Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krnáčová: Pro držitele Opencard se nic nemění, papír je záložní řešení

Pokud pražská městská rada schválí přichystaný dokument, mohl by dopravní podnik od března znovu začít vydávat papírové kupony na MHD. Primátorka Adriana Krnáčová uklidňuje, že je to jen záložní řešení pro případ, že by městu došly licence k Opencard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R87e77n88é 65C63v41r13k58a56l 9546409756976

Neví někdo, zda se dají ty papírové kupony přímo požadovat? Hned bych je bral místo kusu plastu, na kterém je napsané akorát několik let prošlé datum platnosti - a vše ostatní je "někde" nahrané a v případě, že to zpochybní jouda od revizorů, nemám mu jak dokázat opak.

Vlastně mám - nosím navíc ještě papírovou účtenku - bravo, vot ťechníka.

0/−1
26.1.2015 10:42

I56v88a28n 14P88r98o13c89h80á16z26k50a 3581724865265

Jaké kupony dostanou senioři 60-70 let, kteří mají nárok na dopravu zdarma?

0/0
25.1.2015 23:12

J63i29ř83í 81J47o47z47a 3168693960421

Proc nemuze slouzit OpenCard jako elektronicka penezenka pro nakup jednotliveho jizdneho ve vozech MHD? To je takovy problem vymenit strojky ve vozech MHD? Proc to muze fungovat v Plzni, Hradci Kralove, Liberci atd.?

+1/0
25.1.2015 9:35

R59a26d92e67k 62J97a58n69a66t29a 9695406244132

Jistě, že může, však inkarta ČD je technicky ta samá karta a složí jako nosič informací o typu slevy, jako elektronická peněženka pro zakupování jednotlivých jízdenek, jako nosič měsičních jízdenek, i jako nosič jednotlivých jízdenek zakoupených v eShopu.

Ale, jak bylo řečeno několikrát, rozvoj projektu se zastavil jako reakce na to, že se proflákla zlodějna ohledně výběru dodavatele, jím účtovaných cen a silně (pro město) nevýhodných podmínek tech smluv. Prostě nešlo projekt ani ukončit, ani rozvíjet (protože ve smlouvách bylo zakázáno, aby úpravy dělal kdokoliv jiný než Hagues).

+1/0
25.1.2015 11:35

V29a17c70l72a24v 15H67a26j41e92k 3356559929

Připravit novou zakázku je na několik měsíců, celkové zpracování končící smlouvou s novým dodavatelem za optimálních podmínek za půl nebo spíše za rok od vyhlášení. Vzhledem ke končící smlouvě, dle mého magistrát řeší jak toto období překlenou s co nejmenšímí náklady při zachování fungování karty. Druhý problém je, že si město vlastně musí ujasnit co vlastně chce, tedy jaké funkcionality od systému požaduje. Plzeň v současnosti zavádí projekt multifunkční karty protože ta původní už prostě technologicky dožila.

0/−1
25.1.2015 8:25

J59i19ř51í 21J44o90z66a 3538733860481

Jenze Plzenska karta je o necem narozdil od OpenCard. Mimochodem Plzenska karta, konkretne reseni jejiho nabijeni prostrednictvim bankomatu Ceske Sporitelny, ziskala 19. ledna 2015 mezinarodni oceneni Q

0/0
25.1.2015 9:51

V63a52c98l12a30v 95H92a88j69e78k 3276399769

Už to tu zazněl několikrát. Vývoj dalších funkcionalit OC se zastavil cca před 4 -5 lety, Zatímco Plzeňská karta se rozvíjí stále.

0/0
25.1.2015 13:06

K43a54r91e73l 43D83r10d42a 6163145987609

Problém počtu licencí. 30% Pražanů dnes jezdí MHD zdarma. Pro děti 11-15 a seniory 65-70 let to znamená povinnost vlastnit OC. Zavedla to koalice ODS-ČSSD od července 2011 při zdražování jízdného. 

  Hudeček to kritizoval jako populismus, který nepřivede nové cestující a Prahu bude stát 240 mil. ročně. Snažím se to ověřit. Srovnávám 2010 a 2013. Počet cestujících stejný, o 1/3 nárůst cestování zdarma (z 20% na 30%), tržby shodné (tedy po zdražení ztráta).

  Otázkou je, kolik jízd zdarma je kryto OC. Mohlo by to být tak 15-20% cestujících, tedy OC, které nenesou jízdné. Přitom licence dojdou pro platící cestující. Zvláštní hospodaření. Co licence OC sebrat kategorii od 65 let a nechat seniory jezdit na občanku všechny? (Jen malý háček, PID to má jinak takže se kličkuje kolem Středočechů. A co další aplikace OC, památky, knihovna... apod.? To netuším.)

