Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šťastné a veselé. Automobilka Škoda vyplatí tučné vánoční prémie

V kraji to bude spíše výjimka, ale zaměstnanci mladoboleslavské škodovky se mohou radovat. Největší středočeská firma letos rozdala zaměstnancům štědré vánoční odměny. Další takové přijdou nejspíš hned na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a30n 73K60v51a27p68i78l 7501361103

"Diky odborarum maji vyssi platy kazdy rok." Zadny odborar nikdy nevidelal ani korunu. Odborari jsou ropuchy na prameni. Kdyby nebylo odboru a polokomunisticke vlady tak platy jsou daleko vyssi.

+1/−2
14.12.2014 20:26

M11i85r61o36s68l12a50v 98H53ý63l 5365957989309

že neumíte pravopis, se ve vašem případě snoubí s neschopností pochopit psaný text

+2/0
15.12.2014 10:36

P32a44v12e60l 92H83o47l69u26b 1159414254254

;-D;-D;-D;-D;-D Tučné prémie. Kolik že to mají ve VW? Loni téměř 5000 Eur. Takže Škoda krmí VW, ale ten jen žere, zpátky nic...:-/

+1/−3
14.12.2014 15:53

L46i72b42o67r 29V71e26n32g68l91á98ř 4894615462214

tak když je to málo a někomu se to nelíbí, může to dát na charitu. nelze srovnávat česko a německo

0/−1
14.12.2014 21:47

A70n65t31o34n73i39n 28K82u66l28h57a51n61e40k 5686550937534

Nelze,ale dela se to, hlavne kdyz prodavate. A vlada nam take neustale rika, ze cenove jsme se teprve srovnali s Nemeckem. :-/

0/0
15.12.2014 10:20
Foto

M86i13r35o20s95l16a34v 81S97t62e52i13n69e40r 6478364983605

Za dobrou práci muší být i dobrá odměna. Tak těm Kvasinským mohu jenom pogratulovat, mám už druhý rok jejich Yeti 4x4 nafťák a můžu jim sdělit jenom chválu. V

+4/−1
13.12.2014 18:45

D17e50n85i27s 89W75i48t71z29k63u 5903102459147

a jéje,za chvilku zas vytáhnete,že je to lepší auto než e klasse

+3/−1
13.12.2014 19:25

V45á74c42l84a59v 68V25á10v91r41a 5656409631577

Kdybych mohl poradit těm mladým klukům co neoplývají chytrostí jako kdysi já v matematice na škole, a budou se muset jít učit řemeslu, aby si vybrali elektrotechnika, elektromechanika, elektrikáře, vyučili se a případně udělali max dlouho nástavbu, přemístili se do blízkosti MB a intenzívně a aktivně se snažili dostat do automobilky jako úcdrábář. mNaučit se programovat robotiku je sranda a automatizaci v automobilce druhá. Chce to jen logicky myset. Opravdu nic víc. Sebekázeň a bezpečnost práce, znalost jazyka - anglina je zlatá.

Pracovat na sobě. Umět se reprezentovat. Sezení doma v koutku a být skromný se nevyplácí a vede tak k živoření.

Papíry. Resumé tedy seznam všech škol, školení,  které jsem absolvoval a k tomu všemu "Doprovodný dopis" kde se píše něco o mně. Hobby. rodina, znalosti i mimo obor, Napsat to, co může firmu zajímat a zaujmout. Nejsi tucťák! Na pohovor slušně oblečený, upravený, jemná vůně není projev úchylky, čisté nehty, upravený účes. Nemusím snad psát že střízlivý.. Jde vám přece o práci O VÁŠ MOŽNÁ CELÝ ŽIVOT a ne dělat haura?

Popravdě kdo z vás to tak dělá? Kdo ten job opravdu chce a co pro to udělá?

thyronx na seznamu cz

+2/−2
13.12.2014 18:40

R27a14d35i41m 17P71o86l13á11š85e45k 9436563449149

Bylo by možná zajímavé, kdyby někdo z personálního v Škodovce upřesnil, kolik takových se na jedno takové místo do Škodovky hlásí.

0/0
14.12.2014 7:00

V17á62c16l97a34v 64V15á50v48r91a 5676179581537

V amerických automobilkách jsou odbory UAW partnerrem automobilek. Kontrakt mezi automobilkami se podepisuje jednou za 4 roky a s ním všechno včetně platů. Vyjednávání jsou tvrdá a mzdové a pracovní podmínky odpovídají situaci autmobilek - tedy trhu.

