Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Součástka, která způsobila závadu schodů na Můstku, měla vydržet 25 let

Součástka, která před dvěma týdny způsobila závadu na eskalátoru v pražském metru, selhala zhruba ve třetině své životnosti. Řekl to ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš s tím, že společnost nyní zvažuje právní kroky proti výrobci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R42e66n84é 98C49v63r27k61a51l 9436219926266

"Subdodavatel" je u podniků dodávajících šmejdy pro DP oblíbené slovo. U praskajících podvozků metra za to taky mohl, DP sklapl krovky a opravil si vogóny raději sám. Tak proč s touto taktikou nepokračovat?;-O

0/0
12.12.2014 9:58

J46i24ř81í 54K68r93e70j67č55í13k 2317648644186

Nové podvozky dodal Bombardier, nějak nechápu vaše myšlenkové pochody...

0/0
12.12.2014 22:28

M75i58c67h77a17l 32C85h55a64l77u59p66a 6458600659483

Myslím, že nakonec se ukáže, že součástku dodal subdodavatel, který už neexistuje, takže už není koho stíhat. Nebo nikdo za nic nemůže.

0/0
11.12.2014 22:30

F66r12a45n18t72i10s65e65k 28M89r74z18e85n62a 3625445838559

Eskalator neni notebook z internetu! I po zaruce musi splnovat bezpecnostni parametry po dobu planovane zivotnosti. A jestli se vysype prevodovka u ktere je dohodnute ze 25 let se tam bude jenom lejt olej, tak to neni v poradku. 

Pokud nekde spadne po 5 letech most a zabije se tam rodina v aute, taky nikdo nemuze krcit rameny s tim, ze je uz tri roky po zaruce. 

Chovani zastupcu firmy KONE je hodne divne.

0/0
11.12.2014 18:18

B51o13h82u65s14l69a39v 89K59r13á93l12í58k 2201120179456

Obávám se, že po záruce už je možné uplatnit pouze trestní odpovědnost a odpovědnost za škodu, ale zboží vrátit ani vyměnit nepůjde.

0/0
11.12.2014 19:08

K29a29r56e45l 74D92r12d59a 6263575767699

Představa, že lze koupit auto do kterého budu jen 10 let lít benzín je základní ukázkou naivního motoristy začátečníka. Zkušenější motoristy vždy zaručeně pobaví. ;-D

  Že by tomu u eskalátorů bylo jinak? Výtahy musí procházet ze zákona pravidelnou revizí jednou za 2 nebo 3 roky. Častější je údržba. Eskalátor je složitější zařízení. Vidím, že se revize mají provádět cca několikrát do roka, údržba každé 2 měsíce. (Detailní pokyny jsem nedohledal. Ale opět je to ze zákona.) Pokud dodavatel zařízení 3 roky neviděl, je to plně v rukou servisu DPP. Ten měl přijít na závadu a řešit ji.

  Pokud se dnes odstavují eskalátory na stanicích z havarijních důvodů, je to známka kolapsu fungování DPP.

  Je to na první pohled jasné. Pokud budete na ojetém autě řešit poruchu, také si můžete říkat jak to Škodovka kdysi odflákla, ale odpovědnost má majitel a provozovatel. Tečka. (Točit se lze jen na zárukách a smlouvách. Ne na předpokládané životnosti...)

  Proč se tak lapidární věc musí zdejším diskutujícím pracně dokazovat? (Samozřejmě s výjimkou těch diskutujících, které DPP živí a kteří zde v hojném počtu oxidují v běžné pracovní době místo toho, aby řešili eskalátory.) ;-D

+1/0
12.12.2014 9:13

J11i25ř25í 81K89r18e62j65č11í97k 2747778814506

Jak se zvnějšku poznává výrobní vada materiálu na zařízení, které se běžně nedemontuje ?

0/0
13.12.2014 23:28

K61a70r25e41l 63D16r78d26a 6433245377199

KONE je globální dodavatel výtahů a eskalátorů. Servisní balíčky jsou součástí jeho služeb. Nebude to levná záležitost, ale servis dodavatele se předpokládá po dobu životnosti zařízení. Pokud firma uvádí, že dodala 2007 a po ukončení záruky nenásledovaly další služby, tak říká, že vina je na straně držitele servisu, tedy DPP.

  DPP šetří. Počítám, že drahý servis bylo to první, co koukalo vedení DPP zrušit nebo neuzavřít. Přitom nehody na pražských eskalátorech jsou časté. Viz úrazy dětí. Očividně to DPP s civilizovanými službami v Praze nepřehání. Nyní tedy další kauza, kde svoji fušeřinu kouká DPP opět obhájit.

