Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otazníky kolem jízdného v pražské MHD: Kdy zlevní? A na jak dlouho?

Pokud se vyplní sliby vznikající „pražské vlády“ ANO, Trojkoalice a ČSSD, mohli by cestující v městské hromadné dopravě v metropoli výrazně ušetřit na ročním jízdném - úspora by měla činit 1100 korun. Lidé proto váhají, zda si do té doby mají „lítačku“ kupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i74l21a40n 97N36o42v13á63k 6575290551

nový způsob plnění volebních slibů alá trojkoalice ... zlevníme MHD, ale tak, že se to vlastně nikomu nevyplatí, protože Ropid neumí přenastavit jedno číslo v ceníku dřív jak za čtvrt roku, takže roční kupon zlevníme v březnu, ačkoliv počítám že tak 90% lidí si ho kupuje už v prosinci ... ale co jste asi tak očekávali? Samovznícení starosty Varšavy?;-D

0/0
6.11.2014 8:36

M40i16l76a97n 26N34o32v58á73k 6585780111

jo a protože březnové zlevnění nepřinese nárůst prodeje aspoň o 3568 % (nebo tak nějak podobně) tak je tak v říjnu zase zdraží ...tam to ale samozřejmě Ropid zvládne přecenit přes noc a bez varování :-P

0/0
6.11.2014 8:45

P32a60v89e95l 72J23u47r63á28n11y64i 9196392839161

Nechápu,proč zlevňují pouze roční kupon.Ano možná si naivně myslí,že,když zlevní pouze ten,tak si ho lidi koupí.Jenže spousta lidí včetně mě,by si ho i koupila,ale nemají na něj a nemají ani na čtvrtletní,takže si kupují měsíční kupon a jsou rádi za to!Takže si myslím,že to moc lidí do MHD nenaláká.Naopak,když už zlevňují mají zlevnit i ostatní druhy kuponů a né jen jeden druh!!!!!!

0/−3
5.11.2014 12:57

K50a43r30e27l 43D15r17d38a 6803205177949

Protože smyslem je přimět lidi k nákupu ročního kupónu. Který má tu nevýhodu, že ho poměrně dost propadne. Dovolené, služebky, marodění, cesty autem... Svým způsobem je ta sleva i oprávněná. Pro řidiče je to navíc dobrá motivace k nepoužívání auta.

+3/0
5.11.2014 15:56

M63a59r23e59k 84T25u46r81n28o35v20e52c 7735612550416

No jestli to nechápete, tak si pořádně přečtěte ten článek. No a taky jak pan Drda píše...

A jestli na ten roční kupón fakt nemáte, tak bych Vám opravdu doporučoval se nad tím zamyslet a zkusit krátkodobě ušetřit na něčem jiném. Spousta lidí by dost ušetřila, kdyby třeba přestala kouřit (neříkám, že je to Váš případ). Já jenom že v tomhle případě by se Vám to fakt vyplatilo. Pokud si kupujete měsíční kupóny, stojí Vás to ročně 6600 Kč. S ročním kupónem byste 1850 Kč ušetřil. To by se Vám docela vyplatilo si na ten roční kupón vzít třeba i úvěr - i kdybyste to třeba splácel celý rok a úrok byl 25 procent, pořád na tom 600 Kč vyděláte...

Přijde mi to jak "nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci"...

0/0
9.11.2014 2:24

P91e51t58r 95P60e24t92r 6743672188453

"Hodně Pražanů totiž o letních prázdninách dává přednost autu a MHD si neplatí"

Ale to má důvod a to ten, že se omezují jízdní řády, když prý není taková poptávka. Tak co se divíte?

+5/−1
5.11.2014 9:06

J80a14n 26M84o88h44y42l36a 6552339479151

Ta poptávka není "prý" nižší. Ona je zcela jasně a měřitelně nižší.