Když budou mít nereálné požadavky, bude se propouštět. Jiná cesta neexistuje a naopak. Udržet si job stojí za to být i několik let na mzdě 36 USD/hod pro řemeslníky a 28 na linkách a pomocných pracech..

Řemeslníci si ve Fordu, GM i Chrysleru tak přijdou s přesčasy ročně na víc než 2 miliony Kč hrubého v přepočtu. Při daních kolem 25% to není až tak zlé. I já pracoval posledních 16 let pro Forda a dnes žiju s královským důchodem a penzí tady na Floridě.

Odbory by ovšem neměly vydírat. Slušná firma bere odbory jako partnera a vzájemná dohoda může uštřit firmě i zaměstnancům majlant.

+3/−1
13.12.2014 18:04

P61a59v22e90l 53H25o37l58u91b 1739274424734

Odbory by neměly vydírat? A proč vydírají a zdírají samotné firmy???:-/:-/

0/−1
14.12.2014 16:00

R55a49d26i22m 80P94o72l34á12š34e64k 9336623989849

Když lidi ty auta kupujou .... a jsou ochotni v ceně auta platit i ty mzdy...proč ne.

+1/0
13.12.2014 17:34

J91o25s13e78f 54B56a34l84o31u64n 4890886895571

Když se ve zboží nebudou platit mzdy tak kdo bude nakupovat8-o????

0/0
13.12.2014 17:38

R70a41d80i91m 89P58o11l32á78š86e22k 9846293589359

Já tím myslím, že to jsou vysoce nadprůměrné mzdy, třeba proti podobně manuálně pracujícím na Ostravsku.

Možná mimo linek Hyundai v Nošovicích.

+1/−2
13.12.2014 17:49

M57i67c90h25a52l 66Š75e69v47č87í27k 8313636934

Naprostá většina automobilek v Evropě a USA platí podstatně více.

+2/−1
13.12.2014 18:07

V56á89c16l82a76v 40V91á82v41r71a 5496839691457

na tom Michale něco je.

A teď ta druhá část. Proč je tak dobře platí i všude jinde?

Já vím, že skvělé platy se v Čechách nepromíjí.

+1/0
13.12.2014 18:17

M26a66r68t36i74n 59J73i96r98o72u46s90e93k 7716435135728

Všechny automobilky v ČR mají zahraničního majitele. Zisk je enormní a to, co nedostanou na mzdách zaměstnanci v ČR, ačkoli jsou stejně výkonní, jako ti v mateřských zemích je použito púro nadstandardní platy zaměstnanců v mateřských zemích. Normální vztach kolonizovaná-kolonialní země.

+2/0
13.12.2014 22:11

M37a46r37t32i96n 16J11i52r28o42u73s35e29k 7756685955398

;-€

Vztah.

0/0
13.12.2014 22:14

M53i80c28h89a55l 13Š30e58v90č42í46k 8853466294

No nevím co ti Václave na to napsat. Já reagoval na to srovnání s manuálem na Ostravsku. Jelikož jsem sám zaměstnancem Škody, tak vím, že představa lidí o tom, že automobilka je jen montážní linka jsou liché. Na linkách dnes pracuje jen malá část zaměstnanců. Například jen ve vývojovém centru Škody pracuje cca 1700 inženýrů. Ve svařovnách jsou tisíce robotů a stovky seřizovačů a údržbářů, kteří se o ně starají. Atp. Já sám pracuji v údržbě strojního zařízení.

0/0
13.12.2014 22:35

R49a37d97i21m 46P41o23l28á60š66e82k 9566263989719

Nepleťte si nutnou obsluhu a údržbu montážní linky či vývoj nového s vlastní výrobou.

Doba, kdy do automobilky v první řadě přiváželi surové plechy a nosníky, ingoty a  jiné  polotovary a automobilka měla vlastní slévárnu, kovárnu, automatovnu, lisovnu, sedlárnu, dřevomodelárnu  atd a přivážených hotových dílů bylo z hmotnosti vozu jen pár procent - pneumatiky, elektromotorky a jiná elektroinstaklace a jiné speciální věci je dávno pryč.

0/0
14.12.2014 6:56

R79a95d76i93m 63P28o61l84á81š81e42k 9176723169729

Vlastní zaměstnanci automobilky jsou placeni dobře. Jenže to je jen velmi malý zlomek lidí, kteří ty auta dělají.