0/0
24.1.2015 20:13

K25a17r35e48l 56D59r55d30a 6313185717169

Další možností je zjednodušit děti do 15 let. Tady půjde o pěkné tisíce OC. Celé je to jen k tomu, aby se jízda zdarma týkala jen pražských dětí a turisté museli platit. To bych klidně řešil nějakou papírovou průkazkou.

  A pak samozřejmě netuším jak se zachází s licencemi OC. Jednou vydaná karta čerpá licenci? A při jejím zrušení se licence vrací do oběhu?

0/−1
24.1.2015 20:25

K64a95r44e98l 46D84r24d41a 6783745777889

Jak tak pročítám tarify, DPP potřebuje mít zmapovaná osobní data cestujících. OC je v podstatě občanka Pražana vydávaná od 6 let. Nejde jen o kartičku a jízdné. Jde o agendu s ověřeným dokladem. Ta cena je vysoká patrně dost oprávněně. A pokud je smyslem OC nabízet i další služby, patrně není nejlepší nápad je držitelům brát. Praha by měla platit, jde o její solidnost. ;-)

0/0
24.1.2015 20:40

W98a92l19t88e85r 16D57i47v98i51š 6147872672492

Hlavně je fakt populistická kravina cestování zdarma pro děti do 15 let. Je to nejen nesmyslné, ale i vyloženě kontraproduktivní. Doma máme desetileté dítě, takže bych sice měl říkat, jak je to výhodné, ale ono není.

Úspora peněz není nijak velká, aby to za to stálo. Snažíme se dítě vést k odpovědnosti za vlastní finance a placení MHD je v tomto ohledu velmi dobrou cestou - dítě by si platilo těch pár korun z vlastního kapesného.

Další věcí je pak moment, kdy je dětem 15 let. Puberťák s negativistickým přístupem má najednou ze dne na den začít v MHD platit. Už vidím, jak k tomu bude ochoten. To je normální výchova dalšího černého pasažéra.

+1/0
24.1.2015 22:04

R23a28d71e19k 54J35a82n85a18t46a 9495106954302

Naopak, je to logické. Žádné dítě do 15 let si ten kupón neplatí samo, protože nemá svoje příjmy. Ostatně veřejné rozpočty už platí za děti fůru jiných věci. Navíc přepravní kontrola dětí do 15 let je dost problematická, nemají žádný doklad totožnosti, pokutu je třeba vymáhat po rodičích, atd.

0/0
24.1.2015 22:23

K89a66r80e50l 39D46r49d63a 6493665437259

Dětem to platí zpravidla rodiče. Nevýhoda OC, je to přímo osobní dohled nad tím, zda mají děcka zaplaceno. Umím si představit, že to DPP sleduje a pokud dojde k výrazně červeným číslům, revizoři vystartují a rodiče by to hodně bolelo. Stejně se revizoři zaměřují hlavně na mládež. Jednou si bude chodit DPP vybírat pokuty adresně rovnou večer do bytu. Nástroje už na to má. ;-)

  Podobně jako u dospělých se vyplatí u děcek nad 15 celoroční kupon. To asi dítě z kapesného nedá (2.400,-). Tak mu to rodiče zaplatí přes internet a je po výchově tak jako tak.

  Jízdné zdarma ocení děti, co do školy dojíždí. Máme v rodině holku na základce ve městě, kde tohle nemají a musí dojíždět pár stanic. Věčně nemá na jízdenku, věčně řeší revizory.

0/0
24.1.2015 22:52
Foto

J60i34r16k22a 90M55i41k95š71í94k 4691698292

Pokud se do roka neustaví normální vedení města, tak skončíme Bankrotem! :-/

+2/−1
24.1.2015 18:39

P51a15v23e83l 72P49o85p19e36l56k42a 2701634580308

Takže už je karetníci mají . Papírová bumážka versus plastový polotovar je 10:1000 Kč. Kampa těch 990 Kč půjde?

