Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nenastupuj, když se zavírají, varuje dopravní podnik na dveřích tramvají

Dopravní podnik hlavního města Prahy připravil pro své cestující novou bezpečnostní kampaň. Chce v ní upozornit na úrazy, které vznikají při nástupu a výstupu z tramvají a na nebezpečí při dobíhání spojů. Dvacítku vozů proto polepil novými obrázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O30s22k89a31r 40Š97t42e42j62f45a 2633597747789

A když je řidič svine a zavírá brzo tak co se da delat

0/0
28.10.2014 19:34

M80i18l25a35n 92M49a53j63e90r13č74í31k 1810640594176

A že nejčastější problém nebudou ani ti méně pohybliví riskující svým nástupem mimo první dveře či dveře s plošinou v nízkopodlažní části osazené kamerou, ale:

1.) ti nastupující/vystupující s kočárkem, kteří tento svůj záměr nedali na vědomí při vjezdu do zastávky (občas se stane že dali při odjezdu z té předchozí, ale ve starších i rekonstruovaných typech TRAM a snad i BUS to je dáváno řidiči jen zvukově = ten při řešení dopravních situací během jízdy mezi jednotlivými zastávkami na to mohl lehce zapomenout)

2.) zakecení/zapomnětliví vystupující vyskakující z vozů v době zavírání dveří, kdy už i doslova celá zastávka do nich mohla dokázat nastoupit!?

3.) cestující dobíhající velmi z boku = míst kde nemohli být řidičem viděni

ZEJMÉNA V BODECH 2 A 3 DOCHÁZÍ K SILOVÉMU OTEVÍRÁNÍ ZAVÍRAJÍCÍCH SE DVEŘÍ, JEŽ HROZÍ JEJICH POŠKOZENÍM - V LEPŠÍM PŘÍPADĚ NUTNOSTÍ JEJICH OPRAVY ŘIDIČEM NA MÍSTĚ, V HORŠÍM JEJICH NOUZOVÝM ZAVŘENÍM A ZAJIŠTĚNÍM = ZNEPROVOZNĚNÍM A V NEJHORŠÍM (naštěstí nejojedinělejším) PŘÍPADĚ VYLOŽENÍ VŠECH CESTUJÍCÍCH A MANIPULAČNÍM ODJEZDEM VOZU NA OPRAVU, protože poškozené dveře nelze zajistit v zavřené poloze.

Myslím, že každý řidič TRAMvaje v Praze Vám řekne, že závada dveří (z uvedených důvodů) je v současnosti nejčastější závadou, jenž musel řešit (ostatní závady jsou dnes poměrně ojedinělé - jinak nejčastěji ovšem různé závady se asi projevují  na nejnovějším typu TRAM 15T, které souvisejí s neseštelováním nějakých jejich komponent = jde to na reklamaci výrobci.)

=

1.) děje se to násobně více než zranění/vláčení cestujících sevřených dveřmi

2.) uvedené chování je porušení SPP ( http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepravni-podminky-pid-%28metro,-tramvaje,-lanova-draha,-autobusy,-plavidla%29__s189x1218.html  ), bod 4.2 - povinnosti cestujícího, odst.13 "...NENÍ ZEJMÉNA DOVOLENO", odrážky k ""opírat se o DVEŘE VOZIDLA, BRÁNIT JEJICH OTEVÍRÁNÍ A ZAVÍRÁNÍ" + s "NÁSILNĚ OTEVÍRAT ELEKTRICKY OVLÁDANÉ DVEŘE, zábrany a závory"

0/0
29.10.2014 0:02

K93a45r40e88l 41D63r18d59a 6663535227289

Počítám se mezi oběti chybného nastupování. Pravidelně se mi stávalo, že jsem dobíhal metro a rozplácl jsem se o právě zavřené dveře. ;-D

  A kde byla chyba? Vždy jsem spoléhal na to, že slyším hlášení z vozu "dveře se zavírají", a to i na nástupišti a podle toho řídím dobíhání a nastupování a ono najednou ne. Jestli jsem ohluchl? Stačí hluk od druhé soupravy či něco podobného a já najednou netušil, kdy se dveře vlastně zavírají.

   (A je to moji hluchotou? Nedošlo k nějaké technické úpravě? Snížení hlasitosti či vypojení reproduktoru, co to pouštěl z vagónu ven? Nebo je to vlastnost M1 na "C"čku (od roku 2003)? Nebo jsem ohluchl díky cvičení s tlakem v M1?)

  Museli mi známí vysvětlit, že i metro má světelné znamení. Vážně! Je tak prťavé, že mě samo o sobě nenapadlo. Je nad každými dveřmi a je vidět i z nástupiště. Nyní tedy jedu dobíhání podle něj. Jak svítí, koukám být ve vagónu. Je spíš s podivem, že jsem se o něm nikde nedočetl, nikde žádné upozornění... A fakt jsem jako beran narážel jeden čas pravidelně do zavřených dveří metra. (A metrem jezdím 20 let.)

