Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nehoda na eskalátoru v metru se mohla opakovat, vadné jsou další čtyři

Nehoda ve stanici metra Můstek, kde se eskalátor s cestujícími zastavil a pak se rozjel opačným směrem, se mohla kdykoli opakovat. Odhalila to kontrola stejných typů jezdících schodů, kterou nařídil dopravní podnik. Stejnou závadu vykazovaly další čtyři eskalátory, všechny na Můstku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H25e50d30v53i29k74a 28O53c81h75t41á92b75c50o55v15á 5404479710

Z popisu vyplývá, že schody nemají žádnou bezpečnostní brzdu při ukroucení pohonu. Takže jediný a konečný příznak této závady je, že se rozjedou vahou jedoucích opačně a sesypou je na jednu hromadu. Zajímavé řešení. Ještě,  že výtahy brzdy měly. (a snad i po EU inovaci dosud mají)  8-o.

0/0
11.12.2014 14:21
Foto

J64i95ř15í 51K72r45á87k74o91r31a 9929333

Podle dopravce je na vině především špatná spolupráce s výrobcem eskalátorů, firmou KONE.

Dobrý alibismus. Jestli něco umí tihle lemplové z DP dobře, tak je to přehazování vlastní viny na někoho jiného.

0/−2
9.12.2014 12:08

J43i69ř96í 25K72r64e74j94č50í65k 2837498564666

On je DP výrobcem, nebo v čem vidíte to přehazování viny ?

+2/0
9.12.2014 17:38

B98o28h55u98s86l71a57v 42K86r20á97l57í17k 2411980359316

Není výrobce, právě proto přehazuje vinu na výrobce schodů, a výrobce schodů zase na výrobce součástky, a ten pak zase na svého dodavatele, a ten pak na svého pracovníka, který už u nich nepracuje.

0/0
9.12.2014 22:10

J87i51ř96í 33K78r34e82j49č65í52k 2317978224646

Tak to ale není přehazování viny. DP nemůže vinu na nikoho přehazovat, jelikož viníkem není... ;-)

0/0
9.12.2014 22:16

M93a16r84o87š 56P46o31l16i60a85k 1372196157736

„Od výzvy dopravního podniku, tedy od 28. listopadu, firma stále nedodala požadovanou dokumentaci včetně výkresů a výpočtu. Na těchto podkladech bude stát i další šetření,“ dodal Štábl.

Neni trosku pozde dozadovat se dokumentace ??? Ty by snad mel mit uz davno DP od predani dila .... Stabl by si mel udelat porade nejdrive ve svem bordelu!! A ne shanet je az kdyz se neco stane !!

0/−1
9.12.2014 11:51

J17i66ř63í 50K39r61e60j15č68í36k 2307928724596

Ony statické výpočty nejsou standardní částí uživatelského manuálu, víme ?

Nebo vám Skodofka k Fóbii něco takového dodala ?

+4/0
9.12.2014 17:37

M30i29r36o43s73l54a13v 50Z31i52k51m88u10n81d 7899213954683

Přesně vyjádřeno - pevnostní výpočty jednotlivých součástek ...

K lokomotivám nebo vagonům se taky nedodávají. K čemu by zákazníkovi, resp. úsekem, který se zabývá údržbou byly ?

Prostě ten materiál jednoho ošklivého dne praskne. Tažný hák na kolejovém vozidle je dostatečně pevnostně spočítán, občas jednoduše namáhání nevydrží.

Přitom tyhle součástky jsou počítány s tzv. koeficientem bezpečnosti ... Jelikož k závadě nedošlo den poté, co zařízení bylo uveden do provozu, je možné, že se jednalo o únavu materiálu. Nicméně nelze vyloučit ani případ, že se jednalo o záměnu materiálu, z něhož byly součástky vyrobeny, což ovšem výrobce, tím spíše zákazník nemůže zjistit ...