+1/−1
5.11.2014 13:28

K95a78r97e89l 14D61r11d91a 6323625427769

ANO - konečně jsem je pochopil. Předvolební sliby a "nechci tu slevu zadarmo". Dopraváci se slevě brání zuby nehty. Takže vymyslí obstrukci se 2-3 měsíci a nikdo na ně nemá. Kdo koupí 1-2x měsíční a pak levnější roční, utratí to samé, jako za drahou roční. Pokud se začne prodávat v únoru, bude zájemců rozhodně méně a ne více, takže experiment selže a příští rok se vrátíme k plné ceně. ;-D

  Volební slib ANO byl splněn. Kverulanti z řad dopraváků si potvrdí svoji svatou pravdu. A obelhaný volič nemůže říct ani popel, vše slíbené bylo splněno. Rv;-D

+4/−3
5.11.2014 8:20

M34a77r24t52i15n 62W62a44l90l49n78e72r 6825540154350

Roční stojí 4750 Kč, to cca 400 Kč na měsíc. Za čtvrtletí 1200 Kč. Čtvrtletní stojí 1480 Kč. Za tři měsíce tedy 280 Kč přeplatíš.

Nová roční by měla stát o 1100 Kč méně, tudíž úspora by byla, pokud by nové jízdenky byly zavedeny do 3.čtvrtletí následujícího roku.

Počítám samozřejmě s tím, že pokud roční koupím v květnu, bude mi platit do května dalšího roku.

+4/0
5.11.2014 9:01

J87o71s21e98f 64B95r34o58ž54e28k 7233765762141

No to asi počítáte špatně. Protože Open Card chtějí postupně zrušit a v roce 2016 už být nemá, tak když ji koupíte příští rok v květnu, tak bude platit jen do konce roku. A pokud koupíte papír, tak máte smůlu - ten papír je na kalendářní rok. Takže ať to bude jak bude, nikdy se to nevyplatí. Je to jen "ochcávačka" - jak by řekl prezident.

0/−1
5.11.2014 13:10

M82a78r22e93k 32T55u66r18n58o41v79e42c 7525432440166

Nepočítá. I pokud by Opencard zrušili, tak zakoupený kupón by nepropadl. Ta karta je v tomhle případě jen nosič - nosič informace o tom, že Vy jste zaplatil Dopravnímu podniku za to, že Vás bude rok vozit. Pokud by Vám bylo znemožněno poskytnutí plnění (služby), je to soudně napadnutelné. A v DPP i na magistrátu to dobře ví. I kdyby Vám měli poměrnu část peněz vrátit nebo třeba poslat nějaký papírový kupón přesně na dobu, která Vám chybí, tak to udělají.

Navíc proč píšete, že v roce 2016 už Opencard být nemá, když v článku se píše, že město ji chce zachovat minimálně do roku 2016?

0/0
9.11.2014 2:28

O50n35d87ř28e47j 27M36y53š14k22a 3774584569798

Pokud chcete, aby si lidi koupili roční kupón a využívali MHD i během letních prázdnin, tak se hlavně postarejte o to, aby měl člověk i v této době stejný rozsah služeb. Do té doby budu patřit mezi lidi, kteří v létě jezdí i za cenu vyšších nákladů autem. Furt lepší mít jednu cestu do práce v prázdnější Praze autem za 25 min, než se mačkat v MHD s prodlouženými intervaly, muset vícekrát přestupovat a jet jednu cestu hodinu. Ušetřený čas lze pak věnovat třeba tomu, že člověk vypadne někam na kolo atd.

+11/0
5.11.2014 8:20

K13a17r25e77l 72D11r68d10a 6753925407659

Tak to asi těžko. I dopraváci mají dovolené. Navíc je to rozumné, jezdit podle množství cestujících. Nejedou třeba školy. To je cca 40% cestujících.

