Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pražské ulice brázdí tramvajový pick-up. Maže vrzající koleje

Pražskými ulicemi už několik dní projíždí speciální tramvaj. Je oranžová, cestující ale nevozí. Promazává koleje v obloucích a pomáhá tak zabránit skřípotu, který se z nich ozývá při průjezdu jiných, hlavně novějších vozů. Dopravní podnik chce zařízení rok zkoušet, až pak se rozhodne, jestli ho koupí a namontuje i jinam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o66m38á27š 98K11o29c61i38a34n 9654299507956

Toto ocení zvláště cyklisti ;-D

0/0
27.1.2015 16:34

B67ě96t64k53a 72M59a27l92á 1962865944209

Mno, vrzání je ještě v pohodě, ale řinčení noách Škodováckých tramvají, to je teptve lahůdka.

0/0
24.1.2015 14:35
Foto

P59a65v11e43l 86F66r68u61m12e48r43t 5467754827398

Docela se divím, že to v dnešní poblázněné době vůbec může jezdit. Když se řešily stupátka u popelářských vozů, tak stejně tak by někdo mohl naskočit na korbu tohoto kabrioletu, svést se načerno a ještě si třeba při tom zlomit nohu. ;-D

0/0
24.1.2015 12:45

J62a56n 77J21e47l30í49n75e27k 8743965352316

"..natankovala paní Nováková do nádrže lacinější biolíh E85." Hmm, tak to už redaktor trošku moc fantazíroval. Nebo mají Novákovi továrnu na hadice. Jinak mám Fabii I s 1.4 16V a to není vůbec špatné auto, ale cena je oproti Filcce o něco výše.

0/0
24.1.2015 12:11

J59a86n 73J40e40l14í90n69e95k 8363895782626

;-D Pardon

0/0
24.1.2015 12:13

J81a43n 64J57e30l17í96n75e86k 8403495182836

To, že nové tramvaj vrzají, je chyba tramvají, nikoliv kolejí. Nemají totiž otočné podvozky.

0/0
24.1.2015 12:05

V72l38a25s35t25i21m69i42l 40M51e61d69ř16i44c78k48ý 8914604508300

tenhle pick up jezdil v 70. letech a vezl sebou technickou sůl na posypání........;-D

aaaach jo...... !!

0/0
24.1.2015 8:47
Foto

R67o67s67t41i62s26l75a28v 34S82t98r43ž89í32n29e27k 2401791111732

tak dávno a ty si to ještě pamatuješR^R^

0/0
24.1.2015 9:42

M66i92l48o12s22l95a60v 10K61a95n48t47o88r66e62k 1149707571929

No kromě, těhle technickej, jezdíli dříve i sanitní a funebrácké tramavje

0/0
24.1.2015 10:46

J62a93n 92P24r16i68c61h36y26s22t58a30l 8601808493

Opravte si chybu v clanku: "Mazání zapíná řidič v zatáčkách"

Spravne ma byt "v obloucích".

+2/0
24.1.2015 2:25

J56a11n 74F28i39a49l30a 7244287725869

Olej se za chvíli roznese všude. Auta budou v zatáčkách jezdit rovně, na křižovatkách budou polehávat motocyklisti i cyklisti, tramvaje nepojedou do kopce, ale z kopce nedobrzdí a až zaprší, budou namazané i ryby ve Vltavě.

+6/0
24.1.2015 1:05

M59a94r10t64i66n 23R69a31y17m21a71n 4982348953538

Nema nahodou mazivo na kolejich vliv na brzdnou drahu?

+1/0
23.1.2015 9:00

P43e34t83r 48B46a28l85o18g 4271169136940

U tramvají nikoli, mají magnetické brzdy. Nebrzdí tedy kolo jako takové, ale magnetický pás, který se "přisaje" na kolej. Voda, led a ani mazivo neovlivní brzdění.