  Tak vidím ještě jedno opatření. Osvětu, která akceptuje chování cestujících a ne školometské přepravní řády. Protože to, co je třeba u článku "světelné znamení a již žádné nastupování" je pěkný přežitek a nikdo se tím neřídí. Tak k čemu je pak kampaň, co něco takového propaguje?

  Samozřejmě nečekám příručku pro dobíhání (i když), ale třeba nenápadnou informaci, jak dobíhat bezpečně. Třeba: "Jak se rozsvítí světelné znamení, dveře se zavřou za 3 sekundy. Cestující je povinen urychleně ukončit výstup a nástup." Tak nějak... ;-)

Pro inspiraci, jak to vidí někteří cestující:

http://sport.lidovky.cz/bezci-predhonili-metro-v-praze-blackrunners-fm3-/ostatni-sporty.aspx?c=A141027_182821_ln-sport-ostatni_makr

0/0
28.10.2014 11:49

E74v57ž45e96n 32P23o53l18á74k 3308778341753

Hlavně by měli chytat ty inteligenty, co si tohle dovolí i v metru. Případně tam dokonce podrží dveře někomu dalšímu. Teď to z nějakých důvodů nikdo neřeší.

0/−1
28.10.2014 8:40

J57a97r28o65s75l60a76v 13M37e69d24u44n88a 6612268987640

nechtěl byste např. tyto "zrůdy" střílet?

0/−1
28.10.2014 9:59

J67i49n37d35ř88i42c67h 77Š98k67o21p51e41k 4725671150225

nestačilo by pokutovat ?

+1/0
28.10.2014 11:40

K82a64r88e93l 90D92r44d24a 6463875307619

Myslím, že je slušnost podržet dveře. Předběhnu holku, já to stíhám, ona ne, tak ji dveře samozřejmě podržím. Nebo skupinka turistů, netuší která bije, a ještě všichni nenastoupili...

  Samozřejmě mluvím o pár vteřinkách...

0/0
28.10.2014 12:12

E42v61ž37e18n 19P61o37l95á50k 3688658601863

Jenže těch vašich pár vteřinek rozhodí provoz na celé lince a může trvat i půl hodiny, než se dostane do normálu. Opravdu velice slušné, zdržet pro jednu holku tisíce lidi.

+1/0
28.10.2014 12:15

K75a91r65e61l 95D95r55d39a 6753785607209

Ale jděte. Stání ve stanici se neměří na milisekundy a řidič musí mít možnost umožnit nástup třeba vozíčkářům, kočárkům, kolům i těm skupinkám školáků či turistů. Tedy vteřina podržení dveří provoz metra neohrozí.

  A pokud opilci večer drží dveře dlouho, při 10 minutových interval také o nic nejde.

0/0
28.10.2014 23:55

M69i76l56a92n 20M52a54j46e25r66č16í82k 1420310204396

Skupinka turistů má kurnik-šopa vědět, která bije = nemá lézt jako stádo hus po jednom jedněmi dveřmi, ale má se rozprostřít alespoň ke všem dveřím jednoho vagónu a tyto využít ke svému nástupu a následně i výstupu z vozidla MHD!

+1/0
28.10.2014 12:46
Foto

M71a23r98t38i16n 24Š10u77b62r50t 1905731324655

Ano, takové chování vede třeba k tomu, že se na lince C nestihne vlak obrátit na Ládví, nebo zpozdí provoz tak, že najednou třeba 8 - 10 souprav jede zpožděných v řádu minut, což na C znamená, že pojedou přecpané a s dalšími stanicemi budou přecpané stále víc, budou zastavovat v tunelech apod. Pokud je ráno interval na C nějakých 105 sekund a někde podržíte dveře na 10 sekund a na další stanici opět, už máte skoro o čtvrtinu víc lidí pro váš vlak na pobrání a pak už se to začne zdržovat vlivem toho počtu lidí a na čtvrté stanici už se to začne projevovat na pravidelnosti provozu celé trasy. Jako chápu podržet dveře večer, když je interval 10 minut, ale ve špičce kdy to jede po minutě a půl to je služba jednomu člověku a současně naschvál v jednom okamžiku většinou tak 5 000 lidí v okolních soupravách...

0/0
28.10.2014 21:24

K81a75r97e49l 84D80r13d39a 6263205237719

10 sekund je hrozně moc. Odhaduji to "standardní" podržení na 1-2 sekundy.

