Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Centrem nově projede víc tramvají, řekl o změnách v MHD mluvčí Ropidu

Středem metropole bude po otevření čtyř nových stanic linky metra A jezdit víc tramvajových linek než dosud. Řekl to mluvčí organizace Ropid Filip Drápal v chatu se čtenáři iDNES.cz. Ti se zajímali nejen o dopravu v samotné metropoli ale i o návaznost příměstských linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š57t21e11f59a85n 98F43r97i85č48a 7622228393716

Nedělejme z cestujících nesvéprávné jedince. Většina z nich nové linky a nové přestupní vazby  pochopí velmi rychle. Obecně každý nový úsek metra dopravě v Praze prospěje.

0/0
25.1.2015 12:34

P16e48t82r 79N52e33c55h11a48n68i95c35k38ý 7363836308610

Trochu jsem ty šachy s linkami 174 a 179 nepobral, to opravdu bude někomu k užitku?

0/0
20.1.2015 10:05
Foto

M44a28r30t39i22n 30P62i83š89t45o11r14a 8438348516209

Ten rozhovor se nedá číst.

Většinou precizně položená otázka k nějakému problému a v odpovědi je jen výčet zlepšení v oblasti trochu související s problémem.

Asi takovýhle on-line rozhovor není vhodná platforma pro řešení komplikovaných problémů.

Lepší by by bylo fórum, kde by se s odpovědí nespěchalo, odpovídal by kometentní tým a mohlo by se v diskusi pokračovat. To by ovšem musel organizovat ROPID ne iDNES.

Zdá se mi, že ROPID má pocit, že už je v tom dost práce a změny nepřipustí ani od městských částí, natož od veřejnosti.

+3/0
19.1.2015 22:51
Foto

P19e96t48r 65S32m80e80j72k55a72l 5411634607706

už aby se ale dohodli na zahájení stavby metra D...

http://e-petice.cz/petitions/metroD.html

0/0
19.1.2015 22:46

J16a23k64u85b 27M92a19š41e93k 6272296950617

nebudte takovy optimista, toho my se nedozijem. kouknete na Blanku. To je ostuda naroda a to je kraticky tunel proti celemu D. tunel kterej by se mel stavet rok se patla  8let.

+1/0
20.1.2015 0:57

K87a53r95e14l 44D53r24d28a 6383455647399

Je nutná petice za něco co se připravuje? On to D někdo odkládá a zdržuje?

+1/0
20.1.2015 5:59

M63a47x57i83m 49N88o98v33á29k 8385869480566

Nejhorší na tom všem je to, že tyto návrhy zpracovává počítač a ne člověk. V minulosti se linky navrhovali vždy tak, aby člověk pohodlně a s co nejméně přestupy dojel do nejfrekventovanějších bodů a aby mu to trvalo co nejkratší dobu. Dnes si ROPID představuje, že člověk bude rád přestupovat jak m.gor z jedné linky na druhou a snad i víc projede, když bude stát v mrazu na přestup, který jindy absolvovat nemusel - kapitalismus.

Nejlepším příkladem toho o čem mluvím je příklad linek tramvají 3 a 17, které vyjíždějí obě z Kobylis a setkávají se - světe div se - zase v Modřanech - tady tedy pár zastávek od sebe, ale na stejné koleji..?

Stejně je to i s linkami 9 a 16 když jede člověk z Řep, tak se zase dostane - neuvěřitelně - na Žižkov..?

Další krásný příklad toho o čem jsem psal výše je zcela neuvěřitelné číslo ukončení spojů v centru města nebo někde na periferii - třeba na Výstavišti jsou ukončeny 3 spoje, jako by tam bylo větší sídliště než třeba sídliště Ďáblice, Řepy nebo Dejvice.

Další je zmršení linky 10, která vede z Ďáblic na Spořilov, což není o moc dál, kudy projíždí linka 136, která - světe div se - jede také skoro z Ďáblic.

Nebo ukončení dokonce dvou linek na Olšanských hřbitovech - zase, proč zde tyto linky jen neprojíždějí..? Je to proto, že někdo z ROPIDu prostě jen chce, aby lidé jen více PŘESEDALI a tím utráceli více peněz a ztráceli více času - jinak si to nedovedu vysvětlit.