  Počítám, že KONE si na svoji pověst dlouho kálet nenechá a že DPP na to těžce doplatí, a to za naše peníze, a tím bude úroveň služeb pro Pražany opět o notný kus snížena. Ať žije český státní bolševismus. Rv;-D

0/−3
11.12.2014 17:09

B75o20h79u15s86l22a62v 30K57r87á78l29í68k 2111490519446

Kšeftaři s vyděračskými balíčky si na svou pověst kálejí leda tak sami. Vy pracujete u kterých šmejdů?

+3/−1
11.12.2014 19:10

J30i54ř77í 62K34r40e41j43č84í93k 2707908834816

U nikoho nepracuje, to je klasickej prototyp internetovýho kecala... :-P

0/−1
11.12.2014 23:25

K10a54r79e42l 51D84r94d21a 6613255617919

DPP se ozval slovy svého hulvátského zaměstnance. Tak o tom to je. DPP ohrožuje Pražany a když jde do tuhého je vina vždy na dodavateli či na pajdavých neschopných cestujících co dělají na eskalátorech stojky a poslouchají přitom hudbu ze sluchátek. Proto přichází o nohy. Nazdar! Soudružský kolektiv DPP. Čest naší práci. ;-D

0/0
12.12.2014 8:37

J72i90ř95í 72K61r66e37j81č22í68k 2587568504786

A nějaký argument ? Eskalátor dodal určitý výrobce, vyskytla se výrobní vada a dle vaší zvrácené logiky je vinen DP ?

Soudruhu Drdo, jste mimo.

0/0
12.12.2014 22:31

K48a71r11e27l 91D38r73d16a 6783745877689

3 roky na něm provádí DPP revize, údržbu a opravy. Výrobce byl odstaven. Když pak zabije zařízení cestující, tak jde o výrobní vadu? Zvrácená logika.

+1/0
13.12.2014 9:21

J96i65ř49í 18K91r62e11j42č66í49k 2477228414136

Je vidět, že se příliš nevyznáte...

0/0
13.12.2014 23:30

M63a12r68e40k 95T33u90r72n45o32v19e43c 7325322270666

Tak zrovna nehody těch dětí bych s tímhle moc nespojoval - to nebyla ani tak chyba těch schodů, ale prostě strkaly ruce či nohy tam kam neměly...

A jo vlastně, na jeden detail jsem zapomněl. Určitě to byla chyba těch schodů, protože kdyby to byly ty jediné správné EU-schválené a zpomalené schody, tak se to těm dětem určitě nestalo...

+1/−1
12.12.2014 6:20

K22a30r83e91l 68D70r42d14a 6753945547189

Nehody dětí dokazují, že pražské eskalátory nejsou po technické stránce zcela v pořádku. (Já při jedné registroval chybějící šrouby..., takže laxní údržba DPP. Patrně jako zde. Detaily všech nehod ale neznám.)

  V každém případě, házet to na chování dětí a jednání EU je velmi laciné.

0/−1
12.12.2014 8:41

J21i98ř34í 88K85r87e73j71č47í47k 2777648764346

Nějaký důkaz pro vaše tvrzení ?

0/0
13.12.2014 23:31

T29o26n98d57a 39H78e24j10l36í26k 1378483439927

No, tak aspoň vidíte, že je třeba na eskalátorech opravdu nechodit, stát na jednom schodu ve směru jízdy a přidržovat se madel. Nikdy nevíte, kdy se takováto událost stane....a předpisy na to myslí...

Tak ať se ti, co se tím neřídili, brzy uzdraví:-)

0/0
11.12.2014 16:44

K69a64r64e10l 77D82r60d46a 6973295577449

Na základě pitomosti Pražanů se vymyslelo stání na eskalátorech vpravo. Prý je to o slušném vychování... Očekávám, že pravá strana zařízení se opotřebovává mnohem více než levá, což v důsledku může přinést takovéto technické havárie.

0/−5
11.12.2014 17:12

G57a55b29r74i51e29l 25H44o50r25t14e27n 9651759923214

To, že určité jednání nechápete, ještě neznamená, že jsou jednající pitomci. Obvykle je to spíš naopak.:-)

+1/−1
11.12.2014 18:02

B71o18h61u46s53l80a12v 81K82r77á85l93í72k 2821280799986

A nějací pitomci vymysleli, že po silnicích se jezdí vpravo a po jízdních pruzích, ačkoliv každému musí být jasné, že z toho pak jsou vyjeté koleje. To pan Drda jezdí chvílema uprostřed a chvílema vlevo nebo po krajnici, aby vozovku vytížil rovnovměrně. A kde jste přišel na to, že vahou stojících cestujících se eskalátor opotřebovává více než vahou chodících cestujících? A nepřijde Vám zvláštní, že si Rusové nechali od Pražanů diktovat už v době, kdy v Praze ještě žádný eskalátor nebyl?