  A je fakt, že kdo plánuje odpoledne po práci třeba koupaliště, auto je jistota. Jinak se to nestíhá. (I když, já to třeba MHD dávám dobře, jen musím celý den tahat věci na plavání. Auto je auto.)

  Podle mě jde spíš o šetřílky, co přes léto nekupují časové kupóny. (Trapně je má přitom DPP v nabídce. Kupóny pro dospělé, studenty a seniory bez letních měsíců. A pak je to třeba řešit... K nepochopení.) Takže jde spíš o to přimět lidi zaplatit i za léto. MHD používat ale nemusí. ;-D

  Já to tak dělám roky. Nadávám, že přerušení ročního kupónu je pěkná obstrukce, takže se použít moc nedá. Konečně bych se slevou ročního kupónu dostal výhodu právě za ty letní měsíce, kdy MHD moc nejezdím. Což mi přijde velmi rozumné. ;-)

  (K tomu bych vzápětí zrušil možnost přerušení ročního kupónu.) ;-D

+1/−1
5.11.2014 8:45

P26a53v90e16l 64N54e25d11ě84l77a 5696350774931

Mě by zajímalo, odkud přišel ten nesmysl, že o prázdninách jezdí méně lidí. Ano jsou prázdniny, ale i tak přece žáci jezdí po Praze. A úbytek jiných studentů, podle mě nahradí turisté a cizinci. Takže jakýpak odliv lidí?

+3/0
5.11.2014 10:29

K59a74r76e94l 11D62r94d79a 6813335627489

Podle mě je to ověřené. To si snad ROPID přeměřil. Ostatně, je to i poznat při běžném cestování. Turistů v MHD je vcelku zanedbatelné množství. Běžnou populaci určitě nenahradí. (Na jízdenky jezdí cca 10% cestujících.) 

  Žáci SŠ, studenti VŠ, senioři i mnozí dospělí časovou jízdenku přes prázdniny nemají. A plnohodnotná jízdenka není velkou motivací k užívání MHD. Takže odliv cestujících je určitě velký i díky "nevstřícnosti" DPP a Prahy, což by se touto slevou mohlo směrem k dospělým cestujícím trochu narovnat.

+1/0
5.11.2014 15:43

K35r29y38š77t33o29f 28L70a34n95í87k 1869680865525

nechapu tu ulevu pro majitele psu. namisto aby se magistrat snazil pocet psu v praze snizovat, vychazi jim vstric.

+12/−1
5.11.2014 7:56

K91a34r87e16l 40D98r12d74a 6893155257279

Když vidím "stěhování národů" každý víkend, docela by mě zajímalo, zda se někdo obtěžuje v Praze platit za zavazadlo a zda se to kontroluje. Rušil bych tento poplatek.

  Se psy to bude asi podobné. Platit za psa v tašce nebo neplatit? Kontroluje to někdo? Asi je jednodušší to zrušit. Běžným pejskařům to pomůže. I když jako šikanu na nejrůznější feťáky a bezdomovce, bych poplatek za psa rád držel.

  Jenže, kdo kdy zažil, že by revizor problematického cestujícího vyhodil pro nezaplacení jízdného? Když někdo problematický páchne přes celou tramvaj, tak revizor pravidelně nikde. Jednou jsem viděl, jak nad bezdomovcem mávl revizor rukou a vůbec ho nekontroloval. Takže poplatky jsou pak jen šikanou slušných cestujících.

+3/0
5.11.2014 8:31

M63a70r24e90k 95T35u81r30n62o61v58e58c 7415572540746

Jo, poplatek za zavazadlo mi také přijde divný. To je jak u nějaké nízkonákladové aerolinky... :-)

Nevím ale, jestli to někdy revizoři vůbec řeší...