Ale co je nejdůležitější, že většina linek, která začíná na velkých sídlištích končí na nefrekventovaných místech - Výstaviště, Bráník, Olšanské hřbitovy, Čechovo náměstí, Střelničná.

Ještě jste zapoměli využít konečné na Špejchaře, ve Dvorcích a U Zvonařky - tam bych ukončil v každé alespoň 3 linky, tak jako je to na Výstavišti a ještě bych mezi Dvorci a Bráníkem udělal novou linku, aby to bylo přehlednější a bylo by to dokonalé :o) Chaos by mohl vypuknout.

Ne opravdu, zkuste si dát mokrý hadr na hlavu a pokuste se ten b.rdel co jste tu udělali v roce 2012 trochu napravit.

+4/0
19.1.2015 21:54
Foto

M17a57r11t77i13n 30Š45u36b28r91t 1285581674955

Buďte si jistý, že všechny tyto návrhy zpracovává člověk a nikoli počítač. A všechny věci, které jste popsal, jsou záměrem těch dvou lidí, co to navrhují. Jim se prostě líbí, když všechny linky jezdí pokud možno spolu z jednoho konce města na druhý a někde uprostřed se mezi těmi svazky linek přestupuje. Oni věří, že to je pokrok a zcela záměrně to tak navrhují. Plus si prostě rádi hrají s čísly a barvičkami, asi jako osmiletí kluci, kterým se líbí tramvajky a autobusy.

+5/−1
19.1.2015 22:39

P19e45t51r 77N77e10c56h62a55n61i57c54k38ý 7303726418580

Oni si totiž ty linky představují jako další linky metra a mezi nimi dělají přestupy. Rozhodně to tak vypadá..

0/0
20.1.2015 9:56

J66o57s56e37f 94K22o50m35á24r28e13k 5454542394349

Argumentovat u změny letité páteřní linky 22 tím, že stojí v kolonách na Malé Straně - ano, to se bezesporu stává, nicméně Praha slibovala po otevření Blanky uzavřít MS jen pro rezidenty a zásobování. Samozřejmě je otázka, kdy se tak opravdu stane, ale jelikož by se to čistě teoreticky mohlo krýt s datem zprovoznění nového metra, přijde mi ukvapené. A hlavně blbé.

+2/0
19.1.2015 21:41

R80o91b88e86r77t 60P18u47č10í53k 5121494300572

Nechápu ukončení TRAM 16 na zastávce Nádr.Vysočany a její novou jednovozovou náhradu č.19 v úseku Palmovka - Lehovec. Ušetří se jeden vůz v úseku Nádr.Vysočany - Lehovec, ale v úseku Palmovka - Nádr.Vysočany budou jezdit tramvaje 16 (2 vozy) i 19 (jeden vůz), čili tři. Úspora skoro žádná a nucený přestup pro starší a invalidní cestující v bývalé trase 16. úplná pohroma.

+3/−1
19.1.2015 20:45

E90l25a 63Č86u43l60í11k20o68v24á 5337107516631

A nechtěl by někdo Ropid zrušit? Nějak mě ten jejich humor typu "vylezu z metra a vidím dvoje červená světla v dáli"  nebaví...

+4/−1
19.1.2015 20:16
Foto

B81r52o27n10i32s32l72a46v 40G84a62b96r57y19š 2562829921

Na tom nic vtipného nevidím. Když jdu ulicí na tramvaj a vidím ji přijíždět na zastávku, není třeba spěchat. Než tam totiž dojdu, přijedou další dvě. A já v klidu nastoupím do třetí.

+1/−2
19.1.2015 20:25

E72l30a 76Č32u13l49í57k21o77v32á 5707337746631

No, mně taky nepřijde vtipný, když metro přijede ve 34, a jeden autobus odjede ve 30 a druhej ve 36 a další jede v 52...

+4/−1
19.1.2015 20:28
Foto

B77r19o54n65i56s36l11a26v 96G83a54b83r77y33š 2452129901

Přestávám tomu rozumět. Jeden píše, že MHD kromě dvou bezdomovců a řidiče nikdo nejezdí, a pak tady vidím plno kritiky a připomínek, že to zase nenavazuje.

