Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ropid dokončuje návrh změn MHD kvůli metru. Vše nebude příjemné, říká

Organizace Ropid dokončuje návrh změn v pražské městské hromadné dopravě poté, co se na jaře otevřou čtyři nové stanice na lince A metra. V polovině ledna chce materiál předložit dotčeným městským částem k připomínkám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K27a54r23e55l 54D11r69d87a 6193595497179

Přestal jsem používat tramvaje v rámci novoročního tréninku. Na metro to mám z bytu asi 600 m po rovince. Hrozná nuda. Pohyb o ničem. Z metra to mám do práce 700-800 m. A je tady táhlý kopeček. Paráda! Dobrý trénink dolu i nahoru. ;-D

  (Cože? Ony jsou to jen 2 kiláky denně...)

  (Hloupé, příští týden mi začíná trénink v centru. Budu muset tramvaj použít. :-(Leda, že i to dám metrem. Při zavřené Vodičkově to přece šlo! :-)R^

+2/0
8.1.2015 7:58

B30o26h72u87s30l49a88v 67K93r98á31l25í25k 2401200329626

Honem honem ten návrh splácat a rozeslat, protože za čtrnáct dní už by se taky mohlo stát, že o tom Procházka ani Jareš nebudou rozhodovat. http://www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/vyberove-rizeni-reditel.pdf

+1/0
7.1.2015 16:23

J17i14n10d59r58a 76V67o40š29t73a 1434264859962

Já úplně nechápu to naříkání tady. Při každém otevření úseku metra se mění povrchová doprava. Nejde mít metro a povrchovou dopravu, jako by nebylo. A je jasné, že autobusy od Kladna nebudou moci zajíždět na kulaťák, což je jinak jediný objektivní přínos toho prodloužení Áčka. O tom prodloužení, ale nerozhodl ROPID, ale Bém s Chalupou. Hloupé by bylo rušit tramvaje, ale je otázka, jestli bude potřeba tahat na Divokou Šárku dvě linky. Ale jinak zas není třeba čekat katastrofu. Já jezdím hlavně tramvají a změny z roku 2012 mi spíše prospěly.

+7/−1
7.1.2015 12:01

R75a67d20o50s27l56a94v 58K97l86a10u42d27a 5324968394232

Problém je především v tom, že ti Kladeňáci často přesednou do aut. Takže zase problémy s parkováním v okolí kulaťáku. P+R parkoviště u metra nebude, to je další problém. Tohle se má pochopitelně řešit komplexně. A tady by doopravdy stačilo jen přidat tuto část střč. kraje do PID. Je zajímavé že někde to jde, někde ne. Přitom je to jedna instituce.

0/−4
7.1.2015 14:15

B89o47h34u11s55l49a56v 71K48r15á57l10í75k 2541500179126

Poslední větu nechápu. Co je jedna instituce?

0/0
7.1.2015 16:13

R55a56d15o88s92l74a67v 57K16l22a59u25d59a 5444428884592

Středočeský kraj

0/0
8.1.2015 6:02

J53i78n61d94r30a 28V62o78š77t51a 1474584319412

problémy Kladna se nevyřeší, dokud tam nepovede elektrifikovaná kapacitní dráha. 20 let to právě Praha 6 blokovala. Jinak je ale pravda, že nepropojení PID a SID je neuvěřitelná zhovadilost, kterou zavinil zejména Rath. Na druhou stranu už je tři roky pryč a mnoho se to nepohlo. Doufám, že se tak stane teď.

+4/0
7.1.2015 16:35

B59o35h25u75s50l34a34v 96K71r66á53l48í36k 2961550889696

Rath byl v posledních letech naopak jediný, kdo udělal nějaký krok k ukončení toho nesmyslného stavu, ve kterém to bylo už dávno před Rathem. Jenže Rath odešel, tak se to zase zakonzervovalo a tři roky nikdo na nic nesáhl.

0/−4
7.1.2015 16:41

J24i21n25d11r71a 54V16o34š38t51a 1204244339292

za něj se bazírovalo na udržení SID a naopak měl být PID vypuzen ze Středočeského kraje.