Na jednoho zaměstnance montážní linky automobilky , s nadprůměrným platem, připadá 10 nebo možná i 50 zaměstnanců všech těch firem, které pro tu montážní linku vyrábějí komponenty.

A to už je o něčem jiném. To jsou díky propracovanému systému jakosti jen komodity. Stačí když někde jinde o tisícovku kilometrů dál je možnost ten dílec vyrábět o procento levněji, rozjede se řízení jakosti a do půl roku ve výrobní hale té původní firmy houkají sovy a vyrábí se v hale té druhé firmy, co to dodá o to procento levněji. Přirozeně že tyto fabriky se vždy postaví v místech, kde jsou lidi v podstatě rádi, že vůbec nějakou práci za mizerný plat mají a díky vzájemné konkurenci zajištěné právě tím systémem řízení jakosti firmy vyrábějící komponenty ani žádný prostor na navyšování platů nemají.

0/0
13.12.2014 18:32

V64á66c80l23a33v 97V30á63v32r63a 5256349301607

kvallitní výrobek mohou vyrobit pouze skvěle nadprůměrně placení zaměstnanci pro které je kvalita absolutně první věc.

Také musí kdykoliv zaplnit - astoupit místo kdekoliv na lince a tedy ovládat všechny práce na lince. Zaměstnanec automobilky má a vždy bude mít nepoměrně lepší ohodnocení než jakékoliv jiné zaměstnání. Manuální nevyjímaje.

Kdo má zájem může to zkusit.

Jako elektrikář jsem musel umět naprogramovat jakýkoliv robot (a měl jsem na úseku dost přes sto..) nebo průmyslovou automatiku s RS Logix 5000, PLC a pod. Poslední školení v angličtině jak jinak? jsem měl v 65 letech mého věku. A to bylo studování mnohaset stránkových biblí.. + "hands on" programování panelview, celých částí linek, bezpečnost provozu..Všichni, celá parta se musela učit za pochodu. Vždyť nová technika a technologie přicházejí doslova každý měsíc. Svařovací roboty, stříkací, od několika výrobců.. práce to je zodpovědná a havárie robotu se trestá. To není sranda když se linka i na pár minut zastaví. To jsou těžké prachy.

Ne, to není zodpovědnost kopáče s krumpáčem a lopatou. To není o tom že na lince zaměstnanec šroubuje jeden šroub celý život jako opice a bere majlant.

0/0
13.12.2014 18:14

R16a98d85i30m 86P21o45l68á90š82e10k 9866523259399

Pracovníci, pro které je kvalita absolutně první věc a skvěle nadprůměrně placení pracovníci, to spolu vůbec nesouvisí.

Nadprůměrně placení pracovníci jsou všude tam, kde má firma odbyt a kde zároveň je ta firma koncový výrobce originálního výrobku. Takže prodejní ceny jsou stanovené podle toho, kolik jsou zákaznícu ochotni zaplatit a jsou vysoko nad výrobními náklady.

Špatně placení zaměstnanci  jsou všude tam, kde má firma problém s odbytem nebo kde vyrábí komoditu, tudíž za v podstatě výrobní cenu jen navýšenou o minimální marži absolutně nezbytnou k přežívání firmy.

Ale všude je více či méně úspěšný tlak na co nejvyšší kvalitu.

0/0
13.12.2014 18:46

V13á34c50l22a86v 12V26á74v13r74a 5726589411547

v ceně auta dělají mzdy velmi zhruba 3-max 4%.

Škoda že podobné analýzy v Evropě neexistují.

0/0
13.12.2014 18:05

R39a47d93i41m 33P74o81l55á85š84e94k 9366953759979

Jestli to jsou jen mzdy oné montovny hotových komponent, kterými dnešní automobilky v podstatě  jsou, tak tomu ty 3 - 4 % odpovídají.

0/0
13.12.2014 18:35

J22a45r55o15s34l28a39v 74K21r42k58o89š33k82a 3542239617149

Tak již je mi jasné proč má vítězná ODS v Mladé Boleslavi 15 mandátů a starostuR^;-D To bolševici z KSČM jen 3 Rv

+4/−1
13.12.2014 15:58

J24a60r44o16s55l28a49v 56S57k47r64i27v60a15n49e76k 6895380

Me to jasne neni, proc?

+1/0
13.12.2014 16:15

J52i17ř35í 10E72r81b98e74n 1843584726417

Protože když jsou lidi spokojeni a nemusí se klepat strachy o živobytí, nemají důvod hledat útěchu u komunistů. To by si měli uvědomit funkcionáři ODS a TOP 09 v celé republice - pokud chtějí ve volbách uspět, musejí si počínat tak, aby z toho měli prospěch zejména řadoví zaměstnanci a živnostníci, kteří by je pak mohli volit.