Co je to za linku, na kterou přestupujete?

0/−2
19.1.2015 20:32

E63l84a 31Č59u78l73í40k77o13v68á 5887537106121

Tohle je stav metro Želivského - Limuzská, ale podobné věci se dějí třeba u linek 195, 177. Od doby, kdy to změnili to nenavazuje vůbec. A v sobotu jezdí autobusy pozdě tak, že navazující spoj, byť má třeba i 5minutovou rezervu, prostě ujede.

+2/0
19.1.2015 20:35
Foto

B22r65o31n84i87s13l53a98v 56G90a56b33r91y76š 2282709331

Třeba to teď změní. A pokud ne, nic Vám nebrání se ozvat. Když Vám krejčí špatně přišije knoflík, taky to půjdete reklamovat.

0/−2
19.1.2015 20:39

E74l74a 40Č17u47l53í13k97o44v24á 5867527666211

Reklamovali jsme to hromadně milionkrát,.. ale dum spiro spero... :-)

+2/0
19.1.2015 20:51

R71o95b81e41r28t 55H48o57m98o47l63k38a 2390132552801

Přesně kvůli tomuhle jsem rád, že jsme se z Malešic odstěhovali. Kde jsou ty časy, kdy ze Želivského na Sídliště Malešice jely dvě linky a interval si v každou denní dobu půlily. Ve špičce po 3 minutách, v sedle a večer po 5 minutách. Teď člověk buď vysprintuje eskalátor a má to tak 50/50 že mu autobus neujede, nebo vyjde normálně a čeká třeba 12 minut na narvané zastávce, protože oba busy jedou s rozpětím 1-2 minut a pak dlouho nic. K tomu zkrácení 133, prodloužení 155, změna 163, prodloužení, zkrácení, prodloužení, zkrácení, změna - a ve finále je to řiť světa, kam/odkud se nedá dostat... Všechny autobusy váznou v kolonách, takže jestli vůbec přijedou je sázka do loterie...

+1/0
19.1.2015 21:07

F62r59a42n44t23i78š68e93k 74V22a28n85ě52k 1877654567887

No ještě nemá metro, tak velkou infrastrukturu, že by se prohazovaly linky metra, i když technicky by se dalo jezdit bez problému z Hájí do Depa Hostivař. Třeba nás jednou překvapí a přepísmenují trasy.:-)

+3/−1
19.1.2015 18:54

P79a83v36e20l 44S10l25a84m27a 9759922531187

Odpoved F Drapala na dotaz proc se meni trasy linek na vychode Prahy: Trasy linek se v dane oblasti moc nemeni...No ,tak jen tak namatkou. 136,139,124,196, to vubec nejsou kosmeticke zmeny ale docela zasadni .Je videt,ze Ropid je SYSTEMOVA a KONCEPCNI organizace kdyz ani jeji mluvci nevi o cem mluvi...

+3/0
19.1.2015 18:01

I23v10o 52G63o60v37a20n 1323969927

Proti roku 2008 klesl počet spojů minimálně o 20% a ještě na nás chystají tuhle boudu, aby mohli DP rozkrádat ještě víc než do teď. Kde jsou ty ušetřené peníze, kdo si je cpe do kapes?

0/−2
19.1.2015 16:36
Foto

B37r87o66n15i37s62l14a20v 81G17a49b59r28y28š 2702279581

Sleduju výkony MHD v celé republice a Praha vypadá takto:

19.11.2011 - 28913 spojů v pracovním dni,

06.05.2013 - 28634,

09.09.2013 - 29516,

10.02.2014 - 28382,

17.06.2014 - 28382,

17.09.2014 - 29151.

Bohužel data z předchozích let nemám, se sledováním jsem začal pozdě. Ale počet vypravených spojů se mění nejen během týdne, ale i během roku. Z hlediska statistiky se považuje za průměrný měsíc květen. Jiný je počet v lednu, jiný v září.

0/0
19.1.2015 16:55
Foto

P26a59v95e12l 75F50r65u97m27e42r88t 5367374457668

Zvláštní, co si pamatuju ještě ten starý systém před všemi těmi změnami, tak alespoň na trasách, po kterých se pohybuju já, jsem si všiml naopak kapacitního navýšení.

