Diskuze
Nenastupuj, když se zavírají, varuje dopravní podnik na dveřích tramvají
Děkujeme za pochopení.
O19s24k87a71r 36Š70t72e29j14f14a
A když je řidič svine a zavírá brzo tak co se da delat
M96i14l50a55n 84M81a98j50e73r23č55í59k
A že nejčastější problém nebudou ani ti méně pohybliví riskující svým nástupem mimo první dveře či dveře s plošinou v nízkopodlažní části osazené kamerou, ale:
1.) ti nastupující/vystupující s kočárkem, kteří tento svůj záměr nedali na vědomí při vjezdu do zastávky (občas se stane že dali při odjezdu z té předchozí, ale ve starších i rekonstruovaných typech TRAM a snad i BUS to je dáváno řidiči jen zvukově = ten při řešení dopravních situací během jízdy mezi jednotlivými zastávkami na to mohl lehce zapomenout)
2.) zakecení/zapomnětliví vystupující vyskakující z vozů v době zavírání dveří, kdy už i doslova celá zastávka do nich mohla dokázat nastoupit!?
3.) cestující dobíhající velmi z boku = míst kde nemohli být řidičem viděni
ZEJMÉNA V BODECH 2 A 3 DOCHÁZÍ K SILOVÉMU OTEVÍRÁNÍ ZAVÍRAJÍCÍCH SE DVEŘÍ, JEŽ HROZÍ JEJICH POŠKOZENÍM - V LEPŠÍM PŘÍPADĚ NUTNOSTÍ JEJICH OPRAVY ŘIDIČEM NA MÍSTĚ, V HORŠÍM JEJICH NOUZOVÝM ZAVŘENÍM A ZAJIŠTĚNÍM = ZNEPROVOZNĚNÍM A V NEJHORŠÍM (naštěstí nejojedinělejším) PŘÍPADĚ VYLOŽENÍ VŠECH CESTUJÍCÍCH A MANIPULAČNÍM ODJEZDEM VOZU NA OPRAVU, protože poškozené dveře nelze zajistit v zavřené poloze.
Myslím, že každý řidič TRAMvaje v Praze Vám řekne, že závada dveří (z uvedených důvodů) je v současnosti nejčastější závadou, jenž musel řešit (ostatní závady jsou dnes poměrně ojedinělé - jinak nejčastěji ovšem různé závady se asi projevují na nejnovějším typu TRAM 15T, které souvisejí s neseštelováním nějakých jejich komponent = jde to na reklamaci výrobci.)
=
1.) děje se to násobně více než zranění/vláčení cestujících sevřených dveřmi
2.) uvedené chování je porušení SPP ( http://www.ropid.cz/tarif/smluvni-prepravni-podminky-pid-%28metro,-tramvaje,-lanova-draha,-autobusy,-plavidla%29__s189x1218.html ), bod 4.2 - povinnosti cestujícího, odst.13 "...NENÍ ZEJMÉNA DOVOLENO", odrážky k ""opírat se o DVEŘE VOZIDLA, BRÁNIT JEJICH OTEVÍRÁNÍ A ZAVÍRÁNÍ" + s "NÁSILNĚ OTEVÍRAT ELEKTRICKY OVLÁDANÉ DVEŘE, zábrany a závory"
K83a70r13e32l 44D78r28d19a
Počítám se mezi oběti chybného nastupování. Pravidelně se mi stávalo, že jsem dobíhal metro a rozplácl jsem se o právě zavřené dveře.
A kde byla chyba? Vždy jsem spoléhal na to, že slyším hlášení z vozu "dveře se zavírají", a to i na nástupišti a podle toho řídím dobíhání a nastupování a ono najednou ne. Jestli jsem ohluchl? Stačí hluk od druhé soupravy či něco podobného a já najednou netušil, kdy se dveře vlastně zavírají.
(A je to moji hluchotou? Nedošlo k nějaké technické úpravě? Snížení hlasitosti či vypojení reproduktoru, co to pouštěl z vagónu ven? Nebo je to vlastnost M1 na "C"čku (od roku 2003)? Nebo jsem ohluchl díky cvičení s tlakem v M1?)