  Nemyslím si, že lze množství lidí plánovat. Je to nahodilý parametr. Určitě má vliv na pravidelnost metra, zpoždění a zastavování souprav v tunelech atd. Ale nevěřím, že by hrálo roli zdržení odjezdu o 1-2 sekundy. Podle mě musí provoz s větší tolerancí stání v zastávce počítat a do toho by se mělo vejít i krátké podržení dveří.

  A samozřejmě, ve špičce je to větší problém. Jenže skutečná špička je na C jen 1 hodinu kolem 7:00 v pracovní den. Všude jinde lze upřednostnit slušnost.

0/0
29.10.2014 0:11
Foto

M19a85r81t28i73n 84Š26u30b14r64t 1605801624615

Dneska jsem to schválně měřil a krátké podržení na Muzeu a na Hlaváku způsobilo oproti Pavláku už na Hlavním nádraží zpoždění 35 sekund.

0/0
29.10.2014 9:52

K55a24r57e12l 62D71r92d10a 6333175447819

Nevěřím, že 2-4 sekundy udělají automaticky na dvou zastávkách 35 sekund. Jak? Přičítáte davy lidí u kterých ale nemáte jistotu, že by tam nebyly i kdyby jel vlak na čas?

  Aby Vaše tvrzení platilo, muselo by se provádět měření dlouhodobě v rámci nějakého výzkumu. Jinak je to zase jen subjektivní fáma lidí od dopravních podniků.

  Jak to vidíte s tou špičkou? Stačí se takového chování vyvarovat kolem té 7-mé hodiny?

  Na Hájích jsem byl svědkem jak si holka podržela dveře a nastoupila. Šlo o vteřinu. Čekající řidič metra na nástupišti dostal naprostý záchvat a řval tam nadávky i když byla souprava už pryč. Uff...

  Pokud je to problém, dokažte to a udělejte na takovéto téma osvětu. Ale jak je u DPP zvykem, nejprve se uplatní hulvátství, nadávky a šikana cestujících, a ti přitom nevěřícně koukají, kdo je to vozí. To, že je to třeba vážný problém, se z takového chování ale nedozví. A popravdě, nějaký přepravní řád, co to zakazuje, je každému ukradený. Já považuji přidržení dveří za slušnost. (Ostatně, je to v souladu s Guthem-Jarkovským.) ;-)

0/0
29.10.2014 12:51

K34a58r14e42l 96D88r24d44a 6143245947449

Nerozumím. V Praze je zvykem urychlovat nástup cestujících zapnutím zvukového znamení. Jsem vychován řidiči MHD nastupovat za této situace naprosto běžně. To je letitý stav.

  A oproti diskusi, vadí mi vyčkávání tramvají na zastávce "do času". Jak se má cestující podle "přepravních řádů" vlastně bezpečně zachovat?

  Dobíhání cestujících řidiči v Praze roky nerespektují. Cestující na to nemá právo. Situace se pomalu mění k lepšímu. Mám pocit, že řidiči začínají být více ohleduplní. Dle řádů ale platilo, že k přepravě je určen jen cestující, co si poctivě počkal na spoj na zastávce. Ostatní nemají nárok a jde jen o jejich asertivitu a rychlost.

  Ale co s tramvají, co čeká 1-2 minuty na zastávce? Jsem daleko. Já dopředu nevím, že bude čekat tak dlouho a proto ji nedobíhám. Když dojdu blíž, tak mi to už nedá a koukám nastoupit. Akorát, že řidič sleduje pouze čas, pak jedno pípnutí bouchnutí dveří a odjezd. Často lidem, co právě přišli na zastávku, před nosem. Jaký smysl má pak takové jednání? Naštvat?

  Měl jsem zato, že smyslem té čekající tramvaje je odjet ze zastávky podle jízdního řádu, a tedy nabrat i cestující co během čekání dorazí. Jenže tady vzniká nebezpečná situace, kdy řidič z nějakého důvodu už s dalšími nastupujícími cestujícími nepočítá.

  Myslím, že situace je zralá na nějakou novou signalizaci. Navrhoval bych tři zvuková a světelná znamení, pak 5 vteřin čekání s otevřenými dveřmi a pak klasické znamení a zavření dveří. To by umožnilo přicházejícím lidem rychle nastoupit nebo nástup vzdát. (Obdoba vyzvánění před zahájením představení v divadle.) Jinak se slušnosti při vyčkávání do času asi nedobereme. ;-)

0/0
28.10.2014 7:16

K75a15r57e12l 61D26r24d26a 6853335347889

Jinak nastupuji často na zastávce, kde tramvaje vyčkávají do času, dík zimě často se zavřenými dveřmi. Opravdu slast. Tramvaj na zastávce plná lidí. Pro mě je daleko. Většina tramvají tady nečeká a hned odjíždí. Takže už nespěchám s pocitem, že dobíháním ji rozhodně nestihnu.

