- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Největší vtip je v tom, že to stejně zaplatíme přes daně. Tramvaj, metro ani autobus levněji nepojedou a ŽÁDNÝ dopravce to nebude dotovat ze svého. ( v PID je více než destíka dopravců), takže dosype město na prokazatelné ztrátě...
Ale jako politický bod dobrý. Dost hejkalů bude nadšených.
Nějak nevidím ten návrh na zlevnění MHD, vidím zas jen stupidní zvýhodnování určoté skupiny obyvatel.... jako by to nestačilo už teď.
Tedy, takových chytrých hlav tady, který přesně vědí, jak Prahu pozvednou, jak v MHD, tak metru, parkování, bezpečnosti, řešení obchvatu. Se divím, že jste nekandidovali, ty vaše super nápady by lidi jistě přilákaly vás volit a jako mávnutím proutku byste vše hnedka vyřešili
propojením D1 a D11 mají na mysli stabu 511 SOKP nebo nějaký paskvil na 101čce jako to zkouší u Kralup?
...výstavba propojení hradecké a brněnské dálnice, které by odvedlo dopravní zátěž ze Spořilova
to chtějí asi skoro všichni, ale kudy cestička? jestli jinak než je stávající projektovaná 511, tak dalších 15 let se do země nekopne
Skvěle! Nižší roční předplatné je výborná zpráva. Dobrá motivace k placenému cestování i k omezení osobních aut.
Jinak statistika pro 1.233 tis. cestujících: 29% jezdí zdarma, 11% na jízdenky, 21% na měsíční předplatné, 17% na čtvrtletní předplatné, 16% na roční předplatné.
Počítám, že se nyní vyplatí všem šetřit na roční předplatné.
Jako nic proti slevám na MHD (i když důchodce úplně zdarma fakt nechápu), ale kde na to vezmou? To budou muset naopak začít podstatně víc obírat automobilisty.
Nechápu zlevnění jízdného. Řekla bych, že to, kolik stojí teď, je absolutně v pořádku. V málokterých městech je MHD tak levná jako v Praze. Zajímalo by mě, kde vezmou peníze, které jim budou logicky po zlevnění chybět..
Tak to je objektivní konec pražské MHD... Pokud i města typu Ostrava, Varšava či Budapešť, s kolikrát nižší nabídkou a kvalitou MHD, mají ceny ročních jízdenek v přepočtu od 6 000 výše, tak jít pod 4 000 je ekonomická sebevražda. Spolu s určitým zvýšením počtu cestujících to bude znamenat nutnost zvýšení roční dotace nejméně o 2 miliardy a to v současné ekonomické situaci města nebude legrace. Navíc DP je po krk v dluzích za vozidla a potřeboval by spíše navýšení úhrad za vozokilometry u všech trakcí, stejně jako ostatní dopravci, aby z toho mohl generovat zisk na úhradu nákupu vozového parku.
Asi jste se přepočítal. Mně to vychází u cca 200 tis. držitelů ročních jízdenek na ztrátu 220 mil. Kč. Přitom počet držitelů mírně klesá a tímto by se měl zájem o nákup jízdenek zvýšit.
Například tržby z pokut dělají cca 220 mil. ročně. V zásadě lze více pokutovat a více motivovat k nákupu jízdného a ztráta se nepozná.
A pokud neumíte počítat, dostalo mě složení zaměstnanců DPP a jejich platy. DPP má 4100 řidičů, 3200 dělníků a 2800 TH pracovníků. Přitom DPP mají jen 511 VŠ. Většina zaměstnanců je vyučených a SŠ. Nejvyšší platy mají TH zaměstnanci, v průměru 39.000 Kč měsíčně, celkem 1.320 mld. Kč ročně.
Chtěl bych být středoškolákem v kanceláři u DPP a nosit domu 39.000 Kč.
Jak to, že z 2800 lidí TH pracovníků má jen 511 vysokoškolské vzdělání? Doprava neláká yntelygenty?
Těch úvodních 220 mil. představuje roční plat pro 470 těchto dobře placených středoškoláků DPP, co neumí ani počítat. Co spustit nějakou tu reorganizaci a kanceláře DPP trochu vyluxovat? Kdyby chybělo ve stavu DPP 15% dobře placených kuliferdů, poznalo by se to vůbec?
Prazske MHD by pomohlo jedine zdrazeni a oni budou zlevnovat. :o)