0/0
24.1.2015 17:01

P98a58v78e14l 74S38l74a58d78o94v55n92í68k 6987583937966

Prostě to nevyřešíme.;-(

+5/0
24.1.2015 14:19

J20a30n 87M40a36c79u76r26a 4576153332767

Aneb zavedeme kartu, která vše sjednotí, urychlí a zjednoduší :) :) :)

0/0
24.1.2015 13:59

V73a50c36l96a21v 96K23u25b64i94s 5901751569437

Ja nevim co porad vymysli. S majitelem SW se dohodnu za placeni za licence. Stejnym zpusobem se firmy dohodnou s SAP, IBM, Teradatou, Oraclem nebo Microsoftem. Proste se rekne ze mam na konci roku tenhle pocet uzivatelu a to je za tuhle cenu na uzivatele a to zaplatim. Konec finito. Ten projekt uz stal velke penize a pripadny novy projekt by nestal zase o tolik min mozna i vic pri soucasnych cenach.

Proste mam projekt openkard zalozim spolecnost s majoritou mesta pripadne dopravniho podniku. Spolecnost ktera by se starala o ten projekt by vyhledavala obchodni prilezitosti jak pro uzivatele tak i pro ten projekt(vstupy do muzei, pouzivani jako kreditni karty, ruzne slevy u partneru apod.) Z hlediska uzivatelskeho konfortu by bylo postupne mozne aby se z toho udelala aplikace pro telefon a jelo by se. Misto toho aby se ta karta rozvijela se snahou ty prachy investovany ziskat zpet, tak se do toho stoura a stoura az to prestane fungovat uplne.

0/0
24.1.2015 13:58

M87a26r56t27i20n 77W61a44l60l43n69e88r 6725780124870

Mně by spíš zajímalo, kdy Babiš najde těch 300 miliard, které chtěl ušetřt třeba centrálními nákupy.

Jako roční růst okolo 2 % a von dokáže sestavit rozpočet s mínus 100 miliardami. Co bude dělat, až bude recese?

+10/−3
24.1.2015 13:19

J27o32s50e81f 15T54l28a94m56s12a 8445773419249

Na to raději ani nemyslet. Rozpočet, jaký sestavil Babiš, by zvládl student třetího ročníku Obchodní akademie. Babiš není finančník ani ekonom. Je dobrý obchodník a má čich na příležitosti, ovšem jako šéf státní kasy je absolutně mimo. Nula.

+8/−1
24.1.2015 13:22

V39a21c83l91a90v 59K69u40b94i55s 5241381899927

Nikde i kdyby to nasel koalice mu to neschvali.

0/0
24.1.2015 13:58
Foto

R36o31s34t43i22s76l77a67v 34S74t38r43ž97í60n69e18k 2421831131462

ta fotografie pana Šuly je špičková:-)

+1/0
24.1.2015 13:15

J14o58s14e79f 87T52l28a86m37s94a 8665753639349

Krnáčová, Jermanová a Kleslová. Tyhle dámy jsou pohromou české politiky. Nedokážu pochopit, kde je Nebureš sbalil. Obsadil bych je do nějaké divadelní taškařice, protože tam by se mohly naplno uplatnit. A nenadělaly by tolik škody.

+6/−2
24.1.2015 13:12

T67o35m77á11š 64W64i46l70k85e 7192632577610

Jermanová vejde do dějin parlamentu. "Hlasování nevyšlo tak jak mělo, musím se poradit s právníky." P.S. pane Kheil děkuji za -

+6/0
24.1.2015 14:47

S19t69e86f22a40n35o 53S88i77n26i54g55a69g58l89i39a 3398177613781

Tyhle momentky zachycujici mimiku tvare pri zmene vyrazu, treba i mimovolne, jsou trapne, a periodika jako iDnes nehodne. Dokazal bych za den udelat 50 takovych fotek jak toho pana fotografa, tak toho blba co takovou fotku schvalil. Zda se, ze nekdo nemuze zkousnout, ze primatorka Prahy ma jine koreny nez ceske...Rv

+1/−8
24.1.2015 13:11

J72o91s44e40f 41T28l47a98m42s71a 8935253399909

Krnáčová není Češka ale Siciliánka?

+1/−1
24.1.2015 13:14

S18t26e50f82a36n50o 20S44i88n18i32g55a94g16l55i41a 3568127113771

Jako vtip opravdu ubohé...

+1/0
24.1.2015 13:58

J87o26s35e56f 80T22l86a53m56s16a 8315383259789

A co jako? :-)

0/0
24.1.2015 14:12

S49t73e88f55a80n21o 67S37i12n35i17g84a32g41l52i11a 3258917233611

Nepiš hlouposti a šetři klávesnici...

+1/−1
24.1.2015 14:39

V12ě91r89a 93P11r23o62c66h87á82z85k93o39v26á 1668818514103

Naopak-ještě bych zveřejnila foto, jak se primátorka cpala, když byla v tu chvíli interpelovaná!