0/−7
23.1.2015 9:17

M39a63r22t73i78n 94N43o80v12o40t25n57ý 8919174907584

To není tak úplně pravda, ten magnet se "přisaje" ke kolejnici ale zase brzdí třecí síla mezi magnetem a kolejnicí, takže brzdná síla je závislá na součiniteli tření.

+5/0
23.1.2015 10:12

J41a44n 38F75i92a42l94a 7854897435339

Bačkory (magnety) jsou nouzovka, když spadnou, letí lidi na ústa.

+2/0
24.1.2015 1:07

M49a41r19t91i47n 59R20a74y90m53a97n 4962298383628

Aha dekuji za vysvetleni. Ja myslel ze to je pouze nouzova brzda. Ze standartne pouzivaji elektromotor, ktery pohani i k brzdeni.

+4/0
23.1.2015 10:51

M72i41l92o67s90l54a21v 94K58a84n70t73o29r45e30k 1279877881609

Pane Balog, proč si tedy vozí tramvaj písek?;-D?;-D

0/0
23.1.2015 11:59

J19a41n 70Š30p32e19c41i95á25n 2660870469409

Kdyz se nemuze rozjet do kopce,nebo pri namraze. A ta magneticka brzda je jen v nouzi, to pak lidi pěkně lítaj ve voze

0/0
23.1.2015 16:44

M55i63l79o32s53l95a75v 42K94a29n24t43o61r88e45k 1559557321809

Odpovídejte, ne mne, ale s. Balogovi, já to vím;-D

0/0
24.1.2015 10:43
Foto

R18o40s76t53i41s70l72a44v 80S22t24r78ž90í96n34e42k 2721801501932

aby si děti měly kde hrát

0/0
24.1.2015 9:44

K44a92r84e75l 45D50r16d88a 6573525607699

Před x lety mi to ohodilo světlé kalhoty. To zastavovala tramvaj od Nákladového nádraží před křižovatkou na Želivského, tramvaják šel válčit s tyčí a otevřenými dveřmi se dalo mezi auty přeběhnout k právě ujíždějícímu autobusu. "Ohleduplná pražská MHD, tak jako vždy." No a tramvajáci měli tuhle radovánku "kaštanů" potřebu řešit... Tak to tam jeden lupl a já to černou mastnou kaluží koupil přes celé kalhoty.

  Tuším, že jsem to pak pracně čistil a nevyčistil. Tak mě ta "výchovná lekce" od dopravních podniků vlastně stála kalhoty. ;-D

  Divím se, že to rozlévání ropných produktů po ulicích tramvajové dopravě prochází. Jde snad o ekologické oleje?

+2/0
23.1.2015 8:28

R21o64b65e31r25t 86P35r90a81ž32á40k 4618826155440

Nemáte lézt z tramvaje mimo zastávku.;-D

+7/0
23.1.2015 22:44

M51i64l63a12n 82L73a80š85ť73o46v91k76a 8942304653548

Objevili Ameriku, mazání okolků na železnici je věc stará nejmíň 25 let

0/−1
23.1.2015 6:51
Foto

M68i63r19o78s41l68a20v 56G93a24l13k61o 2695533248628

Jak už tu někdo psal o těch kilometrech, tady uvádějí 142 km kolejí. Takže krát 4 (směr tam dvě koleje vedle sebe a směr zpět to samé) a máme číslo z iDNES. Omlouvám se píšu z mobilu, tak to tu určitě zase bude dvakrát. - http://www.metro.cz/galerie-kdo-maze-ten-jede-specialni-mazaci-tramvaj-snizi-hluk-a-opotrebeni-koleji-gpr-/co-se-deje.aspx?c=A150122_103839_co-se-deje_rab

0/0
23.1.2015 2:41
Foto

M44i70r47o91s88l57a86v 47G82a78l57k77o 2935583948618

Jak už tu někdo psal o těch kilometrech, tady uvádějí 142 km kolejí. Takže krát 4 (směr tam dvě koleje vedle sebe a směr zpět to samé) a máme číslo z iDNES. Omlouvám se píšu z mobilu, tak to tu určitě zase bude dvakrát. - http://www.metro.cz/galerie-kdo-maze-ten-jede-specialni-mazaci-tramvaj-snizi-hluk-a-opotrebeni-koleji-gpr-/co-se-deje.aspx?c=A150122_103839_co-se-deje_rab

0/0
23.1.2015 2:41

K84a37r23e51l 35D71r32d94a 6903355787659

500 km je počítáno na linky. A to zdvojování příspěvků by už iDNES mohla opravit. Za to se také přimlouvám.