  Volným krokem přicházím na zastávku sledován 50 čekajícími cestujícími. A ejhle, asi se čeká jen na mě a řidič mi umožňuje nástup. Z pohledů ostatních cestujících mám pocit, že mi vzkazují, že protekce je svinstvo a ředitel DPP by taky mohl jezdit autem. Sám si připadám jako zločinec. ;-D

  (Pokud by tramvaj cinkla, že jako za vteřinu jede, tak popoběhnu a vyhnu se trapné situaci. Nebo v klidu počkám na další. Mohlo by to být řešením?) ;-)

0/0
28.10.2014 7:33

M81i23l56a51n 78M18a61j74e82r90č59í67k 1250700674716

teď nevím, jestli to nepřípadá jen mne, že si ve svých dvou navazujících příspěvcích protiřečíte:

A.) POŽADUJETE VYMYSLET NĚJAKÉ ZNAMENÍ VYČKÁVÁNÍ

1.) to mimochodem je velmi jednoduché, ale není vůbec rozšířené, protože každá TRAMvaj je jako vozidlo účastnící se provozu na pozemních komunikacích vybavena směrovkami (žel někteří vedoucí/instruktoři/dispečeři prosazují heslo "nenadužívávejte je proti tzv. silničnímu zákonu = nepoužívejte je mimo odbočování"), ale taková zaplá pravá směrovka může jasně znamenat:

a) při stanicování v zastávce s nástupní plochou ve vozovce - cestující můžou vstupovat do vozovky / podélně jedoucí auta (či jiná vozidla) musí zůstat stát za TRAMvají!

b) při stání/čekání u zastávkového ostrůvku (či na zastávce na samostatném tělese mimo vozovku) -  trvalé puštění = čekám do času / můžete mne zkusit doběhnout (ovšem pokud nebudete zavčas řidičem zpozorováni, tak vám může stejně ujet) nebo  párkrát "probliknutí" = řidič zpozoroval dobíhajícího a dává mu najevo, že na něj ještě počká (v některých případech už může znít výstraha dveří či se tyto i zavírat - ono ji je to někdy složité vyrušit - např. dveře se zavírají zapnutým automatickým zavíráním po detekci uvolnění prostoru v nich nebo pomocí vyklopení "řídící páky" a její navrácení do základní polohy by sice výstrahu vypnulo, ale také dveře "natvrdo" zavřelo, ale někdy i poté je stále možný nástup - svítili vnější tlačítka dveří, tak řidič je uvolnil a příslušné dveře se po jejich stisknutí otevřou - ono proč taky kvůli jednomu "dobíhači" větrat všemi dveřmi vytápěný salón)

B) ZLOBÍTE SE NA ŘIDIČE, ŽE KVŮLI ČEKÁNÍ NA VÁS, VÁS OSTATNÍ OSOBY NA ZASTÁVCE I VE VOZE VRAŽDÍ POHLEDEM, PROTOŽE TO POVAŽUJÍ ZA PROTEKCI VÁS

ovšem ono to tak ve skutečnosti i bude - málo kdy se stane, že při vyčkávání spoje tzv. do času (dle JŘ) dobíhači nastoupí přesně včas - nečeká-li vůz ještě po jejich nastoupení dál, tak je to většinou znamením, že už nějakou chvíli mohl jet dál (ovšem není znamením, že jede pozdě)

0/0
28.10.2014 10:16

M65i28l56a41n 28M22a35j56e24r90č48í16k 1910280954116

.... ono totiž v Praze platí, že přeprava přesná je jízda spoje v odchylce od jízdního řádu 0 až +179 sekund, jenže maximální odchylka jsou vlastně 3 minuty (které se lehce dají nabrat vystáváním/vyčkáváním na pouhých 3 křižovatkách kvůli těsně uteklým volnům - u BUS zeleným na signalizacích) a ty již mohou být podstatné pro nestihnutí nějakého přestupu na návaznou (nejpravděpodobněji autoBUSovou) linku, která nebude mít tak hustý interval jako většina TRAMvajových linek!

0/0
28.10.2014 10:24

K33a25r60e82l 41D72r65d94a 6623305617849

Za B)... nezlobím. Jen mi to přijde takové divné. Za počkání a nabrání jsem samozřejmě rád.

  Protiřečím si. První situace se stává na Hlavním nádraží, kde nastupuje plno cestujících a ujíždění tramvají v rámci vyčkávání je časté. Přitom řidič musí vidět přicházet skupinku cestujících od metra a zpravidla kouká odjet bez ohledu na ně.

  Druhá situace se mi stává v Olšanské a zpravidla večer mimo špičku.

  Na Hlavním nádraží přichází většina cestujících k tramvaji zprava. V Olšanské to bývá různé. Cestující startují z obou chodníků. Vyčkávající tramvaj by musela svítit všemi směrovkami. (Asi jako je tlačítko "trojúhelník" v autě - havarijní stání.)

