Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Troleje před námrazou nelze ochránit, řekl šéf dopravního podniku

Přestože to občas vázlo, kolaps v Praze způsobený ledovkou, jste zvládli. To napsali čtenáři iDNES.cz šéfovi dopravního podniku Jaroslavu Ďurišovi. Ten uvedl, že dodatečné náklady dopravce stále vyčísluje a zaměstnanci, kteří byli narychlo povoláni do služby, dostanou mimořádné odměny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a76n 54H34a51l72a54x78a 8488290344467

Podle mého  DP v dané situaci nejednal nijak nadstandartně. Dělal jen to co měl.

0/0
5.12.2014 8:58

Z80d87e82n44ě52k 43J46o86n19á20š 9961889186830

Troleje se teoreticky dají vyhřívat, je to kov, vede to teplo....

+1/−1
4.12.2014 18:18

G12a21b61r34i63e71l 45H97o65r69t78e43n 9171489833884

Stejně dobře ho bohužel i ztrácí, zvlášť ve vlhkém prostředí.

+1/0
4.12.2014 18:33

M92i89r22o20s77l45a25v 14Z68i95k68m20u95n11d 7689703314393

Jak byste to dělal ... průchodem proudu se vodič ohřívá z podstaty fyziky, čím menší průřez a větší proudový odběr, tím větší ohřev, nicméně venkovní teplota byla nižší než ohřev vodiče ...

0/0
6.12.2014 17:54

J20a29n 24J75í82c35h79a 8200180498371

Hm..rucni prace. Pockali do stredy az jim ta namraza sama slezla

0/−7
4.12.2014 17:03

P13e58t57r 92M29u97d85r21o71c68h 9971527642651

Nevim, nas ve skole pri fyzice ucili, ze jakykoli vodic klade pri pruchodu elektriny odpor (tu vetsi, tu mensi), ktery se nasledne meni v teplo. Proc tedy do troleji nepustili proste proud vetsi nez obvykle? "Velikost" proudu by museli odladit, ale nemuseli by to delat na 340 km rucne. A sberace proudu na tramvajich pak ve vozovnach a na odstavnych mistech omlatit rucne, tomu by se asi nevyhnuli, ale porad min prace nez mlatit do dratu po cele Praze, ne? A totez u vlaku.

0/−10
4.12.2014 16:49
Foto

J52a75k44u39b 94S47o49b33o86t33k17a 6154668197116

A kam asi tak na neuzavrenem okruhu ten proud proteče aby tam to teplo mohlo vznikat?

+7/0
4.12.2014 16:56

J12a37n 18F21i54a21l13a 7484227195899

To je ale blbost. Troleje jsou tak tlusté, aby se při plném zatížení proudem nepřehřívaly. Tramvajová trať je rozdělená na úseky, napájené odděleně. A velikost proudu závisí na odběru, tedy kolik v daném úseku jede tramvají a na jaký výkon. Pokud tramvaje v daném úseku stojí nebo tam žádné nejsou, je proud nulový, i když napětí tam je.

+9/0
4.12.2014 16:57

G95a11b33r85i54e63l 71H98o48r95t84e72n 9671269493784

Na vašem místě bych se absolvováním fyziky ve škole moc nechlubil. :-)

+5/0
4.12.2014 18:25

P51a51v35e20l 95K83u82r63a57l 5521414610270

no jo jenomže rozvodná síť je dělaná tak aby v trolejích bylo napětí a pokud možno minimální proud. 

takže by jste musel předrátovat hodně transformátorů a pak zas zpátky na normální provoz

0/0
5.12.2014 10:09

K39a66r53e43l 92N24o62v77o33t61n17ý 7659706339386

DPP v Praze situaci naprosto nezvládl. Informaovanost žádná, to až druhý den, kdy byla teplota pár hodin nad nulou a tramvaje se pomalu rozjely. Brno to zvládlo mnohem lépe a informovanost cestujících jim může Praha jen závidět.

Důležité je ale udělat z komára velblouda a hrdě se bít do prsou, vymýšlet zásluhy.

Možná ale stačilo říct jak to je, že to prostě namrzlo a dokud teploměr nevyleze nad nulu a led nepovolí, tak nic nikam nepojede....