Museli mi známí vysvětlit, že i metro má světelné znamení. Vážně! Je tak prťavé, že mě samo o sobě nenapadlo. Je nad každými dveřmi a je vidět i z nástupiště. Nyní tedy jedu dobíhání podle něj. Jak svítí, koukám být ve vagónu. Je spíš s podivem, že jsem se o něm nikde nedočetl, nikde žádné upozornění... A fakt jsem jako beran narážel jeden čas pravidelně do zavřených dveří metra. (A metrem jezdím 20 let.)
Tak vidím ještě jedno opatření. Osvětu, která akceptuje chování cestujících a ne školometské přepravní řády. Protože to, co je třeba u článku "světelné znamení a již žádné nastupování" je pěkný přežitek a nikdo se tím neřídí. Tak k čemu je pak kampaň, co něco takového propaguje?
Samozřejmě nečekám příručku pro dobíhání (i když), ale třeba nenápadnou informaci, jak dobíhat bezpečně. Třeba: "Jak se rozsvítí světelné znamení, dveře se zavřou za 3 sekundy. Cestující je povinen urychleně ukončit výstup a nástup." Tak nějak...
Pro inspiraci, jak to vidí někteří cestující:
E20v22ž28e17n 54P12o78l83á72k
Hlavně by měli chytat ty inteligenty, co si tohle dovolí i v metru. Případně tam dokonce podrží dveře někomu dalšímu. Teď to z nějakých důvodů nikdo neřeší.
J51a69r37o46s43l21a36v 24M47e97d23u25n22a
nechtěl byste např. tyto "zrůdy" střílet?
K94a30r43e84l 69D14r92d33a
Nerozumím. V Praze je zvykem urychlovat nástup cestujících zapnutím zvukového znamení. Jsem vychován řidiči MHD nastupovat za této situace naprosto běžně. To je letitý stav.
A oproti diskusi, vadí mi vyčkávání tramvají na zastávce "do času". Jak se má cestující podle "přepravních řádů" vlastně bezpečně zachovat?
Dobíhání cestujících řidiči v Praze roky nerespektují. Cestující na to nemá právo. Situace se pomalu mění k lepšímu. Mám pocit, že řidiči začínají být více ohleduplní. Dle řádů ale platilo, že k přepravě je určen jen cestující, co si poctivě počkal na spoj na zastávce. Ostatní nemají nárok a jde jen o jejich asertivitu a rychlost.
Ale co s tramvají, co čeká 1-2 minuty na zastávce? Jsem daleko. Já dopředu nevím, že bude čekat tak dlouho a proto ji nedobíhám. Když dojdu blíž, tak mi to už nedá a koukám nastoupit. Akorát, že řidič sleduje pouze čas, pak jedno pípnutí bouchnutí dveří a odjezd. Často lidem, co právě přišli na zastávku, před nosem. Jaký smysl má pak takové jednání? Naštvat?
Měl jsem zato, že smyslem té čekající tramvaje je odjet ze zastávky podle jízdního řádu, a tedy nabrat i cestující co během čekání dorazí. Jenže tady vzniká nebezpečná situace, kdy řidič z nějakého důvodu už s dalšími nastupujícími cestujícími nepočítá.
Myslím, že situace je zralá na nějakou novou signalizaci. Navrhoval bych tři zvuková a světelná znamení, pak 5 vteřin čekání s otevřenými dveřmi a pak klasické znamení a zavření dveří. To by umožnilo přicházejícím lidem rychle nastoupit nebo nástup vzdát. (Obdoba vyzvánění před zahájením představení v divadle.) Jinak se slušnosti při vyčkávání do času asi nedobereme.
K26a86r90e31l 48D40r78d30a
Jinak nastupuji často na zastávce, kde tramvaje vyčkávají do času, dík zimě často se zavřenými dveřmi. Opravdu slast. Tramvaj na zastávce plná lidí. Pro mě je daleko. Většina tramvají tady nečeká a hned odjíždí. Takže už nespěchám s pocitem, že dobíháním ji rozhodně nestihnu.
