Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahou začnou jezdit nové tramvaje ForCity, s klimatizací i internetem

V novém kabátu začnou od května jezdit po Praze tramvaje 15T ForCity. Vylepšená tramvaj dostane nové barvy zvenku a plastové sedačky i klimatizaci a wifi uvnitř. Úpravou ale projdou i brzdy, což pomůže tomu, aby tramvaj při jízdě po kolejích neskřípala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K70a90r78e16l 34D59r80d48a 6303395557979

14T se vracejí do provozu. Podle Metra koncem ledna 2015.

  Tady na Technetu probírali v roce 2009 pražské tramvaje a jejich koleje. Neskutečné. Praha má provedení tratí z dob koňky. Užívá speciální ojedinělé drahé kolejnice, což prodražuje opravy. Tramvaje v Praze mají speciální drobnější kola. Obojí nezvládá váhu, rychlost a provoz současných tramvají. Koleje se rychle ničí. Hrozí vykolejení.

  Pro kopce v Barrandově a Troji byly 14T objednány se 3 (resp. 6) motory. Ve Vratislavi mají jen 2. Takže pražské 14T jsou těžší a ničení kolejí bylo hozeno nejprve na ně. Ve skutečnosti je to problém všech pražských tramvají. Proto asi začal DPP nyní blbnout s mazacím vozem.

  Praha stála před politickým rozhodnutím, zda draze rekonstruovat komplet celou tramvajovou dopravu k zlosti Pražanů a bez viditelného výsledku nebo upřednostnit zavádění nových bezbariérových tramvají. Zvolila politicky líbivější druhou variantu a to za cenu, že bude třeba pražské tratě neustále více a draze opravovat.

  Což v praxi vypadá tak, že v rámci levné a bezpečné dopravy je ideální se držet T3. To je z kategorie neuvěřitelných příběhů, ne? ;-D

http://tinyurl.com/mn74k73

http://tinyurl.com/mzyg7e8

0/0
31.1.2015 9:06

J95i40ř31í 90K24r77e45j59č23í45k 2597448484116

Zase páté přes deváté, jak je vašim dobrým zvykem... ;-D

14T se do provozu nevracejí, na výjimku jezdí tři kusy a to vybrané nejméně poškozené.

Kolejnice se už hezkou řádku let zpět používají standardní drážní S49 a tramvajové NT1 a B1.

Menší kola mají z pochopitelných důvodů všechny NP tramvaje, to nemá nic společného s Prahou.

Že je Wroclaw rovinatá a nepotřebuje plnou trakci je její věc, v Praze máme kvůli stoupáním i přes 80 promile u naprosto všech vozů plnou trakci a není důvod od toho kvůli jednomu typu vozu ustupovat.

Tratě se neopravují více a draze, logicky se musí opravovat postupně všechny. Všechno kolem nás totiž stárne, víme ?

Odkazované články jsou standardně hystericky bulvární, ale co byste taky čekal, že...

+1/0
31.1.2015 10:03

K70a87r16e27l 50D42r24d32a 6553315527609

Jako vždy, popřeny všechny podstatné informace na slovo vzatým odborníkem. ;-D

  14T byly překontrolovány v počtu 40 ks, 3 vyhověly provozu, první šla v říjnu na opravu do Škodovky. Koncem ledna 2015 končí kontrola všech 60 ks... Čekám, že další půjdou do provozu a že se rozjede jejich oprava. 14T podle všeho ale nejsou hlavní ničitelé kolejí, jak se obecně tvrdí.

  (Text také popisuje závadu podvozku. Skutečně je řeč o vozovém rámu?)

  NT1 mají být předražené koleje z Třince. Přikládám text, který v zásadě říká to samé, co se Vám nezdá v textu z Technetu. NT1 má jen Československo. Je tam i popis kol tramvají v Praze. (Ve smyslu "nejblbější".)

  S49 jsou o otevřeném kolejovém svršku. V Praze teprve od roku 2010. Kolejnice mají být o 30% levnější než NT1. Jízda je klidnější a méně hlučná. A to o 2 dB během dne a o 4 dB v noci. (Předpokládám 3 dB = "polovina"). Viz "bulvární článek" z Technetu. 

  Je to tedy otřes. DPP bude prosazovat otevřený kolejový svršek všude v Praze, kde to jen trochu bude možné. NT1 budou určeny jen do dlažby a centra. Vracím se tedy k Olšanské, jako příkladu, jak lze městský charakter ulic pražskými "železničními" tramvajemi zcela zahlušit a vytvořit hrozivé bariéry všude tam, kde se tramvajovému provozu zalíbí Prahu zničit. :-P

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010031701

http://technet.idnes.cz/poslechnete-si-nejtissi-tramvajovou-trat-v-praze-vice-hluku-nadelaji-auta-kolem-gfe-/tec_technika.aspx?c=A100620_201010_tec_technika_rja

0/0
1.2.2015 14:04

J11i38ř18í 10K69r20e77j50č79í68k 2277308684976

Už se bych se opakoval, tak jen krátce - 14T bylo do konce roku překontrolováno všech 57 kusů, u všech zjištěn poškozen vozový rám (nikoliv podvozek), tři nejméně poškozené kusy byly schváleny do zkušebního provozu a jsou monitorovány, jeden kus zkušebně opravován v MOVO Plzeň, po dokončení bude rozhodnuto co s dalšími.

