Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na D1 před Prahou havarovalo osm aut, na cestě byla pneumatika kamionu

Hromadná nehoda komplikovala provoz na dálnici D1 kousek před Prahou. Před sjezdem na Pražský okruh nabouralo osm aut do pneumatiky z kamionu, která se tam válela. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Středočeští hasiči pak museli vyjíždět k požáru automobilu na dálnici D5 u Rudné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e34t31r 92N96ě89m85e11c 4470873100877

Á tady někdo neumí číst... ;-)

ADR na protektory může, ale ne cisterny registrované v ČR. Upravuje to Vyhláška 341/2002Sb. ;-)

0/0
30.12.2014 10:55

B81l40a25h11o77m60í53r 57S76k23o97u93p64ý 5234243874459

I podle reportáže v televizi se rakouskému kamionu utrhl - svlékl (zřejmě nekvalitní) protektor, do kterého následně narazili řidiči osobních automobilů.

Těm dala naše skvělá policie ("Pomáhat a chránit"  ;-D) pokutu ve výši 2000 Kč (!!!), protože "měli předvídat, že na silnici může ležet překážka a měli přizpůsobit rychlost tak, aby se mohli překážce vyhnout" a porušili tak vyhlášku, což v reportáži obhajovala mluvčí policie. ;-€

Nebylo řečeno, jakou pokutu dostal od naší policie řidič rakouského kamionu, protože ten měl podle všeho stejně samozřejmě (!!) předvídat, že mu může spadnout protektor, upadnout kolo atp. a neměl VYJET VŮBEC (!!!), a když svévolně vyjel, dopustil se obecného ohrožení. Rv [>-]

Pomáhat a chránit?

Buzerovat a vybírat pokuty...

+1/−2
28.12.2014 19:52

J21i75n19d65ř31i47c97h 81Š18k77o61p18e51k 4155571130175

zajímavé je, že na silnicích vídávám ležet pouze pneu z náklaďáků, z osobáků nikoli.

Že by to bylo rozdílným přístupem k péči o vozidlo ?

0/0
28.12.2014 12:52

D92a26n92i63e79l 18B39a89r29t53o36l37d 6379824748961

...že by tonáží?

0/0
30.12.2014 0:11

M64i35c22h89a31l 60C91h27a28l69u82p90a 6498340189503

No pokud o kolo přijde osobák, tak je to asi dost cítit a jet se nedá. Pokud kamion u těch zdvojených kol, tak si toho třeba ani hned nevšimne.

0/0
30.12.2014 12:48

M90a56r29t97i93n 80J41a66n79o75v12s93k71ý 1543791933862

Byl jsem účastníkem této DN...Rychlost PČR byla skutečně velmi rychlá.... nehoda se stala 17:15..odjezd až někdy 20:40 se škodou odhaduji cca 20 tisíc...A výsledek ? Měl jste předvídat - kouzelná to formulace...Jak může člověk předvídat to že mu přiletí na auto odlepený dezén z kola kamionu ...Řidič dokáže předvídat ledaco,ale nejsme supermani..

Při sepisování protokolu tam ještě řidič kamionu SÁM prohlásí že mu před 14 dny upadne kolo..Z mého pohledu za to nenese zodpovědnost řidič ale majitel firmy,který bud nakupuje nekvalitní-levné pneu a nebo nechá řidiče jezdit tzv.na krev dokud to jde..

+2/0
28.12.2014 9:58

M20i85c78h45a22l 84C42h33a75l44u20p34a 6488500939443

Otázka je, jak rychle by člověk musel jet, aby ve tmě to tmavé kolo při potkávacích světlech viděl a stihl to třeba ubrzdit, pokud se nedá přejet do sousedního pruhu. Ani bych se nedivil, kdyby ta rychlost byla menší než těch 80km/h, kterou by auto mělo minimálně jet.

0/0
30.12.2014 12:51

J84i45ř80í 63S76a13p82o92u54š20e55k 2578978553736

upadlý běhoun,to se stává.probblém je ten,že když to okolní řidiči nahlásí,trvá šíleně dlouho,než tam někdo z údržby nebo od policajtů přijede a odstraní.a to je chyba.kolikrát se mi stalo,že jsem viděl odpočívat celníky ny výjezdu a kousek od nich byla nehoda.ale buhužel to není jejich práce,tak je to nezajímá

0/0
28.12.2014 9:37

J88i87n14d38ř47i38c15h 77Š70k86o73p28e46k 4315421400345

jak může běhoun upadnout běžně ? A že se to stává jen u nákladáků. Není to proto, že na kamionech jezdí pneu i po smrti, do rozpadnutí ?

