Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Všechny tramvaje už jedou, na tratě se vrátily elefanty

Doprava v Praze se pomalu stabilizuje. Všech 22 linek je v provozu a na příměstských tratích už jezdí elefanty. Do plného provozu podle původního jízdního řádu by se měla doprava vrátit během noci na čtvrtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a97r36d10a 13B80r63a56b37e97n78e14c 1470444629966

"Všechny tramvaje už jedou, na tratě se vrátily elefanty"

tak jsme to Putinovi i Zemanovi spočítali

0/0
4.12.2014 9:22

K48a19r74e38l 16D33r60d82a 6713135777589

Za pražskou MHD a mě dávám velké minus za špatnou informovanost. Z rádia padaly informace, které v praxi neplatily. Na zastávkách špatně označené výluky. A když už to jezdilo, tak všude postávali informátoři DPP zcela na nic...

  Pražská doprava připomíná chaotický Kocourkov, který nikdo neřídí. Rv

0/0
4.12.2014 8:44

J39a21r41d66a 37B63r47a58b15e24n16e10c 1430284719946

ale máte novou starostku, ani ta to neuřídila? Tak co jste si to zvolili?

0/0
4.12.2014 9:24
Foto

M74i97l37o27š 96R12e79c53h23t19o20r47o52v37i98č 7124150272253

Pamatuji si, jak kolegové vzpomínali, jak za minulého režimu v mrazivém počasí rozváželi po konečných řidičům horkou polévku. Nechápu, proč se na dobré rozhodnutí tak často zapomíná. A už vůbec nerozumím, že mohl někdo nechat lidi ve vlacích tak dlouho a obyčejný lidský přístup nikde. Koukám, že i nám lidem ochladly naše srdce a kdo projeví hřejivou lidskost je ihned označený za levičáka, nebo přímo za komunistu. Přitom zelná polévka zahřeje tak dobře, a přitom ty náklady nejsou takové, že bychom na ně neměli. Možná by trvalo déle ji připravit, tak když ohřejete fazolovou, čočkovou či jiné podobné z konzervy, můžete rozvážet ihned. Kde se tedy poděla lidská solidarita? No, hlavně, že pomůžeme zahraničním trpícím. Vlastní přece vydrží. :-/

+3/−1
3.12.2014 18:14

M75a82r95t14i90n 33K12u73b93í86k 9617649536963

Nejezdilo to, protože se prý dříve používalo nějaké zařízení v pantografech proti námraze, v rámci šetření to zrušili a výsledek je toto. To samé u ele.lokomotiv. Prostě ušetřili.

+1/−2
3.12.2014 18:10
Foto

M98i25l41o23š 15R78e77c79h28t32o57r82o97v40i94č 7624730842173

Nyní pro byznys vymyslí hybridní mašiny, které pojedou i na alternativní pohon. Odůvodnění zde přece je. ;-)

0/−1
3.12.2014 18:17

M36a39t81ě42j 94C31h79l37á63d 3547216445631

Teď je na čase zjistit, proč dispečeři na dráze vůbec neinformovali vlakové čety o závažnosti situace. Jak je možné, že lidem neřekli po několika hodinách čekání ve vlaku co se děje. A už vůbec nerozumím tomu, jak můžou dopustit, že vlak stojí v polích bez povšimnutí pomalu celý den. To mají ČD/ČD Cargo tak málo naftových lokomotiv, že je problém dostat vlaky z polí alespoň do stanice??? Vždycky mě pak mrzí, když slyším jak nevzdělanci a arogantní lidi nadávají průvodčímu za věci, které on nemůže ovlivnit...

0/0
3.12.2014 15:51

M24a48r32t27i47n 85Š72p29á76d 4402829131626

Slyšel jsem o tom mluvit p. Štěpána, vedoucího odboru osobní dopravy, ve včerejších Událostech. Opakoval tam cosi o záloze pouhých 10 lokomotiv na celou republiku, od Carga si samozřejmě něco půjčili, no ale ta komunikace asi byla jaká byla... podle mě kličkoval a k odpovědnosti se měl jen chvílemi (třeba přiznával, že meteorologové ledovku předpověděli, takže o ní věděli). Fakt je, že situace byla vážná a hlavně vznikla náhle. Určitě se něco povedlo líp a něco moc ne... to ovšem musí vyhodnotit zúčastnění příp. kontrolní orgány.

0/0
3.12.2014 16:19

M45i50r56o71s42l15a54v 56Z58i76k33m66u65n16d 7879653734913

Jak neřekli co se děje ... vlak nejede, buď proto, že v troleji není napětí, buď proto, že na odjezdovém / oddílovém návěstidle je návěst zakazující jízdu ...  s tím personál vlaku nic neudělá ... když stojíte s autobusem v koloně na silnici, tak vám taky nikdo neřekne, proč tam stojíte ... resp. řidič vám řekne, že před ním stojí vozidla, takže nemůže jet dál ...