Kolejový svršek samozřejmě částečně poškozuje vše, co po něm jezdí, včetně individuální dopravy, vozy s pevnými podvozky suverénně nejvíc.

NT1 nejsou předražené, jen logicky dražší než nejvíc používané (díky drahám) S49, které se ale v centrech měst nedají použít. NT1 konkrétně má opravdu asi jen ČR, žlábkové kolejnice obdobných typů se ale používají i jinde ve světě.

Olšanskou už jsme spolu několikrát "řešili", zaplatí-li MČ trávu nebo jiný povrch, může je mít, nicméně drama o "hrozivých barierách" vytváříte jen vy...

0/0
1.2.2015 19:33
Foto

M51a87r39t35i51n 76P45i46š52t63o97r86a 8248338516749

Když se 15T objevily, zklamal mě malý pokrok ve snížení hlučnosti a otřesů. To už asi žádný facelift nenapraví.

Teprve nedávno jsem si uvědomil další nepříjemnost - souprava je o pár metrů delší, takže na některé zastávky se 2 nevejdou. A když vejdou, tak trasa běhu od jedné k druhé je srovnatelná s délkou celé cesty.

Je tam hodně místa zmařeno vepředu a v každém kloubu. Konstruktér sice bude tvrdit, že to jinak nejde, ale z pohledu uživatele je to na nic.

0/0
30.1.2015 16:28

J86i69ř88í 84K69r44e88j12č67í19k 2647798824496

Vůz 15T je přibližně stejně dlouhá jako souprava vozů T6 nebo vůz KT8, ten rozdíl je v centimetrech, nikoliv v metrech.

Rozdíl je pouze v umístění dveří, ale vidíte to na můj vkus moc dramaticky

0/0
31.1.2015 10:08

J29i18ř75í 61K12r87e80j77č84í16k 2177478404306

Vůz 15T je přibližně stejně dlouhý... ;-)

0/0
31.1.2015 10:08
Foto

M85a46r67t12i62n 19P79i41š59t34o19r48a 8308308706709

Porovnávám se soupravou dvou T3. A dvou ve stanici. Dle http://www.forcitytram.cz/zakladni-informace/ je rozdíl 7 m. Bude to o něco míň kvůli mezerám, ale zanedbatelné to není.

0/0
31.1.2015 13:05

J93i94ř26í 44K87r45e83j36č51í73k 2887808614506

15T má 31,4 metru, 2x T6 31,4 m, KT8 31,2 m, 2x T3 30,2 m.

Fakt tam těch 7 metrů nevidim...

0/0
31.1.2015 14:59

R54o49b58i52n 43P64e55t54r10á50k 6894941970361

Klimatizace a plastové sedačky, to je paráda.

+3/0
30.1.2015 8:18

K41a81r27e20l 83D89r88d72a 6593935457589

Nevěděl by tady někdo stav rozkladu 14T? Už si mohu najet s vozíkem pro železný šrot? Přijde mi neskutečné, že Prahu brázdí bariérové obstarožní T3 a ve vozovně hnije 60 nových tramvají. Praha je bohaté a hloupé město. Správný Pražan nechá nové Porsche v garáži a raději jezdí Spartakem či 1000 MB, protože jsou to historicky nejlepší auta od Škodovky. ;-D

  Není cesta jak 14T vrátit do oběhu?

0/−4
30.1.2015 7:23

T93o93m23á81š 57Ž38i86t20n74ý 6651140651741

Opravit jistě jdou. Je to jen popraskaný podvozek. Rozebrat, posvařovat... a doufat že to neprdne  znova ;-D. Jen se - pokud vím - řeší záruka a to kdo to zaplatí.

Myslím že je v plánu prodat to s nástupem 15T nějakým soudruhům na východ...

+2/0
30.1.2015 8:19

A26l70e52x14a31n45d60r 14K12o18s41t88k97a 8902888906594

Pokud to mezitím řádně nehlídají, tak nebude CO prodávat. Šikulkové s vozíčky dovedou ukrást neskutečná množství kovu z velmi nepřístupných míst.