Třeba do Modřan dřív jezdily linky 17, 3 a špičková sólo posila 21. Dnes jezdí do Modřan tzv. páteřní linka 17 (s polovičním intervalem, tj. počítejte to jako 2 linky) a ve špičce linka 3 (která oproti historické 21 jezdí v soupravách). Takže kapacitní posílení o jeden tramvajový vůz ve špičce oproti dřívějšímu stavu. Dále po nábřeží od Palačáku na Staroměstskou dnes jezdí tramvaje 2x častěji než před 2008 (díky změně linky 17 na páteřní linku) a toto je hodně pozitivní změna, před rokem 2008 jste klidně na Staroměstské večer tvrdl i 20 minut, než přijela 17, dnes maximálně 10. A toto není zdaleka jediný případ posílení.

A dle nového návrhu je vidět, že v dotčených oblastech nového metra nedojde k žádnému zásadnímu ořezání tramvají, jak pořád někteří strašili, že třeba na Petřiny nebo na Šárku bude jezdit jen jediná linka. A navíc do Podbaby nově obě linky v soupravách (takže kapacitní navýšení).

Ale já mám takovou obavu, že někteří lidi prostě budou pořád brblat a brblat, ikdyby tu jezdily tramvaje prokládané diamanty s minutovými intervaly.

+2/−1
19.1.2015 17:49
Foto

B81r89o98n32i77s94l87a31v 23G64a20b45r68y63š 2802349911

To zase budou nadávat, že ty diamantové vzduchovoziče připravily daňové poplatníky o spoustu peněz a že si někdo nahrabal.

0/−1
19.1.2015 18:06

R43o78b93e71r11t 90H61o46m10o16l19k29a 2240822542711

Tak třeba v Modřanech jsem bydlel od postavení sídliště Baba III. Pamatuju si, jak se v r.1995 dostavěla "tramvajová rychlodráha do Modřan" s tím, že to přinese úžasně rychlé spojení do centra. A pamatuju minimálně 3 kompletní rekonstrukce, kdy trať dlouho stála (a to nepočítám povodně a související odstávku). Mimochodem, jedna z původních proklamací byla taková, že sice přeložením železniční trati vznikne efektivní protipovodňová bariéra, ale samotné těleso tramvajové trati bude odolné povodním a provoz zůstane zachován i při záplavách. Nestalo se. Původní spojení 3 linky - 3,17,21 - to souhlasí. Jenže 3 teď do Modřan prakticky nejezdí (viz. její jízdní řád), 21 zrušili. 17 je za to všechno dost chabá náhrada, byť je to páteřní tramvaj. Navíc rychlost 70km/h v celém úseku se jaksi konala jen prvních pár měsíců. Takže ve finále? Zoufalost...

+1/0
19.1.2015 22:08

I82v76o 37G29o48v49a63n 1383379817

Á, placení diskutéři s připravenými statistikami. Manipulujete a lžete!!

0/0
19.1.2015 19:31
Foto

B46r64o14n96i44s45l18a96v 92G58a51b93r79y98š 2462849761

Ta čísla jsou dohledatelná v ročenkách dopravy. Navíc je to podklad k disertaci. Nevím, o jaké manipulaci a lži mluvíte. Když Vám napíšu denní teploty za poslední měsíc v Pardubicích, taky to bude manipulace a lež?

PS: na iDnes sbírám akorát tak íčka jako Vy.

0/0
19.1.2015 20:29

R87e77n12é 98C81v65r73k85a85l 9526149536926

Proč děláte rozhovor, když pak rádobyosobnost neuzná za vhodné na položený dotaz odpovědět??Rv

+1/0
19.1.2015 16:35

M25i64c43h28a53l 96M41e13č71i72a20r 1270880949295

Je jedna linka už dostatočný dôvod na BUS pruh v Strahovskom tuneli? Pre istotu už by som ho predmaľoval aj v Blanke...