Ano, připravili 10 lokomotiv ... prostě ono jich víc tak rychle připravit nešlo. a to ještě v Praze mají motorové lokomotivy, pro které není "pravidelná práce" a udržují s provozu z jakési nostalgie, správně by měly být zrušeny prodány, protože z ekonomického hlediska se jedná o nepotřebný majetek a údržba stojí peníze ... teoreticky by takové jednání mohlo být považováno jako trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku ...

Dep kolejových vozidel je jenom PĚT, tj. v průměru 2 lokomotivy na depo ... (Brno, Česká Třebová, Olomouc, Plzeň, Praha) ... vlaků stálo cca 100, tj. na jednu lokomotivu připadá teoreticky deset vlaků ... k čemu jsou dvě teoretické lokomotivy v obvodu DKV Plzeň, když je potřebujete na střední Moravě ...

ten vlak 144 stál ve stanici, topil svítil ...

Od Carga si lokomotivy půjčit můžete, ale potřebujete k nim strojvedoucí. Strojvedoucí mají pevně určené nástupy, mnozí z nich jezdí do práce vlakem, ale vlak nejede, strojvedoucí se do práce nedostane  ... Zákonem je limitována doba pracovní doby, přes ní nelze, takže když strojvedoucí vyčerpá limit pracovní doby lok zamyká ... Pak se čeká na dalšího pracovníka ...

Strategická chyba se stala v minulosti, kdy se lokomotivy a personál rozdělily mezi osobku a Cargo ...

+1/0
3.12.2014 17:56

J82i40ř11í 70S67t12r19a59k12a 9448976582978

P. Štěpán mluvil o tom, že si nachystali 10 lokomotiv. Nikdo nečekal, že to bude tak masivní. Posléze si půjčili další 10 od Carga. V rozmenzí 1,5 hodiny se zastavilo cca 100 vlaků. Než náhradní lokomotiva může vyrazit na pomoc, musí SŽDC povolit jízdu. Problém je také u Pendolína a dalších souprav, které mají speciální spřáhla na spojení. U pendolína to zabere až 60 minut, než se připojí.

Tím nechci říct, že to nešlo udělat lépe. Nerozumím tomu. Ale asi to nebude tak jednoduché, jak nám to připadá. Ale těch 17 hodin mi přijde hodně. Zvlášť, když ten p. Štěpán od toho pořád odbíhal jinam. Tam to asi fakt zpackali.

0/0
3.12.2014 22:02

O97n38d42ř85e38j 79M91a21r16e89k 9172650707989

Teda to jsem ještě neviděl, že by se rozjely všechny pražské tramvaje, to je nějaká manifestace? :-) Kde vzali tolik řidičů? ;-D

0/−1
3.12.2014 15:40

M59a80r78t83i62n 13Š48p10á72d 4602749821536

Včera prý pro změnu všechny stály.8-o

+1/0
3.12.2014 16:22

O61n82d12ř19e58j 10M77a34r37e33k 9302590847819

Nestály, pár jich jezdilo.

0/0
3.12.2014 16:35

M79i76c50h93a15l 95C13h58a77l33u60p44a 6558590979653

Až někdy odpoledne, ráno snad nejelo nic.

0/0
3.12.2014 19:31

M80a20r55t36i39n 38Š13p80á57d 4652929741326

Tak Leo Express 14:06 na Bohumín ještě odřeknutý, Jančura s nějakou čtvrthodinkou na odjezdu, ale vyjede.

0/0
3.12.2014 13:41

M57a58r33t76i30n 68Š33p31á66d 4692859501136

Další Leo 16:28 taky zrušený, nevyjede ani Jančura 16:44 (zřejmě kvůli obratu soupravy), jinak vše v zásadě v normálu (aspoň kolem Prahy).

0/−1
3.12.2014 16:14

B14o78h57u24s53l28a35v 71H51a19v14r58á52n50e73k 6683467492

vlaky se vrací Rv vracejí

strážníci dohlíží Rv dohlížejí

0/−6
3.12.2014 13:12

M13a37r36k30é73t36a 66H35r89o74u43d24o50v68á 9840354341337

Správné už je (bohužel) obojí.

+2/0
3.12.2014 13:17

M33a43r21t73i48n 59Š16p48á29d 4282779271596

Tvary "dohlížejí" a "vracejí" působí sice lépe, ale správné jsou skutečně i ty druhé dva, a to platí už nějakou chvíli.;-)

+1/−1
3.12.2014 13:31

B62o30h29u81s23l76a83v 14H30a56v28r37á60n37e36k 6683447732

Kdo o tom rozhodl a jaký k tomu měl mandát?