0/0
30.1.2015 8:51

K14a98r58e48l 51D72r95d70a 6633795297429

Tak já to od Hudečka poslouchal celé. Odborníci z provozu dali dobrozdání, že 15T Praha nepotřebuje a že jejich nákup je volovina protože T3 jsou mnohem levnější, Pražanům "smraďochům" stačí, jejich údržba je levná a další T3 se dají pohodlně vyrábět z "náhradních dílů" v dílnách DPP, které jinak nemají do čeho píchnout. A když tedy už Praha k té smůle 15T objednala a nelze to zrušit, že je třeba zajistit dodávku 1 a 2 vozových souprav. Protože 3 vozy jsou zbytečný luxus. ;-D

  A když se tedy nelze zbavit 15T, zbavme se alespoň 14T. Protože T3 jsou poklad, rodinné stříbro a nelze na ně sáhnout. A Hudeček konal.

  Počítám, že 14T opravíme za peníze Pražanů tak za 10 mil. na soupravu a pak je s velkou slávou "výhodných úspor" prodáme do Rigy či Kyjeva za 550 tis. za soupravu.

  Tak spíš sonduji, zda se na tomto názoru něco nezměnilo... ;-)

0/0
30.1.2015 11:52

J31i74ř17í 11K49r40e84j67č36í98k 2897438504616

Podvozek popraskaný není, praskliny jsou na vozovém rámu, což se ve spolupráci s výrobcem řeší.

V záruce už dávno nejsou a prodej je sice v plánu, ale otázkou je, kdo by si takovej krám koupil...

0/0
30.1.2015 11:53

K15a24r90e67l 47D37r15d75a 6173655237119

Pokud se opraví, mohou 14T v pohodě do ulic, nebo je problém s poškozováním kolejí? Z důvodu bezbariérové MHD je rád uvidím v provozu. Jejich prodej bude o velké ztrátě. Mám ale pocit, že těch důvodů pro jejich stažení bylo víc. Jsou dobře provozuschopné v Praze nebo je lépe na ně zapomenout?

0/0
30.1.2015 13:30

J29i98ř88í 34K11r13e38j38č93í17k 2917578224336

Poškozovat koleje budou dál, to se opravou rámu neodstraní.

Nejlepší řešení by byl jejich odprodej, ale bohužel se obávám, že vzhledem k jejich pověsti je nikdo chtít nebude...

0/0
30.1.2015 21:11

K62a91r69e70l 58D96r43d36a 6803385337359

Tragické, fandové šrotu tady bouřlivě fandí T3, když tedy zrovínka nejedou do práce T-36. Bylo by třeba lidi od tramvají hlídat, zda po nocích neprojíždí 15T diamantem či sprejem. Bacha na ně! ;-D

  Kdo nezažil, neuvěří. Tramvajáci ordinují Praze veterány. ;-)

0/−2
30.1.2015 7:08

M73a53r34e65k 61H15r80u49b51y 6607652321698

jeste chvili budou c DPP takhle pokracovat a nekdo prijede v T-72 ;-):-P

+1/0
30.1.2015 9:39
Foto

M60a48r42t68i56n 11Š67u15b55r67t 1445271204315

No jo, ale když náklady na opravy a údržbu 14T s nejistým výsledkem jsou tak vysoké, že by při snaze je opravit a držet v provozu také brzy nemuselo jezdit nic, bo by na to nebylo...

+2/−1
30.1.2015 10:40

K85a29r90e74l 62D60r57d77a 6713765887359

Stačí škrtnout tratě Na Dědinu, na Háje, přes Opletalku a Václavák... a můžeme investovat do oprav. Budeme mít na to. ;-)

  Pokud tedy senioři na Petřinách demonstrují, že musí mít metro i tramvaje současně, a k tomu žádají vrtulníky a pár zlatých cihel do každé rodiny. ;-D

  Mám aktuální zprávu z Motola. Metro má tady být prokletí. Ta nemocnice se záměrně ukrývala v kopcích, aby sem dorazili jen pacienti, co ji skutečně potřebují. Nyní čekají katastrofu, protože senioři z Prahy 6 si sem metrem budou pohodlně pořád rodinné výlety. Očekávají nárůst pacientů o 30%, kteří jejich péči nepotřebují. Ambulance to prý položí.

  Krásy MHD. Jeden neví, co dřív škrtnout. ;-D

0/−1
30.1.2015 11:26

B51a16r61b66o40r31a 18L31a25n37č85o35v23á 3332771676387

Pardon ale k Čemu v tramvajích WiFi? Stejne to má každý v mobilu už ne? Na trase Praha Ostrava to chápu..když člověk potřebuje pracovat na počítači, ale tady?

+2/−2
30.1.2015 6:26

R36a24d44o74s84l89a74v 87K10l17a53u96d82a 5584178264502

To je pochopitelně pro žáky a studenty. Po přihlášení se budou zavaleni reklamami od jisté nejmenované francouzské firmy.

