Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha ustoupila od kompenzací za nákup ročního kuponu MHD před zlevněním

Cestující v pražské MHD se nakonec případné kompenzace za nákup ročního kuponu na přelomu roku, tedy ještě před plánovaným zlevněním, nedočkají. Na stránkách magistrátu to uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i26c12h56a93l 21P42e21t83e36r17a 2297181410839

Teď jen zjistit, co považují za polovinu roku. Roční mi končí v půlce února, takže pokud bude nižší cena od července, tak se mi 5měsíční vyplatí ...

0/0
4.1.2015 21:19

P46a14v77e35l 92P25o59p40e24l20k69a 2881604680768

Proč nechtějí kupon zlevnit okamžitě a dodržet slovo? Technicky to jde .

Nerozumím tomu, to jsou tak politicky nemožní? Jejich peníze to nejsou a je to jen kapička v moři nějakého rozpočtu.Copak za tím je.....;-D

+1/−1
3.1.2015 14:59
Foto

K85a42t51e17ř16i91n71a 79M37a86r22t45í81n29k48o32v60á 8837937951189

Hajz... ;-O

+1/−1
3.1.2015 8:55

P94a19v46e18l 26V85e87t46e34š32n80í52k 7175498745767

Když v tom má p. Dolínek tak jasno, proč tedy Praha posílala své experty do Vídně, aby zjistili, jak si s podobnou situací poradili tam?

+4/0
3.1.2015 1:44

R11o35m90a73n 33P50o47l79á79č77e21k 5756869195

Můžeme být rádi, že neletěli první třídou do Barcelony na týden si užít moře za magistrátní ;-D

+1/0
3.1.2015 17:53

T14o66m71a67s 90N33o14v98o88t16n83y 3431126638419

Jo jo, je po volbách, koryta jsou rozdané

+7/0
2.1.2015 23:23

J91a73n 78L73i55b58i57c12h 9322838535703

Je to tradiční populistický krok, který Krnda vyhodila poté, co totálně pohřbila metro do Motola, kam je podle ní zbytečné, neb metrem pravděpodobně nikdy nejela a všude se vozí autem. Zlevnění se dle mne nevyplatí a nebude znamenat to, že bude více lidí platit roční kupón a nebude jezdit na černo.

+8/0
2.1.2015 22:46
Foto

M66a38r48t73i22n 58P25i27š23t80o49r58a 8508718126459

Já ovšem zvýhodnění ročního kupónu chápu jako množstevní slevu. Ne jako spekulaci na zdražení, jako je tomu např. u fixace na 2 roky u některých energetických produktů.

Takže kompenzaci očekávám.

Nejsnáze formou nahrání dodatkového kupónu na odpovídající počet dnů zdarma. To by mělo drobnou nevýhodu v tom, že by se mi termín nákupu nového kupónu rozešel s přelomem roku. A ten mimořádně špatný e-shop (na to že je za miliardu), nedává žádnou podporu v hlídání termínu dalšího nákupu. Konce roku si všimne každý.

+1/0
2.1.2015 21:49

J83o89s89e47f 83J47ů86z13a 1428118413597

Já nosím v pouzdře s Opencard papírek s napsaným koncem platnosti.

0/0
3.1.2015 18:21

J55a64r49o83s46l61a47v 70M50e42d71u83n85a 6452278217340

existuje validátor a krátkodobá paměť...:-)

0/0
5.1.2015 19:18

K30a32r82o56l22i27n42a 93M16a86r28i50e 44H41l20a27v65s71o58v40á 6644219875343

ač je mi ANO z duše protivné, levnější MHD v Praze slibovali Zelení, možná by bylo fajn si to uvědomit

+2/0
2.1.2015 21:30

J41a94r51o27s15l60a47v 29M74e78d22u78n57a 6122438467170

25 let po pádu komunismu opět komunismus? brrrrrr

0/0
5.1.2015 19:18

R88o40m74a29n 29P15o11l61á66č30e73k 5686799685

Problém je v tom, že vláda ANO si to docela špatně spočítala...

Ano možná to někoho do MHD přivede, ale takových lidí moc nebude... resp ne tolik aby dokázali těch 1100 na ročním kuponu vrátit...

1) Lidi co jezdí na měsíční, ted ročně přeplatí roční kupon o 1850 Kč, ale když si koupí roční v červnu, tak to najednou bude skoro 3000 Kč a to už málo není... Myslím, že dost lidí si to spočítá a město najednou přijde o dalších 1850 Kč na příjmu....

2) U čtvrtletních je to cca 1000 Kč  resp. po změne 2000 ročně na kuponu, ale i tak se dá očekávat určitý odliv takovýchto předplatitelů...

