Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlevnění MHD by mělo přinést větší komplikace řidičům, plánuje Dolínek

Zlevnění ročního kuponu v pražské MHD by mohli pocítit řidiči aut, kterým by se vzápětí mohlo ztížit cestování po metropoli. Mohli by tak mít větší motivaci přesedlat právě do tramvají či metra, domnívá se nový radní pro dopravu Petr Dolínek. Praha se v tomto ohledu nechá inspirovat Vídní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a72n 95Č38e22k52a49l 7259375684774

Je typické, že radní neuvažuje o tom, jak něco zlepšit, ale jak něco zkomplikovat...

+1/0
15.1.2015 15:26

P75a39v90e95l 91S18l32a36d88o42v19n85í10k 6957683477556

Ve Vídni zlevnění přineslo DP 100 000 nových předplatitelů. Ale v Praze je nutno se zamyslet, zda při podobném číslu je MHD schopna tolik lidí pojmout. Znamenalo by to nové trasy, linky a častější jízdy. Protože jinak jsou už dnes linky MHD velmi plné, o to se ROPID už několik let vytrvale snaží.

+2/0
4.12.2014 13:27

D22a39v82i16d 94R44y65c64h88e79t40s67k90ý 9776391650450

Ano, to že se řidiči přepravují autem je rozhodně tím že kupón je o litr za rok dražší.

+2/0
3.12.2014 23:07

Z75d86e17n34ě66k 59J93o35n23á22š 9601859956420

Přesně, cena kuponu je proti nákladům jezdění autem zanedbatelná. Prostě někdo jezdit dopravou nebude a rád si za to připlatí a taky je to čase, dokud prostě cesta autem bude výrazně rychlejší....

0/0
12.12.2014 13:02
Foto

J52i15ř93í 13K96r84á71k80o93r34a 9419123

Sledovat dneska ty zmrzlé chudáky, kterak se marně snaží narvat do autobusu či tramvaje a pak si přečíst toto... priceless.

+2/0
2.12.2014 16:58
Foto

V38i90l67i97a63m 79M30l64i29c81h 1391313545798

Jezdím pravidelně do Vídně k zákazníkovi a od r. 2012 je to horror, co udělali s parkováním. Opravdu je výhodnější nechat auto na záchytném parkovišti na předměstí a pokračovat metrem. Ovšem když něco vezu, musí mi už den předem někdo obsadit parkovací místo, když dorazím, tak mě tam pustí a sám zajede na místo na firemním parkovišti, které si platí, takže mu ho nikdo nezabere. Ve Vídni se opravdu toho naučí o dopravě víc, než Zeman v číně o stabilizaci společnosti. ;-)

+2/0
2.12.2014 15:55

T88o80m80a32s 15N77o92v47o86t62n96y 3741416798729

Ono je to asi jak kde, v té Vídni aspoň zaparkuju i na ulici (samozřejmě pokud je místo a ne na celý den, ale na běžné pochůzky to většinou stačí) a ne jako v Praze, kde se natentovali modré zóny, kde ani zaparkovat nesmím. Rozhodně se mi jezdí v současné Vídni lépe, než u nás. Oni tam aspoň tak nějak měli tu infrastrukturu víceméně dobudovanou, zatímco u nás chtějí zelení "inteligenti" omezovat něco, co vlastně ještě není vůbec hotové. Navíc je ve Vídni mnohem více parkovacích garáží a domů než v našich větších městech. Ano, jsou dražší, ale taky tam je jiná kupní síla, takže o tolik dráže to nakonec jejich obyvatele nevyjde.

