Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík srazil u Roztok staršího muže, nejezdily ani vlaky do Německa

Mezi Roztoky u Prahy a Libčicemi nad Vltavou v pondělí před pátou hodinou večer srazil rychlík jednašedesátiletého muže, který na místě zemřel. Před devatenáctou hodinou už byl obnoven provoz po jedné z kolejí, od 20:45 jezdily vlaky už bez omezení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i27l91o70s71l88a73v 65K37a23n17t73o19r65e93k 1779687551539

Může mi někdo vysvětlit, proč se neustále píše, co mašinfíra začal dělat. Vždyť je to úplně zbytečné, vlak prostě na pětníku nezastavíš. Brzdná dráha vlaku se neměří ani na desítky, ale na stovky metrů. Taky i kdyby by byl mašinfíra  nacamranej jak slíva, tak by nehodě tohoto typu taky nezabránil.

+1/0
16.12.2014 10:40

J58a31n 73H56e19r50o56u94d41e98k 9228412813381

Jo jo bylo to výživné cestování, seděl sem v tom vlaku

+1/0
16.12.2014 5:30

M40i82r92e33k 87K72r87o27u89p50a 8326719977272

Slečna (soudím dle údajů v profilu) by si mohla uvědomit, že žije a píše ve střední Evropě, kde používáme 24 hodinové dělení času. Slečno redaktorko, váš údaj, že vlak "před pátou hodinou (chybí co, zřejmě srazil)" a dále že "Před devatenáctou hodinou byl obnoven provoz po jedné z kolejí" v našem pojetí času znamená, že se nejezdilo 14 hodin!! Což je kravina. A slečno, přečtěte si po sobě začátek textu.

+7/−2
15.12.2014 20:41

M81i23c29h48a53l 65C84h11a84l69u81p29a 6258930419663

Je tam napsané před pátou hodinou večer, to je srozumitelné.

+1/0
15.12.2014 21:37

M24i80r34e44k 77K82r11o53u80p81a 8656419407332

Ano, teď už je. Autorka to slovo "večer" doplnila. V původní verzi tam ale nebylo

+1/0
15.12.2014 23:47
Foto

B34r47o52n38i23s27l79a73v 87G25a53b39r96y32š 2512679571

Taky nerozumím tomu zvláštnímu určování času. V jízdním řádu, na účtence, na jízdence nebo v TV programu taky není napsáno "za pět minut půl páté odpoledne" nebo "6:13 PM" a podobné nesmysly.

0/0
15.12.2014 22:04

Z84d33e35n50ě46k 62R48o97z21u74m 4678708107525

proč to udělal už si každý domyslí sám !

0/0
15.12.2014 20:35

M69i61r44o43s75l85a79v 24Z85i50k92m19u89n48d 7849773124223

Jaké následky, byla poškozena lokomotiva ? Nebyla.

Tak co se tam vyšetřuje .... mrtvola, resp. to co z toho člověka zbylo nezasahuje do průjezdného průřezu traťové koleje, takže bezpečnost není ohrožena ... a může se jezdit dál ...

Tohle je debilita, kterou vymyslel nějaký ouřada při tvorbě zákona o drahách  a "požehnalo" moudro poslanců ...

Za c.k. nebo první republiky se prostě jelo dál ...

+8/−5
15.12.2014 19:56

L34u70k55á17š 96M82a11l88í89č24e15k 3143152265247

Co to tady plácate za nesmysly? Jaký průjezdný profil koleje? Viděl jste někdy podobnou nehodu? Viděl jste člověka, resp. to co z něj zbylo a na jaké délce jsou pozůstatky rozházené? Podle toho, co říkáte, by tedy měly vlaky jezdit dál přes ostatky, aniž by je někdo posbíral? Nevím jestli jste tak hloupý, nebo jen provokujete.

A k poškození vlaku - viděl jste někdy stav kol a brzd po intenzivním brzdění rychlíku? Zajděte se podívat do nejbližšího depa a nechte si takové kolo ukázat. Možná budete příště vědět, o čem píšete. Teď to zatím vypadá, že to nevíte...