3) Navíc se obávám i tvorbě stastitk... Bohatě mě stačilo, když ROPID obhajoval 22 po 4 minutách do Hostivaře... Počet cestujících narostl o 50%... Ano narostl... Místo 2 lidí na soupravu, tam jeli 4 lidi na soupravu...

+3/0
2.1.2015 20:13

T18o43m57a25s 26N74o24v87o54t48n97y 3751646298419

Ono se to má i tak, že dneska si jízdu MHD odpustím, protože jednorázovky jsou drahé, potřebuju minimálně dvě a tak raději jedu autem, protože je to časově daleko výhodnější a cenově proč platit drahé MHD, když už to auto stejně mám. A lítačka se mi nevyplatí. Pokud by byla cena předplatní jízdenky nižší (ať už té roční nebo kratší), tak si ji klidně koupím a část jízd autem přesunu do MHD i za cenu časové ztráty. Otázka je, kolik takových lidí je, kteří nejezdí MHD pravidelně a začali by. U lidí, kteří jezdí alespoň 2x denně do práce/školy, tak prostě ty peníze za MHD stejně dají a sleva je kontraproduktivní pro DP.

+4/0
2.1.2015 23:31

K68a62r37e21l 33D75r79d23a 6153215887509

Sleva je zamýšlena jen pro celoroční předplatné. (Netýká se dětí, studentů a seniorů. Takže jde jen o cesty do práce.) Celoroční předplatné má asi 150 tis. lidí. (Jde o ztrátu cca 200 mil. Kč.) Autem jezdí po Praze 300-400 tis. ek. aktivních lidí, co neužívá MHD.

0/0
3.1.2015 11:42

R65o48m40a73n 60P93o20l13á44č10e86k 5276709915

Takže mi chcete namluvit, že jezdíte po Praze ve 100% případech autem, což Vás stojí měsíčně i to stojí dnes roční lítačka (možná i daleko víc) a říkate,že 1100 Kč ROČNĚ Vás ovlivni jezdit MHD?

To mi moc nejde k sobě.

+1/−1
3.1.2015 17:56

J10a85n 35S30p52á49l80e30n96ý 4667463571557

Zajímalo by mě, kdo si teď kupuje měsíční kupon 12 měsíců v řadě.. lidi snad umí aspoň trochu počítat..

0/0
3.1.2015 13:02

K92a37r30e52l 13D36r34d58a 6493235747479

Pokud jezdíte pravidelně do práce MHD, proč nekoupit? Lze ho také přerušit až na 60 dnů v době dovolené či služebky a ušetřit 500-700 Kč.

  Pokud jde o letošek, komplikace s kratšími předplatnými mi za tu 1000 nestojí. Tak bude k dobru sleva až příští rok.

0/0
3.1.2015 13:28

K80a54r25e95l 68D75r20d49a 6413745937869

A safra, já Vás nepochopil. Já myslel, že se podivujete nad koupí ročního kupónu.

  K tomu mám statistiku DPP, počet přepravených osob podle jízdného: 21% měsíční předplatné, 16,5% čtvrtletní předplatné,16% roční předplatné, 11% jednotlivé jízdné, 4% časové jízdné ostatní.

  V praxi je to tedy 2,5:1 v neprospěch ročního předplatného. Podle mě nejde o počty, ale o nízkopříjmové skupiny. Kdy lidé nemají možnost vydat 5.000 Kč a volí levnější předplatné - celkově o poznání dražší.

0/0
3.1.2015 22:54

R83o67m48a68n 45P50o73l37á13č47e27k 5746239565

Jak mi pak vysvětlíte ty fronty každý měsíc u okének...

0/0
3.1.2015 17:57

R82o89m46a43n 60P71o60l82á71č93e65k 5336389895

Navíc, abych ušetřil, musel bych jezdit na měsíční jenom 8 měsíců v roce... U 9. už jsem na ceně ročního

0/0
3.1.2015 17:58

J35a17n 24S27p43á42l67e45n87ý 4647223971497

A právě proto se ptám, proč by někdo kupoval 12 měsíčních místo jednoho ročního..

+1/0
3.1.2015 20:36

J47o44s43e37f 49J81ů21z92a 1308138973247

"Navíc se obávám i tvorbě stastitk... Bohatě mě stačilo, když ROPID obhajoval 22 po 4 minutách do Hostivaře... Počet cestujících narostl o 50%... Ano narostl... Místo 2 lidí na soupravu, tam jeli 4 lidi na soupravu... "

Když tam předtím jezdily dvě linky se zhruba stejným intervalem, odpovídá nárůst počtu cestujících v lince 22 o 50 % tomu, že z linky 26 se polovina cestujících přelila do linky 22. A když jelo v dvojnásobném počtu spojů jedenapůl násobek cestujících, znamená to, že na jeden spoj připadne 3/4 cestujících oproti předešlému stavu.

