Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze montují nový typ tramvaje, cestující ji vyzkoušejí v dubnu

Opravny pražského dopravního podniku v Hostivaři začaly kompletovat novou čtyřdveřovou bezbariérovou tramvaj. Hrubou stavbu převzaly ve čtvrtek, k první jízdě by měla tramvaj vyrazit v dubnu příštího roku. Zatím není určeno, zda bude určena pro český nebo zahraniční trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a79n 86V59a63l74o47u37c34h 6732377128580

Kéž se podaří. A pokud o to bude trochu zájem (ne jako Liberec, že si to budou stloukat doma na koleně a s prvními problémy nadšení opadne) je to konečně nízkopodlažní náhrada za sólo T3, tedy ne prolézačka jako Varia, ale "autobusový standart" s plně bezbariérovým průchodem a stupínky nad technologickými celky. Pro menší provozy záchrana (ani modernizované T3 nevydrží věčně a Varia ve srovnání s busy v nízkopodlažnosti přeci jen zaostávají), pro velké provozy dobrá varianta na okrajové linky či večerní provoz.R^ 

Spektrum hluku bude vždy jiné než u 60 let poslouchaných T1 přes T3 k T6 či KT8, jelikož po vysokou podlahou je dost místa pro (byť třeba jednostupňové u starších typů) vypružení, zatímco u nízkopodlažních vozů se při konstrukci podvozku a bojuje o každý milimetr (a ona i T3 může znít "podivně" pokud se u ní použijí kola s jinou konstrukcí).

+1/0
13.12.2014 20:00

J31i58ř56í 10K64r57e10j20č70í27k 2577788814316

Pěkná. R^

0/0
13.12.2014 13:02

J14a96n 71Š54p39e66c89i10á42n 2830620799679

Jedna uz jezdi dva roku v Liberci. 50let tu jezdi pod oknama stejne tramvaje. Pak se poridi jedna EVO a kdo by to cekal - je znatelne hlucnejsi.Lidem v 5.kvetnu se klepou okna.

+1/0
13.12.2014 10:22

J28a63n 53K62o88h38l 4883557631464

Ja osobne s ni nikdy nejel, ale z pohledu chodce a ridice mi vzdycky prave prisla ticha. Ale je fakt, ze rada lidi to vidi presne opacne, tak na tom asi neco bude..

0/0
13.12.2014 10:47

J62i21ř33í 12K17r23e61j39č80í80k 2527438404626

Hlučnější zcela určitě není a testy to prokázali, jen se produkovaný hluk pohybuje v jiných oblastech spektra. Prostě zní jinak, což je pochopitelný.

0/0
13.12.2014 13:02

M29a97r44t68i31n 26K72u47ř83í89t81k56a 6277646678495

Prostě zní jinak, než jsme zvyklí. Zatímco na kravál T3, byt je sebevětší, jsme už otupělí, EVO nám bude vadit, dokud opět neotupíme.

0/0
13.12.2014 19:19

E92v74ž49e60n 19P43o16l63á82k 3868798531803

Za hluk, co tak vím, obvykle může spíše stav trati než vozidla, pokud není hlučná přímo výzbroj.

+2/0
13.12.2014 17:34

M98i24c83h33a90l 42H90o93r30k34ý 9475735254369

Ta je ale nepěkná.Řekl by mongoloidní ;-D

+2/0
13.12.2014 8:26

J42i30ř60í 94J96o71z41a 3868763920781

Je škaredá jak noc, to ForCity je oproti ní miss...

+3/0
13.12.2014 6:49

R53o85m90a80n 84P44o45l28á65č84e74k 5966329355

To může být, ale když bude cena za soupravu např. 2/3 ceny 15T, tak pro menší provozy jasná volba...

0/0
13.12.2014 22:52

M31i75l55a72n 50M12a86j92e16r73č42í32k 1900820814496

dovolil bych si tipnout, že cena jedné by mohla být i kolem 15mil. či max do 20mil. (viz. http://www.oltv.cz/nove-tramvaje-pro-olomouc-video-716.html ) = za cenu 15T/cca 70mil by měly být cca 4 vozy EVO1 = 2 cca 30m dlouhé soupravy.

Jinak pro okrajová přepravní období (případně i okrajové/doplňkové celodenní linky) je cca 30m dlouhá kloubová 15T nebetyčným plýtváním i pro velké provozy = i tyto by potřebovaly ve vozovém parku jeho 1/3 až 1/2 přepravní kapacity ve spřažitelných/rozpřažitelných soupravách tzv. sólo vozů = např. EVO1!

0/0
14.12.2014 1:10

L21e47o 89V53a47n56ě10k 6223447893118

Vypadá poněkud ošklivě...

+5/−2
12.12.2014 21:17

D54a59n50i66e33l 37K69r75o95n85e24r 7364904916597

...ale ma dobre srdce

+6/0
12.12.2014 21:42

M78a27r47e61k 52K62l45u25f73a 3378164774876

Naopak, mně se moc líbí ..... R^

+2/0
13.12.2014 8:02

O73n75d42ř37e60j 10M41a43r64e16k 9192930317179

Podílejí se na tom Krndovské opravny? Tak to asi pro Prahu bude. A pro Blavu.

0/0
12.12.2014 20:55

O85n63d96ř21e98j 61P86o76k82o74r81n46ý 7485192437762

A pro Krnov ....

0/0
13.12.2014 0:06

J38i27ř58í 80J11o30z52a 3858743890601

Pokud vím tak v Bratislava má objednané tramvaje Škoda 29T - ForCity Plus

0/0
13.12.2014 6:53

M25a23r20t38i67n 31K55u59ř61í76t26k16a 6267106958915

Koncepce tramvaje nepočítá s metrovým rozchodem.

0/0
13.12.2014 7:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.