A jinak ještě na doplnění - ti co mají předplatný kupón (nebo jízdenku na 1 den a víc) dle přepravních podmínek automaticky mají nárok na přepravu jednoho zavazadla zdarma. Takže Pražáci s Opencard, co jedou s kufrem na letiště si asi proto nic nekupují. (Konkrétně odstavec z webu DPP: "Jízdenky platné 1 a více dní opravňují v rámci své časové a pásmové platnosti k bezplatné přepravě jednoho z předmětů podléhajících placení přepravného s výjimkou vlaků zařazených do PID. Nevztahuje se na přepravu psů.")

0/0
9.11.2014 2:34

P41a13v52e98l 23N74e36d92ě39l41a 5376600294881

víte, kolik je to voličů? Ideální pro ANO

0/−1
5.11.2014 10:30

E38d74u57a38r22d 55H16e41j27l72e77k 8906266190146

pražáci jsou holt vždycky ti nejchytřejší, tady se nedá nic dělat-každý pražák se cítí být mistrem světa-my ostatní jsme jenom hlupáci.!!8-o

0/−10
5.11.2014 7:37

S35a53r80a 50B70e26n45y39o82v24a 8219715111251

Vy máte velký problém s pražáky že?) Tak se nastěhujte , budete taky pražák/náplava/ a budete taky nejchytřejší a nebudete psát blbiny:)

+6/0
5.11.2014 7:40

M69i42c52h88a34l 10Š39r69o12u82b95e46k 8284566453670

no, vy opravdu jste...

+3/0
5.11.2014 10:19

J95a12r57o12s22l32a33v 35M74e18d87u13n41a 6912828727910

my, Pražané, ano -jak vy, kvazipražák nebo antipražák, to je mi šumafuk

0/0
5.11.2014 11:36

I29v55o 70H61l31o83u65s24e10k 7523508790686

"I když se totiž novému vedení města podaří schválit levnější jízdné ještě letos, společnosti Ropid zabere nějaký čas, než na nové ceny dokáže přejít. „Většinou to zabere dva až tři měsíce,“ vysvětluje ředitel Ropidu Pavel Procházka." - nechápu, co jim tak dlouho trvá v době počítačů :-))

+9/0
5.11.2014 6:21

V43r49á92t63n66ý 75K14a15r23e21l 7390405660113

taky nechápu, přepíšou prostě jedno číslo....

+4/0
5.11.2014 7:03

P74e63t61r 24M79e64j53z45l83í53k 8478504411950

Se zdražením by byli hotovi přes noc:-/

+8/0
5.11.2014 7:12

J80a37n 65M18o35h32y66l17a 6442969529891

Třeba už jen přetisknout a vyměnit veškeré plakáty a jiná místa,kde je přehled cen a to jsou dnes skoro všechny zastávky.

+1/0
5.11.2014 10:28

M18a35r53e50k 64T48u19r53n35o57v97e77c 7865282540636

No tak by to na nějakých plakátech chvíli nebylo aktuální. No a co? Hlavně že by se to opravilo na webu, v účtovacím systému a eshopu.

A to jako když je přelepí a pak to bude trvat ještě dva měsíce, než tu slevu fakt zavedou, tak to není problém? Vždyť by to na těch plakátech bylo také v rozporu se skutečností... Nebo by po tu dobu byly ty plakáty na zastávkách vždycky dva? Nebo nějaký speciální plakát na toto období, kde by bylo explicitně uvedeno, že do určitého data je to za tuhle cenu a pak od toho data za jinou?

0/0
9.11.2014 2:37

I83v48o 28G82o31v65a64n 1803249587

Když už s tím nová koalice vylezla, tak to musí udělat co nejdříve, protože si roční kupon nikdo nekoupí. I pro bohaté je úspora 1100,- Kč značná a radši si počkají a co ještě obyčejní lidi 8-o.

0/0
4.11.2014 23:51

R12a10d92e48k 41J93a16n44a66t10a 9545746274932

Problém je, že čím déle na tu slíbenou levnou roční čekáte (a platíte si proto místo roční jízdenky dražší měsiční jízdenky), tím méně výhodně to čekání je, až se někdy dostanete do bodu, kdy se čekat nevyplatí (slovní úloha pro základní školu :-)).