Volným krokem přicházím na zastávku sledován 50 čekajícími cestujícími. A ejhle, asi se čeká jen na mě a řidič mi umožňuje nástup. Z pohledů ostatních cestujících mám pocit, že mi vzkazují, že protekce je svinstvo a ředitel DPP by taky mohl jezdit autem. Sám si připadám jako zločinec.
(Pokud by tramvaj cinkla, že jako za vteřinu jede, tak popoběhnu a vyhnu se trapné situaci. Nebo v klidu počkám na další. Mohlo by to být řešením?)
M65i11c37h35a20l 81H24i43r66k87a
U metra je jednoduché se dostat přes zavírající se dveře, tam stačí vložit ruku, u tramvají je to jiná, možná i proto jsou ty úrazy, neboť lidé si neuvědomují ten rozdíl a jdou nebojácně do toho.
E32v51ž14e71n 22P98o13l93á58k
U metra by mělo byt jednoduché dostat za toto především mastnou pokutu.
P34e81t45r 24H94e79l56l93e80r
Pro řidiče bych očekával kampaň: "Nezavírej, když nastupují!"
R84o88m12a22n 16P10o28l80á80č51e28k
To je ten nekonečný souboj. Čekat na dobíhače na každé zastávce? Ano jednomu udělám radost, ale naštvu těch 30 co v té tramvaji už mám a oni přijedou později kvůli jednomu.
M53a73r91e27k 53K81l96u83f66a
To je strašná hloupost! Tramvaj má blokování rozjezdu při otevřených dveřích. Je tam nastaveno, aby při nedovřených dveřích (a to jen třeba 2 cm) neodjistily čelisťové brzdy. Tím se tramvaj nerozjede. Takže zase někdo kalí vodu. Pokud není zanedbána řádná údržba vozu, žádné vlečení tramvajovým vozem nehrozí!
R97o55m10a93n 57P41o96l51á92č52e94k
Případy z minulosti mluví jinak. Nějaká tolerance tam je i podle norem. Řešení je prosté ... nestrkat tam batohy nohy, ruce...Ale to by přece vyžadovalo nějakou povinost od lidí, kterým dnes jejich povinosti naprosto nic neříkají.
B95o50h97u59s19l24a97v 39K87r17á64l73í12k
Pokud DP ví, že ke zraněním dochází nejčastěji u typů KT a T6, tak by v rámci řešení mohl na tyto vozy nasadit řidiče, kteří nemají vnitřní zrcátka otočená do stropu, aby jim náhodou někdo nekoukal do kabiny, a kteří vědí, že signál "nevystupujte" se používá až po ukončení výstupu a nástupu a ne po celou dobu stanicování jako znamení "hejbněte sebou, mám zpoždění".
R75o86m38a56n 18P63o57l77á13č62e45k
A jak Vám pomůže v T6 zrcátko do salonu, když někoho zavřete v druhém voze v posledních zkosených dveřích .
O55l26d96ř75i32c53h 55M52a53t45o11u75š
Ja bych po 22 hodine odvysilal podobne spoty jako jsou od UAMK a podobne zahranicni, naturalisticke z prostredi MHD. Nejaky nalepky na dverich jsou naprosto neucinny a na houby.
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela
Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...
Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr
Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nesvítilo se tam, řekl policistům muž, který se vloupal do domu střelce z fakulty
Po čtyřměsíčním pátrání policie zadržela muže podezřelého z vloupání do dvou domů v Hostouni na...
Ostrava napodruhé dobyla Opavu, Nymburk ovládl defenzivní partii
Nymburští basketbalisté vyhráli ve čtvrtfinále ligového play off oba domácí zápasy a v sérii s...
Kladenští volejbalisté slaví po šesti letech medaili, vybojovali bronz
Kladenští volejbalisté získali extraligový bronz a medaili slaví poprvé od roku 2018, kdy obsadili...
Sedmá příčka mezi národy. Jak české kluby připisovaly body do koeficientu
Plzeň jako nejhůře třiadvacátý nejlepší klub letošního ročníku evropských pohárů. Česko jako sedmá...
Jen jsem se opřel, popsal muž shození družky do kolejiště metra. Dostal 11 let
Soud poslal Tomáše Urbana na 11 let do vězení se zvýšenou ostrahou za to, že strčil svou družku do...