Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze uvázl autobus na kolejích, vyprostit ho musel speciální jeřáb

Pražskou hromadnou dopravu komplikoval na Sokolovské ulici autobus uvázlý na tramvajových kolejích. Přijet pro něj musel jeřáb. Tramvaje zatím jezdily odklonem přes libeňské nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L23u70c39i77a58n 10P40a48p38a30z85i79a28n 5484347951565

A dnes již víme více? Článek končí otazníky, tak jsem předpokládal, že se dozvíme v brzké době odpovědi...  Zatím na Idnes bohužel nic, takové nedotažené, jen stále nakousnuté. Jak se to stalo, proč se to stalo, jaká je škoda, proč jsou koleje takto položené, že tudy nemůže jet ani autobus MHD nebo hasiči či záchranka. Bude se takto stavět i na dalších tratím v hlavním městě?

+1/−2
5.12.2014 12:54

Z52d17e56n47ě22k 14S21t65a84r71ý 4322195760

Řidič autobusu (mimochodem manipulační jízda) vjel na koleje, protože na Sokolovské vybírali popeláři popelnice. Ten inteligent by línej čekat v koloně tak tam prostě najel. Autobus nejdřív tůroval až se mu od kol prášilo a pak kolem něj běhal a chytal se za hlavu...Podle mě by měl dostat okamžitou výpověď plus náhradu škody na travnatém tramvajovém pásu a výjezd jeřábu. Bylo to úplně zbytečný, protože popeláři na křižovatce Sokolovská x Kovářská celou kolonu pustili...

+3/0
5.12.2014 23:55

M16a39r91t95i66n 85R98u80z33i48c15k92a 1842678246557

dela to i spousta ridicu, kteri proste objizdeji popelare aby usetrili cca 5min. Krom toho, ze hodne ridicu na sokolovske vjizdeji primo pred tramvaj, uz zde bylo nekolik nehod...

0/0
7.12.2014 1:15

P19e18t51r 12J32o15r19d42á24n 1115667276220

Tak nějakak mě napadá - nejsou koleje vyhrazeny pro tramvaje? Co tam co má dělat autobus.

+2/−1
4.12.2014 13:30

M73i38c17h39a60l 24K56u87c31h81t48a 6963754294672

U MHD někdy mohou autobusy tramvajový pás používat, ale né ten travnatej samozřejmě.:-P

+1/0
4.12.2014 13:44

R51o53b36e45r95t 19Š74i62m80e16č53e11k 6305591818658

no nevím, jestli to nebyla chyba s tou trávou... takhle se to dalo použít pro busy, záchranku, policii...

0/0
4.12.2014 21:34

M28i80r67o59s20l97a62v 33G52r67o67s86s36m13a15n56n 8842509904

Nebyla. Pravidelné autobusové linky tam nejezdí. Pro IZS je vozovka široká dost.

+1/−1
4.12.2014 23:26

M69a73r30t31i13n 97R74u36z33i16c23k35a 1372498256307

IZS muze vyuzit i soubeznou Drahobejlovu ulici...

0/0
7.12.2014 1:16

T25o18m68á57š 52Z90e13m91a38n 3505878364765

Ten, kdo rozhodl, že koleje nebudou v betolu ale v trávníku by měl jít sedět za korupci a obecné ohrožení.

Dříve po kolejích mohly jezdit sanitky, policisté, hasiči a autobusy a objíždět kolony, obdobně se na nich dalo otočit či dojet ke křižovatce a odbočit a tím zkrátit kolonu.

Dnes už to nejde a musí trčet v koloně, protože se zároveň i zúžily silnice a není kam uhnout. Pomalu se na zklidněné  kdysi 4proudé silnice nevejde vedle aut ani cyklista..

+11/−14
4.12.2014 12:09

T96o25m79á68š 22Z91e96m59a63n 3605458704395

*betonu

0/0
4.12.2014 12:09

B26ě39l41a 39H47o21r81á89k47o26v91á 1478782709370

R^R^R^

+1/−7
4.12.2014 12:11

J91a61n 20V47e58s33e19l97ý 7545688379327

vypadá to líp, ale to budou asi všechna pozitiva co to přináší :-)

+2/−2
4.12.2014 12:22

J65a53n 18S22a80l60o85m62o95n 4219490251945

A rozhodně je to tišší než ten betonový podklad. To bude asi taky ten nejhlavnější důvod proč tam je trávník. :-)

+8/0
4.12.2014 12:38

T20o58m97á87š 31Z42e31m68a66n 3115508964225

Hluk a prach jsou oficiálními důvody + cena kolejí.

