Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inspekce vyšetřuje střet policejního auta s tramvají, hledá svědky

Generální inspekce bezpečnostních sborů se obrátila na veřejnost se žádostí o pomoc. Hledá svědky nehody, při které se 17. října střetla v Olšanské ulici na pražském Žižkově tramvaj linky číslo 9 s policejním vozem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K37a92r52e82l 22D48r10d89a 6533295387719

Jako příčinu sešrotování a škod vidím mizernou práci DPP při projektování a rekonstrukci Olšanské a experiment s otevřeným kolejovým svrškem "na lidech", co zde DPP realizoval.

  Nehoda by na asfaltu vypadala úplně jinak. Ale jak se auto dostalo do kolejiště a štěrku, stalo se neovladatelnou překážkou a škoda je na všech stranách mnohem větší.

  Kočičí hlavy kloužou. Na malém přejezdu v Česku musí být dvě víka od kanálu. To přes které pravděpodobně jeli policajti vypadá na řádnou rozpadlou ďuznu. Po rekonstrukci tratě v Olšanské se tu už rozpadají pangejty... Na google lze najít uvolněný a šikmý pangejt přímo zde na přejezdu (krátce po rekonstrukci) a také barvu nejspíš po podobné nehodě v opačném směru. Kdo ví, jaký byl technický stav vozovky? 

  Počátkem nehody mohlo být hupsnutí auta při nájezdu na koleje a ztráta jeho ovladatelnosti.

0/0
28.10.2014 13:21

J87i51ř84í 94K32r79e21j86č35í82k 2657288734416

;-D ;-D ;-D To doufám nemyslíte úplně vážně...

0/0
28.10.2014 16:59

K48a85r82e45l 29D32r75d76a 6243985987339

Inspiroval jste mě. ;-)

0/0
28.10.2014 23:44

J51i39ř55í 19K97r90e84j78č52í26k 2537168914106

Nemyslim že tam co dlouze vyšetřovat, spíš se tonoucí chytá stébla. :-/

Z jedný strany pošta, z druhý O2, takže všude kamer jak nasr...

Tramvaj má odřený pravý čelo, auto se omotalo přes prostředek až na levej bok, takže muselo bejt v pohybu, tudíž pohádku o stání na kolejích můžeme klidně smést ze stolu

+4/0
25.10.2014 16:38

K46a49r66e69l 26D93r73d67a 6503665467919

Pošta je vzdálená 150 metrů, O2 75 metrů... I Vaše další úvahy jsou tak přesné? V každém případě, obávám se, že na kameře to není.

0/0
28.10.2014 12:43

J51i67ř21í 74K69r95e33j56č68í57k 2787738674366

Vzdálenost 150 neřkuli 75 metrů je podle vás pro kamerový záznam limitní ? Ale jděte... ;-D

0/0
28.10.2014 16:57

K88a62r94e68l 38D39r37d32a 6183395747419

Já tady žádné kamery namířené na poměrně vzdálenou křižovatku nevidím. O2 je navíc za stromy. Pošta je tak daleko, že nemá důvod tady něco zabírat.

0/0
28.10.2014 23:42

J38i16ř57í 64K87r67e40j54č91í37k 2847158784456

Pošta je 130 metrů, O2 70 metrů, poliklinika 75 metrů, na všech třech budovách kamery jsou, o kvalitu záznamu bych se nebál...

0/0
29.10.2014 21:59

D76e20n77i90s 86N95o58v66a84k 5154541968170

I kdybych to videl jasne tak bych musel byt idiot se do toho chtit zaplest

0/0
25.10.2014 15:58

D61a23v44i12d 44M93a63t93ě49j21ů 2925902157368

Nejsem sice ocitym svedkem udalosti, ale vim naprosto presne, jak k tomu doslo - policajt nedal pri otaceni pres koleje prednost tramvaji. Vubec netusim, co GIBS vubec resi.

+8/−1
25.10.2014 14:45

M95a34r20i63e 59Š93í42p55k96o61v82á 5542422564897

Jednoznačně to tak bylo. Potřebují najít někoho, kdo dosvědčí, že tramvaj neměla na kolejích co dělat!:-)))

+1/0
26.10.2014 17:11

J78a81k23u43b 47R39o23u50s 3123430504402

Doufám, že si tohle švestky odskáčou.