ÚJČ takový mandát nemá. Pravidla vydávaná ÚJČ jsou nezávazná. Je to jen názor několika lidí, kteří mají bohužel prostředky ho šířit. Navíc vymýšlejí naprosté a nelogické nesmysly. Stačí si připomenout ten jejich úlet s psaním názvů ulic (Nad přehradou × Nad Přehradou). V Praze dál píšeme Nad přehradou, jinde jsou "moderní" a píší Nad Přehradou. ÚJČ nic nezjednodušil, jen vytvořil chaos. Bez nahlédnutí do UIR-ADR už správně název ulice "U D/dálnice" nenapíšeme. Poděkovat můžeme b*bci, který si myslel, že je chytřejší než ostatní.

0/−6
3.12.2014 14:18

P26e26t49r 45H12o37v38o87r75k23a 5359166487

Vaše starosti bych si přál pod stromeček.

+4/−1
3.12.2014 15:15

M56a71r25t80i93n 30Š85p70á58d 4502289121856

Třeba Vám Ježíšek nadělí nějaké podobné...

0/0
3.12.2014 16:20

M91i46c87h32a78l 78C83h54a60l11u19p27a 6278910529343

No a kdo o tom teda rozhoduje? Havránek?

+1/−1
3.12.2014 19:32

B10o69h78u23s18l70a64v 44H56a42v47r58á12n67e75k 6313437252

Racionální důvody. Mnoho podstatných a přídavných jmen má stejný tvar v jednotném i množném čísle. Jak mám rozumět následujícímu:

řemenice se otáčí

svorkovnice se napájí

duše se vrací

osvětlení chodníků, které se nachází na ... 

Jen hlupák může prosazovat tvary otáčí/vrací/atd. v množném čísle jako správné. Diletanti v ÚJČ dokonce zavedli zcela zbytečné pravidlo, že v případě dvojznačnosti je vhodné (doporučuje se) to rozlišovat, tj. řemenice se otáčí × otáčejí. Úžasná logika! Není jednodušší používat v množném čísle důsledně tvary na -ejí?

0/0
4.12.2014 17:29

M44i91c10h53a44l 55C32h92a95l70u16p62a 6758380429463

Aha, takže budeme říkat, že v obchodě stojejí kamna a že se otevírajejí dveře? Jak vyřešíš třeba věty jako "ženu holí stroj", která má tři různé významy?

Ono se to většinou pozná z kontextu. Pokud ne, tak se člověk zeptá.

0/0
4.12.2014 21:14

M58a79r49t87i77n 30Š80p52á74d 4452419351516

S42 z Roztok do Hostivaře je sice odjakživa S41 a v pracovní dny zajíždí jen do Libně, ale hlavně že se rozjela.;-)

0/0
3.12.2014 13:02

M92a35r86t82i11n 56V60o33j55á34č32e90k 9242748938387

dokud nebude report z Psojed jako-by zima ještě nezačalaR^;-D

0/0
3.12.2014 12:40
Foto

J92a65k18u25b 64L19n94ě81n55i47č24k21a 1565782977241

Pragocentristi, máte ujít 2 zastávky a nadáváte jak špačci!!! Ale že v Horní Dolní nejede vůbec nic a nejbližší civilizace je 10 km, to je všem jedno. ;-€

+1/−10
3.12.2014 12:26

L95e51n13k45a 29N78o74v81o81t22n12á 4547266957636

Ano, to mi jedno je, protože nebydlím v Horní Dolní.

+11/0
3.12.2014 12:27

K55a86r24e80l 78J32e20r86o82n39ý14m 6379639427486

No jo, taky v horni dolni nezije 1 milion lidi... Ty centristo

+12/0
3.12.2014 12:29
Foto

J76a76k35u18b 94L72n70ě58n19i23č90k36a 1425512177491

nojo, na Můstku 1 cm sněhu a u Muzea 2 cm a máte zimu jak v Alpách :D

+1/−6
3.12.2014 12:40

L65e58n83k67a 34N42o96v28o90t84n63á 4297156247516

Tak se přestěhujte do Prahy, taky si užijete Alpy v ČR. Možná pak nebudete blbě klofat na webu. ;-D

+10/0
3.12.2014 12:52

M20a49r43t45i34n 29Š18p10á89d 4842389151666

Poslušně hlásím, že nejvyšší bod metropole se nachází v nadmořské výšce 400 metrů.:-)