+1/0
28.12.2014 12:53

D18a59n85i18e98l 40B19a17r13t85o89l11d 6399834358301

Problém je ve firmách, které dělají ty protektory. Jako zákazník nemůžu vědět na jakou kostru ten protektor dali. Hlavně všichni nadávat na řidiče. Ten je ale ten poslední, který o tom rozhoduje. :-(

0/0
30.12.2014 0:18

P70e30t46r 44N21ě55m15e79c 4670193760127

upadlá pneumatika? co to je? je to upadlé kolo, uvolněná rezerva nebo odtržený běhoun z protektoru? Mimochodem, u nás se uvažuje o tom, že by i cisterny s nebezpečnýma látkama mohly jezdit na protektorech, že v zahraničí je to běžné a protektory už jsou natolik vyspělé... No svlečených protektorů potkávám stále hodně.

0/0
28.12.2014 7:11

D84a46n70i22e79l 30B49a47r68t64o88l57d 6939314448521

ADR na protektory nesmí. ;-)

0/0
30.12.2014 0:19

J24a76k41u12b 48K96o74s 3106952950234

Predpokladam, ze ridici dostali jeste mastnou pokutu ze neprizpusobili.... a skutecny vinik je v trapu.

+6/−1
27.12.2014 23:37

R61a53d15e50k 89S63v17o31b65o25d77a 1311183445869

To same se stalo nam na D8 pred ctvrt rokem, vecer utrzeny behoun od kamionu. Skoda 35 tisic.  Odkoplo ho to do skarpy takze nikdo jiny to neodnesl.

+1/0
27.12.2014 21:36

Z60u15z41a87n49a 89V21o62l65n89a 1769734632866

To same se nám stalo v květnu u tři krizu... Kus gumy na nás vyletěl z pod auta pred nama. Škoda taky 35 k. Akorát ze tam ta guma litala v levém pruhu asi pěkně dlouho...

0/0
28.12.2014 6:28

P71e69t26r 82Z17a87s93k62o24č97i93l 2865982778379

Ty auta furt hořej, to je dost sebevražda do toho sedat, už aby ve všech vyměnili ten benzín za baterky.

0/−16
27.12.2014 19:12

S46t55a33n67i60s46l68a68v 17S56e32d50l90á49k 1595239887

Hm, jetště jsi asi neviděl, co dokáže obyčejná lipolka 5Ah po zkratu.

Neumím si představit, co by se stalo s pořádnou pohonnou baterií do velkého auta po jejím vyzkratování.

+8/0
27.12.2014 19:18

J52i44ř93í 54K60o47c10u55r92e96k 6905434935628

Sice v angličtině, ale devitivoltovou baterii snad netřeba představovat

https://www.youtube.com/watch?v=8hwLHdBTQ7s

+1/0
27.12.2014 19:20

V89á42c34l28a44v 52R15a12š49í12n 1117184369844

Díky za krásné video. nečekal jsem až takovou reakci.

0/0
27.12.2014 19:37

J46o12s23e63f 83H14o43r64á83l81e84k 1172323219677

Tak tomuhle sem se tesne vyhnul, pnematiku sem minul tak o metr. Vsichni ucastnici ale stoji v odstavnem pruhu smerem na prahu, takze se da v pohode projet.

+7/0
27.12.2014 18:55

Z49d76e35n23ě92k 41J18o65n30á25š 9691829496930

Měly by být častější kontroly na technický stav kamionů a hlavně pořádné pokuty. Stávající výše reálných pokut je pro provozovatele směšná.

+13/−6
27.12.2014 18:49

V90á53c52l21a25v 18N90o83v37o58t88n28ý 7350578529

Dobrá rada nad zlato, ale lépe by bylo pro každého radila, aby ho někdo posadil do kamionu a on se svezl několik tisíc km, aby pochopil, že kamion není osobní auto.

+5/−8
27.12.2014 19:02

M43i37r29o93s44l10a34v 74B94u42d52a 9382452917482

Vysvětlujte to amatérům nebo lidem bez řidičáku. Je to marný, je to marný, je to....

+2/−1
27.12.2014 19:39

Z24d30e93n69ě91k 37J42o94n17á12š 9761649496760

Vysvětluj to těm, kteří díky tomu, že provozovatel vozidla šetří kde se dá a zanedbává co se dá přijdou o zdraví.....

+7/0
27.12.2014 19:44

M33i74r16o59s23l86a86v 49B88u15d92a 9662772567782

Já TI rozumím. Ale kdo má podle tebe platit ty tebou požadované velké pokuty? Zatím je platí řidič který to jen těžko ovlivní!!