To nic nemění na tom, že při vzácnosti pražského dopravního prostoru je takové mrhání zločinem.

+1/−6
4.12.2014 12:43

J16a17n 40S85a70l20o87m59o33n 4939180791655

Možná jo. :-)

0/0
4.12.2014 12:52

M27i84c74h94a50l 69K32u63c23h59t98a 6663474934112

Ono to nejen líp vypadá, ale výrazně to tlumí hluk tramvají, proto se to také dělá.  Ovšem se situací, kdy za volantem autobusu sedí moula, který je zvyklý jakožto MHD jezdit po tramvajovém pásu a nevšimne si, že tenhle je travnatej, tvůrci této myšlenky zjevně nepočítali...

+10/−2
4.12.2014 13:42

J62a98n 51Č66e24k68a54l 7779325204494

poděkujte žalobám na hluk...

+2/0
4.12.2014 12:27

M39i37c44h85a64l 89K17u64c25h46t93a 6703604794742

Já nikoho nežaloval, ale za travnatou trať ve Vršovicích jsem rozhodně rád.

+3/0
4.12.2014 13:46

M58a92r56t40i28n 33R25u85z95i34c51k50a 1642968726167

Ja za tu v sokolovske, je tam i zavlazovaci zarizeni, ... jen je skoda, ze polovina trati je vydlazdena betonovmi kostkami...

0/0
7.12.2014 1:13

J51a84n 10J39a94k28l 2364942185596

To si pane musíte stěžovat na tu určitou Městskou část, která todle platí(DPP todle nestaví z vlastní vůle ale jen na žádost městské části která si trávník musí zaplatit). Co se týče sanitek hasičů apod...při projednávání rekonstrukce TT(tram tratě)se podklady dávají i těmto složkám které se k tomu mohou vyjádřit, ale obvykle pokud jsou vedle TT 2 pruhy pro auta každým směrem, tak to záchrané složky tolerují :-) A to že dneska lidi parkují tam kde nemají už je věc těch lidí a pak i Policie která by ta auta měla odtahovat :-) ;-)

+7/−1
4.12.2014 13:04

M81a78r64t68i37n 90C85e49r20v60e31n91y 2903268246508

A za tady 2 pruhy jsou ;-D

+1/0
4.12.2014 14:41

M48i61l23a49n 52M67a51j39e52r85č59í50k 1790390654616

No, kolem Gongu (nebo třeba ul. Černokostelecká mezi křižovatkou Vinice a zastávkou Nové Strašnice) sice 2 jízdní pruhy nejsou, ale vozovka v obou případech šířku na ně má - jen (zejména) příslušné Městské části mohou za to, že po rekonstrukcích těch TT (tram. tratí) pravý jízdní pruh byl zabrán podélným parkováním (původně povoleným vedle na chodníku) a cyklopruhem (v němž měsíčně vidívám maximálně jednotky cyklistů - čemuž se nedivím, dle mne je jejich využití v takových rušných silnicích, navíc s uměle zhuštěnou dopravou, totálním pokusem o sebevraždu).

Ovšem musím uvést přesvědčení (vyplývající z několikrát mnou viděného), že i v uvedených místech s 1 řadou podélného stání a 1 jízdního pruhu (mezi nimiž může, ale nemusí být vyznačen cyklopruh či tzv. cyklopikto koridor) se vleze vedle uhýbajícího (původně jedoucího) osobního auta i tzv. velká/skříňová/dodávková sanitka záchranky (o užších - tzv. lékařských vozidel typu SUV ani nemluvě).

Jinak co se týče možnosti urychlení výjezdů velkých hasičských nákladních vozidel (jimž v uvedeném šířkovém provedení vozovek podél TT opravdu ani osobní auta nemají kam uhnout), tak je to technicky možné pomocí napojení velké části SSZ (světelných signalizačních zařízení = tzv. semaforů) na centrální pult řízení:

a) urychleným prodlouženým vypouštěním vozidel jedoucích před hasičskými vozidly (tento systém se poměrně často používá na magistrále nejen pro hasiče, ale i kolony doprovázené PČR)

b) uvolnění protisměru pomocí zastavením provozu v něm před místem kde by z něj potřebovali hasiči odbočit (do vedlejší ulice či na zpět do správného směru jízdy před kolonu s nimi souběžně směřujících vozidel, která by je v jejich jízdě neúměrně blokovala) - např. do křižovatky Želivského velmi často vídávám vjíždět záchranku od jihu (Slávie) protisměrem zleva středového dělícího travnatého pásu, čímž objíždí souběžně směřující auta stojící v koloně před SSZ.