0/0
5.1.2015 10:46

P31a36v11e95l 54S13v21o22b82o11d94a 3339982400802

S vracením by to byla blbost, není k tomu důvod.a nedělá se to nikde a nikdy.

+9/−1
2.1.2015 19:30

J88i47ř12í 80M30a61c32e22k 3485375664251

To je sice pravda, ale dodržovat sliby by taky byla blbost?

+2/0
2.1.2015 19:36

L50e26o 96V15a13n26ě13k 6223167653488

Než dělat blbost jenom kvůli dodržení slibu, to bude lepší když se voličům omluví a slíbí že už to víckrát neudělají.

0/0
2.1.2015 20:04

T42o61m11á85š 66W46i48l20k38e 7192112327550

Omlouváme se za toto poltováníhodné nedopatření ke kterému dochází maximálně....

+1/0
2.1.2015 20:13

M28a31t76ě61j 98P23l62u67h86a86ř 6705942854945

RvKupon se stejně nezlevní, byl to předvolební trik na tupé voliče. Nechápu, jak tomu mohl někdo věřit.

Navíc slibovaná kompenzace se už zrušila, tudíž teď se do cca 4 měsíců sdělí, že je to nevýhodné a nic se nezmění. Ať žije Trojkoalice a podnikatelská struktura ANO. R^:-P

+5/0
2.1.2015 19:30

R91o16m95a28n 74P32o97l68á29č29e74k 5646759985

Ono je otázka kolik lidí si kupuje roční kupon v červnu... Ano díky možnosti si ho koupit klouzavý jich pár bude... ale minimum...

+1/0
2.1.2015 20:01

T27o37m16a49s 93N50o86v81o48t50n23y 3911126798549

Nemám přehled o cenách, ale nevyplatilo by se si koupit 2x čtvrtletní a pak roční v tom červnu? Prostě počkat si na tu levnější roční?

0/0
2.1.2015 23:32

J73i40ř89í 80M50a55c13e41k 3905365984561

Zatím to vypadá, že to mají dobře spočtené, aby se nic takového nevyplatilo.

0/0
3.1.2015 12:19

M59a11r57t86i43n 47S62o49u59č80e31k 6118443183201

Já teda těch pár korun ušetřených na Bémcard klidně oželím, stejně je v porovnáním s ostatními městy jízdné levné. Raději bych kdyby se Dopravní podnik nerozkrádal a peníze se investovaly do rozvoje dopravy v Praze...

+2/−2
2.1.2015 18:14

J67o54s14e81f 29J27ů23z55a 1888838833357

Levné v porovnání s ostatními městy je jen časové jízdné. Jednorázové na krátké vzdálenosti naopak předražené.

+2/−1
2.1.2015 18:45

A52l24e94x24a22n93d93r 37K79o89s63t78k54a 8482408946914

A peníze za jízdné stejně nejdou do dopravního podniku. Respektive naprpsté minimum z nich. Většinu shrábnou banda s opencard, banda kolen Rittiga, servis a údržba automatů atd.

0/0
2.1.2015 19:02

J18a87n 45S41v45o44b85o85d53a 3797384459553

Nepřijde mi, že by bylo třeba v Brně, nebo Ostravě nějak výrazně levnější. O srovnatelných zahraničních městech ani nemluvím. Navíc jednorázové jízdné používají spíše jen turisté, či naprosto sváteční jezdci. Jeho sleva není vůbec nutná.

+2/−2
2.1.2015 19:08

J68o12s59e21f 20J35ů63z65a 1188178493807

Pokud vím, v Ostravě začíná jednotlivé jízdné na 14 Kč (jízdenka na 10 minut). Delší jízdenky jsou srovnatelné s Prahou, ale právě jízdné na nejkratší vzdálenosti je to, co je v Praze předražené.

+5/0
2.1.2015 20:00

J40a76n 90S35v37o79b86o27d62a 3797954479923

Jo, tak to asi máte pravdu. Nicméně jízdenka na tak krátkou dobu je opravdu promilovou záležitostí a málokdo ji využije.

+1/−1
2.1.2015 20:07

J17o78s18e38f 67J24ů64z90a 1338318603297

Není a právě tato skupina lidí v Praze nejvíce přešla z řádně zaplacených jízd MHD na ostatní alternativy (pěšky, autem, načerno, meziměstské linky v těch málo případech, kdy to jde).

