Diskuze

Hromadná doprava bude levnější. Uleví to přecpané Praze?

Metro v Motole, wi-fi připojení v tramvaji, levnější jízdné... Prahu čeká během jednoho roku veliký skok v rozvoji městské dopravy. A stále existuje také naděje, že se v novém roce otevře tunel Blanka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K93a38r12e30l 79D41r87d15a

3. 1. 2015 3:07

Pražská MHD - drahá zábava pro pár lidí. ;-D

  Snažím se dopočítat počtů cestujících. Praha má 1 250 tis. obyvatel. Podle tržeb si časové jízdné kupuje 400-500 tis. lidí. To dělá 60% jízd. 29% jízd je zdarma a 11% na jízdenky. Komplet tedy pražskou MHD užívá pravidelně 700-850 tis. lidí.

  DPP se někde po polích toulá dobrých 500 tis. Pražanů, co o jeho služby nestojí. A to má v tom počtu cestujících i Středočechy a turisty.

1 0
možnosti

K27a37r73e69l 20D28r41d54a

3. 1. 2015 9:49

Koukám na demografii. Praha má 1 250 tis. obyvatel. Dětí do 15 let je 180 tis. Seniorů 60-65 let je 83 tis. Seniorů nad 65 let je 225 tis. Studentů 15-25 let by mohlo být tak 110 tis. Takže plně platících uživatelů MHD může být tak max. 650 tis. s trvalým pobytem v Praze. Časové jízdné kupuje tak 450 tis. lidí včetně Středočechů.

  Praha má 650 tis. zaměstnaných Pražanů a 780 tis. pracovních míst. Tedy asi 130 tis. míst připadá na Středočechy (a cizince bez TP).

  Vychází mi z toho, že jen 50-60% zaměstnanců spoléhá na MHD. Nevím, kde DPP pak bere ty přepravní výkony. Ale, dle mého, 40-50% zaměstnanců v Praze, buď dělá v docházkové vzdálenosti nebo jezdí autem. MHD je nezbytnou službou pro 450 tis. platících cestujících a 250 tis. neplatících cestujících.

  (Praha už jízdně zdarma zavedla...) Skupina lidí ek. aktivních a neužívající MHD je v Praze obrovská (300-400 tis. lidí). Takže s preferencí MHD by se to přehánět rozhodně nemělo.

0 1
možnosti

Precpane Praze by predevsim pomohla kapacitni zachytna parkoviste na okrajich, s primou navaznosti na MHD. Pak teprve ma smysl resit nejake zony. Z okoli Prahy dojizeji desetitisice lidi, ale holt nemaji kde nechat auta (primestska hromadna je fakt tragedie) a tak ucpavaji Prahu. Bohuzel je ale porad snadnejsi prihodne pozemky prodavat pro stavbu nakupnich center :-/

2 1
možnosti

Zrovna jsem se koukal na statistiky, kolik lidí různě ve světě jezdí veřejnou dopravou. Dejme tomu vlak: Čech jede průměrně vlakem 17x za rok, Švýcar 50x za rok. A podobná čísla vykazuje i MHD. Opravdu bych chtěl vědět, pokud Vás nějaké životní prostředí a udržitelná mobilita ve městě zajímá, jestli něco děláte pro to, aby veřejná doprava byla kvalitnější. Proč se nedohodneme v referendu jako Švýcaři, pakliže pořád poukazujeme na jejich kvalitu dopravy, že chceme v dopravě tohle a tamto? Že chceme, aby se někde jezdilo častěji? Aby se vybudovala tramvaj tam, kde je to potřeba? Proč je tady takový problém něco prosadit ve veřejném zájmu, aby města každý den nezažívala nátlak automobilismu? Tohle přece nemůže jít donekonečna. Ale odpověď bych měl. Je to prostě česká povaha. Podle mě je vlastnictví auta chápáno jako určité společenské postavení, a kdo jej nemá, měl by se stydět.

Nedávno se psalo o sdílení aut více lidmi a o spolujízdách, to někteří taky odmítli. Vy se tady prostě chcete udusit kouřícími auty, chcete, aby jich bylo čím dál víc, chcete mít osmiproudé komunikace jako v USA. Vám opravdu není pomoci.Vysvětlete mi, prosím, proč to nejde.

0 1
možnosti

K14a84r71e12l 26D17r63d36a

3. 1. 2015 0:34

Viděl jste jak dopadlo "referendum" o sedačkách v pražské MHD? DPP to zmanipuloval. Veřejnost prý rozhodla. A po Praze jezdí tramvaje, kde při ostřejším zabrzdění lidé sjíždí ze sedaček na zem. Posledně jsem viděl seniora, co po pádu ze sedačky v 15T řešil krvácivé zranění. 

  Nikdo nesmí říct ani popel protože je to přece výsledek "referenda" a neumětelové z DPP a Škodovky jsou tak z obliga.