+1/−1
11.12.2014 19:14

M93i30c68h79a61l 73C17h33a97l51u53p59a 6468440129893

O tom opotřebení ale fakt už někde psali a vyzývali k tomu, aby se schody zatěžovaly rovnoměrně vlevo i vpravo. U aut se jezdí po jedné straně hlavně z bezpečnostních důvodů, navíc počet aut jedoucích v jednom směru je řádově stejný jako počet aut jedoucí v levém pruhu zpátky. Zatímco počet stojících vpravo může být mnohem větší než počet lidí vlevo (pokud tam vůbec někdo stojí).

+2/0
11.12.2014 22:36

B49o74h88u66s21l89a75v 53K46r91á73l43í31k 2711670969346

Doufám, že metrem nebo tramvají jezdíte vždycky až na konečnou, protože jinak se koleje v centru opotřebí rychleji než na krajích města.

0/−1
12.12.2014 0:11

M27i70c54h34a41l 20C43h53a22l54u38p57a 6328450439823

To je samozřejmě nesmyslné přirovnání - u těch schodů jede levá i pravá polovina na stejné místo, zatímco u metra a tramvaje je někdy potřeba vystoupit dřív. A váha cestujících vzhledem k váze celého vozu nebude mít takový vliv.

Jinak třeba u vlaku údajně dochází také k většímu opotřebení kolejnic na jedné straně vlivem otáční Země.

0/0
12.12.2014 8:33

M13i33c17h38a22l 87C14h53a24l42u68p98a 6738120369833

To už neplatí, před nějakou dobou vyzývali naopak k tomu, aby se stálo rovnoměrně po obou stranách. Právě z toho důvodu, že stání vpravo způsobuje větší opotřebení na jedné straně.

0/0
11.12.2014 22:33

A56l35e28x72a56n64d18r 64K54o23s98t45k47a 8942248556404

Zajímavé. Ty "špatné, Ruské" fungovaly.

0/0
11.12.2014 15:03

M59i27c48h59a67l 21K39u66c11h19t97a 6503444784202

A komu tím prospějete co!?!:-)

0/0
11.12.2014 15:20

F28r54a11n96t27i69s35e48k 25M52r82z98e88n68a 3165285288229

To sice fungovaly, ale uz jim zrejme skoncila zivotnost a tak nebyly bezpecne. Na rozdil od KONE, ty jsou ocividne nebezpecne i v dobe planovane zivotnosti.

0/0
11.12.2014 18:42

B68o24h83u87s33l87a23v 87K16r55á54l19í23k 2201430879266

Ty ruské schody zase pravidelně žerou malé neposlušné děti.

0/0
11.12.2014 19:15

O91n93d27ř37e69j 33M78a32r17e84k 9222500977949

Na Jungmanovo těch lidí tolik nejezdí, tam celkem nic není - možná magistrát, sem tam nějaký turista. A od doby co funguje Národní, tam moc lidí vystupovat nebude, ty schody toho myslím moc nenavozily.

0/0
11.12.2014 14:11

K90a78t37e74ř64i35n39a 30S23l82a39v63í79k92o15v38á 6713655100513

Nakonec zjistí, že dělník co měl dolévat olej ho přeprodával na fritování a stroj jel na sucho :-) Jo a Evropa tloustne, už po schodech nejezdí kostlivci z dob socialismu...

+4/0
11.12.2014 14:05

D23a34l11i84b98o89r 15R64o26z13s10y46p18a60l 7630403846459

Tak rostlinný olej do toho určitě nelili a minerální olej na fritování?

0/0
11.12.2014 19:43

O77n62d86ř71e80j 43M97a15r53e85k 9272770227569

Že něco rupne chápu, že se ty schody rozjely zpět tak moc, že lidi popadali, už ne, na tohle by se to snad mělo konstruovat a testovat.

+1/0
11.12.2014 14:00

T50o55n80d65a 77H52e75j73l29í74k 1148203829927

Testované na lidi, co stojí ve směru jízdy, nepohybujou se po eskalátoru a přidržují madel (dle předpisů)

0/−1
11.12.2014 16:45

B55o29h38u74s52l36a86v 46K64r51á53l67í86k 2921460299476

Viděl jste někdy ty předpisy?

0/0
11.12.2014 19:16

Z47b89y53n94ě61k 78H96l61á42s68n13ý 3434217675699

Ať žíje globalizace, Kone šla na burzu v roce 1910. Vsadím se, že převážnou dobu vyráběla převodovky a ostatní výtahové díly sama. Docela by mě zajímalo, kde je berou dneska.:-/

0/0
11.12.2014 14:00

O60n15d59ř34e56j 52M35a84r68e14k 9902390227209

Ale v tom problém přeci není. To, že si všechno navrhuji a vyrábím sám, není záruka kvality. Podívejte, z čeho všeho je složené letadlo - to že má v sobě komponenty hydrauliky od Honeywelu neznamená, že Boeing by si je vyrobil lepší a spolehlivější - je to přesně naopak. To není globalizace ale specializace. Spíš bych hledal problém v tom, že se ty schody rozjely zpátky, ne v tom, že něco prasklo.