0/−4
19.1.2015 15:59

M87i96l38a81n 62Š71i74n59d35e82l64á97ř 7405205578913

Žádnej bus pruh nebude, nešiřte bludy. Rv

+5/0
19.1.2015 16:01

M13i53c98h43a85l 59M60e54č49i53a73r 1250140909815

Nič nešírim, len dávam rečnícku otázku.. a aby ste za pol roka nebol prekvapený,...

0/0
19.1.2015 16:04

R91o69m53a96n 88P24o31l89á31č49e14k 5186459885

Už ted je Blanka projektovaná jen tak tak na ty kapacity co tam vjedou... Takže na BUS pruh opravdu zapomente...

0/0
19.1.2015 16:05

K97a11r91e23l 80N16o72v89o61t43n37ý 4456820425195

Nedovedu si představit posílení v Ječné/IPP a zároveň zachování normální propustnosti, už takhle se tam ty tramvaje nevejdou...

+11/0
19.1.2015 15:30

R97a59d55e43k 11J71a38n85a23t68a 9775816624772

Já ano. Stačí jim dát více času v cyklu křižovatky s magistrálou. Pravda, automobilisté budou prskat.

+7/0
19.1.2015 15:36

M92a80r50t25i65n 51Š51u81l12c 2337839180125

Bude tam jezdit 45 souprav za hodinu ve špičce. To je jedna souprava každých 80 sekund. Na to jsou myslím semafory na křižovatce s magistrálou nastaveny už teď. Navíc při zelené stíhají projet 2 soupravy, když je volná zastávka na IPP.

+2/0
19.1.2015 15:41

K17a20r69e53l 40N88o80v33o89t58n74ý 4446260685255

A z druhé strany, od "Míráku", v Jugoslávské? Tam před IPP občas stojí i 2 soupravy!

A pro J.R., změna cyklu by myslím nic nepřinesla, dnes projedou 2 soupravy a více se na stanici stejně nevejde. A správně, jenom by to naštvalo automobilisty a zhoršilo průjezdnost v Legerově.

+1/0
19.1.2015 15:59

R78o54m12a34n 20P21o67l62á85č29e27k 5906669255

Problém je v tom, že pak budou mít osypky na radnici Prahy 4 až budou auta stát u Pankráce...

+2/0
19.1.2015 16:04

A57l31e58x92a69n30d74r 53V25i46d92n81e53r 1137310757805

dokud bude jezdit jednovagonovy tramvaje je mhd na pikacu

+16/−1
19.1.2015 15:15

A49n81d36r12e56j 30O59l97e89k48s57a 3825331237961

Souhlas. To je opravdu dílo hlavní postavy Dostojevského románu. Například osmička. O víkendech se jezdí trvale nastojáka, je narvaná, ačkoli spojuje 2 oblasti dosažitelné metrem. Jenže pozor, v metru vás čeká přestup na Můstku, což je pochoďák bílou kanalizací. Mnoho lidí jede raději vyhlídkovou trasu bez přestupu, aspoň je během cesty vidět ven.... Nebo 12 ka - ještě lepší příklad, protože ta jede ze Smíchova na Palmovku - po trase metra B. Jezdí neustále plná, když do ní vlezete na Smíchově, zjistíte, že většina lidí jede až do Holešovic - nesednete si za celou cestu.

+2/0
19.1.2015 15:34

J23a17k42u37b 25M50a55š48e49k 6352396650417

dokud budou vubec jezdit tramvaje tak je to na pikcu. Tramvaj je nejhorsi zpusob dopravy. pouzivaji se jen u nas a dal na vychod a apak v SanFrancu jako atrakce. Jinde uz prisli na to ze je to absolutne k nasrani cestovat timto demoprostredkem.

0/−3
20.1.2015 1:01
Foto

Z37b67y64n40ě20k 48M77e18l40i22c10h10a98r 9935797805279

hmmm, zajímavý čtení o problémech, které se mě netýkají :-)

+1/−14
19.1.2015 15:03

M69i90c32h94a68l 46C70h93a60l39u92p43a 6858760279643

Tak proč to čteš?