  Naprostý výsměch. Lidé co berou za dopravu prachy, získali jen beztrestnost za nákup zmetků. Přitom už jsem viděl "nezničitelné prkenné sedačky" pěkně zrajtované vodou a vandaly. (Patrně z řad zaměstnanců DPP, co tyhle sedačky "uklidili" mokrým hadrem.)

  Totální výsměch Pražanům v podání DPP. Gratulujte si za báječné nápady.

  A pokud máte pocit, že to zmanipulované není, tak v následné anketě Pražané prý zvolili pro tramvaje repasování starých sedaček, což se náramně hodilo DPP.

  A k čemu takové snažení? Protože DPP není schopen desítky let zabezpečit čistotu ve vozech pražské MHD a čalouněné sedačky jsou tak nechutné, že se Pražané do nich štítí posadit. Ano, udělejme referendum. Má Pražan právo se v socce štítit? ;-D

2 1
možnosti

A co zdražit jednorázový jízdenky, ty máme v porovnáním se zahraničím levným a využívají je většinou turisti, takže to většinu obyvatel nezatíží a mohlo by to částečně pokrýt slevu na roční předplatný

1 1
možnosti

K22a62r79e46l 58D61r10d92a

2. 1. 2015 13:10

Proč nerušíme v Praze nadbytečnou MHD? Proč necháme pár fandů, aby obtěžovali Pražany svými mašinkami - tramvajemi - v životní velikosti? Proč vyhazujeme zbůhdarma peníze oknem a ničíme pražskou dopravu věčnými zácpami?

  Protože nostalgicky vzpomínáme na "technicky vyspělý český národ", který dělá světově proslulé tramvaje. Je to pro Čechy stále vcelku dobrý byznys (hlavně směrem na zaostalý východ). Kde jinde by pak měly české tramvaje jezdit, když ne v Praze, i kdyby na chleba nebylo? U této logiky končí veškerá optimalizace nákladů pražské MHD a pražské dopravy jako celku. Nejde o řešení potřeb cestujících v Česku, ale o "výkladní skříně" českého trapného exportu a o špatně placenou práci pro Škodu Plzeň. Plzeň je se svými tramvajemi jedním z nejchudších českých měst. České tramvaje existují jen na "otrokářské práci" z Plzně.

  Když Londýn rušil tramvaje v roce 1950, šlo o politické rozhodnutí. Převládly argumenty, že jde o překonanou a nepružnou dopravu, která překáží automobilové dopravě a způsobuje dopravní zácpy. Také vadilo hyzdění ulic trolejemi a vysoká hlučnost tramvají. Za hlavní argumenty pak byly použity: tramvajové tratě neúměrně prodražují údržbu a opravy vozovek ve městě, náklady na údržbu a obnovu tratí jsou rovněž neúměrně vysoké, růst města tehdy již překonal možnosti tramvajové sítě, autobusová doprava je celkově levnější.

  Tady běží diskuse o nutnosti preferovat MHD. Jako vždy, může jít o téma notně zmanipulované a lživé. Umíme si vůbec představit v Česku dopravu postavenou na preferenci potřeb českých rodin, které užívají několik aut a s tím současně veřejnou dopravu podle své svobodné vůle? Představme si ulice bez kolejí, bez kolizí s tramvajemi, jízdu ve více souběžných pruzích... Je to o prosperující ekonomice, která by následně např. umožnila výstavbu metra dvojnásobným či trojnásobným tempem. A to bez nostalgie nad "škodou z Plzně".

0 10
možnosti

K15a52r13e96l 90D87r51d40a

2. 1. 2015 13:42

Otevírá se nový úsek metra "A" do Motola. Evropská bude nově obsloužena metrem až do Veleslavína. Budou propojeny Petřiny s Motolem a Dejvickou, resp. s centrem Prahy. A tady vedení DPP a ROPIDu žvaní o nutném omezení některých autobusů... Rv

  Nemáte fakt nikdo pocit, že nadbytečné budou především tramvajové tratě do Vokovic a patrně i na Petřiny?

  Rekonstrukce tramvajové trati v Evropské byla přitom financována v rámci výstavby metra a současně jela samostatná investice 200 mil. Kč. K tomu se v roce 2013 rekonstruovala vozovna Vokovice, patrně pro 15T, za 100 mil. Kč. Rekonstrukce pokračovala v roce 2014. (Padlo dalších 100 mil.?) Plánuje se nová tramvaj Na Dědinu. Tedy další zaškrcení Evropské a znesnadnění dopravy na pražské letiště. Přitom Evropská by zoufale potřebovala víc jízdních pruhů.

  A to vše proto, aby pár lidí mohlo nostalgicky cestovat tramvají na koupaliště Džbán 1. května. Protože jinak pojedou všichni do práce metrem a do nákupního centra autem.

  Opravdu je nutné, aby Praha investovala do paralelní tramvajové dopravy s metrem cca 0,5 mld. Kč? Kde je ekonomická návratnost takové investice?