+1/0
23.1.2015 8:30

M81i21l76a47n 61M42a84j93e17r40č79í15k 1320410584886

jak 2 koleje tam a 2 zpět - vy snad někde v Praze víte o tram. trati se 4 kolejemi?

Já tak maximálně jen o pár desítek metrů dlouhých řadících kolejích před křižovatkami = max 3 kolejích vedle sebe (nejznatelnější u Letenského tunelu od zast. Nábř. Kpt. Jaroše, Prašný most od Hradčanské za zast Hradčanská do centra/k Letné) a ještě Vám prozradím, že také existují rozjezdové splítky = je výhybka a za ní pokračuje rozvětvení kolejí těsně vedle sebe (např na za tou za zast Hradčanská do centra/k Letné mezi přechodem za ní a vlastním rozřazením kolejí, na Čechově mostě k nábř. Ed. Beneše, za zastávkou Ke Stírce do centra a ke křižovatce Ohrada od stejnojmenné zastávky i od zastávky Biskupcova)

= 142km je délka tratí DVOUKOLEJNĚ = JEDNOKOLEJNĚ CCA 284KM!!!

0/0
23.1.2015 13:26

M62i77l98a65n 17M98a13j67e86r49č92í45k 1750690924656

už to tu někdo "vedle" napsal - nesmíte plést pojmi kolejnice a kolej = kolej je složená ze dvou kolejnic!

A drážní vozidlo potřebuje pro svůj pohyb 1 kolej a nikoliv 1 kolejnici.

0/0
23.1.2015 13:30

R60o68b27e95r45t 11P56r95a62ž76á71k 4778966425450

A vy si zase nepleťte pojmi a pojmy.;-D

+1/0
23.1.2015 22:42

P13e40t73r 15B38a56l78o10g 4741229736780

Když člověk nechtěně rozleje pár kapek motorového oleje na zem, je to skoro ekologická katastrofa. Tady se bude mazivo natírat po kolejích hlava nehlava.

+9/−1
22.1.2015 22:07

T74o91m90á58š 40K70n85a48i70f71l 6403910267760

není olej jako olej ...

0/0
24.1.2015 12:38

J52a69n 53Š32a40r89a 6892165574429

Jen drobná poznámka.... Ještě jsem neviděl zatáčku v kolejové dopravě! Veškerá kolejová doprava jezdí v oblouku!!!!8-o

+7/−5
22.1.2015 21:06

B45o95h87u37s14l88a27v 31K33r37á76l30í69k 2851230469356

Zas nějakej primitiv z nádražáckýho učňáku ;-D

+8/−5
22.1.2015 21:45

M55i95c41h67a42e23l 21K79o35n39e30č89n42ý 6882843859439

A zatáčka není oblouk?:-/

0/0
24.1.2015 13:32

M25i94r73o97s21l66a82v 23G70r92o48s75s48m82a46n27n 8522639594

V Praze 500 km kolejí? Kde?

0/−5
22.1.2015 21:02

R60o10m77a62n 74P25o33l63á86č10e43k 5936869455

Podle wiki má sít cca 133 km, ale každá kolejnice pak hodí 500 Km ;-D.

Stejně jako když soudruzi slavili 100 km TT v BKV ;-). Určitě znáte.

+1/0
22.1.2015 21:37

M83i51r96o51s61l57a84v 74G83r28o51s28s40m59a90n47n 8532259464

Kolejnice = kolej?