  Pokud by vyčkávající tramvaj byla takto nějak označena, byla by to pomoc. Určitě bych ji dobíhal i z cca 100 metrové vzdálenosti. Dnes prostě nevím jak se chovat.

  (A už jsem byl upozorněn, že mám špatný odhad. Vyčkávání nebývá 1-2 minuty, ale spíš 20-40 sekund. I tak, stovka se dá dát za 15 vteřin.) ;-)

0/0
28.10.2014 10:54

M55i88l85a89n 58M51a59j66e75r92č70í68k 1870980374866

asi to vezmu odzadu:

A) výstražná světla jsou výstražná světla (současně zapnuté směrovky do obou stran) i u TRAMvají (jako vozidla účastnícího se silničního provozu) "= nemohu jet dál pro překážku na komunikaci/trati či vlastní poruchu" (potažmo = informace pro:

a) kolegu za ní "prosím pojď se zeptat co se děje a případně mi pomoc"

b) silniční vozidla za ní "jsem dočasně překážkou - máš právo mne s opatrností objet i zleva po protisměrné koleji), žel:

1.) nejstarší typy TRAM v Praze "výstražky" z jedné kabiny nezapnout (mělo by existovat nepraktické nesmyslné "obejití", kdy ve dvojci TRAM v prvním voze se zapnou směrovky do jednoho a v druhém do druhého směru)

2.) většina řidičů TRAM se asi bojí nařčení z nadužívání směrovek a výstražná světla ve vhodných situacích nepoužívají, byť mají TRAM s jejich spuštěním otočením jediného spínače (pak je tam také riziková situace, že výstražky přestanou svítit při snaze odstranit závadu pomocí totálního restartu vozu včetně dočasného odpojení baterie = pokud řidič následující TRAM se nepřišel informovat co se děje, tak může nesmyslně nabít dojmu, že se již pojede)

B) na hlaváku se sice moc nevyskytuji (při vlastní cestě na/z něj využívám buď =M=C či TRAM l.3 ze zast. Jindřišská), ale snad tam nejezdí všichni TRAM jen na Žižkov = používají někteří i TRAM 5 a 26 ze Žižkova - v protisměru (směrem k Masaryčce, Nam.Republiky, Dlouhé Třídě ....) = i tam k TRAM PŘICHÁZEJÍ LIDÉ ZLEVA.

PODSTATNÉ JE VĚDĚT, ŽE VÝHLED ŘIDIČE DO BOKŮ OD VOZIDLA TRAM či BUS (POTAŽMO KOMUNIKACE NA NÍŽ SE NALÉZÁ) JE VELMI OMEZENÝ A SMĚREM DOLEVA TAKŘKA NEMOŽNÝ = je nesmyslné nějakým znamením slibovat někomu vlevo od vozu, že na něj počká, když o něm nemůže vědět  (např. plzeňské DP má na svém webu komiksový příběh úsměvnou formou seznamující lidi s "úskalími řidiče MHD" - na 3. straně z 6ti je i zákres zorných úhlů řidiče - http://www.pmdp.cz/zabava/komiksovy-pribeh/  )

0/0
28.10.2014 12:06

M69i54l81a64n 93M58a44j98e20r83č40í92k 1620600774966

ovšem všimněte si, že TRAM mají (na rozdíl od autoBUSů) vlevo většinou výrazně menší zpětné zrcátko než to vpravo pro sledování nástupní strany = zorný úhel bude vlevo výrazně menší

0/0
28.10.2014 12:52

K60a49r11e34l 14D58r57d49a 6673395357399

B) Máte pravdu. I v tomto směru se zde vyčkává. Nicméně, většina příchozích cestujících z metra opravdu míří na Žižkov. V opačném směru jsem problém s ujížděním cestujícím nezaznamenal.

  Pak nejde o slibování. Dobíhání je vždy bez záruky. Jde spíš o to i na dálku vědět, že tramvaj vyčkává. Nemusí jít nutně o směrovky. Na tom Hlavním nádraží by třeba i pomohlo znamení o zavření dveří, pak 5 vteřin čekání a pak teprve znamení a zavírání dveří.

  Vedlo by to k tomu, že by přicházející skupinka popoběhla a nastoupila a ne že by ji tramvaj před nosem ujela. Ale možná právě o to jde, nedělat si komplikace s dobíhajícími na poslední chvíli třeba i z důvodu bezpečnosti. Ale je to takové zbytečné hulvátství.

0/0
29.10.2014 0:33

K54a90r94e41l 45D77r35d17a 6473965897959

Hlavní nádraží. Chodník se dělí u pomníku cca 50 m od zastávky. Kdo jde na Masaryčku či jede do centra jde vlevo, kdo na Žižkov jde vpravo. Chodci přichází na zastávky v různých směrech pokaždé z jiného konce ulice Bolzanova. Soudím podle skupinky, která míří na Žižkov. Těžko říct, na kterou stranu míří víc cestujících.