+3/0
7.1.2015 16:56

J98o83s80e10f 88J43ů67z91a 1638348553167

To, že nyní stojí jízda po Kladně na nádraží 14 Kč, zatímco prostředky SID do první zastávky v Praze 31 Kč a prostředky PID pro držitele časové jízdenky pro území Prahy 24 Kč, také přispívá k rozhodnutí mnohých nepoužívat vlak (38 Kč s přestupem navíc a delší cestou proti 31 Kč, pominu-li volbu auta).

0/0
7.1.2015 20:02

P93e51t80r 90K65o32l88á80ř 2338467164401

To jsem z toho jelen. Pražské MHD je stoprocentně vlastněno "městem", tedy Pražany, tak jak je možné, že management dělá věci tak, aby byly Pražanům nepříjemné? Nebylo by tedy lepší stávající managment vyhodit a nahradit ho někým, kdo ví, proč tam je?

+2/−1
7.1.2015 11:19

B86o79h18u51s22l82a24v 81K47r47á54l64í55k 2961660549116

MHD není nikým vlastněno, to je provozováno několika dopravci, z nichž pouze jednoho dopravce vlastní město. A pokud vám jde o to, že doprava je objednávána městem, tak to zase vůbec nesouvisí s tím, kdo je vlastníkem těch dopravců.

+2/0
7.1.2015 16:15

M32i56c89h54a64l 60Z64e52t46e84k 3868342520957

Upřímně doufám, že po zrušení linky 167 zruší i ten nahlouplý jízdní pruh pro BUS v Plzeňské a Vrchlického ulici, aby ty kolony aut konečně skončily.:-/

+3/−5
7.1.2015 11:01

R61a76d49o22s19l35a26v 79K80l20a73u67d56a 5954258454682

Zbláznil jste se? Je to ideální místo pro plnění magistrátní kasičky. Řidič je v zácpě,  pospíchá, vjede do prázdného levého pruhu a za rohem stojí měšťáci :-)

+3/−2
7.1.2015 11:17

L65a43d79i11s89l25a84v 31H29o52l97í74k 5962362569941

A já měl za to, že buď bude kolona aut v 1 pruhu a bude měřit 1 km, nebo bude kolona ve 2 pruzích a bude měřit 500 m.

Na konci Plzeňské jsou křižovatky, ke kterým přijíždí autobusy v pruzích společnými s auty. Ty křižovatky mají nějakou kapacitu a pokud mají např. 3 pruhy teď, po zrušení BUS pruhů budou mít 3 pruhy stále. Tudíž buď teď pojedete v koloně z Kotlářky na Anděl 20 minut, nebo po zrušení BUS pruhu pojedete v koloně pouze mezi Klamovkou a Andělem, ale kvůli totožné kapacitě křižovatek pojedete v součtu z Kotlářky na Anděl stále 20 minut. Rychlejší bude pouze spojení mezi Kotlářkou a Klamovkou.

+5/0
7.1.2015 15:14

D51a91v86i15d 83Z56a29h84r51a74d79n80í96č14e67k 3377107266311

Po minulém vylepšení jsem přestal používat MHD, takže mě to je již jedno

+2/0
7.1.2015 10:42

P90e72t93r 70F61o63j90t88a 2812271145830

Chyba v článku! - cestující musí STÁLE NESMYSLNĚ PŘESTUPOVAT MEZI LINKOU 191 a 143. Přímý autobus z Smíchova (Anděl) do Dejvic stále nejezdí, pouze 143, která jede z Butovic na Dejvickou.

ROPID je velká škodná - nejdříve změní linky, pak naoko něco zlepší (udělá spojení, po kterém lidé volají, ale trochu jiné a jinudy) a pak řekne, že je linka nevyužitá. Prostě sviňárna! Na připomínky městských částí nereaguje a stejně si dělá co chce.

+17/0
7.1.2015 9:25

P82e26t72r 14U13l37l39m83a18n24n 2937588247452

A nejezdí náhodou přímá tramvaj? A co je proboha na přestupu u mhd tak hrozného a nesmyslného. Ropid udělal mnohem horší a zásadnější změny, ale lidé nejvíc řvou kvůli tomu, že jsou líní přestupovat.

+3/0
7.1.2015 10:28

P14a34v24e83l 70K73u79r15a65l 5321564310350

tramvaj jezdí tak úžasně pomalou a debilní trasou...