+3/−8
4.12.2014 16:31

M43a21r67t41i13n 68V76a37n25ě35k 9174417532803

Co to je brno??

+1/−1
4.12.2014 18:22

J54a92n 46P41r42o94v62a90z57n14í47k 6258274430841

Nestihl jsem položit otázku. Chtěl jsem se zeptat, jestli by příště nešlo dát na tramvajový zastávky ceduli, že tramvaje vůbec nejezdí,

+4/−3
4.12.2014 15:21

J85i67ř49í 70K94r25e48j72č83í88k 2247408464116

Určitě šlo pokud by vám nevadilo, že tak bude několik desítek lidí blokováno činností s mizivým přínosem, jelikož takovou informaci měl každý už rádia, televize, internetu, hlášení v metru...

+13/0
4.12.2014 15:33

P48a43v18e84l 86K29u74r70a18l 5421794380720

ono by se stačilo podívat na koleje... na valné většině z nich se v zastávkach válel sníh...

sníh pod tlakem kolejí tramvaje taje - ergo tramvaj po zasněžených kolejí nejezdí... myslím že je to fyzika 7 třídy základní školy.

nikdo kdo absolvoval základní vzdělání nemá omluvu pro neschopnost dospět k tomuto závěru.

+1/−1
4.12.2014 15:49

J51a24n 69P82r23o51v57a84z45n45í38k 6418814180561

U nás na kolejích sníh nebyl, co tam máte dál?

+3/−1
4.12.2014 16:05

J27o11s57e60f 51S24c95h62m38i96d67t 5243557533872

No já tam primárně mám, že už od pondělního večera bylo všude hlavní zprávou, jak ledovka ochromuje dopravu po ČR. Takže já jsem se v úterý ráno podíval na dpp.cz, kde bylo lakonicky napsáno něco jako "Celá tramvajová síť mimo provoz." Nesledujete zprávy > Nevíte. Poučení? Sledujte zprávy.

+1/0
4.12.2014 17:48

J20a96n 53F11i77a88l70a 7464657555109

Kolik tisíc tabulí by bylo třeba jen kvůli situaci, která nastane jednou za 50 let? V době elektronického přenosu informací neekonomické a zbytečné.

+4/0
4.12.2014 16:59

L64u20k11á35š 75Š39l12e72h22o56f89e64r 1423209235269

Na všech zastávkách v centru tato cedule byla. Oranžová, veliká.

+1/−1
4.12.2014 17:28

K11a68r66e96l 69N74o48v91o36t62n91ý 7469196609556

Ano, někdy kolem poledne ano...

0/0
4.12.2014 17:35

M57i95l41o23š 69S85e97t94í94k 3119989624320

A jak byste chtěl zařídit, aby rázem byly na všech zastávkách v Praze cedule ihned po vyhlášení kalamity?

+1/0
4.12.2014 18:40

M77i86r39o84s75l30a13v 49Z95i80k61m71u82n47d 7439393294503

Já jsem tam ty cedule viděl, patrně jste nevidomý nebo negramotný ... nezapomeňte na to, že útlum tramvají probíhal postupně, někde tramvaje jezdily, někde ne.

Ty cedule se musí vytisknout na kopírce, někdo je musí rozvést a to nějakou dobu trvá ... k pochopení toho, že to nelze stíhat za 5 minut, ale třeba za 5 hodin, postačí prostý rozum, s nímž člověk přichází na svět ...

0/0
6.12.2014 17:58

L26u64k59á58š 51H71l34o25u30c16a66l 6672440471954

myslím, že to zvládli dobře

+5/0
4.12.2014 15:20

V62á51c85l71a42v 69P63a74v95e33l57e74k 1360566776544

Na to se nemusím ptát, zažil jsem. A rozhodně to nebylo organizačně zvládnuto, stačilo vidět mrznoucí lidi na zastávkách bez jakýchkoliv informací.Rv

+4/−5
4.12.2014 15:17

J78i46ř48í 14K79r16e62j24č63í69k 2637458154586

To je ale otázkou, proč ti lidé takové informace ignorovali...