A protože nevíte, kdy se politici rozhoupou (výmluva "Ropid zabere nějaký čas, než na nové ceny dokáže přejít." je chabá, když jsou všechny roční kupony elektronické, není třeba nic tisknout), tak má tato akce prvky společesnké kurzové sázky :-)

+8/0
5.11.2014 1:08

I98v75o 56G70o83v40a59n 1363549797

Dva nebo tři měsíce si každý počká a platnost ročenky se mu nezkrátí, bude pořád 12 měsíců, ty chytrolíne.

+1/0
5.11.2014 8:16

P87e88t43r 68P51e89t51r 6313842108663

nezkrátí ale momentálně se vyplatí si koupit dvakrát/třikrát čtvrtletní než jednu nezlevněnou celoroční, čím déle se bude čekat tak tím menší rozdíl bude až nakonec dojdete zase do bodu, kdy bude i nezlevněná celoroční levnější než čekání na slevu.

0/0
5.11.2014 9:17

P94a94t32r57i15k 38Š55e34b47e28s26t47a 4723172136715

Jeden můj kamaárd mi na toto řekl:

Jako pražák nechápu, proč z mých daní se bude vozit skoro milion gastarbaiterů ze středních čech, ústecka a třeba i z ostravska, co denně dojíždí do práce do prahy,  za pakatel v metru... bohužel nelze mít jiné ceny podle bydliště - protože EU :-(RvRvEURvRv

ZDRAŽIT METRO NA 100 KČ ZA JÍZDENKU NEBO 3000 KČ ZA MĚSÍC, a zrušit daň z nemovitosti, poplatek za odpady a další místní nesmysly. ZPOPLATNIT VJEZD VOZIDLŮM DO PRAHY NA 500 KORUN DEN, s výjimkou trvale bydlících občanů...

... a já jako pražák ho vcelku i chápu...

+1/−16
4.11.2014 23:44

R65a15d67e87k 28J69a42n22a85t23a 9285546334412

MHD je ze tří čtvrtin placená z rozpočtu hlavního města Prahy. Do toho rozpočtu ovšem nepadají peníze z nebe, ale z rozpočtu státu. A to tak, že Praha dostává na jednoho obyvatele až 4x více (cca 30 tisíc Kč ročně) než malé obce!

Jako zdůvodnění tohoto nepoměru se nejčastěji uvádí právě to, že infrastrukturu velkých měst užívají i lidé z okolních menších obcí. Takže váš příspěvek je mimo, bez znalosti věci.

+13/0
5.11.2014 0:56

D13a83n74y 71S23c75o89t75t 8874171123308

pan Šebesta je zaslepený tupec co vůbec netuší kdo kde a proč platí daně, dokonce ani neví že spousta sociálních služeb, obchodů atd. by se ve městě zrušilo kdyby ten milion lidí nepřijel a nenakupoval, neutrácel... a tak vůbec, škoda slov pro ňoumy :-)

0/0
5.11.2014 10:02

V26l34a63d51i24m51í13r 27F44i27b23i43g61e37r 5164131871724

Ale ten milion gatarbaiterů pracuje ve firmách se sídlem v Praze které odvádí daně a část jde samozřejmě i do Pražského rozpočtu, navíc tam utratí část svých příjmů.

+6/0
5.11.2014 7:03

M25i68c20h28a72l 92P15a68v33l37á98t 9513383774229

To je snuska nesmyslu. Ale obecne mate pravdu v tom, ze pro zlevnovani MHD neni duvod, na miste by bylo naopak mirne zdrazeni.

