina zaměstnanců je vyučených a SŠ. Nejvyšší platy mají TH zaměstnanci, v průměru 39.000 Kč měsíčně, celkem 1.320 mld. Kč ročně.

  Chtěl bych být středoškolákem v kanceláři u DPP a nosit domu 39.000 Kč. ;-D

  Jak to, že z 2800 lidí TH pracovníků má jen 511 vysokoškolské vzdělání? Doprava neláká yntelygenty? :-)

  Těch úvodních 220 mil. představuje roční plat pro 470 těchto dobře placených středoškoláků DPP, co neumí ani počítat. Co spustit nějakou tu reorganizaci a kanceláře DPP trochu vyluxovat? Kdyby chybělo ve stavu DPP 15% dobře placených kuliferdů, poznalo by se to vůbec? ;-)

+1/−1
17.10.2014 17:28

Ř76e92h83o60ř 62V45l76a78s90á20k 2234744831516

Těch 39 000,- to asi nebude čistá mzda, ne?

0/−1
17.10.2014 17:30

K51a11r80e79l 14D84r22d31a 6233825627319

Čistá průměrná vychází na 29 - 31 tis. podle počtu dětí. 

  I tak, žiji v přesvědčení, že si SŠ či vyučený donese v Česku domu 15 tis. na ruku čistého maximálně. Za 15 tis. dělají v Praze i VŠ.

  Že by vedení DPP mělo platy 300-500 tis. měsíčně a průměr to výrazně zkreslovalo?

+1/0
17.10.2014 18:09

R51o87m78a83n 31P76o24l81á66č69e30k 5256429115

Zkuste si na prace.cz zadat výplatu 25 hrubého a kolik pak z toho budou náklady na zaměstnance pro společnost. ;-)

0/0
19.10.2014 22:21
Foto

M21a75r84t73i88n 69Š28u24b37r78t 1595251324495

Tak "transformace DP" v tomto směru probíhá už cca 15 let a stále se ještě nepodařila. Pokud byste jí dokázal udělat ihned podle vašich představ, budete kouzelník, ale současně nepochybně budete svědkem dosti zajímavé stávky.

Myslím, že jste do výpočtu nezahrnul několik věcí. Jednak taková cena roční jízdenky by nepochybně skutečně nalákala lidi, kteří si dnes kupují jednotlivé jízdné, měsíční jízdné, či čtvrtletní jízdné. Tj. nešlo by jen o propad z příjmů u ročních jízdenek způsobený slevou, ale o razantní propad v příjmech za ostatní jízdenky. Přechod na roční není v tomto případě ziskem města, ale další ztrátou. Určitě by došlo k určitému nárůstu přepravených osob a bylo by nutné adekvátně posílit určité spoje, což přináší potřebu dalších provozních nákladů. Současně by se radikálně změnil poměr v cenách za jízdné v Praze a v regionu, vzájemné ceny mezi PID a třeba cenami Českých drah, které by způsobily vážné narušení funkce integrovaného systému, protože Střední Čechy na srovnatelný pokles dlouhodobých cen jízdného prostě nemají a nemohou jej dotovat. Dvě miliardy jsou jen hrubý odhad, lze se spíše obávat, že to bude víc. Musíme si uvědomit, že jen zprovoznění metra A příští rok samo o sobě zvedá náklady na MHD o více než 300 milionů Kč ročně, případný bus tunelem Blanka o 30 milionů Kč ročně apod. Tj. už i bez snižování jízdného máme dost problémů, jak ty peníze na provoz shánět. Navíc potřebujeme peníze na start stavby toho metra D a takto si i poslední dostupné zdroje prostě omezujeme.

+3/−2
17.10.2014 22:09

K49a63r70e69l 76D10r23d34a 6903225367919

Jako cestující a Pražan bych revoluci v jízdném uvítal. Argumenty, proč nic takového nejde mi přijdou jako podraz. Raději bych uvítal ochotu se nad tím alespoň pozitivně zamyslet. A místo toho, vy se bojíte, že bude v MHD víc cestujících? Nejste úplně mimo?

  Především, 4 mld. co se vyberou u DPP na jízdném, padnou na platy zaměstnanců DPP. Tím je tento  podnik a na nule, co se týká jízdného.

  Jinak podle mě fungují "akce" a "nechci tu slevu zadarmo". Na základě "obchodního humbuku" lze předpokládat, že se vybere reálně víc peněz za jízdné. Ostatně, která česká rodina má na to, aby právě 1. ledna vysázela na stůl 8-16 tis. za jízdné? Oslovujete i tak jen část trhu, řekněme 20-25% cestujících. Počítám, že předplatné konečně doteče mladým, co dnes jezdí na SMS a na černo.

  Jinak tržby za jízdné DPP klesají, nejvíce u čtvrtletních a celoročních časových jízdenek. Kam pak mizí cestující z pražské MHD? Demografie?

  Argumentace s PID mi uniká. Nevidím zde významný příjem DPP. Jde snad o to, že je pražská časová jízdenka součástí časové jízdenky v PID a České dráhy by musely jít s cenou také dolu? Ale roční časové jízdné tady neexistuje. Prosím o komentář.