+1/0
11.12.2014 14:04

B65o82h37u10s36l65a29v 38K96r92á49l40í22k 2201670839136

Zpátky se rozjely právě proto, že něco prasklo.

+1/0
11.12.2014 19:18

K52a83t82e17ř81i42n22a 71S94l22a14v83í90k70o49v84á 6513765850753

Po roce 2000 se do všeho dávají kurvítka. Prostě to tak je. Problém je, že i ta nejmenší součástka může zapříčinit zničení jinak robustního výrobku.

+1/0
11.12.2014 13:59

R42o84m11a50n 31K17r65a83t25o39c25h27v84í10l 6486557386124

Kdysi byl na technetu článek o tom, že původní ruské schody měli techniku x krát těžší (s větší hmotností) a že současná moderní je mnohem lehčí, a že se zjišťuje, že ta původní ruská měla svojí hmotnost oprávněnou.

0/0
11.12.2014 13:57

K83a49t25e37ř41i53n24a 53S15l32a10v55í69k43o81v18á 6693675810423

Tak dříve v Rusku dělali všechno předimenzované, aby to vydrželo 3, světovou. Také nebyla možnost optimalizovat pomocí moderních softwarů. Prostě méně počítání, více materiálu . A také materiály byly jiné :-)

0/0
11.12.2014 14:02

J84o73s75e37f 55V64a95l86a 9980893313923

mene pocitani, vice materialu........to by mozna sedelo. Ale zase ten material byl bud standardne nekvalitni nebo kvalita mohutne kolisala dodavku od dodavky. Muj kamarad byl pri stavbe reaktoru JE Temelin, kam sel rusky material. Zaruka byla 50 let a kdyz se nekdo ptal, jak dlouho je nejako podobny dil uz v provozu, tak slysel "tak 5 let". Kdyby Rusove byli v technice stejne sikovni jako Cinani, tak uz byli davno ekonomickou velmoci. Ale co si domu nedovezli jako valecnou korist z IIWW Cele tovarny na auta, motocykly, fotoaparaty (-Pobeda/Opel, Ural/BMW, Zorkij/Leica,) tak nestalo za nic.....

0/0
11.12.2014 14:11

M55i48c91h45a59l 15K52u56c35h76t12a 6433824694692

To je jasné, jsou to přeci zlí Rusové!

+1/0
11.12.2014 15:19

K81a45r76e40l 80V72o95h27n20o73u86t 4808759560377

Link?

0/0
11.12.2014 14:10

K54a24r10e16l 10V30o50h46n57o64u24t 4348169180707

Takže: něco se rozbilo. Původní dodavatel to neservisoval. Na požádání přesto dodavatel poslal své techniky, aby se na to podívali. Zjistili, že ruplo něco, co se slušnou pravděpodobností (nikoli však jistotou, to je nemožné) rupnout nemělo. Pokud je dotyčná věc v záruce, tak ji vymění. Tedy žádná senzace. Spíš to vypadá, že DP se snaží dopředu zbavit odpovědnosti (že by na Můstku byl špatný servis?).

Proč by se technici měli zajímat o stav lidí, které nehoda postihla? To je problém provozovatele, ne člověka, co jde zjistit, co se stalo.

+16/−1
11.12.2014 13:27

J42a54n 85S94a24l50o31m59o50n 4299580311815

Za záruční a nebo garanční opravy (ano to je opravdu rozdíl mezi zárukou a garancí) se obvykle peníze pro techniky výrobce nepožadují. Navíc by bylo fajn, kdyby ten výrobce sám inicioval garanční prohlídku všech svých výrobků kterých se tato porucha může týkat s tím, že by hned sjednal nápravu při nalezení možných závad. Tak by měl jednat seriozní výrobce.

0/−1
11.12.2014 13:31

K70a72r33e75l 10V97o31h86n42o75u69t 4488409980297

O jakých penězích je řeč? Nějaké, co zmínil šéf DP? Jedna paní povídala.

0/0
11.12.2014 13:37

J74a65n 47S88a18l48o40m42o94n 4809410851325

Narážím na ten telefonát s dotazem jestli jejich technici dostanou zaplaceno. :-)

0/0
11.12.2014 13:43

K64a59r86e50l 98V67o74h84n41o47u34t 4188859820107

No tak si chtěli vyjasnit, za jakých podmínek tam ty lidi posílají.

+1/0
11.12.2014 13:45

J77a26n 55S83a51l12o83m84o81n 4699220421405

No jo, ale to se vyjasňuje u seriózního podniku až po tom, co si to sám vyšetří.

0/0
11.12.2014 13:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.