0/0
2.12.2014 17:11

J94a91n 81D91l63o31u12h67ý 7254579800659

Aha tak to je super zprava. Jsem rad, ze uz v tomhle Kocourkove nebydlim. Umele snizovat propustnost dopravnich tepen v Praze, to muze vymyslet pouze dopravni analfabet;-DRv A co se bude dit, az nastane kolaps MHD jako vcera a dnes, tak to bude slusny pekloR^ Takoveto jednani by melo byt trestne odpovedne, nebot dle me dochazi k zneuziti pravomoci ci urednickemu pochybeni (Dolinek nerozumi tomu co je naplni jeho prace). Jen kazdej chce platit, ale doprava se stale zhorsuje a to umele.Rv

+7/−2
2.12.2014 15:08

B41o22h70u74s72l57a26v 95N90e98d71ě29l62a 6196908130142

Doprava v Praze - prostě ji zrušíme! :-)

+5/0
2.12.2014 14:38

P11e87t47r 50M90i34c88h57á38l90e58k 4869230656748

Tomu nerozumím - když bude víc lidí jezdit metrem, tak se snad autama bude jezdit líp, nebo ne? To jako schválně udělají něco proti řidičům?

+3/0
2.12.2014 14:15

D33a22v60i34d 26M87a33t27ě24j82ů 2815942307618

Planuji "zklidneni", takze omezovani individualni automobilove dopravy - zakazy, poplatky, zuzovani a snizovani poctu pruhu, atd.

+5/0
2.12.2014 14:37

M39a53r39t97i62n 24A68b43r25m49a86n 4809277431666

tjn, už takle je to jak východoněmecký porno:)

+4/0
2.12.2014 14:49

D67a19v77i43d 95M94a49t57ě65j86ů 2265762707328

Ze jsou tu zatim vsichni politici a zastupitele od toho, aby lidem komplikovali zivot, to uz vime davno. Ale ze se k tomu jeste takhle blbe priznaji, to me opravdu prekvapilo.

+11/−1
2.12.2014 13:47

B66o18h39u68s94l97a46v 28N87e59d51ě15l89a 6966218460442

No co, je po volbách, teď už jim jsou voliči ukradení, začnou je zajímat až za čtyři roky.

+2/0
2.12.2014 14:39

J69o89s59e56f 73Š14e61m33e66l89í94k 7729201450467

Už za tři a půl !!!

0/0
15.1.2015 15:57
Foto

J96i21ř57í 41R57e22m31e45š 6297496308275

V metru mě reklama DPP informovala, že za rok 2013 přepravili v Praze celou Indii. Tedy že měli cca 1 200 000 000 cestujících! Vzhledem k dotaci téměř 12 000 000 000 Kč to znamená, že na každém cestujícím prodělají cca 10 Kč. Takže monopolní dopravce prodělá 11 miliard a z toho usoudí, že má prostor na slevu. Jelikož firmě DPP rozhodně nezáleží na tvorbě zisku, můžete v té Praze jezdit rovnou "zadarmo". tedy za cca 16 000 000 000 Kč ročně z městského rozpočtu! A když dáte z rozpočtu i taxikářům (např. 1000 taxikářů dostane po 2 000 000 Kč) tak za 2 miliardy bude i taxi "zdarma"! 8-o

+8/−2
2.12.2014 13:46

P90e89t15r 51N46e29u52w55i86r21t75h 2917143775444

Veřejná doprava jako taková není až na vyjímky nikdy zisková. DPP si neurčuje ceny, to určuje objednavatel dopravy, tedy magistrát. Kdyby měl DPP jezdit jen na zisk tak rozhodně neexistují noční linky a okrajové polohy, taktéž v dopravním sedle by jezdilo míň spojů. Městská doprava je dotovaná všude v Evropě, v Praze jízdné pokryje cca 40% nákladů, což je ještě dobrý výsledek, v jiných městech to je i méně. Např. v Tallinu je MHD zdarma, ale to je na rozhodnutí vlády/města. Kdyby se měly všechny náklady krýt z jízdného, tak bude cena trojnásobná a tím pádem by nikdo MHD nejezdil, což znamená že nakonec by žádná MHD ani neexistovala. MYslíte si že by to takto mohlo fungovat? ;-O

+3/0
2.12.2014 18:15

J38a18k50u54b 77P24r14o18k78e48š 6793888312473

Verejna doprava v Praze ziskova byla jeste temer do 2. sv. valky. Ziskova by samozrejme mohla byt a dokonce dostatecne levna. Ale je to jak rikate, jezdit bude jen na linkach kde to ma smysl a v dobu kdy to ma smysl.