0/0
29.10.2014 15:51

M54i85c79h74a21l 66H14i24r24k72a 4187476960123

U metra je jednoduché se dostat přes zavírající se dveře, tam stačí vložit ruku, u tramvají je to jiná, možná i proto jsou ty úrazy, neboť lidé si neuvědomují ten rozdíl a jdou nebojácně do toho.

0/0
28.10.2014 1:11

E82v20ž96e42n 95P64o33l14á54k 3288888971573

U metra by mělo byt jednoduché dostat za toto především mastnou pokutu.

0/0
28.10.2014 12:22

P34e69t59r 62H59e14l78l27e77r 5813386104344

Pro řidiče bych očekával kampaň: "Nezavírej, když nastupují!" :-)

+11/−3
27.10.2014 19:48

R20o24m81a82n 56P43o42l94á24č20e15k 5106359725

To je ten nekonečný souboj. Čekat na dobíhače na každé zastávce? Ano jednomu udělám radost, ale naštvu těch 30 co v té tramvaji už mám a oni přijedou později kvůli jednomu.

+5/−2
27.10.2014 19:50

B50o41h60u84s22l19a30v 88K53r22á54l87í92k 2331640429246

Tady nejde ani tak o dobíhače, jako o ty, co včas čekali a chtějí nastupovat. I když v některých zastávkách s úzkým přeplněným nástupištěm (Karlák, Národní třída) je někdy i pro čekajícího problém probojovat se k tramvaji, která zastaví jako druhá.

+12/0
27.10.2014 20:01
Foto

P13a94v39e22l 88F72r45u41m63e25r88t 5207594547628

S probojováváním se k druhé soupravě je to obzvláště na stavebně imbecilně řešených zastávkách typu Hradčanská fakt děs. Ale zrovna v tomto konkrétním případě řidiči na lidi čekají, takže tady rozhodně žádný problém z jejich strany není, spíš bych něco řekl architektům či projektantům, kteří zfušovali Hradčanskou, ačkoliv tam bylo plno prostoru na lepší řešení.

Jinak k tomu přivření, kdyby v tramvajích typu T3 měl řidič stoprocentně předcházet přivření, tak na každé zastávce (i v okrajových částech, kde obvykle moc lidí nevystupuje) musí čekat nejmíň 15 vteřin, jestli náhodou nějaká špatně pohyblivá osoba nebude vystupovat z 2. vozu, protože vnitřkem až do 2. vozu prostě nevidí (obzvlášť přes ty neprůhledné stěny kabin řidičů v Praze u tramvají T3). A tady je to prostě o tom, aby lidi taky sami mysleli především na své vlastní zdraví a pokud možno nastupovali do 1. vozu, když jsou na tom pohybově hůře (obzvlᚍ když vědí, že budou vystupovat na nějaké málo frekventované zastávce, kde se moc nečeká).

A obecně k čekání, kdyby měli řidiči čekat na lidi na zastávkách jako IPP, tak všechny tramvaje stojí. A skutečně nejde jen o dobíhače, ale když se lidi za každou cenu musí narvat do přecpané tramvaje, ikdyž těsně za ní jede prázdnější (což se někdy stává třeba na lince 22), je to taky na palici a v takovém případě je i mírné popohánění ze strany řidičů v podobě výstrahy v pořádku. A to, když tramvaj kvůli jednomu člověku ztvrde na křížení s magistrálou u IPP je pro většinu cestujících uvnitř (pokud je narváno) poněkud nepříjemné.

+1/0
28.10.2014 0:16

M34i41l37a85n 26M96a26j90e14r30č70í68k 1370680504186

".....

A obecně k čekání, kdyby měli řidiči čekat na lidi nazastávkách jako IPP, tak všechny tramvaje stojí. A skutečně nejde jen odobíhače, ale když se lidi za každou cenu musí narvat do přecpané tramvaje, ikdyž těsně za ní jede prázdnější (což se někdy stává třeba na lince 22), je totaky na palici a v takovém případě je i mírné popohánění ze strany řidičů vpodobě výstrahy v pořádku.

...."