+1/0
9.12.2014 19:27

J29a18n 41S97a88l79o68m60o13n 4889460581675

Když jsem pracoval ve Škodě Ostrov jako konstruktér, tak jsme měli případ vyhoření trolejbusu od zkratu vodičů v kloubu. Díky výrobnímu číslu vozu jsme mohli dohledat jeho kompletní projektovou a výrobní dokumentaci, včetně historizace změn v projektové dokumentaci. Tím jsme zjistili, že během výroby nákup samovolně zaměnil (bez posvěcení kostrukce) ochrannou trubku vodiče (tzv. husí krk) ze speciální (a drahé) určené pro vozidla s teplotní odolnosí -40 až +50 stupňů celsia a odolnou proti UV záření za trubici stavební, která sice vypadala stejně ale její materiál odolává teplotám 0 - 20 stupňů celsia a není odolný proti UV záření. To zapříčinilo že ta trubka při pohybu v kloubu praskla a následně poškodila silikonovou izolaci speciálního vodiče. Výsledkem byl přímý zkrat 600V na kostru trolejbusu a díky binci v kloubu následné zahoření trolejbusu.

A to upozorňuju, že jsme to dohledali po čtyřech letech od výroby vozu! A to včetně toho, kdo mohl za tu výměnu!

Samozřejmě výsledkem byla informace pro všechny DP aby danou součást vozu zkontrolovali a případně pak na naše náklady byla vyměněna. A samozřejmě provedení ještě několika konstrukčních zabezpečení včetně konstrukce speciálních pojistek pro celý vůz 15TrM hned za zběrači.

0/0
9.12.2014 20:35

P63e73t70r 84H41l59o93u45š59e69k 9656443215981

nejsou to náhodou ty nové, které byla nainstalovány za staré, které tak kritizovala a nutila Prahu do výměny EU?

0/0
9.12.2014 11:49

B49o60h78u24s57l40a60v 73K63r28á31l40í55k 2731220519246

Kdo nutil Prahu do výměny EU?

0/0
9.12.2014 22:09

J14a71n 83S87v25o38b96o58d61a 3117334689473

Máme v práci výtah KONE a najednou mám nějaký respekt v něm jezdit :)

+1/−1
9.12.2014 11:23

B74o62h76u80s28l10a34v 73K88r28á16l89í19k 2521620109136

Když já jim dám ovsa, oni skáčou hopsa.

0/0
9.12.2014 22:11

M29a32r18t55i61n 72V36a20n34č31u81r65a 7942383379147

A není to tím, že se málo provádí revize, které by byly prevencí?

0/−2
9.12.2014 10:56

J26i52ř67í 62K74r55e22j27č50í24k 2537778974156

Není. ;-)

+3/0
9.12.2014 11:27
Foto

J85a43n 57R57ů81ž10i59č91k23a 7892502695927

Staré dobré ruské schody. Bez poruch, rychlé. Pak ovšem přišly europředpisy.

+3/−4
9.12.2014 10:54
Foto

R77o51b17e92r89t 77P84l92o10c94h 4466382721193

Hlavně důchodci je měli určitě rádi. Položili si hůlku na schod a než posunuli nohu, hůlka byla už o hodně metrů dál ;-D

+4/0
9.12.2014 11:25

M90a14r46t28i58n 22P28e45c48i18n47a 4551373

Neviděl jsem nikdy žádného důchodce, který by měl s těmi schody problém.

0/−1
9.12.2014 15:29

C53h34r39i76s22t14i61a44n 74M43o31r62g98e22n22s85t47e20r29n 5195896686864

Nevidel, protoze radeji jezdili tramvajema. Nez se zabit na tech rychle jedoucich schodech.

+1/0
9.12.2014 16:58

B75o71h90u57s73l42a13v 98K55r44á50l40í68k 2691270349336

Ti, kteří nezvládli jet na těch "rychle" jedoucích schodech, si stejně netroufnou ani na ty pomalé. To není ani tolik o rychlosti schodů, jako o schopnosti koordinace vlastních pohybů a rovnováhy. Ale s pevnými schody to není o moc lepší, tam jde zase o výkonnost a stav kloubů a svalstva.