+2/0
19.1.2015 20:06

2275694328833

nevi nekdo, kolik byla a je dotace na MHD a na ROPID od hl.m Prahy? Nejak to nemuzu najit, ani v rozpoctech Prahy.. Diky

0/0
19.1.2015 14:46

M26i72r84o45s88l81a93v 41Z36i25k55m75u66n31d 7649473424463

Je iluzorní představa, že se podaří vytvořit ideální dopravní systém, který uspokojí všechny zákazníky. Nedokáží to nikde ve světě, ani dopravně dokonalém Švýcarském cestovním systému ...

Plně SPOKOJENI nebudou všichni uživatelé veřejné dopravy NIKDY ....

Pozitivní je, že se zruší NESMYSLNÉ lámání linek 14/24 a 24/14 na Ortenově náměstí, které se dalo vyřešit jinak (minimálně dvě možnosti), stačilo zapojit zdravý rozum ....

Zcela teoreticky postačuje na pokrytý všech tramvajových tras a "vnějších obratišť" deset linek TRAM ....

+5/−3
19.1.2015 14:24

E68l30i92š46k58a 18K83a74ň54o45v82s44k81á 2347570955117

Jestli je něco dokonalé, pak to není švýcarský dopravní systém, ale pražská MHD, která patří mezi světovou špičku. Samozřejmě pokud pominu "administrativní" nedostatky v podobě předražených zakázek, ale pokud jde o dopravu samotnou, málokde se mohou chlubit tak hustou a frekventovanou sítí včetně přesnosti a spolehlivosti spojů.

+12/−2
19.1.2015 14:35

O96n16d85ř15e86j 51H38o67r44á82k 8279754631

Přesnost a spolehlivost spojů? Žijete ve stejné Praze jako já?

0/−6
19.1.2015 16:01

M22i78r32o80s11l11a89v 79Z23i76k61m24u37n58d 7589903434313

Moment, mícháte dvě věci dohromady ... já nezpochybňuji poměrně vysokou kvalitu MHD v Praze, konstatuji, že sebedokonalejší systém nevyhoví všem, ani v tom Švýcarsku, ani v Praze.

 Rozdíl mezi Prahou a MHD ve Švýcarsku je především v tom, že se tam neplýtvá, na rozdíl od Prahy, kde na každé lince je minimálně dvojice souprav nasazena zbytečně ... postůjte na konečné, jak dlouho tam souprava stojí, podívejte se, kolik souprav, kde a jak dlouho stojí v Baselu, Zürichu, Bernu ... podobně kolik kde stojí BUSů stejného čísla linky ...

V zemi helvetského kříže po jednom vozidle, pobyt tak asi 60 - 80 % intervalu mezi spoji (cca 5 minut) a ihned po příjezdu je možné do vozidla nastupovat ... ne jako v Praze - minutu před odjezdem ...

0/−1
19.1.2015 16:15
Foto

B27r70o30n66i41s56l40a81v 77G63a77b24r34y66š 2972899321

"Dobrý den.Proč prosím stále víc a víc zavádíte tzv.solo vozy? Všechny tramvaje,které jedou přes centrum jsou pak tak plné,že cestování připomíná dobu před 30 lety .Šetření na úkor cestujících. To samé platí o víkendech kdy jsou intervaly dlouhé. Nestálo by za úvahu alespoň v sobotu dopoledne a v neděli v podvečer intervaly zkrátit? Zkuste se projet od hl. či Masarykova nádraží. Beznadějně nacpané soupravy a to i dvouvozové.Děkuji. Ing.Bárta"

Píšete, že je minimálně dvojice souprav nasazena zbytečně, pan Bárta, že jsou beznadějně narvané. Můžete mi tedy vysvětlit, kolik lidí a čím tedy jezdí, když pražská MHD denně přepraví 1,8 mil. cestujících?

Rozdíl mezi dopravou u nás a ve Švýcarsku je hlavně v politice.

0/−1
19.1.2015 16:32

M14a22r11t33i55n 15W30a83l38l34n90e58r 6925790754110

On, dle mého jde po tom, že tramvaje stojí na konečné a považuje za ideální stav, aby jedna tramvaj přijela a během pěti minut zase odjela (zřejmě s jiným řidičem, případně by se mohli řidiči měnit  během jízdytak, jak se třeba dnes stává na Palmovce).

Tak jsem to pochopil já.

+1/0
19.1.2015 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.