0/0
7.1.2015 11:26

L50á92ď66a 47M66a46l90ý 5957636335985

Z Anděla do Dejvic za 25min je debilní?

0/0
7.1.2015 13:15

R64o98m70a41n 22H75o77k45y55n26á59ř 8650741969568

No, kolem ujezda tramvaj opravdu jezdi casto podstatne dele, ale jinak souhlas, autobus zde mi nedava smysl

0/0
7.1.2015 15:10

K39a13r77e59l 49D57r81d12a 6873905507769

To jako 20, 10-minutové intervaly a min. 20 min. jízdy? Metro to dává za 11 minut + přestup a čekání. K tomu ale celou dobu v suchu a teple.

0/−1
7.1.2015 18:14

A37d21a33m 48P49e10r25o29u71t13k48a 1916883549

Problém trasy 20 je ten kus mezi Újezdem a Malostranskou. Někdy jen tenhle úsek trvá 25 minut.;-)

0/0
8.1.2015 14:02

M20a74r19t90i36n 91R49u19z17i86c28k14a 1832508816957

ze by diky autum?

0/0
9.1.2015 18:02

J81o50s71e98f 49J33ů31z76a 1198658583767

Ono tam častěji nejde o lenost, ale o to, že spoje někdy nenavazují vůbec a jindy teoreticky navazují, ale nečekají, takže občas si přestupující počkají třeba i k půlhodině (je-li brzy ráno nebo pozdě večer).

+1/0
7.1.2015 20:06

O84n36d64ř84e69j 94H47o16r91á96k 8639574361

Ta škodná jménem Ropid zase něco vylepšuje? A bude po tom vylepšení vůbec ještě něco fungovat?

Před dvěma roky Ropid tehdejší změny prezentoval jako skrz naskrz pozitivní a výsledkem byl bordel, který trvá dodnes. Jestli teď přiznává, že někde dojde možná i ke zhoršení, tak to nejspíš bude už úplná katastrofa.

+12/−4
7.1.2015 9:10

J27a14n 46Č30e45k26a73l 7479745304974

Já tedy na tom velkém třesku jednoznačně vydělal... 118 a 170 v úseku Spořilov-Budějovická posílily, a navíc KONEČNĚ důsledně půlí takt po celý den, takže ve špičce po čtyřech minutách a mimo špičku po osmi...

0/0
7.1.2015 9:18

O30n88d14ř85e52j 42H80o70r43á72k 8349794321

Jo, pro člověka, který jezdí jen Spořilov-Budějovická, je to možná pozitivní. Ale já cestuji po Praze docela dost a vidím, jak narostla zpoždění, zvýšil se počet nutných přestupů, zhoršila se návaznost spojů (v jízdním řádu to sice vypadá dobře, jenže v praxi na přestupu obyvkle jen vidím koncová světla "navazujícího" spoje), mnoho vnitroměstských spojů v okrajových částech bylo částečně nahrazeno příměstskými (tudíž fronty na nástup a další zpoždění), některé linky byly zkráceny (trvale nebo mimo špičku), jiné jezdí oproti původnímu stavu zbytečnou oklikou, spousta spojů je ve špičce přeplněná (a nebývala). O úchylnostech typu náhlá změna čísla linky (24/14) ani nemluvě. A takřka všechno, co jsem vyjmenoval, mělo být podle Ropidu právě naopak.

+7/0
7.1.2015 9:40

M42a43r87e13k 74H13r84u85b23y 6727312291848

Skoda, ze v tom samem useku prakticky zmizelo spojeni na Kacerov, a predevsim k nemocnici - to ROPID nenapravil dodnes.

0/0
7.1.2015 13:34

P55a73v48e83l 38R19o15s66e63c79k90ý 6606635591259

Proč se ta trasa stavěla, když následné změny z toho vyplývající připraví hodně pražanů o konfort. Tedy jeho poslední zbytky.

+4/−6
7.1.2015 8:34

J91a24r62o92s34l24a86v 11F37r70a71n70t45i21š17e26k 81B66r67ü86m17m32e58r 1431246743650

1) aby se zatraktivnily pozemky Janouška a spol

2) aby se prostavělo několik miliard.