+1/−2
27.12.2014 19:46

Z72d79e54n90ě87k 43J67o34n64á64š 9241119416220

Tak ty prohřešky ohledně stavu kamionu co mám na mysli, jdou povětšinou za provozovatelem, tudíž provozovatel.

+2/−2
27.12.2014 19:50

M90i67r45o83s97l71a66v 45B78u31d14a 9602732417882

Jenže to tak není! Platí řidič!

+3/0
27.12.2014 19:52

Z76d35e59n84ě26k 43J32o31n73á61š 9421649506500

Njn... naše republika je dělaná pro lumpy....řidič se těžko může bránit a provozovatelé jsou v klidu...

+4/0
27.12.2014 20:00

M93i98r85o54s37l97a46v 57B81u79d84a 9212362107322

Jsem rád, že tohle chápeš. Tak se prosím tě nejdřív zamysli než něco napíšeš.

+1/0
27.12.2014 20:04

Z85d36e69n36ě45k 87J38o64n25á25š 9771679466700

Tak zkus pochopit pořádně první příspěvek. Nikde nemluvím o řidičích. Já vím, dá to práci, ale zkus to.

+2/0
27.12.2014 20:05

M32i65r16o26s94l83a32v 28B15u46d42a 9512282537792

Ale houby, tys to "vysvětlil" až po mém upozornění;-D

0/0
27.12.2014 20:36

M10i14r16o31s97l86a34v 71B37u14d62a 9642432697392

...oprava, nejen po mém upozornění.

0/0
27.12.2014 20:37

M58i39r98o85s58l23a77v 94B41u26d10a 9662312337922

...ještě dodatek, zapomněl si, že provozovatel pokuty neplatí!

0/0
27.12.2014 20:41

M92i68r84o84s24l20a70v 46B47u83d97a 9922772217412

...mimochodem, už jsi viděl bouchnout měsíc "starou" pneumatiku bez zjevného poškození? Já ano!

0/0
27.12.2014 19:51

R28o87m58a75n 86P13o51l42á94č65e32k 5196749155

A smím se zeptat jak to souvisí s technickým stavem kamionů?

+2/0
27.12.2014 22:09

J97i29n13d48ř44i21c92h 79Š58k54o28p86e92k 4605111590295

a to je pardon pro provozování kamionů ve stavu neodpovídající legislativě ?

+1/0
28.12.2014 12:54

J98i82ř10í 96K21o18c54u45r89e50k 6365894285918

A jak policajt pozná, že pneumatika na prostředním levém kole návěsu se během příštích 1000 km roztrhne?

+1/0
27.12.2014 19:21

Z11d95e41n49ě64k 94J54o43n10á48š 9481389136560

Nehoda nebývá náhoda.....

0/−2
27.12.2014 19:38

P10a20v89e40l 44J45e33ř35á74b17e86k 7201572134547

Upadlé kolo a nebo utržený - odlepený běhoun pneumatiky?

Kolo se může během cesty uvolnit, i když si ho řidič kontroloval. Mohou být prasklé šrouby - to se skoro při běžné kontrole nezjistí atd. Běhoun se "opaří" aniž si toho řidič předem všimne aby auto včas odstavil.

A pořádné pokuty? - dokud nebudou za technický stav mířeny přímo na firmu (provozovatele) nic nezmění. Nezřídka je řidič tlačen jet i s tím s čím nechce, ale jede, protože potřebuje z něčeho žít. A potom pokutu platí sám. Trest za nehodu nese opět sám.

Navrhoval bych databázi dopravních nehod jednotlivých dopravců jako jejich preferenci. Kdo bude mít v poměru na počet vozidel hodně nehod, bude to signálem, že zaměstnává nekvalitní lidi a nedbá na řádný technický stav vozidel a bezpečností režim řidičů.

0/0
27.12.2014 19:25

Z69d66e89n40ě62k 26J89o60n21á46š 9641749646820

Jo jo, řidič s tím těžko může něco sám udělat, když zaměstnavatel šetří kde může. Ale na druhou stranu, to co tu občas vidí policajti, když zastaví kamion, je drsné.

0/0
27.12.2014 19:38

J61i58n81d14ř97i44c78h 59Š94k54o81p67e75k 4315331620535

pokuty samozřejmě musí jít v první řadě za řidičem, protože v opačném případě se stane, že provozovatelem bude firma na Kajmanech, ze které nevymůže nikdo nic

Sankce pro řidiče musí být takové, aby s kamionem ve šrot stavu odmítl jet každý řidič,tzn. vyhrožování ztrátou místa bude k ničemu

0/0
28.12.2014 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.