0/0
4.12.2014 12:09

P53e39t16r 52H86á69l43a 6604476575536

Je krásné jak jdou cestou zhoršování podmínek autům na místo zlepšování podmínek v MHD.

Ale dokud bude mhd v létě pro lidi v obleku nepoužitelné, tak se prostě bude auty jezdit dál.

+6/0
2.12.2014 13:42

M67i88l59a85n 44M65a36j79e77r92č36í77k 1930520124856

jenže v momentě (jenž dávno v Praze nastal) blokování povrchových tepen/koridorů/ulic přebujelou IAD (individuální automobilovou dopravou) jaksi bez jejího (sebemenšího) omezení zlepšení podmínek povrchové MHD = zejména jejího zrychlení nemůžete dosáhnout!

A všechnu MHD pod zem (do metra) či nad zem (např. na železnici) rozhodně přesunout nejde:

1.) jsou to dopravní systémy, které z principu (udržitelnosti své rychlosti/atraktivnosti) mají omezenou hustotu zastavení = potřebují návaznou povrchovou dopravu, bez níž je nebude využívat tolik cestujících na kolik mají přepravní kapacitu

2.) jsou to investičně, ale i provozně nejnákladnější druhy MHD = čím víc tras budou obsluhovat, tím víc budou MHD růst její fixní náklady

+1/0
13.12.2014 23:59

M81i35c12h66a40e30l 18L42u80k68a48v27s17k11y 6769691928111

... aneb "Nevíme jak to zlepšit, tak to alespoň zrohšíme, aby to nevypadalo že nic neděláme."

+10/0
2.12.2014 13:37

O20n35d54ř32e43j 82Č52a19p53k54a 6271611223104

Přesně tak - pokud někdo jezdí radši autem, protože při současném vedení tras MHD a nastavení intervalů by byl v práci rychleji i na oslovi, nebudeme řešit zrychlení MHD, ale zpomalíme auta pod rychlost osla...

Navíc si moc nedovedu představit metro ve špičce, když by přibyly další desítky tisíc lidí. Jedině že by si nikdo nebral s sebou víc, než peněženku a klíče a ve stanicích by byli nacpávači jako v Japonsku :-)

+7/0
2.12.2014 13:47

T83o83m60á35š 45V90e23s46e80l27ý 2148756267199

Nemáte prosím někdo číslo, kolik se prodá ročních předplatných v Praze?

0/0
2.12.2014 11:40

P71a75v26e65l 84S91t42e76r41b58a 8916296245317

Pražský dopravce přepraví denně asi 3,3 milionu cestujících. V roce 2013 si roční jízdné zakoupilo 168 432 pasažérů, měsíčních „kuponů“ se prodalo 2,27 milionu a čtvrtletních 606 646.

Celkově činily tržby z jízdného v rámci pražské integrované dopravy za rok 2013 4,2 miliardy korun, z toho 3,2 miliardy tvoří všechny druhy předplatných kuponů dohromady.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/konkretni-navrhy-na-kompenzaci-jizdneho-jeste-nepadly-p1t-/praha-zpravy.aspx?c=A141125_160047_praha-zpravy_bur

0/0
3.12.2014 22:51

J75a62k24u29b 55R47o42u33s 3493510344122

Dolínku, ty ekoteroristo, běž do háje!!!!!!!!!!!!RvRvRvRv

+14/−1
2.12.2014 7:02

T87o72m53á37š 27Z66e65m42a46n 3775378604755

A jak se ti řidiči osobáků do MHD vejdou? Možná se ohledbají, že má MHD volnou kapacitu, ale ne mezi 7:00 až 9:00... Metro v tu dobu už víc nepobere a zkrátit intevraly už více nelze.