0/0
25.1.2015 10:37

S30t88e20f60a24n10o 48S94i88n55i10g55a89g39l24i63a 3758577823931

Ale ano, Váš názor v podstatě reprezentuje tu typickou malost a jízlivost...v zásadě je mi Vás líto.

0/0
25.1.2015 13:51

P54a66v58e11l 49K28u49c22h55t16a 4746701587244

Já nepochopím systém, kdy prodloužení Opencard pro seniora 65-70 let se musí dělat na dvakrát. Opencard v Jungmannce mi ji o 2 roky prodloužil a já netušil, že musím ještě na Dopravní podnik, aby mi tam znovu nahrál údaje. Takže mě ve vlaku chytli, sice jsem měl písemný útržek o prodloužení do r.2016 a karta nezvonila a bylo mi to prd platný.

0/0
24.1.2015 13:01

2705344518513

pokud jste platil pokutu, tak je to lehce vymozitelne zpet

+2/0
24.1.2015 13:03

P76a89v54e16l 34K16u65c41h91t56a 4786751497194

Tak naštěstí jsem doplatil pár korun za trasu Sedlec-Podbaba, ale čtvrt roku jsem jezdil de facto "načerno" v MHD a poněvadž vypadám asi starší nad hrobem tak už mě nekontrolovali. A za nahrání údajů jsem zaplatil 120Kč, to samé manželka, taky jezdila načerno.

0/0
24.1.2015 14:03

R97a56d55e63k 40J18a20n94a59t35a 9495826804392

Takže tu aplikaci "jízdné zdarma" za 120 Kč jste tedy zaplatil 2x nebo jen jednou? Pokud jen jednou tak to je v pořádku a tak to vždycky mělo být.

0/0
24.1.2015 14:07

P96a75v67e89l 22K34u79c92h49t48a 4426511447174

Nejsem vydřiduch, za to, že díky ČSSD a pražskému vůdci  Kájovi Březinovi jezdím celý rok zdarma, tak stodvacet kaček (dokonce na dva roky) není nic. Já se jen především divil proč se to neudělá najednou - možná že jsou to dva samostatné subjekty - Opencard a DP.

0/0
24.1.2015 14:20

R35a92d43e79k 66J65a72n11a68t17a 9935426404812

Ano, jsou do vě různě věci. Kartu OpenCard vydává město ve spoupráci s tou zlodějskou firmou. Jak nosič informací ji pak používají další subjekty - městská knihovna, Dopravní podnik ale i České dráhy či autobusoví dopravci v rámci PID. Mělo jich být i více, ale rozvoj projektu se zastavil, po té, co se zjistilo, jak se na tom politici napakovali.

0/0
24.1.2015 14:45

V39a28c65l50a35v 36H44a26j87e87k 3626249389

Není používání jako používání. Pokud  vím, tak ČD OC jen čtou a uznávají na ní nahrané kupónu, U IDOLU, IREDA a ODISu ČD do karty i zapisují jízdenky, uznávají peněženku a u posledních dvou lze do karty IDS nahrát i In-kartu ČD a nahrávat většinu aplikací a jízdenek ČD. ;-D Technicky je vyřešena i reciprocita, tedy nahrání karty IDS IREDO av podstatě i  ODIS na In-kartu.

0/0
24.1.2015 20:50

2155174178313

a co tak udelat z toho papiru primarni reseni a na opencard se uz vy.rat.

0/−1
24.1.2015 12:58

Z87d72e12n68ě66k 91S68v26o24b66o95d17a 6608952789923

A důvod?

0/0
24.1.2015 13:24

P96a62v30e81l 90P26o18p72e19l14k54a 2261514360678

Protože je to slepá ulička, kde při ročním papírovém kuponu nemá hromotlucký plastový systém pro zákazníka žádnou přidanou hodnotu. Až to vyřeší jako v Londýně, prosím.

+1/0
24.1.2015 17:18

R92a60d84e15k 68J37a22n72a36t96a 9345206694482

Jenže systém s RFID kartami nemusí být "hromotlucký". Karta jako taková vyjde při velkých odběrech v řádu jednotek korun za kus. Má to dneska snad každá větší kancelářská budova, protože to má spoustu výhod - praktická nepadělatelnost, možnost blokovat ztracené karty, strojová čitelnost.