K uvedenému musím z mé znalosti příslušných předpisůupozornit na (zejména velkými písmeny zvýrazněné):

Smluvní přepravní podmínky PID, bod 4.2 - Povinnosticestujícího, odst. 13.) "CESTUJÍCÍMU PŘI PŘEPRAVĚ V ZÁJMU ZAJIŠTĚNÍBEZPEČNOSTI JEHO I OSTATNÍCH OSOB NENÍ ZEJMÉNA DOVOLENO:

a. nastupovat nebo vystupovat, pokud je dávána zvuková nebosvětelná návěst, a NASTUPOVAT DO VOZIDLA, KTERÉ JE PLNĚ OBSAZENO NEBO JE ZAOBSAZENÉ PROHLÁSIL ŘIDIČ nebo pověřená osoba; ..... " (viz:http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepravni-podminky-pid-%28metro,-tramvaje,-lanova-draha,-autobusy,-plavidla%29__s189x1218.html   )

= pro mne dávaná zvuková nebo světelná návěst - tzv. výstraha neznamenážádné popohánění, ale "natvrdo" řidičovo prohlášení vozidla zaobsazené!

Žel vím, že si toto neuvědomují nejen snad všichni cestující, aledokonce i mnozí řidiči.

0/−1
28.10.2014 0:51

J39a81r95o12s14l94a60v 60M67e25d53u57n93a 6402788937670

žít na 100,000000000% prodle předpisů, to je lehkost!

0/0
28.10.2014 10:00

M63a61r94e78k 25K27l86u13f35a 3908284144186

To je strašná hloupost! Tramvaj má blokování rozjezdu při otevřených dveřích. Je tam nastaveno, aby při nedovřených dveřích (a to jen třeba 2 cm) neodjistily čelisťové brzdy. Tím se tramvaj nerozjede. Takže zase někdo kalí vodu. Pokud není zanedbána řádná údržba vozu, žádné vlečení tramvajovým vozem nehrozí!  Rv;-O

+1/−8
27.10.2014 19:44

R72o22m16a59n 37P62o52l57á38č79e76k 5276119535

Případy z minulosti mluví jinak. Nějaká tolerance tam je i podle norem. Řešení je prosté ... nestrkat tam batohy nohy, ruce...Ale to by přece vyžadovalo nějakou povinost od lidí, kterým dnes jejich povinosti naprosto nic neříkají.

+2/0
27.10.2014 19:48
Foto

M67a96r73t51i75n 10Š44u15b88r23t 1605661784245

Slabá ručka, nebo třeba berle se bohužel i při těchto opatřeních může dostat mezi dveře, mezi jejich gumové svislé konce a tam být sevřena tak, že si tato zařízení myslí, že je skutečně dovřeno... Jelikož se to již při funkčním zařízení stalo a v Praze pořád jezdí dost vozů staršího typu, tak všichni víme, že na to spoléhat nelze. Holt nelze ty dveře dělat tak, že budou zavírat úplně napevno a přiléhat k sobě pevnými částmi, protože to by zas při zavření lámaly lidem ruce...

+3/0
27.10.2014 19:49

B10o68h68u42s63l17a79v 44K86r80á51l40í25k 2441340809286

Detekce uzavření by jistě mohla být citlivější, ale to by se pak neustále stávalo, že by se tramvaj nerozjela, ani když by měla všechny dveře zavřené.

+1/0
27.10.2014 20:03

J60a23r73o28s16l61a49v 51H13e72j67n33a 4927981699

Letos 6,2 případů?

0/0
27.10.2014 19:34

B37o56h69u21s43l63a93v 72K32r19á91l10í45k 2841100809186

Pokud DP ví, že ke zraněním dochází nejčastěji u typů KT a T6, tak by v rámci řešení mohl na tyto vozy nasadit řidiče, kteří nemají vnitřní zrcátka otočená do stropu, aby jim náhodou někdo nekoukal do kabiny, a kteří vědí, že signál "nevystupujte" se používá až po ukončení výstupu a nástupu a ne po celou dobu stanicování jako znamení "hejbněte sebou, mám zpoždění".

+8/−1
27.10.2014 19:25

R98o52m15a94n 93P17o28l89á59č43e22k 5216939815

A jak Vám pomůže v T6 zrcátko do salonu, když někoho zavřete v druhém voze v posledních zkosených dveřích ;-D.

0/0
27.10.2014 19:35

B80o56h87u86s64l68a83v 95K28r10á95l95í68k 2491160289716

Pomůže k odhalení těch řidičů, kteří mají dění v soupravě zcela na háku. Oni to budou dost často titíž řidiči, kteří prostě nepřemýšlejí o tom, co se jim může dít v zadním voze.

+2/−1
27.10.2014 19:39

R20o25m20a28n 88P95o23l26á49č20e13k 5346149985

Ač jsem velký kritik řidičů, tak si jděte někdy do vozovny až bude den otevřených dveří a zkuste u T6 se podívat do zrcátka z kabiny.;-)

+3/0
27.10.2014 19:47

B97o47h78u82s41l71a35v 96K95r81á63l76í55k 2341120759406

Možná že k tomu ani nemusím čekat na den otevřených dveří. Třeba už jsem si to dávno vyzkoušel.

