Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze ročně přibývá dvacet semaforů. Město jich plánuje sedm stovek

Za 85 let fungování vystoupal počet automatických semaforů v Praze na 640, každým rokem jich přibývá přibližně dvacet. V metropoli by brzy mohl fungovat také speciální druh odpočítávacího zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a28r87t90i53n 74Š52í80m40a 6883214750458

Nevím proč Eltodu ty semafory tak nejdou. Na levém břehu Vltavy ty "červené vlny" nejsou. A zhoršilo se to potom, co se na semaforech objevily ty kamerky. Nikdo mi nevymluví že jsou tam proto, aby mohly hodit červenou, kdykoliv se blíží auto.

0/0
25.1.2015 20:45
Foto

P83a69v36e54l 61F97r13u86m31e46r11t 5497374227758

Když už chtějí vylepšovat semafory, tak by se mohli mimo jiné zaměřit na ty, co jsou zřízeny jen na přechodu pro chodce, kde není žádná křižovatka.

Typický případ, přijde chodec, zmáčkne čudl, zjistí, že nic nejede, přejde na červenýho panáčka, po chvíli naskočí červená (pro auta) a zbytečně zastaví provoz a chodec už je dávno fuč.

Myslím, že byl článek o tom, jak někde ve Švédsku (nebo jinde, už nevím) mají udělaný systém, že když čidlo zjistí, že už chodec přešel, tak červená pro auta zbytečně nenaskočí.

+1/0
24.1.2015 17:48

K86a43r92e74l 30D54r89d94a 6333645437199

Na té Horčičkové níže zavedli, že když chodec nezmáčkne tlačítko, tak zelenou nedostane i když celá křižovatka normálně přeblikává a zastavuje auta. Pár cyklů jsem tam kdysi pročekal na červenou, než jsem to pochopil. Od té doby jsem nucen dělat to tak, jak popisujete.

  Je to samozřejmě podraz, protože v centru zelenou dobíhám a šetří mi to čas. Před vlastním domem "na periferii" musím zmáčknout tlačítko a pak dlouho čekat na zelenou. Šikana zdejší radnice.

  Když otevřeli Centrum Chodov, tak s podobnou šikanou vyřešili přecházení Roztylské, plot proti přebíhání chodců, semafory, kde dříve nebyly... Nově se udělal světelný přechod i na křižovatce s ulicí V Parku. Odkud jednou za čas vyjíždí autobus MHD z parkoviště na konečné a nově auta z parkoviště IBM. Všichni tady chodili zcela volně. Tak, aby to té červené žárovce nebylo líto, postavili sem měšťáky vybírat od chodců pokuty. K neuvěření.

  Čistě formálně, kde je tlačítko, je chodec povinen stát se pitomcem. ;-D

+2/0
24.1.2015 21:15

K15a19r83e10l 51D21r61d56a 6113685397219

Počítám, že s tím tlačítkem na Horčičkově souvisí i chyba semaforu, co mátla a patrně stále mate řidiče. Nejen, že ta křižovatka zastavuje auta na hlavním směru i když jinde provoz není, ale umí jen krátce přebliknout na červenou a hned zase dát zelenou. Patrně když žádný chodec nic nezmáčkne.

  Stalo se mi to mockrát. Rozjetý autobus MHD ve směru od metra na Horčičkovou, najednou má červenou, tak brzdí jak o život a vzápětí má zelenou, tak zase jede. Cestující jsou jak v mixéru. ;-D

  Podobným systémem, co uvádíte, by mohlo být zjišťování, zda je na vedlejší vůbec nějaké auto a podle toho nechávat trvale na hlavní zelenou. Mám pocit, že takové řešení i někde potkávám v provozu.

0/0
24.1.2015 21:27

J46a29k68u76b 81F86e50i26f61a75r 7939959946459

Praha je přesemaforovaná, zbytečně se vytváří kolony na místech, kde je plynulý provoz když bliká oranžová - až  na výjimky, které by se daly spočítat na prstech jedné ruky.

Holt je to asi dobrý kšeft pro Eltodo, kdysi státní firmu, dnes neprůhlednou akciovku.