Naopak, je potřeba aby každý dopravní kanál byl co nejprůchodnější. Včetně té (ekofašisty) nenáviděné osobní silniční dopravy.

p.s. Pamatujete na Holanďana z magickou krabičkou, co meřila prach v ovzduší? Nejvíc naměřil na autobusovém nádraží, kam auta nesmějí..

+20/0
1.12.2014 23:07

T29o67m16a51s 11N43o26v75o91t69n27y 3121846298779

Ten byl i v Brně a vždycky čekal, až pojede jednou za hodinu nějaká stará Avie nebo Tatrovka na stavbu a pak zapnul krabičku. A místní zelení pak z toho dělají výsledky "měření odborníka až Kodaně nebo odkud". No a výsledkem jejich práce je zatím to, že při rekonstrukci té ulice Úvoz se tam vytvořil nový zcela zbytečný cyklo-eko-bus-taxi pruh a samozřejmě nové větší zácpy než dřív...

0/0
2.12.2014 17:14

M75i48l35a74n 41M82a14j68e33r14č41í34k 1620800834976

na metru A a B jsou minimálně ve většině délky (když ne celé) ve špičce delší (až dvojnásobné) intervaly = na těchtodvou trasách lze počet spojů a tedy jejich kapacitu navýšit!

Trase C mohou velmi ulevit jiné (převážně tangenciální = vedené mimo centrum) spojení:

1.) mezi =M=C v oblastí Pankráce (= stanice tohoto jména či jednou s ní sousedících stanic) a =M=B na Smíchovském nádraží (dnes to plní linka BUS č. 118 z Budějovické, ale TRAMvaj se svým novým mostem mezi Podolím a Lihovarem by to zvládla cca za poloviční čas a nabídla by větší kapacitu)

2.) TRAMvaj Opatov =M=C - Spořilov - Slavia - Želivského =M=A (- Palmovka =M=B - Kobylisy =M=C) - Bohnice

3.) Libuš (odkud je dnes velký návoz BUSy na =M=C) - Pankrác =M=C - Náměstí Míru =M=A (- Hlavní nádraží =M=C - Náměstí Republiky) rozhodně to chce podzemní/podpovrchovou dráhu jezdící po klasických železničních kolejích a (do určité míry kompatibilní) s některým ze současných systémů MHD, ale nejsem si zcela jist, jestli to mají být vozidla rozměrově odpovídající vlakům/soupravám jezdícím na =M=A, B, C (vozy o délce cca 20m spojené do cca 100m dlouhých souprav z 5ks) - spíše bych se přikláněl k vozidlům (odvozených od) TRAM (možná i tzv.Forcity, ať již 15T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-forcity-praha/   či 28T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-28-t/, jenž má mírně rozšířenou karosérii a je z materiálů akreditovaných právě pro provoz pod povrchem, či  26T - http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-26-t/ , která má ještě širší karosérii) kloubové cca 30m dlouhé vozy, které by byly spřahovatelné do souprav po dvou až třech (čímž by se dalo při snížení poptávky mimo přepravní špičku zachovávat, pro cestující atraktivní, krátký interval, ale snižovat kapacitu/odběr energie zkracováním souprav)!

+1/0
14.12.2014 0:46

M35i63l52o36š 79S36e80t47í17k 3189359954120

Jedna věc jsou plány a druhá skutečná realizace. Takže počkáme a uvidíme.

+2/0
1.12.2014 19:37

O35t35a 42B47o86r66e97c51k62ý 3299928251975

Sleva zde prý sleva přilákala do MHD o sto cestujících více, do té doby jich jezdilo s ročním kuponem asi čtyři sta tisíc.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/praha-se-v-mhd-necha-inspirovat-vidni-dsd-/praha-zpravy.aspx?c=A141201_161941_praha-zpravy_bur

Pouze doufám, že jde o překlep. Dále doufám, že i titulek článku je obdobně nesmyslný, i předchozí radnice se zapojily do akce "Za Prahu neprůjezdnou, smradlavou" a jestliže tenhle dopravní "expert" plánuje ještě další zhoršení, pak potěš pánbůh všechny, kteří MHD užívat nemohou

+13/0
1.12.2014 19:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.