+3/0
15.12.2014 20:58

M10i68r45o86s17l90a71v 23Z70i46k83m57u36n72d 7989233434723

Jak taková kola vypadají vím ... Použití rychločinného brzdění, neboli to, co nazýváte intenzivním brzděním s kolem celkem vzato nic neudělá, je to stejné, jako když se použije záchranná brzda - rychločinné brzdění je velmi rychlé vyprázdnění brzdového potrubí, z hlediska brzdícího účinku je to stejné, jako při běžném provozním brzdění (snížení tlaku v průběžném potrubí na 3,5 baru), ale s kratší dobou dosažení maximálního brzdícího účinku ... Mnozí strojvedoucí tak "intenzivně" brzdí běžně ... , ale také když dojde k tzv. padáku, neboli změně návěstního znaku na návěst zakazující jízdu ... zjevně jste nikdy tzv. rychlobrzdu k zastavení vlaku nepoužil ... případně zaúčinkování "vlakového zabezpečovače", buď samovolné nebo při použití signálu "generální stop" ...

Plochy na kolech se udělají tehdy, když se kola zablokují a kola následně "jedou" smykem, ale u současných vozidel je tzv. protismyk (podobně jako je to aut) , který brání zablokování kol a vzniku plochých míst na jízdní ploše dvojkolí ...

To, co z člověka, který je sražen lokomotivou zbude, opravdu, ale opravdu nepředstavuje překážku pro jízdu kolejových vozidel ... jste příliš útlocitný. Často se mrtvola nachází ve vzdálenosti několika metrů od kolejí, např. v porostu náletových dřevin, dokonce "v celku" ... kam je odhozena nárazem čela vlaku (hnacího vozidla, řídícího vozu) ...

Ty ostatky se opravdu, ale opravdu nacházejí mimo průjezdný průřez, takže projíždějící vozidla s nimi už nic neudělají ...

V době parní trakce, kdy měl strojvedoucí před sebou povětšinou dlouhý kotel, vůbec "osobu v kolejišti" neviděl,  podobně jednostanovišťové lokomotivy typu T 435.0 (ex 720), T 4458.1(ex 721), T 669.0,1 (ex 770, 771), T 466.2,3 (ex 742, 743), kde při jízdě se stanovištěm "vzadu"  strojvedoucí nevidí osoby, které mu na krátkou vzdálenost vstoupí do průjezdného průřezu ...

0/0
16.12.2014 19:36
Foto

O54n46d38ř95e61j 63K61a41r86e94l 65V18o81d44i76č93k88a 4785488891937

No a já akorát čekám na vlak domů. Stojím v Ústí nad Labem a absolutně mě to štve. Proč si ty lidi nevymyslí jiný způsob odchodu, než takový, který jen na...e ostatní?

+3/−1
15.12.2014 19:02

M30i62c56h84a69l 23C34h73a26l89u11p71a 6418600799843

Spíš si třeba zkracoval cestu a nevšiml si vlaku.

0/−3
15.12.2014 20:00

L13u17k81á35š 74M14a75l57í61č64e48k 3803422825297

Na jiném místě možná. Ale v tomto konkrétním případě se jedná o velmi obtížně přístupné místo - z jedné strany hned vedle kolejí skála a vysoká opěrná zeď, z druhé strany přikrý násep a řeka (ostatně v článku se o tom zmiňuje autorka také). Tady je náhoda téměř 100% vyloučena.

+1/0
15.12.2014 21:09

I73v52a77n33a 83L81a21m91k49o36v67á 9696146637451

Já jsem byla v tom vlaku a říkali nám, že tam je cesta ze zahrádek a že si tam lidé zkracují cestu přes koleje, takže spíš nepozornost než sebevražda....

0/0
16.12.2014 10:42

Z49d83e95n18ě84k 71Z66a64b28a26v85a 1982334146734

Tak je to velmi jistý a tradiční způsob (přes řekněme 130 let - viz Anna Karenina a naposled třeba Džambulka). 

Holt ne každý má snadně dostupnou pistoli nebo jinou zbraň (což je jistě ještě rychlejší a do poslední chvíle to můžete nezmáčknout - metr před rychlíkem už tak spolehlivě neucuknete, když si to rozmyslíe)

0/0
16.12.2014 1:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.