+2/−1
13.12.2014 16:33

V70l42a32d81i24s62l15a89v 37B64u76r70y91š19e92k 3803526492554

no tak funkcionáři si to jistě uvědomují, nenapadá mě ale, jak mohou ovlivnit prosperitu a potažmo mzdy v továrnách, tak aby lidi byli spokojení a namuseli se klepat strachy o živobytí a neměli důvod hledat útěchu u komunistů

+2/0
13.12.2014 16:49

J91i25r95k19a 95H87o60n71c33ů 2564524641978

Podporou zdravého podnikatelského prostředí?

0/0
13.12.2014 16:56

V84l16a93d84i38s33l35a23v 84B48u89r86y40š64e18k 3623886272324

proč ne, pokud budou k tomu mít dostatečně silný mandát voličů, což nemají, proč ne

+1/0
13.12.2014 17:02
Foto

M44i12r79o25s74l32a35v 92S63t90e81i43n83e10r 6778854853255

Funkcionáři, česky bafuňáři nebo kafálové, se Škodovkou naštěstí nemají nic co dělat. Kdysi chtěl Škodu Auto rozkulačit jakýsi Václav Klaus, ale nepodařilo se, díky Bohu.

Prosperitu firmy ovlivní především její vedení- zde VW ve Wolfsburgu jako matka, Škoda Auto jako dcera. Ve Škodě Auto pak rozhoduje, jak dalece jsou zaměstnanci se svojí firmou loyální. Pokud vznikne názor, že jsme všichni ve firmě na jedné lodi, je to dobrý začátek. A za dobrý džob se také vyplatí, trochu více se namáhat. Chceme ukázat konkurenci, co umíme- vynese to i firmu, ve které pracujeme a ta musí ukázat i uznání. Metoda cukru a biče zatím fungovala všude. Dávejte koníčkovi cukr a bude vás milovat a táhnout, jak jen může.

+2/0
13.12.2014 18:58

V18á52c29l24a42v 17V76á16v31r65a 5326529181447

v Čechách se hledá uspokojení u politických stran, nebo dokonce u státu? Tak to je socialismus..

To u nás útěcha se hledá u Armády Spásy. A ti co pracují se musí starat sami o svůj job. To není o tom jestli je u moci republikán nebo "demokrad".

Ne, zákoník práce - zaplaťpánbu - nemáme. Stát se nám do záležitostí firem nesmí míchat. Ten má jiné starost.

+1/0
13.12.2014 18:21

R38a30d30i95m 14P89o28l61á13š39e70k 9326123159159

Až na to, že když u Vás to odboráři přeženou, tak automobilka jde do kytek.

Viz třeba krize GM před pár lety, způsobená mimo jiné obrovskými závazky GM vyplácet svým bývalým zaměstnancům důchody desítky let po tom, kdy to příslušní odborářští bossové a manažeři firmy domluvili, benefity za tu domluvu dávno zinkasovali a z odborů a z firmy dávno odešli.

0/0
13.12.2014 18:54
Foto

M86i61r78o32s47l79a74v 12S29t69e72i47n68e11r 6688704213815

Škoda, pro Klausovu stranu je už pozdě, TOPka je zase profláklá kvůli svému chemikovi. Asi se vyplatí, soustředit se na ANO.

0/0
13.12.2014 19:00

V46á14c63l79a81v 80V94á95v56r49a 5886529191147

to je ono svedem to na politiku.

Ono to třeba nebude v politických stranách ale v lidech. Těm zas ale nerozumíš ty. Zamysli se nad sebou.

0/0
13.12.2014 18:15

J71a10r44o14m52í29r 70R63o63s27e10c35k40ý 7516596595432

8-o

0/0
13.12.2014 15:57

T68o59m50á65š 10V50e17r78n96e36r 1505334347235

V čem je problém?

0/0
13.12.2014 16:50

M75a59r67t75i67n 66J64i27r90o20u82s49e46k 7786555495528

Za takovou odměnu by byla ve Wolfsburgu stávka. Pracovitým němcům totiž pásy jedou 3x rychleji, než v MB a tak mají trojnásobné platy i odměny, ačkoli se auta VW i Škoda ve svých kategoriích prodávají ve srovnatelné cenové hladině. Co je v ČR špatně??