+4/−1
25.10.2014 12:09

T82o70m65á97š 94B89e31n84d88a 4790449430577

Dobrý, se vyklepe a prodá se to s 60000 km jako nebourane po důchodci. -----

Jinak ta škoda je reálná, výbava toho auta nebude zadarmo - radar, kamery atd. a tramvaj bude mít poškozeny podvozek, možná i rám a škoda bude i na kolejích.

+3/0
25.10.2014 11:40

L67u80b88o15š 82O21t19t 3606910300244

Pravděpodobně bude obviněn řidič tramvaje, který nezodpovědně natáhl koleje do cesty policejnímu vozu......

+10/0
25.10.2014 10:46

T18o90m92á43š 65B21e68n61d25a 4520119710367

Spíš nepřizpůsobil jízdu stavu a povaze kolejí, kdo ví jestli měl na kolech předepsanou hloubku vzorku.

+5/0
25.10.2014 11:42

E94v84z58e52n 35S15o88u12k77u10p 1887704426608

No stane se... I řidič policajt je člověk...

+4/0
25.10.2014 10:27

M96a60r39i30e 31Š77í45p83k85o97v38á 5502322684747

A kecá se spolujezdcem, a přehlídne tramvaj. Ano, za blbost se platí (a nehází se to na nikoho).

0/0
26.10.2014 17:15

E41v25z78e26n 77S86o35u60k17u66p 1247344166228

Ano, souhlasím, ať za svou blbost zaplatí tak, jako každý jiný...

+1/0
26.10.2014 18:32

M92a53r93i78e 18Š63í63p22k79o50v57á 5592112714537

Přesně tak.

0/0
26.10.2014 19:14

O95n63d66ř43e13j 27M57a55r62e43k 9282720137699

Škoda na postarší policejní ojetině je milión? Pořizovací cena max 500 000, reálná současná cena 150 000, pěkné počty. Plasty na tramvaji tak 20 000.

+2/−8
25.10.2014 9:24

V23a21c30l59a79v 84W45a95n37d89e66r27e76r 8128976759302

zrovna jsem chtel napsat totez....ale pak jsem si uvedomil, ze je to placeno ze statniho a tak je klidne mozne ze se koupi i stara plecka traba za miliony dva. (Jeden se strci do kasy tomu co ten nakup schvali a ten druhy pak panu podnikatelovi. A pak ze dane a socialni stat nepreje podnikani, ze? ;-D)

+1/−2
25.10.2014 9:29

O37n34d87ř63e70j 59M66a72r19e74k 9952480257739

Já měl shodou okolností taky Oktávku s číslem, co začínalo na 9A5. :-) Už je chudinka dávno pryč. :-)

0/0
25.10.2014 9:32

F45r90a19n20t36i46š38e51k 91K67u60b67á38s52e46k 7109798522639

To bude ona!! ;-D

+1/0
25.10.2014 9:49

Z67d96e45n78e81k 59B50e69d91n16a75r 7707106887739

Pořizovací cena bude nepochybně větší. odně záleží jakou auto mělo výbavu. Už z toho že mu vystřelilo asi 8 airbegů, bych řekl, že za 500 000 být nemohlo. Škoda se určí velmi lehko z tabulek odpisů. Auto bylo vybavené nejspíš radarem a další technikou. 1 000 0000 jako škoda je reálná. 

Tak tramvaj si vystoupila z kolejí, takže problém bude nepochybně i na podvozku nejspíš je kompletně hnutá. Víc než vašich 20 000 stojí to vysypané sklo. 30 000 000 škoda se mi také zdá vysoká, ale je možná, pokud je hnutá nosná konstrukce vozu.

+5/−1
25.10.2014 9:52

O91n80d85ř92e87j 49M83a97r82e95k 9942200917389

Auvajs. No tak pane specialisto, já tam vidím dva vystřelené boční airbagy, základní laciné žárovkové světlomety, černé nelakované kliky, černé nelakované boční lišty, plechová kola. Nejsem specialista na Škodovky, ale tohle je to nejzákladnější, co se dělalo, maximálně tam bude navíc mříž a vixlajvantové zadní sedadlo. A speciální cena pro erár. Takže možná ani těch 500 000.

+2/−2
25.10.2014 10:07

T29o71m73á26š 94K60n16a47i54f39l 6383750957670

Hlavně, ze ty jsi specialista....