+5/0
24.1.2015 11:52

J55i90ř93í 74P13r88a27ž88á97k 9770472451592

Každý semafor ve svém okolí násobí množství exhalací automobilů. Při rozjezdu exhalace rostou mnohonásobně než při plynulé jízdě.

+4/0
24.1.2015 11:08

V37á74c64l74a28v 13Č81e37r10m85á22k 4233460237264

A vypnutím by nenastal žádný kolaps, ale naopak by byla doprava plynulejší. S výjimkou asi křižovatky magistrály s Jednou a podobných.

+6/0
24.1.2015 9:40

V57á39c25l86a14v 15Č64e70r62m36á65k 4503930577304

... s Ječnou ...

0/0
24.1.2015 9:40

V90á38c45l36a22v 50Č95e10r74m91á23k 4173540147804

Tohle je mor, 95% semaforů je zbytečných nebo zbytečně zapnutých. Osobně to prostě projíždím nezávisle na barvě, když to jde.

+3/0
24.1.2015 9:31

K60a65r74e10l 41D68r61d59a 6403535727149

Žijeme v době zneužívání semaforů pro šikanu řidičů. Řidiči ještě stále hloupě respektují, že na červenou se nejezdí. Otázkou je, kdy tato laťka bezpečnosti padne a řidiči přestanou semafory, třeba bez kamer, zcela respektovat. ;-)

  Na Jižním Městě se povedlo z hlavní Opatovské vytvořit spojku na D1 ve směru od Uhříněvsi, a to pod okny místních obyvatel. Radnice se snaží řidiče odklonit alespoň na Výstavní a je snahou jim Opatovskou co nejvíce znepříjemnit. Je to záhada, ve špičce tady jezdí tisíce jen projíždějících aut z oblastí mimo Prahu 11. Přitom Uříněves a Říčany mají vlastní propojení na D1. Je to patrně o síle zvyku řidičů a neochotě měnit naučené trasy a nějaké obtěžování místních svoji jízdou neřešit.

  Každopádně, Opatovská získala před pár lety dva semafory za sebou, jejichž cílem je projíždějící řidiče zdržovat. Efekt to má zázračný. Stojící kolona očuzuje cestující na zastávce MHD, semafor blokuje pohyb autobusů MHD a najíždění do zastávky Horčičkova a protože jsou dva za sebou, tak to čekání koupí hlavně autobusy MHD navážející cestující ke stanici metra Háje. Fakt luxus. Šikana MHD na 300 metrech. Přitom na projíždějící osobáky to má vliv minimální. Rv;-)

+3/0
24.1.2015 7:14

K11a48r62e62l 86D79r78d94a 6833775197119

Novinkou, co se právě chytá na vesnicích, které "mají problém" s tranzitem dopravy, jsou semafory s kamerou hlídající 50. Jak kamera naměří za cedulí obec řidiče přes 50, hodí semafor červenou a nutí řidiče zastavit. Nikde žádná křižovatka a přechod, nikde žádná doprava či chodec, jen semafor u křoví na poli házející červená-zelená.

  Autor už ani nezakrývá, že jde o čistou šikanu řidičů. Jediné, že asi většina řidičů právě tohle řešení moc odsuzovat nebude a nechá si v zájmu "veřejného blaha" seslat lejno na svoji hlavu.

  Jak to funguje se sanitkami, hasiči či policií, kteří 50 dodržet nemusí? Mají posádky nějaké elektronické blokování takového semaforu? Nebo ho prostě nerespektují a projíždí? Může to profrčet i běžný osobák? Je tam snad radar s foťákem?

  Už jen chybí, aby se tato pitomost začala rozmísťovat i po Praze. Rád bych třeba jel plynule centrem 50 a měl před sebou stále zelenou vlnu. To by byla ekologická pohodička. Proč tohle semafory dodnes neumí? Místo toho má být v provozu celopražský systém na regulaci dopravy s řízení dopravních zácp. Jde třeba o blokováni řidičů na semaforech, aby ve špičce do centra tak intenzivně nenajížděli. (Momentální stav systému "na šikanu řidičů" neznám. Ale budoval se v Praze usilovně.)