+7/−1
7.1.2015 8:58

O78n62d96ř52e21j 53P69o93k97o19r38n94ý 7705672717202

Protože Bém a Chalupa. Protože ODS.

V Praze v posledním dvacetietí nerozhodovali o trasování metra odborníci, ale soudruzi z ÚV ODS Rv

+8/−4
7.1.2015 9:11

M23a66r48e69k 54H55r63u18b92y 6947722171698

Souhlas, treba uprava Ccka do Letnan je nenapravitelna skoda, za kterou by prislusni odpovedni meli byt po zbytek zivota lamani v kole:-/Rv

+2/0
7.1.2015 13:35

K65a29r77e58l 57D18r48d40a 6273605267749

Jaký smysl mají nyní tramvaje na Evropské a případně na Petřiny? Jsou drahé a vytížené nebudou. Pokud se sníží intervaly, budou i nešikovné. Autobusy by byly jako náhrada praktičtější a levnější.

  Přitom Praha šla cestou rekonstrukce trati na Evropské za cca 0,5 mld. Kč. Smysl takového rozhazování peněz pro "spojku" na Džbán a do Šárky mi uniká.

  Napadá mě, že je potřeba hlavně propojit pražskou tramvajovou síť se zdejší vozovnou. Tedy technické opatření, kde nejde o dopravní obslužnost?

+3/−19
7.1.2015 8:31

O27n18d16ř52e71j 95P28o45k21o44r76n74ý 7155202327972

Mýlíte se. Tramvaje po trase nabírají lid, kteří po té trase mají cíl nebo zdroj cesty. Samozřejmě, že v místě kde je přímo stanice metra cestujících zásadně ubude, ale o 1-2 km dál budu lidé jezdit tou tramvají stejně jako před tím.

Jen se obávám, zda ROPID nebude chtít škrtat jako vy, tendence k tomu jsou .... :-/

+14/0
7.1.2015 9:09

D87a59v25i79d 61D33v42o89ř59á45k 6222580325797

Je to tak, jak rikate. Proto nove stanice metra nemaji moc smysl, protoze prochazeji oblastmi, kde je zabydleni hodne roztahane. Pokud by napr. zrusili tramvaj c. 18, tak bude po otevreni metra cesta do podstatne casti centra pro lidi, kteri nebydli tesne u metra, horsi nez pred tim.

+3/0
7.1.2015 10:00

K95a15r31e93l 36D46r57d64a 6313985537719

Autobusy jsou v Praze rychlejší. Náhradou za tramvaje navrhuji samozřejmě autobusy s krátkými intervaly jako pružné spojení k metru s možností pokrytí území hustějšími zastávkami a trasami, kde tramvaje nikdy nepovedou. Samozřejmě bych autobusy neřešil stávající vyhlídkovou jízdu přes centrum.

  Linka 18 je krásný příklad tramvajové zhůvěřilosti. Petřiny ji nevytíží, takže jezdí přes den po 10 minutách, ve špičce krátce po 8 a večer po 15-20 minutách. Sváží Petřiny na Hradčanskou za 12 minut. Takže doba čekání je pro většinu cestujících pomalu delší než samotná jízda. Pak se poflakuje půl hodiny centrem a nakonec to bere prázdná nebo s jedním cestujícím do vozovny Pankrác.

  To je nesmírně důležité. Protože bolševik tady zrušil tramvajovou trať v trase linky "C" jako nepotřebnou a od té doby je třeba prokazovat, že to byla hrozná chyba, a to cinkáním a vrzáním prázdné 18 na Pankráci ke zbytečné vozovně. A to za pouhých 250-300 mil. ročně (nebo kolik to může stát).

  Abychom na těch 250 mil. našetřili, tak hravě omezíme veřejnou dopravu v 1/2 Prahy a vydusíme tisíce Pražanů na mnohem vytíženějších tazích. Ale 18 jezdit musí. :-P;-D

0/−6
7.1.2015 14:26

A58l30e51n12a 53O47p84p49l51o67v44á 6463229934752

já linkou 18 často jezdím a to téměř od konečné ke konečné a nějak jsem si nevšimla, že by byla často prázdná nebo s jedním člověkem...