0/0
27.10.2014 20:05

J91i73ř42í 63K23r22e70j70č87í35k 2237298374636

Kdyby jo, tak nemáte tak hloupé připomínky...

0/0
27.10.2014 23:00

M23i27l88a58n 64M20a23j64e32r17č85í70k 1130230704876

Dle Vašich hloupých připomínek tak akorát v naprosto zcela prázdném voze, kde jste nezjistil, že (aniž by Vám někdo stál za dveřmi kabiny = totálně zaclonil výhled do salónu vozu) se v tzv. normálně/vysoko podlažních TRAMvajích (či i autoBUSech) nižší osoba stojící na schodech již (od čela vozu) v 2 dveřích velmi lehce schová za sedačkami před nimi! Takže dohlédnoutí na dění od kabiny ještě u vzdálenějších dveří přes vnitřní zrcátko je takřka nemožné!

A dohlédnutí na dění u zadních dveří pomocí vnějšího zrcátka je také omezené - většina TRAMvají má krajní dveře v půdorysně zkosené (zužující se části) = zadní dveře jsou za mírným rohem/záhybem a u kloubových autoBUSů tak většinou je celý tzv. vlek = část za kloubem, protože do většiny zastávek není pro ně dostatečně dlouhý nájezd umožňující srovnání této části s nástupní hranou!

+1/0
28.10.2014 1:09

J62i69ř31í 79K24r71e60j30č65í16k 2807698564116

Nejde o konkrétní typy vozů, zrovna vozy T6 a KT8 s tím budou mít nmenší problémy než nejstarší T3SU a M, ale o způsob chování cestujících...

0/0
27.10.2014 23:03

O18l85d36ř19i29c45h 33M63a15t60o73u70š 2897212519

Ja bych po 22 hodine odvysilal podobne spoty jako jsou od UAMK a podobne zahranicni, naturalisticke z prostredi MHD. Nejaky nalepky na dverich jsou naprosto neucinny a na houby.

+2/0
27.10.2014 18:49

G17a30b98r10i44e92l 93H35o64r97t63e69n 9161539813494

Spíš bych ocenil kampaň ve stylu "Pozor! Tuto tramvaj řídí idiot, který vás klidně skřípne do dveří!". Naposledy v pátek by to byla pravda, protože na Letné nastupovala paní o berlích a v čase mezi signálem a zavřením dveří prostě neměla šanci to stihnout, tak jsem dveře - naprosto v rozporu s předpisy - podržel.:-P

+18/−4
27.10.2014 18:45

M78i72l97a54n 53V31o90s97t96r51ý 6689786784644

Tak to jsou v Praze asi hodně špatně udělané přepravní podmínky, protože když vezmu podmínky jinde tak osoba se sníženou schopností pohybu (tedy třeba ta paní) musí jinde dát před nástupem znamení řidiči že hodlá do vozu nastupovat a stejně tak při výstupu (pokud nenastupuje a nevystupuje dveřmi u řidiče) musí dát znamení, že vystupuje... ;-)

+1/−1
27.10.2014 19:03

G71a56b31r30i62e68l 22H51o57r24t42e89n 9691209553274

Nastupovala do zadních dveří druhého vozu, těžko tedy mohla něco signalizovat. Od toho tam má řidič kamery, aby se podíval...

+2/0
27.10.2014 19:05

M78i96l67a26n 89V28o59s83t98r85ý 6399106124914

Jenže těch obrazovek tam na to nemá dost... ;-) Když se podívám na fotku do kabiny řidiče tak tam jsou dvě, u každých dveří je kamera tudíž pokud neví, že zrovna u posledních dveří druhého vozu nastupuje stará paní tak ji tam vůbec nemusí mít zapnutou...

Jinak signalizovat se má při příjezdu vozu do zastávky (stejně jako to dělají s kočárkem), samozřejmě tohle není v přepravních podmínkách Prahy, tudíž tam nic takového neplatí... ale jinde ano a podle mě to je asi lepší...

viz: http://www.praha.eu/public/a0/b6/2b/733678_40826_poprve_15t_tramvaj_03.jpg

Tohle jsem si zjistil jednou když takhle důchodce nastupoval do vozidla skoro 10 minut a to i když mu řidič říkal, že hned za ním jede nízkopodlažní vůz... nu nedal si říct a následně tam stála slušná kolona... ;-D naštěstí jsem nikam nespěchal, ale pár lidí bylo docela naštvaných a drahému pánovi to také řekli... osobně jsem jim to tehdy neměl za zlé... ;-)

0/0
27.10.2014 19:15

G34a25b56r98i36e17l 48H84o89r22t37e36n 9241839213624

Čili naznačenou možnost, že je řidič zmínený idiot, naprosto vylučujete?:-)

0/0
27.10.2014 20:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.