+5/0
4.12.2014 15:35

V83e10r19o40n60i71k95a 58V85o51l68h36e11j75n44o76v46á 7742366294298

Protože tam ráno žádné nebyly. Ti lidé, kteří jezdí hodně brzo, netušili nic. ne každý si ráno pouští rádio nebo televizi. V metru cedule byly, ale ty tam lidé viděli, až když si sami přišli na to, že se něco děje, a na to metro už tak jako tak šli.

+1/−4
4.12.2014 15:40

J39a66n 88S98v48o86b26o17d96a 3647154899943

Já tedy tramvají nejezdím, ale o tom, že na 90% nepojedou jsem věděl již v pondělí podvečer.

+11/−1
4.12.2014 15:47
Foto

B24r26o24n64i59s28l67a37v 77G22a13b13r71y84š 2762889421

Každý má u sebe telefon. Stačilo vytočit číslo, které je napsané na každém jízdním řádu. Lidi se vykecávají kvůli ptákovinám a najednou jsou líní zvednout trubku a informovat se o stavu v dopravě. A nevymlouvejte se na drahé volání. Hovor by netrval déle než dvě minuty.

+1/0
4.12.2014 22:07

B43o26h74u91s93l11a70v 53K44r63á98l93í80k 2601720219836

Kdo nesleduje zprávy je na tom podobně jako ten, kdo nečte vývěsky. Prostě pak netuší, která bije.

0/0
5.12.2014 8:10

J61a78n26a 27S16t98e51h17l36í63k27o23v70á 2979820730806

pokud lidi neviděli zprávy den předtím ok...ale myslím,že většina s tím musela počítat, jako já, tak se stačilo raději přiobléknout a kdo musí být v práci včas, tak přivstat...

+1/0
4.12.2014 16:41

J89a22n94a 93P53i72n79t11r60o34v86á 5756150102280

Dopravní podnik zareagoval tak-jak mohl. Nasadil autobusy...rikši ve svém vozovém parku nemá. Přesto mi zarazila jedna věc-doprava skutečně na sebe nenavazovala a byli často dlouhé prodlevy...ale revizoři vesele kontrolovaly platnost časů ...divím se, že některý nedostal přes ;-O

+11/0
4.12.2014 15:09

M50a91r67t59i81n 43N91o19v47o37t76n86ý 8989544617894

Taky si myslím, že revizoři v dané krizové situaci měli spíš oklepávat led z trolejí nebo aspoň postávat na zastávkách a podávat informace.

+14/0
4.12.2014 15:14

J27i13ř67í 64K77r67e21j81č77í64k 2917298334456

Revizoři byli nasazeni jako informátoři, platnost lístků v úterý a středu nekontrolovali.

+5/−2
4.12.2014 15:43

T16o18m22á34š 55K21o26t49í80k 9716513843286

Revizora kontrolujícího jízdenky jsem viděl ve středu v 18:52 ve 180 na Břevnovské.

+1/0
5.12.2014 0:49

M17i53l27o27š 21S43e31t28í21k 3369419164680

Paní Pintrová, když jste napsala "kontrolovaly", pak to museli být revizorky (pokud by to byli revizoři, musela byste napsat kontrolovali". Takže to asi byly pěkné slepice, že, když v takové situaci kontrolovaly jízdenky. :-P

+1/0
4.12.2014 18:38

M24i12c66h61a20l 55B12l39a25h51o 5413877389

pocasi neporucite..to ze nejely tramvaje se stane.spis mi vadi,jak dopravni podnik nastavil nehoraznou cenu za jizdne a pak se vsichni divi,ze je Praha porad ucpana

+2/−4
4.12.2014 15:04

J22a18n 55S60v82o46b70o24d93a 3637654319703

13 Kč denně je nehorázná cena?

+4/−1
4.12.2014 15:08

P10e21t19r 74N11e53c20h52a54n63i39c35k68ý 7223686758740

Jednotlivé jízdné, Prahu zahlcují hlavně přespolní

+3/−3
4.12.2014 15:11

M64i87c15h13a86l 69B45l74a65h27o 5223147589

diky.nemam co dodat

0/0
4.12.2014 15:14

J80a94n 60S97v46o37b38o71d41a 3887434739823

Přespolní, kteří jezdí pravidelně, kupony samozřejmě mají.