Vozovna Pankrác je zbytečná? Tak se k postavte před pátou ráno nebo večer po deváté hodině k jejím branám...

Ano, autobusy jsou občas rychlejší... a taky docela zamořují ovzduší... a lidi chtějí dýchat....

+6/0
7.1.2015 14:52

K25a91r36e82l 68D22r40d48a 6703535207829

Bez tramvají by pražské ulice opět lemovaly stromy. Bylo by víc prostoru pro chodce a zeleň. Tramvajová trať je náročná na drahocenný prostor. Tramvaje překáží automobilové dopravě a zhoršují dopravní zácpy. (Ač sami nezamořují, jsou příčinou zamořování.) T3 jsou navíc přežitkem minulosti, jsou bariérové a Prahu hyzdí. Tolik asi k "ekologii".

  Vozovna Pankrác je dnes potřebná pro 110 tramvají. Zrušme T3, pár linek a 2 vozovny. Šetření je na místě. ;-)

  Tady je v kapitole 1.12 plán rozvoje tramvajové sítě za min. 15 mld. Kč. 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajová_doprava_v_Praze

0/−7
7.1.2015 15:54

J84i50n32d37r26a 35V89o73š21t47a 1574904749722

co to plácáš? Pražské ulice by mohly lemovat strany, kdyby nemusely být všude dvě lajny parkovacích míst. Pak by bylo dost místa pro chodce i cyklisty a lidi vůbec. Je hloupost psát, že tramvaje překáží automobilové dopravě. Ve skutečnosti je to naopak. Za Béma se vše podřizovalo oblažování automobilistů a nepřineslo to nic, míním nic pozitivního.  Autobusy rychlejší nejsou, ale nejezdí přes centrum, proto mají vyšší průměrnou rychlost. Tramvaj mimo centrum je rychlá stejně, spíše víc, protože nemusí jet padesátkou. A předně, je kapacitní. Autobusová doprava by v centru stejně musela jezdit po vyhrazených pruzích, takže by se nezlepšilo nic.

+2/−2
7.1.2015 16:55

K81a37r37e70l 84D80r42d70a 6413725947259

Autobus je konstrukčně rychlejší prostředek. Tramvaj smí jet max. 50 nebo 60 km/h.

  Autobusy si v centru neumím představit. V centru by se mi líbilo pár tramvajových linek budovaných asi jako metro, tedy kratší trasy s cílem kapacitní dopravy. Tedy, "omezit převážení vzduchu" a nechodit neustále s "kanónem na vrabce".

  (Netuším, zda by to šlo aplikovat na pražskou dopravu. Ale fandové tramvají takovou úvahu ani nepřipustí.)

  Pokud by se ušetřily mld. na tramvajích, mohla by je Praha investovat do parkovišť. Auta tady budou vždy. Dnes nemáme peníze na zlepšení stavu, také díky nadbytečným tramvajím. Hezky se za ně vyhazují peníze oknem, protože je to přece ve veřejném zájmu. Zatímco ostatní doprava nemá s veřejností nic společného, že. ;-)

0/−2
7.1.2015 18:43

M84a59r27t81i80n 58R43u63z10i98c28k39a 1282208326297

Tramvaj muze jet i az 90km/h, v praze je jejich rychlost omezena na 60km/h a necoura se v zacpach s auty, v centru a mimo vyhrazena telesa, je rychlost stejna jako pro auta... ma take prednost na krizovatkach a pojme mnohem vetsi mnozstvi cestujicich nez autobus, ktery je ale rozmerove sirsi nez tramvaj, nemluvim o hluku, zde ale vycitam vyrobci nekvalitni oplechovani, ktere u novych tramvaji drnci, jinak by byly tiche... uz dnes jsou ale tissi nez autobusy...

0/0
9.1.2015 18:13

J63o76s44e44f 18V94o39l12f20í10k 4678395509243

Jděte už s těmi parkovišti do háje. Každá rodina alespoň dvě auta a protože se to před barák nevejde, zrušit jakoukoliv volnou pluchu a narvat tam parkoviště, že. Jakkoli jsem tolerantní člověk, tak mi automobilisté se svými "oprávněnými" nároky štvou.