0/0
9.12.2014 22:14
Foto

R21o74b26e70r25t 65P58l98o16c58h 4106962271463

Možná jste je neviděl z jediného důvodu - ti nebozí důchodci byli tak rychle pryč, že jste si jich ani nevšimnul ;-D

0/0
9.12.2014 17:05

P46e84t46r 63M15á30l56e86k 7115709436743

jasně, tak oni měli všechno dobré ne? ;-D

0/0
9.12.2014 12:03

C28h58r80i53s25t30i85a95n 97M25o52r26g59e16n41s58t67e82r13n 5115376966134

V roce 1982 se stala v moskevskem metru nehoda eskalatoru, pri ktere zemrelo osm lidi. Jeste nejake pohadky o spolehlivosti ruskych vyrobku?

0/0
9.12.2014 16:57

A55n31d16r21e13j 76O33l72e54k36s49a 3465101277621

S firmou KONE, resp.jejím tuzemským servisem byla vždy špatná spolupráce. Typicky pro významnou světovou značku. Vše je neskutečně drahé, zákazník je obtěžující hmyz a hlavně - nic se neopravuje. Jen se vyměňují celky.

+2/−1
9.12.2014 10:50

R42a78d21e31k 48D30o42l30e13ž98a87l 2979293270670

No, typicky. Třeba Schindler má lepší přístup, a je to větší značka. Nebo Thyssen (ale tam jsou výtahy a eskalátory jen malé procento).

Ovšem dokumentaci mít musí nabeton, každé schody a výtah se schvaluje zvlášť a dokumentace je součástí.

0/0
9.12.2014 10:54

M42i47r30o54s35l31a19v 19Z81i28k73m51u96n88d 7209683414403

Dokumentaci jistě, ale ne pevnostní výpočty ...

0/0
9.12.2014 19:32
Foto

J15a50n 33Š88t16ě58p81á23n11e13k 9212258787131

Čárka před "ale"?

bylo nutné zkontrolovat další tři eskalátory stejného výrobce ale s jinou soustavou pohonů.

+2/−2
9.12.2014 10:32

J55a86r93o12s25l55a91v 40H33e69j39n12a 4737781449

Neřekl bych, že se nemýlíte.

Není to věta vedlejší, není tam sloveso.

Nejspíš se ale mýlíte.

0/0
9.12.2014 10:43

A41n92t39o56n66í24n 76Č43í52ž40e71k 1718212304169

Spíš bych řekl, že se nemýlí. Sloveso "je" nutně ve větě být nemusí, je jen zalmčené.

+3/0
9.12.2014 10:46

B96o65h49u69s95l19a94v 17K53r84á47l73í26k 2631590139846

Nejde o to, jestli tam je sloveso, ale o to, jakou funkci tam ta spojka má a co spojuje. Pokud spojuje dva souřadné větné členy v odporovacím významu, tak pochopitelně ty větné členy čárkou být odděleny mají.

0/0
9.12.2014 22:16

A13n77t69o19n80í67n 21H88o77s52t50i71n53s83k79ý 6201271725724

http://www.kone.cz/escalators-autowalks/enhancements/safety-enhancements/

0/0
9.12.2014 9:58

J62a13n 82S35a46l85o85m70o29n 4499590791915

No, tady to očividně selhalo. :-)

0/0
9.12.2014 10:06

J37a85n 67K43r60b95e25c 8975377804277

Kdyby tam porad byly stary rychly schody tak se to nestane. Euroschody fuj! :-P

+16/−2
9.12.2014 9:49

J65a53n 45S98a11l66o63m98o90n 4869500801305

No, je fakt, že za celou dobu provozu těch rychlých ruských schodů se to prostě nestalo, zato se na nich stalo spoustu jiných věcí, částečně způsobených blbostí cestujících.

+9/0
9.12.2014 10:11

J52a33r33o94s96l91a49v 28M72e57d44u66n25a 6462598307560

není dokumentace obchodním tajemtsvím? jako dělat si servis v rámci DP je fajn, ale když nemám v kupní smlouvě právo na dokumenatci, tak se do toho bez ní nepouštím... máslo na hlavě nemá KONE.....