  K tomu Prahu obletuje nápad na vlakové spojení s letištěm. Aneb Evropská by ve shodném úseku měla "dvě trasy metra", tramvajovou trať a intenzivní autobusovou dopravu. Jsme patrně nejbohatším státem na planetě. Rv

0 7
možnosti

Pokud nekdo verejne oznacuje zavedeni modreho svinstva za zlepseni dopravy, tak je bud demagog, nebo idiot.

1 0
možnosti

K38a23r62e82l 34D48r22d49a

2. 1. 2015 10:48

Základní problém pražské MHD - půjčky a kontokorenty. Udělal jsem si celoroční kontrolu účtu. Jsem - 7.000 Kč oproti výplatě. Díky kontokorentu u ČS mi nikde nesvítí "červená žárovička", že upadám do "drobného dluhu" a mám to řešit. Ptám se kolegů a kamarádů, jsou na tom stejně či hůře. (Pokud mají IQ na to, pochopit můj dotaz.)

  Je pro mě docela problém vysolit příští týden 5000 Kč za jízdné. Běžně bych to řešil rozložením částky na víc splátek, ale u DPP za to chytnu citelnou "pokutu". Aneb DPP účtuje tak, aby "chudé cestující", co nejvíce trestal. Zkusím vyždímat kontokorent a někoho okrást (asi seniory v rodině). To by bylo, abych na MHD nedal 5.000 dohromady. ;-D

  Ale nakoupit pro rodinu celoroční jízdné je řádná soda, na kterou většina lidí kašle protože na to nemá. Koukněte do statistik. Celoroční jízdné má jen málo lidí. Plánovaná sleva při dnešním počtu uživatelů proto představuje částku asi 200 mil. Což je zhruba ta samá částka, jakou vyberou za rok revizoři.

  A jsme v českém Kocourkově, platí "nechci tu slevu zadarmo". Smyslem je, přimět řidiče k nákupu, aby měli motivaci jet občas MHD a auto nechat doma. No a v tom "občas" je ta zrada. Když jsem užití celoročního jízdného rozpočítal v kombinaci s autem, tam mi nejdražší jízdenky vycházely levnější než předplatné. Aneb, plať služby hlavně pro druhé a buď za blbce, co platí bezpočet daní "za vlastnictví auta", jeho užívání a parkování a mimo to, co stát bere z tvých daní na provoz MHD, ještě plať jízdné, které nevyužiješ. Skvělá logika vzešlá z voleb.

  Bolševik tento stát stále vede ke světlým zítřkům. Platit skutečnou spotřebu by české asociály nejspíš poslalo do kolen. A to se tomu říká "sociální stát". Aneb zlodějna označovaná vzletnými a klamavými názvy. ;-D

1 4
možnosti

L23á57ď82a 10M93a80l34ý

2. 1. 2015 12:59

Pro tebe je problém za rok ušetřit 5 tisíc?

0 0
možnosti

Pokud to snizeni bude na ukor zisku,pak jo.Pokud je to za cenu zvyseni dotaci,ktere se plati z dani,pak to zadne snizeni neni.

1 0
možnosti

Komu se zdá roční jízdné za 4750 na osobu moc, tak at si jezdí autem a tuhle částku vyhodí za měsíc naprosto bez problémů...

A i těch 14 000 na rodinu mi přijde docela ok...

Narážka na těch 15 000 měsíčně... Ti by spíš měli apelovat na snížení měsíčního kuponu, aby jim splátkový nákup vyšel levněji... Ale to se měnit nebude...

3 3
možnosti
Foto

Kupon na chytrém telefonu? Která chytrá hlava to vymejšlí? Já ho nemám a nechci ho, nepotřebuji ho, je mi k ničemu. Zato potřebuji jezdit MHD - z pracovních důvodů několikrát denně.....

3 5
možnosti

Nikdo vám ho nenutí.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci

21. března 2024,  aktualizováno  11:20

S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sparta zlomila Liberec a je v semifinále, Pardubice se postupu přiblížily

20. března 2024  16:40,  aktualizováno  22:55

Hokejisté Sparty jsou prvním semifinalistou letošního play off extraligy. Pražané ve čtvrtém zápase...

Provoz železnice v Praze zastavili mladí lidé, kteří házeli kamení na vlaky

27. března 2024  18:04,  aktualizováno  18:08

Provoz na železnici v Praze mezi hlavním nádražím a Libní se ve středu odpoledne na téměř hodinu...

Policie dopadla zloděje kočárku. Byl jsem opilý a nic si nepamatuji, tvrdí muž

18. března 2024  12:56,  aktualizováno  27.3 13:51

Pražští policisté ve středu 27. března zadrželi cizince, který v polovině ledna ukradl z chodby...

Praha má nové centrum pro oběti domácího násilí, pomůže dětem a dospívajícím

27. března 2024  10:30

Organizace ACORUS v úterý v centru Prahy slavnostně otevřela nové centrum pro děti, dospívající...

Vzteklý jezevčík pokousal svou majitelku, potrhanou kůži jí sešili v Motole

27. března 2024  8:44

Záchranáři z Trans Hospital o víkendu vyjížděli do Černošic k seniorce, kterou pokousal její...