0/−5
13.12.2014 15:56

V46l95a15d30i92s68l48a70v 58B37u34r54y92š29e40k 3383136342754

nic není špatně, to je realita o které zjevně nic nevíte

+4/0
13.12.2014 16:04

M71a75r91t92i78n 50J67i39r82o60u14s37e33k 7566835145378

Vy to zjevně víte, čím to je. Nechám si od vás poradit! :-P

0/0
13.12.2014 22:16

V29l92a81d90i29s15l18a39v 39B71u97r89y51š21e42k 1539792777764

zkusím to, moc si však od toho neslibuju, nejdříve zapomeňte na všechny komunistický poučky, že za práci musí být spravedlivá odměna, tak to možná funguje v KLDR, tady ne, ve svobodné zemi s tržním hospodářstvím je mzda výhradní dohodou mezi zaměstnavatelem a zaměstnanecem, zaměstnavatel se logicky snaží platit co nejméně a zaměstnanec má zájmy přesně opačné, výsledkem je pak dohoda, která se vám nelíbí, platy se však určitě nestanovují podle rychlosti pásů a ani ceny výrobků, dokonce může nastat pro vás nepochopitelná situace, že řidič autobisu má jimý plat na Kubě, jiný v Rakouku a jiný v Polsku

0/0
14.12.2014 7:56

V53l12a36d78i34s38l65a20v 54B98u11r97y18š25e12k 3193206512834

zaměstnavatel řidiče autobusu rozhodně nezohledňuje při přijímání nového řidiče váhu autobusu, jeho rychlost, počet přepravených cestujících a ani cenu jízdenky či cenu nafty, ty jsou součástí jiných dohod a na plat řidiče nemají vliv, ten se ve svobodné zemi stanoví dohodou, nikdo přetom nikoho k ničemu nenutí

0/0
14.12.2014 8:35

V52l69a82d63i48s77l69a48v 40B48u71r82y53š78e16k 3593346912234

je to úplně stejný, jako když si tu škodovku jdete koupit, logicky ji budete chtít koupit co nejlevněji, obchodník bude mít zájem přesně opačný, může vzniknout nějaká dohoda v podobě kupní ceny a třeba v Číně může ta dohoda být úpně jiná, vám to příjde nespravedlivý, jenže taková je realita o které zjevně nic nevíte

0/0
14.12.2014 8:43

V57á62c63l94a63v 39V38á73v88r74a 5496119321127

v rychlosti pásu to nebude. Člověk je jen člověk a vyrobí na jedné lince asi 500 - 550 aut za 8mi hodinovou šichtu.

Má-li linek víc vyrobí víc. Na lince se v žádné automobilce nedá FLÁKAT.

Organizace práce musí být taková že linka celých 8 hodin jede a jediné výpadky jsou poruchy - závady - a to ješyě zřídka.

Problémy jako nedostatek materiálu, nebo nestandartní materiál, jsou neomluvitelné.

+1/0
13.12.2014 18:26
Foto

M94i34r16o70s48l87a10v 64S88t35e70i81n25e56r 6288124643765

Ve Wolfsburgu pracuje i velké množství Turků. Jsou šikovní zejména na techniku. Kolik mají ve Škodě Auto cikánů?

0/0
13.12.2014 19:03

M27i95r93e31k 88V74o29d33i19c14k80a 9737899470495

A zamestnanci firmy o 300 lidech v Olomouckem kraji dostanou <> nastojato...

+1/0
13.12.2014 15:31

Z80d57e54n98ě88k 85H13a22n92z72l 1371346802234

Doporučuji si zajít na stránky odboru kovomb a přečíst si tam týdeník Odborář co vychází ve Škodě a zjistíte,že to tak růžové není a problémů je víc než dost

+1/0
13.12.2014 15:11

V80l55a86d20i71s83l35a17v 73B45u41r51y24š78e95k 3833256442324

článek není o tom, že by to tam bylo růžové, o tom tam není ani zmíňka, je o tom, že letos mají prémie vyšší než loni, nic míň, nic víc, za rok to může být třeba zase jinak

+2/0
13.12.2014 16:02

P42e44t98r 73U12r75a90m 1242820113587

S tou investici do budoucna to moc neprehanejte, protoze nabirani kvalifikovanych pracovniku do technickeho vyvoje je uz vic jak dva roky zmrazene (az na naproste vyjimky). Diky prirozenym odchodum jich tak stale ubyva.

+4/0
13.12.2014 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.