- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Á tady někdo neumí číst... ;-)
ADR na protektory může, ale ne cisterny registrované v ČR. Upravuje to Vyhláška 341/2002Sb. ;-)
I podle reportáže v televizi se rakouskému kamionu utrhl - svlékl (zřejmě nekvalitní) protektor, do kterého následně narazili řidiči osobních automobilů.
Těm dala naše skvělá policie ("Pomáhat a chránit" ) pokutu ve výši 2000 Kč (!!!), protože "měli předvídat, že na silnici může ležet překážka a měli přizpůsobit rychlost tak, aby se mohli překážce vyhnout" a porušili tak vyhlášku, což v reportáži obhajovala mluvčí policie.
Nebylo řečeno, jakou pokutu dostal od naší policie řidič rakouského kamionu, protože ten měl podle všeho stejně samozřejmě (!!) předvídat, že mu může spadnout protektor, upadnout kolo atp. a neměl VYJET VŮBEC (!!!), a když svévolně vyjel, dopustil se obecného ohrožení.
Pomáhat a chránit?
Buzerovat a vybírat pokuty...
zajímavé je, že na silnicích vídávám ležet pouze pneu z náklaďáků, z osobáků nikoli.
Že by to bylo rozdílným přístupem k péči o vozidlo ?
Byl jsem účastníkem této DN...Rychlost PČR byla skutečně velmi rychlá.... nehoda se stala 17:15..odjezd až někdy 20:40 se škodou odhaduji cca 20 tisíc...A výsledek ? Měl jste předvídat - kouzelná to formulace...Jak může člověk předvídat to že mu přiletí na auto odlepený dezén z kola kamionu ...Řidič dokáže předvídat ledaco,ale nejsme supermani..
Při sepisování protokolu tam ještě řidič kamionu SÁM prohlásí že mu před 14 dny upadne kolo..Z mého pohledu za to nenese zodpovědnost řidič ale majitel firmy,který bud nakupuje nekvalitní-levné pneu a nebo nechá řidiče jezdit tzv.na krev dokud to jde..
Otázka je, jak rychle by člověk musel jet, aby ve tmě to tmavé kolo při potkávacích světlech viděl a stihl to třeba ubrzdit, pokud se nedá přejet do sousedního pruhu. Ani bych se nedivil, kdyby ta rychlost byla menší než těch 80km/h, kterou by auto mělo minimálně jet.
upadlý běhoun,to se stává.probblém je ten,že když to okolní řidiči nahlásí,trvá šíleně dlouho,než tam někdo z údržby nebo od policajtů přijede a odstraní.a to je chyba.kolikrát se mi stalo,že jsem viděl odpočívat celníky ny výjezdu a kousek od nich byla nehoda.ale buhužel to není jejich práce,tak je to nezajímá
jak může běhoun upadnout běžně ? A že se to stává jen u nákladáků. Není to proto, že na kamionech jezdí pneu i po smrti, do rozpadnutí ?
upadlá pneumatika? co to je? je to upadlé kolo, uvolněná rezerva nebo odtržený běhoun z protektoru? Mimochodem, u nás se uvažuje o tom, že by i cisterny s nebezpečnýma látkama mohly jezdit na protektorech, že v zahraničí je to běžné a protektory už jsou natolik vyspělé... No svlečených protektorů potkávám stále hodně.
Predpokladam, ze ridici dostali jeste mastnou pokutu ze neprizpusobili.... a skutecny vinik je v trapu.
To same se stalo nam na D8 pred ctvrt rokem, vecer utrzeny behoun od kamionu. Skoda 35 tisic. Odkoplo ho to do skarpy takze nikdo jiny to neodnesl.
To same se nám stalo v květnu u tři krizu... Kus gumy na nás vyletěl z pod auta pred nama. Škoda taky 35 k. Akorát ze tam ta guma litala v levém pruhu asi pěkně dlouho...
Ty auta furt hořej, to je dost sebevražda do toho sedat, už aby ve všech vyměnili ten benzín za baterky.
Hm, jetště jsi asi neviděl, co dokáže obyčejná lipolka 5Ah po zkratu.
Neumím si představit, co by se stalo s pořádnou pohonnou baterií do velkého auta po jejím vyzkratování.
Tak tomuhle sem se tesne vyhnul, pnematiku sem minul tak o metr. Vsichni ucastnici ale stoji v odstavnem pruhu smerem na prahu, takze se da v pohode projet.