0/0
3.1.2015 18:26

R42o38m15a41n 36P10o80l94á60č15e66k 5946609265

Ale tak pravidelný cestující si nebude kupovat lístky... Nejsme ve vesnickém ČSAD, ale ve městě...

0/−2
2.1.2015 20:15

T98o51m28a92s 88N16o21v28o13t55n54y 3371506928849

Brno je předražené a jednorázovky rozhodně nepoužívají jen turisté či sváteční jezdci. Je dost lidí, co pracují/studují v dosahu pěší chůze od bydliště nebo je pro ně MHD naopak nepoužitelná časově, ale přesto ji využijí třeba párkrát týdně. Lítačka se jim nevyplatí ale jednorázovky jsou předražené. Takže jedou autem.

+1/0
2.1.2015 23:35

J89a16n 55S40v15o93b51o81d84a 3357784249513

Pokud využijete MHD alespoň 2 x týdně tam a zpět, tak se Vam již lítačka vyplatí. Já osobně znám v podstatě jen 4 skupiny lidí. Co lítačku mají, co jezdí načerno, zadarmo(důchodci, děti), a pak ty co jezdí jen autem a jezdit budou vždy. Jednorázovkáři nejsou prostě významná skupina.

+1/−1
2.1.2015 23:51

T41o11m22á23š 77C51z24a23k71o39j 6411544185230

využil jste někdy MHD v zahraničí? Jednorázový je u nás levný

+1/−4
2.1.2015 21:33

T35o59m86a98s 59N86o20v70o98t21n63y 3551316578689

Je předražené. A když tak rád argumentuješ zahraničím, argumentuj v přepočtu k platům

+1/−1
2.1.2015 23:36

J42a66n 19S90v68o85b11o43d40a 3597984779713

Přepočty k platům jsou nesmysl

0/0
2.1.2015 23:55

I27v75o 23D84o96s79t25á32l 8978362297368

Jak kde! Praha 32 CZK, přitom srovnatelně bohaté země: řecké Thessaloniki - 22 CZK (0.8 €), lotyšská Riga 16.5 CZK (0.60€) , estonský Tallin - 0 CZK (MHD zdarma !!!), bulharská Varna 13 CZK (1 lev), z chudších zemí - před  3 lety ukrajinská Odessa 2.20 CZK (1 UAH) a trolejbus 86 Km z Jalty do Simferopolu byl za 28 CZK (12 UAH) i s místenkou.

+2/0
3.1.2015 10:22

T41o70m12á10š 59C32z29a66k53o38j 6721324635480

v Tallinu v léte jsem jako student platil 1,20 Euro

0/0
3.1.2015 10:42

J37o33s25e55f 49J60ů19z48a 1528328963787

Předně si dovoluji upozornit, že pojem zahraničí zahrnuje celou škálu zemí, oblastí a měst, ve kterých je snad vše, na co si vzpomeneme, na široké škále, kde se v máločem ocitáme v extrémní pozici. Nemám rád, když se v diskusích operuje bájným zahraničím, kde je tráva zelenější, sníh bělejší, platy vyšší, ceny nižší nebo vyšší podle toho, co právě potřebujeme.

V Poznani před rokem a čtvrt byla jízdenka na nejkratší trasu na naše peníze za asi 15 korun. Ve Varšavě je situace podobná jako v Praze - jízdné začíná na poměrně dlouhých dobách platnosti i cenách. V Krakově začíná zhruba u našich 18 korun. V krajích dnes úředně považovaných za zahraničí byla v Bratislavě v přepočtu za 18 našich korun, v Košicích za asi 16 korun. V dalších zemích najdete města s výrazně dražším i výrazně levnějším jízdným než v Praze. Kupříkladu Německo a Rakousko drahé, další země zase levné.

0/0
3.1.2015 18:55

T58o50m41a46s 44N40o88v63o37t24n98y 3421806378789

V porovnání s jakými městy?

0/0
2.1.2015 23:33

P20e27t88r 13V90o31n57d52r90á16č51e86k 3682276912289

Cena lítačky je i tak velmi, velmi nízká, ale to nic nemění na tom, že toto je od politiků jen další z nekonečné řady podrazů a nedodržených slibů. A pak se lidé diví, že jedinou nadějí voličů je dát hlas někomu, kdo je velkou politikou nepolíbený, ať je to kdokoliv jako John nebo Babiš.

+4/−1
2.1.2015 17:32

T78o13m79á73š 77W35i16l92k41e 7422982217220

Ano, jenže toto slíbila politikou nepolíbená Krnda.

0/0
2.1.2015 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.