0/−1
5.11.2014 8:32

D39a61n39y 90S69c88o64t13t 8194891103668

s tím nelze souhlasit - MHD musí být levnější, respektive musí mít víc výhod než nevýhod, aby se omezily celkem akutní zácpy na důležitých tazích (nevadí jen zaměstnancům, ale sanitkám, hasičům, zásobování obchodů atd...), stejně tak jeden autobus se sto lidmi vyprodukuje mnohem méně spalin než 20 aut s týmž počtem (samozřejmě je běžnější jeden či dva cestující v autě než pět, chtěl jsem uvést extrémně pozitivní stav, u metra nebo tramvaje nemá smysl cokoliv psát). Tím nebude tolik přidušených pražáků, bude méně nemocí dýchacího ústrojí i rakovin atd... všechno souvisí se vším a je to odvislé od toho, aby se lidem opravdu vyplatilo dojet s MHD než jet autem. Kompletním zdražením všeho by se dosáhlo negativního vlivu - odstěhování firem za město, snížení dostupnosti všech služeb - od sportovních center po doktory a školy, nákupní domy by neměly odbyt když by si autem do města nikdo nedovolil kvůli drahému vjezdu jet atd.  Je krátkozraké myslet že zdražení je řešení, obvykle to vede k útlumu všeho. Praha by na tom krutě prodělala a vydělal jen Středočeský kraj. On to má magistrát celkem dobře spočítané kde můžou ještě přitáhnout a kde už je to přes čáru a prodělali by na tom kalhoty :-)

0/0
5.11.2014 10:12

P40e54t10r 42P37e48t81r 6143242578103

a zdražit tam pohonné hmoty, protože ve městě je obecně mnohem větší spotřeba a větší náklady na čistotu prostředí.

Takhle jste to myslel?

V Praze má obecně hodně lidí trvalé a bydlí jinde nebo na okraji v satelitech atd. Pokud by se začalo přerozdělování peněz řešit důsledně tak by Praha přišla o hodně peněz a vy byste byl první, kdo by se v diskuzích rozčiloval.

Ti, co dojíždí za prací do Prahy zase vydělávají a firma odvádí daně ze zisku, takže z toho taky něco je. Nehledě na fakt, že firmy platí vždycky o dost větší poplatky jako fyzické osoby takže to za své zaměstnance zaplatí v tomhle.

+1/0
5.11.2014 9:23

P65e52t33r 50H57a97n57z21a88l 6232906320590

Přesně nechápu, na čem se ušetří? Když si totiž vezmu některé spoje (typicky 177 na Opatov, Cčko ráno...) tak tam se více lidí nevejde. Bude tedy potřeba je posílit, což bude znamenat další náklady. Nebo jsem v tomhle mimo?

+2/−1
4.11.2014 22:41

R93a73d36e42k 34J97a30n63a69t82a 9245686654962

Ve špičce není třeba nikoho lákat, to jsou radiály tak zasekané, že už stejně MHD jezdí každý kdo může, v tyto časy je podíl MHD na dopravním výkonu nejvyšší. Jak máte v článku vysvětleno, snaží se zlevněním ročních jízdenek zvýšit počet těch, co budou mít MHD už předem "zaplacenou", takže ji spíš využijí i mimo špičku, kdy by jinak jeli autem.

Jinak obecně čím více lidí využívá (byť dotovanou) MHD, tím menší je potřeba budovat stále více a více silnic. A silniční stavby ve městě jsou ještě mnohem dražší než někde mimo město ...

+3/0
5.11.2014 1:03

L54i51b95o49r 72B57e56n25á43t69s33k21ý 3782678417111

Je krasne, stejně jako v Brně, kdy si volici uvědomí, ze se nic nezmění, ale pouze se peníze přesunou jinam. Do dneska Magistrát dotoval dopravu a pokud se zlevni bude dotovat dále a více. Jezdím autem a nenutí to měnit. Takže výsledek - více peněz do dopravy některou jsou všichni zvyklí a pro par lidi úsporu ný druhou stranu méně peněz do infrastruktury tzn.např. Chodníků

0/−2
4.11.2014 22:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.