0/0
14.1.2015 10:53

J18i59ř42í 10M50u40ž56í39k 5666977572212

Nevíte, o čem mluvíte. Ale vůbecRvRv 

Z Petřin jezdí 18 a 1 (ve špičce 2 do Dejvic), interval na Hradčanskou je tedy poloviční. Jízdní řády jsou lehce dostupné, není problém chodit těsně před příjezdem tramvaje. Ve špičce jsou tramvaje plné, i když to není maso à la Ječná (snad není na škodu cestovat trochu na úrovni). V centru je také většinu dne zaplněná.

+1/0
7.1.2015 19:44

K72a82r19e97l 51D74r57d23a 6173645377599

Díky za doplnění ohledně 1, ta mě nenapadla. Tramvaje na Petřiny pak dávají větší smysl. 18 soudím podle centra, kde je 10 minut o ničem. 1 mě míjí zcela. 

  (MHD podle jízdních řádů nepoužívám, abych chodil na zastávku přesně na čas. Pražskou MHD chápu jako chaos. Posledně jsem potřeboval načas k zubaři 125, tak jsem to udělal, jak uvádíte. Spoj mi ujel, protože jel dřív. Další nejel, protože měl výpadek. Jel jsem pak až dalším s 15 minutovým zpožděním. V životě mi nikdo nedá v Praze informaci při výpadku, jak?, nikdy se mi nikdo v Praze za takové seky neomluvil.)

  Z Petřin jsem pár let jezdil a mám na to živé vzpomínky. Tramvaj je jen spoj do centra, takže dělá ze sídliště noclehárnu. Potřeboval jsem se pohybovat po okolí, Košíře, Břevnov, Bílá Hora, Vokovice, Šárka, Ruzyně. MHD je k tomu naprosto o ničem. Hodiny pročekané na zastávkách. Jediné řešení, mít auto. Je to pár let zpět, ale nemyslím, že nastal posun k lepšímu. Petřiny jsou pro mě vesnicí odříznutou od okolního světa uprostřed Prahy. Jen noclehárna pro centrum.

  Nově mám jen info z UK. Větrník a Hvězda jsou neoblíbené pro špatnou dostupnost z centra.

  Z tohoto pohledu mi metro přijde jako dobře řešené. Doplnil bych ho sítí funkčních autobusů. Pokud budou tramvaje nově nevytížené, opět by byl autobus náhradou levnější a vhodnější.

0/−2
8.1.2015 7:31

R17a88d29o25s71l79a89v 13K23l85a89u67d95a 5274688914722

Jste mi připomněl soudruhy, kteří měli v plánu dostat tramvaje z centra. Jsou tam tři linky metra, těch pár lidí obslouží tramvaje, tak co. To je ale divný jak jsou vytížené linky ve Vodičkové, na Pavláku, ve Spálené....

+6/0
7.1.2015 10:09

R33o19b46i86n 95Ž32i56ž92k21a 2578924806366

Protože lidi neumí chodit! :-)

+2/−3
7.1.2015 10:12

R16a53d32o82s92l61a20v 40K67l85a17u53d97a 5864918504112

Někteří ne. Především, starší. Ti dokonce často nemůžou ani do metra. Tak jezdí tramvají. Že se tak ptám, kolik toho za den nachodíš ty?

+5/0
7.1.2015 10:15

K34a15r65e50l 82D54r90d72a 6203655727319

Na pražských tramvajích je hrozné to projíždění centrem. Jsou to tři linky v jedné. Na koncích vozí lidi ze sídlišť k metru a mezi tím zajišťují turistickou projížďku centrem. Pár lenochů a bezdomovců samozřejmě 70 minutové jízdy z konečné na konečnou vítá. Ale stačí jedna nehoda a stovky lidí nemají spojení.

  Já bych uvítal specializované rychlodráhy třeba jen pro obsluhu centra, u kterých by nehrozilo to zaseknutí provozu na druhém konci Prahy.

  Mám novoroční předsevzetí, nepoužívat tramvaje. ;-D

0/−4
7.1.2015 14:35

M59i32r96o31s85l78a46v 45G23r33o16s81s41m65a33n38n 8422979444

Víte, co je interval?

0/0
7.1.2015 19:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.