+6/0
4.12.2014 15:16

D81a86v48i23d 69L94a59b15a57š 7620442101649

13 Kč jste si ale vycucal v prstu. Peníze do toho přeci nelijeme jen nákupem kupónu.

0/−2
4.12.2014 15:11

J46a53n 56S87v48o60b70o58d12a 3407874419823

Nj, tak v tom případě je to už jedno. Buď Vám seberou ještě více na daních, nebo přímo.

+1/0
4.12.2014 15:15

J96a44n85a 30P24i32n30t10r31o32v14á 5696670172550

Tam a zpět= to je 1 jízda 6.50 Kč...pane a o které Praze vlastně píšete? Není to ta na Moravě? Jízdenka bez přestupu pro běžného cestujícího=24 Kč; přestupní 32 Kč   a důchodci mají tuším za 18 Kč (pokud jim nebylo již 70 let)

0/0
4.12.2014 15:13

J94a45n 93S95v60o92b79o50d32a 3797274849713

Žiji v Praze celý život a MHD jezdím do práce každý den, a proto vím, že většina lidí jezdí na kupony. Lístky si kupují jen turisté + sváteční cestující, zbytek jezdí na černo . U důchodců jsem kontrolu ještě neviděl. Ve srovnatelné Vídni, Vás přijde lístek na 2 Eura (nelze porovnávat s příjmy)

+5/0
4.12.2014 15:36

T51o92m54á64š 25K35ř19e38č90e35k 5419444774421

Cena jízdenek 64 korun když něco potřebujete a nemáte kupon nebo i 32 když si jen jedete koupit kupon mi přijde přemrštěná vůči ceně kuponu

0/−1
4.12.2014 16:52

J41a82n 88S79v91o65b34o63d16a 3797944619423

Když Vám přijde přemrštěná, tak jeďte klidně těch 6 zpátečních jízd měsíčně taxíkem. Od zpátečních 7 jízd by se Vám již vyplatil roční kupon. Já jsem tedy za zvýhodnění předplatitelů rád. Se mnou se taky v jiném městě pro jednu jízdu nikdo nemazlí. Viz třeba před 14 dny v Brně, kde jsem si na 35 minutovou cestu musel koupit sms jízdenku za 29 Kč, což mi přijde skoro stejné. Nebo pokud všem chcete zdražit kupony, aby byly poměrově přijatelnější. Lidi by Vás určitě měli rádi.

0/0
4.12.2014 17:14

T74o63m67á45š 52K80ř36e54č66e16k 5789594394261

Jenže za tuhle cenu když jsou lide dva a vice a jeli by mhd jen občas tak je pro ně výhodnější do města použít auto ( když nepočítáte odpis) což si myslím není správně

0/0
4.12.2014 17:29

J30a62n 11S26v63o28b19o89d69a 3397244919303

Z části s Vámi souhlasím, ale raději obětuji pár svátečních jezdců autem, než abych kvůli tomu zlevňoval lístky. Většina lidí co jezdí autem denně, by stejně na metro nešlo, i kdyby stálo 10 korun. Pro mě osobně je výhodnější použít auto téměř vždy, krom práce(centrum - parkování) a když jdu na pivo. Čas je pro mě cennější komodita než peníze a jelikož jezdím hlavně večer a o víkendu, tak nemívám s plynulostí dopravy problém.

+1/0
4.12.2014 17:42

M64i70r97o92s31l50a70v 51Z91i48k53m15u88n21d 7359623334593

Kolaps dopravy byl zvládnut v rámci daných technických možností dobře ... 

Velmi rychle se zapomnělo na stávku MHD před několika lety, kdy celý den nejezdilo metro, tramvaje jen občas, podle toho, jak přišel do práce "stávkokaz" jezdící podle svého jízdního řádu ... Autobusy jezdily jen někde, nikoli v centru ...

+5/0
4.12.2014 15:00

V63á71c12l33a47v 51P60a85v70e72l44e49k 1740246866194

Na to, že má Praha krizový štáb pomalu i na nedostatek zrnek písku na Sahaře, to bylo silně nezvládnuté...

+2/−3
4.12.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.