  Praha je podle mě nastavena na "hloupé řidiče" dodržující 50. Ti pak chytají červenou na každé křižovatce. Stačí centrem projíždět 70-80 a dle mých zkušeností jedu "zelenou vlnu". Neustále mám pocit, že se vyplácí dopravní značení nerespektovat.

  Semafor by měl sloužit pro řízení dopravy v místech, kde jde hlavně o bezpečnost účastníků silničního provozu. Pokud je zneužíván k regulaci dopravy, omezování hluku, vymáhání 50... jeho funkce se postupně devalvuje a snižuje se ochota k jeho respektování. Třeba to skutečně jednou dotáhneme do stavu, kdy do sebe řidiči na křižovatce pravidelně vletí s tím, že jim sice semafor něco bliká nad hlavou, ale tu barevnou hudbu přece nelze brát vážně a je třeba se řídit hlavně "zdravým rozumem".

+6/0
24.1.2015 7:57

M75a60r38t49i94n 90Š96í20m65a 6813744980748

Ano... ty semafory hlídající 50ku je dobrý způsob, jak řidiče spolehlivě odnaučit ignorovat i to poslední, co dosud respektovali - červenou na semaforu. Bravo!

0/0
25.1.2015 20:28

R92e26n61é 38C77v14r81k49a46l 9936619226386

Tyto "buzereční" semafory se nezavádí, ty již běžně existují. A bohužel, ano, mají u sebe souběžně kameru - proto byla také prolobována "objektivní odpovědnost" vlastníka vozidla.

Jinak souhlas s Vámi i kolegou Šímou - přesemaformování mě naučilo červenou ignorovat jako příkaz k zastavení - jde pouze o upozornění, že (případní) ostatní mají přednost.

0/0
26.1.2015 10:53

V35á37c74l19a96v 82Č56e73r34m79á40k 4213640497564

Tak já už jsem si to přelořil tak, že červená znamená "všichni ostatní mají přednost". Což je ostatně obecně smysluplnější výklad než ten, co je teď aktuálně v kurzu.

+1/0
24.1.2015 11:17

M62a47r29t72i62n 86Š93í62m27a 6653154730368

...a dobrých 40 procent z nich je naprosto zbytečných. Obzvlášť v noci.

+6/0
23.1.2015 23:43

L60u38k65a76s 36N65o64v68a44k 4559849913528

Jasne, vic lidi vic semaforu, ze ty lidi zijou na stejne plose jako pred 30lety nicemu nevadi....

+5/0
23.1.2015 21:33

M11a67r46t31i27n 23N63o35v86o97t74n87ý 8599514417744

Řekl bych, že V Praze je už těch semaforů moc. Navíc nechápu, proč se dneska semafory na noc nevypínají jako to bylo dřív, stát ve tři ráno na červenou na liduprázdné křižovatce je fakt vopruz.

+13/−1
23.1.2015 21:25

B57o53h90u19s29l23a94v 24H62a83m97á83č86e27k 9901433800208

Umístění a seřizování semaforů zřejmě navrhuje:

 a) člověk ducha těžce mdlého

b) sabotér , který chce ochromit veškerou dopravu ve městě

c) zavilý nepřítel města , zejména Prahy , aby se pomstil za to , že mu v dětství někdo ukradl svačinu. Jinak to nevidím, v Hostivaři na Švehlově od konečné 22 k Průběžné deset semaforů na cca 3 000 m. Místy jsou asi i 100 m od sebe. Většinou funguje červená vlna , tudíž 10x se rozjíždím a pokud někdo zaspí , ta i vícekrát. No a v neděli je to opravdu na mrtvici. Žádný provoz , jenom blbý semafor.

+14/0
23.1.2015 21:14

P85a35v26e95l 48H90o19d11r 8729409897

Jasně zřejmě to bude tím, že ten semafor i ze stavbou je hezkých pár mega navíc, takže semaforů jen houšt a větší kapky,a imformace, že je v tom taky jede Eltodo, mě fakt nepřidá.