+1/0
3.12.2014 12:53

K87a95r77e44l 75N89a48s77t79o73u24p43i79l 3170261190181

jojo, tam už jde do tuhýho, s autem jedině s řetězy...:-P

0/0
3.12.2014 12:57

M50a52r93t71i79n 85Š98p15á81d 4302569581926

... na Můstku možná i s botičkou:-P

+1/0
3.12.2014 13:43

M82a95r37e39k 40T93u17r29n53o24v74e72c 7405742280126

399, někde se dokonce prý píše 397. :-)

0/0
3.12.2014 13:55
Foto

J54a21k90u90b 81L43n84ě20n93i18č19k77a 1385922697901

Do Prahy? Já? Jste spadla z Petřína? Nene, východní čechy jsou nejlepší ;)

+1/0
3.12.2014 17:02

J29a85r90d28a 16B49r75a32b11e87n96e38c 1280984489216

a vy paní Novotná klofáte přímo z Prahy? A jste rodilá nebo se i ve vašem případě jedná o naplaveninu?

0/0
4.12.2014 9:28

K79a13r37e18l 65N66a21s49t20o26u44p32i83l 3390901590541

To je akorát tak oblíbený "vtípek" vidláků, kteří ani v té Praze v životě nebyli, natož v Alpách...

+8/−1
3.12.2014 12:56
Foto

J82a52k53u82b 10L94n14ě45n68i88č92k45a 1555902947681

Naopak, v Praze jsem byl, chvilu přebýval a neříkám, že je špatná, jen se v médiích často diskutovalo, jak jste uražení, že vám tramvaj nejede. Toto se dělo po celé republice, ale to se zmínilo jen okrajově. Jen jsem chtěl připomenout, že není jen Praha a zbytek, ale celá Česká republika s velkým maloměstem Prahou :p

+1/0
3.12.2014 17:04
Foto

J97a96k34u65b 60L35n62ě74n51i17č89k14a 1535472717961

oprava - že není špatná!!!!!

0/0
3.12.2014 17:10

M47i82r44o55s94l37a79v 18Z33i72k95m77u28n13d 7649353494633

Názor trochu svérázný, ale v zásadě máte pravdu ... když byla před pár lety celodenní stávka, resp. krom náhodných TRAM jezdících v neznámém jízdním řádu, tak jak "stávkokaz" přišel do práce a jezdil podle svého jízdního řádu, nejezdilo ani metro, trvala mi cesta do práce cca 40 minut po vlastních, zatímco TRAM to trvá cca 20 minut ...

0/0
3.12.2014 18:00

L85e41n65k93a 93N57o89v78o41t91n15á 4987906307266

Hm...ty nejnovější Škodovy by mohli nechat v depech. Jak když jede žebřińák naloženej hrncema. Děsnej kravál. Dělaj to ty plechy kolem kartáčů u kol...:-/

+1/0
3.12.2014 12:17
Foto

J94a97k72u55b 48L72n70ě27n26i41č87k39a 1835552477521

až na to, že tramvaj nemá kola, ale dvojkolí :p

0/0
3.12.2014 12:35

L63e64n89k61a 40N40o53v88o86t65n25á 4947876137336

Děkuji za opravu!

0/0
3.12.2014 12:39

M80a75r60t32i15n 90Š78p10á89d 4252249491616

Takže když někdo nedejbože nařízne osu a kolo fakt ulítne, nazveme to "uletěla pravá část dvojkolí"?8-o

0/0
3.12.2014 12:46

K16a28r15e32l 92N49a50s44t11o68u85p64i53l 3820671820571

v principu sis sám odpověděl, jelikož jsou obě kola pevně spojena osou, tak se to jmenuje dvojkolí....

0/0
3.12.2014 13:01

M74i38l22a18n 16M62a33j33e41r60č84í63k 1100460264906

Až na to, že ty kartáče u kol nejsou připevněné na pleších - všechny kryty podvozků 15T (tak jako celé vnější i vnitřní "pohledové krytí" té TRAM) jsou z laminátu = není v nich takřka žádný kov/plech (výjimkou je jejich uchycení, částečně na dvou místech každého z nich viditelné i zvenčí)!

Kdyby tam ty kryty podvozků (olemované těmi "kartáči) nebyly, tak ten hluk bude ještě větší, protože kryty jej asi přece jen (byť nejspíš minimálně) trochu tlumí.

Ovšem netvrdím, že v podvozcích 15T není jinde chyba. Naopak jsem přesvědčen, že je tam něco postupně se (používáním 15T) uvolňujícího, které působí (čím dál větší) hluk. Nejnovější kusy této TRAM, totiž jsou určitě naopak nejtižší TRAM v Praze.

0/0
3.12.2014 13:29

P90e82t68r 59S91i11m48e61k 6881793169744

trambaji čislo 13 upadlo kolo a spadlo do Vltavy

0/0
3.12.2014 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.