+1/−2
25.10.2014 11:25

T84o91m88á67š 48V78e54s28e93l59ý 2753273231461

Ty jsi skutečně specialista, jen co je vidět. Vystřelené boční airbagy jsou pro hlavu, které jsou vidět a jsou vidět i vzadu. Mimoto většina těchto aut má v sobě policejní techniku za 250 táců. Ale jak vidno, IQ bahna, když vidíte 20 000 škodu na tramvaji.

+2/0
25.10.2014 15:15
Foto

M94a84r63t40i76n 62Š86u13b95r83t 1935221844425

Ona ta tramvaj má jaksi na každém kole motor, brzdy a další vymoženosti, protože na nízkopodlažním voze to není moc kam jinam dát. tj. když se se čtyřmi koly postupně něco srazí a celkem 8 kol ze 16 vyletí z kolejí, tak se poškodí tolik dosti drahých součástek a motorů, že ty náklady na opravu letí tak proklatě nahoru, že to nad 10 mega bude určitě. Kromě toho může být poškozen celý článek, zavěšení skříně na dvou podvozcích apod.

+12/0
25.10.2014 10:14
Foto

R40u62d59o72l86f 39P33o20l13a30n34e88c50k27ý 3553324443845

Pane Marku, vy jste ale odborník... Máte v autě zabudovanou vysílačku, radar, počítač, maják, upravený motor, lepší ochranné prvky atd.? Každá sranda něco stojí a věřte tomu, že policejní auto má tolik úprav, o jakých se vám ani nezdá.

Co se týče tramvaje, tak kamarád u DP dělá, a tak jsem se dozvěděl, že cena této tram je cca 70 miliónů, například čelní sklo stojí asi čtvrt miliónu. Utrpěl hlavně spodek, podvozky, a u těchto tram je takřka vše vedeno právě spodem. Jen cena bočního skla je cca 30000 a pokud dobře vidím, jap rozbitá dvě. Tato tramvaj má unikátní systém pohonu, kdy každé kolo má svůj vlastní motor a vše je řízeno elektronicky. Vypadá to na poškození dvou podvozku, tedy osmi motorů, mohlo dojít k poškození celého systému, konstrukce...

Do ceny škody je nutné také započítat náklady na opravu, a ty nejsou malé. Vedlejší škodou je pak poškození traťového zařízení - koleje a sloup.

+8/0
25.10.2014 10:50

O88n33d18ř44e52j 22M65a90r95e97k 9872920827549

Cena celé tramvaje je 70 miliónů a čelní sklo stojí čtvrt miliónu? Proč tak málo, já bych za čelní sklo účtoval aspoň dvacet mega. A vypadá to na poškození osmi motorů? Úžasný rentgenový pohled, blahopřeji, ale není to málo Rudolfe? Není jich třeba 64 totálně rozmačkaných? A poškozený sloup? Jasně, škoda je odhadována na autě a tramvaji - sloup je součástí kterého z nich? To už kamarád neříkal? :-)  A kolik má to policejní auto úprav, o kterých se mi ani nezdá? Vyjmenoval jste ty zcela běžné, co třeba opravdu nějakou, o které se mi nezdá? A ještě jedna otázka - police koupí 20 nových aut za 9 600 000. Mě vychází jedno pod půl mega, Vám jedno na víc jak mega - kde bude ta chybička? A teď mluvíme o šest let staré ojetině, co bude za chvíli na odpis.

+2/−9
25.10.2014 12:44

J59a19r51o72s45l84a49v 61F58r37a95n19t32i28š16e60k 31B48r37ü22m24m36e50r 1441836583690

Chápete, že je to jen nástřel, prostě odhad od oka? Až se to bude vyčíslovat ve vyšetřování, pořádně se prošetří tramvaj, a zapojí se pojišťovma, tak bude známá škoda.

0/0
25.10.2014 15:08

P68e47t68r 44V96e11s71e77l61ý 2559488323616

Marek, Marek, oni jsou fakt vydlabaný. Než se tu budete permanentně ztrapňovat, nastudujte si něco o tom, voni chytráku.

+2/0
25.10.2014 15:45

J13i52ř31í 95K37r72e75j40č77í19k 2927148664436

Vůbec nic vám nebrání dodat to okno levněji... :-P

+1/0
25.10.2014 16:34

J61a45r82o11s38l61a36v 79K91a20d68l61e21c 5301559382981

Myslím, že staré repasované T3 by sloužili v pohodě a levněji dál a dál....

0/0
25.10.2014 13:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.