+3/0
23.1.2015 21:50

M87a76r24t33i93n 86Š12í93m82a 6323874720318

Přesně tak. Například ulice Vyskočilova z Budějovické dolu. Na necelém kilometru prosím 6 semaforů, z nichž vás obvykle zastaví každý. To musel navrhovat megaretard. S láskou vzpomínám na předrevoluční světelná návěstidla, která ukazovala, jak rychle musí člověk jet, aby stihl další zelenou. To dnešní Eltodo a spol. už nezvládnou :-(

+6/0
23.1.2015 23:42

J67a42n 25Z79e47m68a16n 1416175484656

Ne aby stihl, ale aby nemusel brzdit před další červenou a mohl plynule projíždět. Říkalo se tomu zelená vlna, spolehlivě fungovala na Leninově, Poděbradské atd. Už to neexistuje.

0/0
27.1.2015 23:16

J15a57n 60Z15a98b98a28b49a 8644334748164

tak tak. od tý doby co opravovali tramvajovou trať a předělali zastávky a k nim semafory je to hrůza. To je to přiblblý nařízení, že nesmí být přechod na víceproudý silnici.  Hlavně jsem nepochopil semafor asi 40 m za křižovatkou s Pražskou (K Horkám), kde je jeden přechod na křižovatce (a jde i k zastávce) a druhý se semaforem u druhého konce zastávky.

+1/0
24.1.2015 11:29

T82o60m91á40š 88Z49e96m86a96n 3625938384155

Řekl bych, že v Praze už je přesemaforováno. Hlavně bych ubral semafory u přechodů - např mezi krčákem a OC Chodov je zcela zbytečný - o kuoske velde je jiný semafor který auta předem rozdělí do krátkých kolon a lze mezi nimi přecházet bez obtíží.

Se semafory jen vznikají situace kdy musím čekat a meiztím přijede i auto a to také čeká - bez semaforu byhc prostě přešel a auto projelo bez zdržení.

A to nemluvím o tom, že se ty nejméně potřebné semafory v křižovatkách nevypínají na noc a víkendy - např ta u Labutě v Krči - při zanedbatelném provozu z bočních ulic by jejich vypnutí nevadilo.

+7/0
23.1.2015 20:51

T75o39m62á14š 33Z58e80m37a58n 3285458354965

těch překlepů..Omlouvám se.

0/0
23.1.2015 20:54

D93a82v14i48d 17B97o92u35c41h28a55l 8379270909

Vážené autorky, tohle je skutečně novinový článek, nebo slohovka žákyň základní školy?

... "Blikají červeně, oranžově a zeleně a už osmdesát pět let tím řídí život v ulicích Prahy. Jejich absence by měla nedozírné následky. Kdyby všechny semafory naráz zhasly, nastal by naprostý kolaps dopravy.

Nejenže by pekaři nedovezli do obchodů ani kůrku chleba, ale ani záchranka by se nedostala ke zraněným včas." ...

A tomuhle skutečně věříte? Resp., kdyby skutečně "naráz zhasly", chaos by asi nastal, nicméně, kdyby se už nikdy nerozsvítily, lidé by se brzy naučili jezdit tak, že by je nepotřebovali. Někdy by to bylo horší, jindy lepší, ale chlebové kůrky (kdyby vůbec někdo rozvážel kůrky z chleba) i záchranky by dosáhly svých cílů. Všeobecná přeregulovanost dopravy je ke škodě, protože zdravý rozum nahrazuje tupým podřizováním se často neefektivních předpisům a opatření. Chápu, že vám někdo namluvil, jak je důležitý, ale není. Opravdu není zdaleka tak moc, jak to může vypadat.

+17/0
23.1.2015 19:52
Foto

M19a61r67t51i63n 32Š98u33b69r65t 1455401734925

Ten článek spíš vypadá jako reklama na semafory... Odborníci naopak dávno říkají, že měně semaforů a jen na skutečně důležitých křižovatkách, a ještě fungujících jen ve dne, to je budoucnost dopravy. Takže ne 1 000 semaforů v Praze a ještě 300 přidat, ale nejméně 300 ubrat ;-).

+11/0
23.1.2015 20:43

T77o34m41á55š 15Z90e55m23a82n 3585548954445

Tak tak, jednou výpadek semaforů na Karláku zablokoval I.P.Pavlova - výpadek semaforů totiž značně zvýšil průjezdnost oné křižovatky, kterou už ta další -semafory řízená - nepobrala.

+7/0
23.1.2015 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.