+1/0
23.1.2015 9:42

B31o35h81u24s27l21a33v 95K42r28á36l70í59k 2531870139986

Magistrát tvrdí, že 547 km - http://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/mhd/tramvaje/ - přitom ostatní čísla celkem sedí.

0/0
22.1.2015 21:49

B93o29h11u11s12l75a35v 92K44r32á95l92í13k 2941620899786

Ale mám podezření, že to je součet délky tramvajových linek - ten dává nějakou podobnou hodnotu. http://technet.idnes.cz/co-o-tramvaji-urcite-nevite-aneb-deset-prazskych-tramvajovych-nej-1cm-/tec_reportaze.aspx?c=A070915_121011_tec_reportaze_rja

0/0
22.1.2015 21:52

M50i23r57o68s81l33a50v 33G87r41o65s90s80m68a85n71n 8872479584

Magistrát se mýlí o stovky kilometrů. A to i když započítám tratě dvoukolejně,  všechny koleje v depech, obratištích apod.

0/0
23.1.2015 9:45

K94a45r29e33l 16D88r34d75a 6113985497259

To by mudrcové od dopravy mohly vědět. ;-D

  Jde o délku linek. Metro u 3 linek 60 km. Tramvaje u 22+9 linek 510 km (520 km či 550 km). Autobusy u 133+15 linek 1700 km.

  Délka tramvajových tratí je v Praze 142 km.

  Jde o stejně výživné údaje ku prospěchu "obrazu" tramvají u DPP jako 43 mil. vozkm, 5,6 mld. mkm či 340 mil. přepravených cestujících. 

  Že by na nás ale koukal údaj o přepraveném vzduchu? Tramvaje v Praze zvládají přepravit 6 mld. cestujících na kilometr a reálně přepraví 340 mil. cestujících na cestu. Teď to ještě přepočítat na kilometry a máme z toho počet "prázdných míst", které se draze přepravují sem a tam. ;-D

  Chudák novinář, to jeden nepobere, pak nikdo neví co píše a lidé od DPP, co mají vlastně vykládat. ;-D

+1/0
23.1.2015 8:13

K40a17r68e73l 46D88r51d34a 6473765607789

mohli

0/0
23.1.2015 8:17

K86a92r37e52l 51D37r16d40a 6173255407839

Za co Vám kolegové sázejí ty minusy? 8-o

0/−1
23.1.2015 8:14

T15o92m34á62š 92G98r73o32s88s91m49a59n72n 6984218352971

chjuu;-D

0/0
24.1.2015 14:00

A95d34a56m 67K67ř53i29v94s96k33ý 1593714420833

Stejně vypadající tramvaj jsem viděl na Karláku už přibližně pěti lety, není jich víc?

0/0
22.1.2015 20:58

A33d91a38m 89K40ř95i27v71s54k77ý 1863564970113

*před pěti lety

0/0
22.1.2015 21:02

B86o91h77u37s94l15a19v 28K15r37á46l35í79k 2421960129496

Tu pracovní tramvaj má samozřejmě už dávno. Teď na ni pouze přimontoval jedno zařízení navíc.

+9/0
22.1.2015 21:50

A72d27a58m 64K36ř80i70v31s93k11ý 1773624120893

A můžu se zeptat na co se vlastně používala dřív? Přijde mi totiž dost nepraktická.

+1/0
22.1.2015 22:25

J80a96n 31Š93p19e40c80i43á47n 2780230729329

Je pro dopravni podnik jedodussi,kdyz si material prevezou sami. Za totace tahle tramvaj odvazela snih z malostranskeho namesti. Navic ma na vsech krizovatkach vyssi prioritu.

+2/0
23.1.2015 1:14

J62i93ř70í 47N38e56u74m46e83i79s51t31e64r 2962665723211

Právě mám dojem že si nákladní T3 pamatuju uz z dětství. Akorát bych řekl, že měla bočnice z vlnitého plechu a delší nákladní prostor.

+2/0
23.1.2015 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.