0/0
24.1.2015 17:37

K19a36r91e82l 30D41r51d86a 6353395707649

Osobně si myslím, že to voliči Česka pohnojili. ODS tady roky zaváděla outsourcing a potlačovala řešení vlastními silami podniku. Rozhýbala tak k životu soukromou sféru. Uzavírat smlouvy na dodávky SW, kde se dodavatel jistil autorskými právy bylo zcela běžné.

  Pak se pořád mlelo o tom jak si kdo nahrabal, začalo přituhovat v protikorupčních opatřeních a výkřikem módy byly dodávky IT systémů, kde se chtělo kompletní předání objednateli. Což je technický a ekonomický nesmysl. A aby nová garnitura ukázala co umí, přehrabuje staré smlouvy zpětně.

  Práce stojí, prachy daňových poplatníků se zbytečně točí a volič je přesvědčen, že páchá dobro ke svému prospěchu. A změna k lepšímu nastane, až hloupého voliče přejede autobus. ;-D

+4/−3
24.1.2015 12:39

J39o59s61e46f 52Š73e87m98e12l55í74k 7899201640847

Tolik autobusů nemáme. :-/

+3/0
24.1.2015 12:44

K88a92r84e65l 15D48r34d10a 6773625427309

Technický a ekonomický nesmysl ... pro vysvětlení: Je levnější postavit systém na zelené louce, než přebírat systém od někoho. To je neskutečně drahé. Ideální je, pokud u systému stále sedí jeho tvůrce a pracuje na jeho podpoře a vývoji.

  To je ale korupce! Omezení svobodného trhu! Nově má tedy česká státní správa podporu systému nabízet v krátkých časových obdobích otevřenou soutěží. Tedy to, co je na tomto procesu nejdražší - analýza a převzetí cizího díla - má také v pravidelném období platit znovu a znovu.

  Reálně nový dodavatel potřebuje čas na rozkoukání, systém trochu opráší, vezme honorář a už mu končí smlouva.

  Z procesu se vytrácí odborník, který systém může skutečně zdokonalit. Ale je to z hlediska protikorupčních opatření naprosto čisté. Systém za pár let umře na nezájem a neschopnost a musí se začít stavět jeho nástupce. Prý je to takto o velkých úsporách pro daňové poplatníky. ;-D

0/0
24.1.2015 12:58

R94a25d16e35k 55J44a14n97a62t21a 9885536604322

Pokud město má takovou trvalou agendu, má mít vlastní tým lidí, který za systém bude odpovědný. Navrhne ho, ve spolupráci s nějakou firmou čo kontraktory ho vyvine (protože je to nárazově více práce), ale pak celý komplet převezme a údržbu si bude provádět sám.

Je k tomu, ale pitřeba jedna důležitá změna. Město (a obecně celá veřejné správa, i stát) musí samo sobě povolit zaměstnávat odborníky. Dnešní tabulkové platy jsou směšné a schopného člověka nemají šanci zaměstnat. Zadávat to externím firmám je tak vlastně nevyhnutelné, a stojí to pak nejen mzdu těch odborníků, ale i zisk majitele té firmy a nějaké ty úplatky.

+1/0
24.1.2015 13:49

K69a45r62e61l 11D72r65d55a 6613925507739

Víte jak krachne Česko? Až v jedné kanceláři budou sedět stávající "úředníci" s odborníky a odborník bude mít plat 3x vyšší. ;-D

  K tomuto bodu se opravdu blížíme.

0/0
24.1.2015 19:20

V65a25c14l59a83v 83H19a52j92e82k 3956299299

Nechá proč vyvíjet již vyvinuté a jinde fungující. Navíc pražská tarif je ve srovnání s IDS v podstatě jednoduchý. Ale město muší vše vysoiutežit v souladu se zákonem.

0/0
24.1.2015 20:34

J55i16ř65í 32K77h14e40i15l 9826774880463

Schopný manager, který své práci rozumí, ví přesně co je potřeba udělat a díky tomu šlape na kuří oka těm, kteří záměrně nedělali to co měli a šlo jim jen o svoji vlastní kapsu, takový manager vždy musí počítat s tím, že do něj budou ostatní kopat. Ono s těma "potrefenýma co kejhají" je to velká pravda. Praha může být po letech zase hrdá na svoji primátorku.;-)R^

+1/−18
24.1.2015 12:39

J25o60s69e64f 48T62l23a84m81s77a 8875933139369

Vy jste se měl narodit v 50. letech. Se svou rétorikou byste měl velký úspěch. Hotový ministr propagandy. :-)

+10/−1
24.1.2015 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.