0/0
4.12.2014 22:28

M31i68l50a46n 31M37a96j59e63r25č85í21k 1840590934836

Jinak HZS (hasičský záchranný sbor) má také stanici např. u stanice metra Budějovická a jezdí tak velmi často ulicemi Olbrachtova a Jeremenkova a dalšími v jejich okolí, které mají podobné uspořádání jako je v okolí toho výše uvedeného divadla Gong či v ulici Černokostelecké - s jediným rozdílem protisměry nejsou odděleny TT, ale jen středovým dělícím travnatým pásem (šířky cca 1 až 4metry).

Velmi mne zajímá, proč HZS brojí jen proti TT, které nejsou nesjízdné silničními vozidly, ale již mu asi viditelně nevadí tyto středové dělící travnaté pásy (šířky cca 1 až 4metry).

Mám jediné vysvětlení, že si HZS:

1.) uvědomuje bezpečnostní ochranou funkci těchto středových dělících travnatých pásů (šířky cca 1 až 4metry) předcházejícím závažným nehodám (většinou čelních) protijedoucích aut

2.) si neuvědomuje bezpečnostní ochranou funkci zatravněných tramvajových pásů (či tzv. OKS - otevřených kolejových svršků), které mají (kromě nižší hlučnosti jízdy tramvají) také výhodu ve fyzickém:

a) omezením vjezdu aut tzv. pod kola tramvají = drážních kolejových vozidel s delší brzdnou dráhou než mají vozidla silniční

b) zabránění vjezdu aut do protisměru silnice

A skutečnost, že občas nějaké auto (autobus či dokonce sanitka) řízené nepozorným řidičem skončí v TT s OKS či zatravněním je sice nepříjemnost, která dočasně omezí TRAMvajový provoz a pravděpodobně i hrozí poškození (ovšem spíše drobným) toho příslušného vozidla, ale to samé se stává i s mnou zmíněnými (středovými) ochrannými ostrůvky většinou travnatými, ale někdy i z betonových tzv. city bloků, do/na kterých/é také již vjelo nejedno auto - a tam již velmi hrozí zranění jeho osazenstva!

+1/−1
4.12.2014 22:58

M25i53l79a74n 80M68a16j24e36r34č25í51k 1400450684796

Teď mne ještě napadla jedna a to fakt dost drsná možnost - HZS si dokonce uvědomuje ochrannou funkci TT s OKS či zatravněním a protože ví, že v nich uvázlá vozidla si DPP vyprostí sám = nepotřebuje jejich služeb + snižuje se tam počet srážek TRAM s auty, ke kterým HZS neojediněle jezdí, tak se HZS bojí, že mu ubude výjezdů a bude muset jednou snižovat stavy!!!

0/0
5.12.2014 0:14

V94l68a69d31i75m76í28r 20B63e62n85e36š 2802405544923

Tovíš že jo.

0/0
5.12.2014 8:39

E90v75ž34e35n 59P89o80l62á61k 3368208961213

Těm vašim "kolejím v betonu" se říká BKV panely a je to ta nejdražší, nejporuchovější a nejhlučnější kolejová konstrukce v Praze.

+7/0
4.12.2014 14:23

T25o88m72á17š 48Z35e68m20a28n 3825798424945

A když je to asfalt beton?

0/0
4.12.2014 21:02

O78l32d59ř63i21c42h 30Š14t87ě17p68á48n66e31k 7982196426674

Zase na druhou stranu , co se máte co otáčet na čtyř proudé sinilci , otáčet se přes koleje , kde to není k tomu určené.....a co víc.....co se má co srát cyklista mezi auta. A právě pro takové pražáky , co si rádi objedou kolonu po kolejích atd. by ty trávníky měly být všude......a draze platit za to , že tam vjedete.R^

0/−1
4.12.2014 18:01

Z23d84e21n37ě81k 13J68o81n14á69š 9111849246980

Jak se mu to povedlo?

0/0
4.12.2014 12:05

F80r50a29n41t95i35š42e40k 34J35o37s86e54f 8515135206237

rekl bych se ze jednoduze zahrabal do travniku

0/0
4.12.2014 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.