.. a je to vůbec v rámci reklamace ještě řešitelné? bez servisu?

+1/−10
9.12.2014 9:22

F74r34a32n64t68i91s49e86k 69M61r84z60e87n15a 3855145478909

Nemyslim si, ze DP shani "servisni manual". Ja to chápu, ze shani projektove zadani a vypocty, jestli je ten eskalator spravne navrzenej a spocitanej. (každý vystup z metra ma jiné parametry - delku, sklon, zatez..)

0/0
9.12.2014 9:31

L36u72b30o10m45í40r 98V92a94ř11e41c85h30a 8144779435217

Tak projektová dokumentace a "prohlášení výrobce" je vždy součástí předávky. Otázka jak znělo zadání od DP tedy kolik lidí se tam v jaké frekvenci převeze a podobně...

0/0
9.12.2014 10:11

R26a58d64e83k 40T82e17s37a39ř 2637669841526

Jedná se o staveběstrojírenský celek. DP musel před stavbou vidět veškeré výrobní, projektové dokumenty a to včetně výpočtů, které řádně podepsal a v průběhu stavby kontroloval každý týden s dalšími 10 specialisty postup prací. Po dokončení obdržel servisní manuál, kde je (hrubá) výrobní dokumentace s parametry daného výrobku a výkresovou dokumentací spotřebních dílů. Navíc si myslím, že nebude zrovna chyba u firmy KONE ale na straně DP, (neautorizovaný servis po záruce atd...). Přece jen KONE těch pohyblivých mechanizmů vyrábí tisíce ročně po celém světě je certifikovaná a většinu staveb kontroluje technická inspekce ČR.

0/0
9.12.2014 11:49

J57i61ř77í 54K32r57e36j73č87í90k 2657758964486

Proč by musel DP něco takového vidět, proto už leta existuje prohlášení o shodě, kterým výrobce deklaruje, že zařízení splňuje veškeré požadavky všech norem.

Podrobné rozkresy všech komponent a výsledky jejich zkoušek pochopitelně součástí dodávky nejsou, ale musí být k dispozici u výrobce.

0/0
9.12.2014 17:44

M54i82r41o80s81l53a93v 69Z55i81k17m95u88n22d 7729163754413

Eskalátorová služba DPP není autorizovaný servis ??? Kdo dělá údržbu podle manuálu výrobce ?

Pohyblivé schody jsou podle zákona určeným technickým zařízením, údržbu mohou dělat pouze odborně způsobilé osoby. Tohle si DPP ohlídá ...

+1/−1
9.12.2014 19:37

J17a52n 52S79a18l74o80m30o17n 4479370661985

Dokumentace k tomu musí být přístupná orgánům činným v trestním a bezpečnostním řízení (to znamená policii a inspektorátu bezpečnosti). To je prostě povinnost výrobce a to se musí jednat o dokumentaci naprosto kompletní jak projekční, tak dokumentaci výrobní k danému kusu podle výrobního čísla. Všechno by tedy mělo jít dohledat, pokud se to správně archivovalo.

+3/0
9.12.2014 10:09

M18i42r44o62s53l97a82v 83Z40i57k87m16u94n47d 7359683234103

Opravdu se domníváte, že každá hřídel nebo ozubené kolečko nebo šroubek má své výrobní číslo ... neplatí to ani pro letadla, tam se musí používat tzv. certifikované součásti ...

0/0
9.12.2014 19:42

J81a25n 33S67a54l94o74m74o65n 4989610451565

Ne, to se nedomívám, ale výrobní číslo a k tomu přiřazenou dokumentaci má komplet celý eskalátor a podle toho se dá najít kdy byla ta součást co se poškodila vyrobena, respektive zkontrolovat jestli ona součást odpovídá projektu nebo ne. Tak se snadno zjistí jestli je vada projektová a nebo výrobní. :-)

0/0
9.12.2014 20:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.