  A jinak např. Praha nově přišla o peníze z rozpočtu ve prospěch Středních Čech. Tak by je mohli dát Středočeši do lepší dopravy, ne? ;-)

+1/0
18.10.2014 11:25

O96n69d69ř83e41j 59S63e71m83e11c55k38ý 8191726618335

Převážná většina těch THP nesedí nikde v kancelářích, ale jedná se o provozní pracovníky. Např. dispečery, výpravčí, téměř veškerý staniční personál metra, revizory atd.

+2/0
18.10.2014 2:13

K73a50r15e70l 60D91r42d26a 6153595557649

Proto dotaz, zda by jich 15% chybělo? O provozu DPP nic nevím. Jen bych čekal, že práci 4100 řidičů by nemuselo zajišťovat 6000 dalších pracovníků. Přijde mi to jako vysoce neefektivní podnik. Jak kdyby fabrika měla ve výrobě 200 dělníků a k tomu si držela 300 šéfů a úředníků.

+1/0
18.10.2014 10:00

M11i96c50h93a61l 61P76a30v54l67á93t 9273643674769

Prazske MHD by pomohlo jedine zdrazeni a oni budou zlevnovat. :o)

+5/−5
17.10.2014 14:19

M65i61l24a41n 67V36l60č11e27k 7713316308466

jěstě kolotoče o matějské zdarma nebo max. za korunu

+7/−1
17.10.2014 14:02

F77i37l66i36p 10H18a17l82m13a15n 7437579205831

kdo to všechno zaplatí? zvýšíme daně? Poplatky za parkování? za nemovitosti?

Na to Vám kašlu, nemám zájem aby jste přerozdělovali moje peníze, přerozdělím je radši sám.

Kdyby hste místo toho vyřešili, že metro bude bez řidičů podle nejmodernějších technologií aby se ušetřilo, kdyby jste vyřešili systém modrých zon, kdyby jste místo výstavby nových bytů vytvořili systém na řádný prodej těch existujících, byl bych vám vděčenější!

+4/−1
17.10.2014 13:52

J12a28r82o20s53l94a33v 64M60e52d44u24n95a 6732458497760

tak to abychom o víkendu doma u oken otevřeli ústa, až poletí ta... pečená vodňanská kuřata

+8/−1
17.10.2014 13:24

P89e40t55r 83Š76k39o37d90a 5647580694820

Zlevnění roční jízdenky je fajn, ale čím se to vykompenzuje? Měli by zrušit ty velkorysé slevy pro důchodce, protože takový luxus dnes v Praze není na místě.

+12/−2
17.10.2014 13:06

J58a19r96o20s25l76a97v 97M87e20d76u50n53a 6722168827650

co na to vaši rodiče?

+2/−13
17.10.2014 13:24

P93e20t18r 66U64l66l66m79a37n27n 2517528827612

Co by na to měli? Všude, kde MHD není, nedělá důchodcům nejmenší problém jet nakoupit autem(což je vždycky dražší, než zde cesta MHD) a tady nemají na lístek na MHD?

+14/−1
17.10.2014 13:42

M40i74r93o77s93l35a26v 85Z57i68k50m77u11n29d 7789433324663

Kompenzace spočívají v odstranění nehospodárností v organizaci tramvajové nebo autobusové dopravy, téměř na každé lince jsou minimálně dvě vozidla včetně řidiče zbytečně navíc - vidíte to na konečné, kde stojí několik vozidel téže linky současně ... v zemi s nejlépe organizovanou dopravou > Švýcarsko > stojí na konečné pouze jedno vozidlo, do něhož se dá nastupovat ihned po příjezdu > mají tam pouze jeden označník, pobyt na konečné je tak 70 % intervalu mezi spoji, během této doby dokáže řidič použít sociální zařízení (prostě nezbytná lidská potřeba) nebo si pořídit v automatu drobné občerstvení. Nikomu nevadí, že ve vozidle sedí cestující a řidič nikde ... a to jistě nejsou v zemi helvétského kříže benevolentnější bezpečností předpisy než v tuzemsku, spíše naopak ...

+3/0
17.10.2014 16:12
Foto

M30a17r98t64i59n 73Š90u53b39r52t 1455481804555

Hmm, tak v Praze bohužel máme už střídané přestávky na trase. To má třeba u tramvají za následek, že má na konečné jen minimální obratové časy na dorovnání případného zpoždění, právě těch třeba 70 % intervalu, takže stále více spojů odjíždí už z výchozí zastávky zpožděných. Tj. se zavedením této vymoženosti se zhoršila pravidelnost provozu a možnosti dispečinku jej operativně ovlivňovat. V centru často nemůže odklánět linky a musí je nechat stát, bo musí vozy dovézt na střídání na Anděl, Pavlák, či Palmovku, kde má řidiče. V tak hustém provozu, jaký Praha má, by právě dispečink dnes byl vděčný za každou soupravu na lince navíc.

+1/−1
17.10.2014 22:14

P45e37t24r 19U78l78l38m88a39n76n 2337598977242

„A rádi bychom, aby zdarma jezdili navíc i rodiče na rodičovské dovolené, aby se jim snáze cestovalo po Praze,“8-o To je jako co tohle?

+10/0
17.10.2014 12:42

M87i65l59o58s83l28a84v 61J53a41n19o43u13š13e80k 3856423223298

Klasicke CSSD zblebty no. Zdroje jsou...

+6/−1
17.10.2014 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.