0/0
30.1.2015 6:54

P49a10v73e33l 58K23u11l81a 7448605168668

Přesně, wifi zbytečná

0/−2
30.1.2015 6:55

L96i94b31o31r 63M37o12h13o45u76t 3276607588852

Přece jde o to,co nejvíc utratit,jako za OpenCard,Trojský most,Prahu Olympijskou,betonové květináče,tunely Blanka,pronájem magistrátu atd...

0/0
30.1.2015 7:36

R33o34b71i18n 21P45e85t22r58á53k 6194251340421

jo, ale někdo má tak drahý nebo omezený datový tarif, že wifi zdarma rozhodně uvítá.

0/0
30.1.2015 8:20

V98a23š78e32k 76Ř92í77h85a 2893693808552

Totálně vyhozené peníze.

+1/−4
29.1.2015 23:07

M70i48r32o87s50l87a98v 33H50a92š69p97l 9731929185539

U tramvají ForCity bych spíš uvítal předělání vnitřku, aby se tam dalo stát a třeba i vystupovat najednou (zlatá T4).

Wifi může bát pro někoho, kdo jede z Řep na Žižkov zajímavá.

Ale klimatizaci při otevírání dveří každé 2 minuty považuju za dost podivný nápad.

0/−7
29.1.2015 23:02
Foto

P85a16v95e30l 37F87r33u22m10e33r81t 5727954637538

Nikde jinde (mimo ČR) to za podivný nápad nepovažují. Naštěstí někdo konečně dostal rozum a alespoň v Praze přestaneme být snad posledním skanzenem v Evropě (a to jak střední i západní), který kupuje nová vozidla bez klimatizace.

A že by třeba v takové Vídni nebo Budapešti měly tramvaje nějak výrazně delší mezistaniční úseky než u nás si nemyslím a o rozdílném klimatu už nemůže být vůbec řeč. :-)

Ale jinak mírnou předělávku vnitřku (třeba vyházení pár kusů sedaček, obzvlášť v posledním článku, kde není vůbec žádná plošina ke stání) bych taky bral.

+6/0
29.1.2015 23:20

A26l46e71x22a97n70d70r 53K84o74s40t71k11a 8482848246324

Wifina je vcelku zbytečná, protože kdo pracuje s tabletem či velkým smartphonem, ten nje stejně připojen a představa, že si v tramvaji někdo vytáhne notebook je dost divná. Klimatizace: nejde o to, vzduch uvnitř vozu uchladuit, ale aby to co je nasáváno dovnitř nemělo v létě 60C. (což v opravdu teplé dny má, jak je vzduch "tažen" přes rozpálenou tmavou střechu. A sedačky, kdo nejel neuvěří, ale ty pseudodřevěné fakt šileně kloužou.

+1/0
30.1.2015 7:18

M17i71c88h68a42l 91Š31á58r47k97a 5152778919456

Tyhle tramvaje se mi líběj, ale lepší by byly jednoduché sedačky, protože na stání tam moc místa není (i když proti Porsche je to jak tělocvična) a sedačky trošku sklopit, jinak se z nich hrozně sjíždí :)

0/−1
29.1.2015 23:01

M79a33t56ú96š 85B75e32n47a98k 9108404652573

Tú oranžovú si mohli odpustiť, v čiernej bola krajšia, vypadala agresívne;-)

+1/0
29.1.2015 23:01

M48a48r96t77i26n 20Š82a36f31á60ř 8936878344237

Je dobře, že tam k těm předraženým tunelům a mostům budou mít i luxusní tramvaje. Vždyť se jim na to celý národ rád složí. Hlavně si na to rádi vzpomenou ti kdo musejí luxusně cestovat denně vláčky luxusní motorové řady 810 a 814. O těch krásných pantografech řady 451,2 ani nemluvím. Je hezké, že alespoň někde se na lidi myslí. ;-)

+2/−7
29.1.2015 22:49

V92a92š78e18k 15Ř50í83h73a 2243723628762

No jo pragocentrismu se už

Asi nezbavíme

0/0
29.1.2015 23:09

M32i16r40o33s21l16a53v 82G60r69o81s94s94m64a23n28n 8392689724

Děkujeme. Ale platí si to Praha.

+1/0
29.1.2015 23:46

R71a82d39e68k 90T94o89m81a82s21e75k 5853300548195

Jste nespokojený? Přestěhujte se do Prahy. Zde život nemůže být růžovější.

0/0
30.1.2015 10:32

P78e58t25r 25P17o21s36p63í41c96h97a23l 7938854217242

Klimatizace? Pecka! Wi-fi? proč ne? V dnešní době spousta lidí používá smartphony velice hojně a často a proto taky většina lidí má na telefonu nastaveno - připojit k nejbližší volné wifi - hlavně z důvodu usory dat, protože ti co umí používat smartphone a nemají ho jen na okrasu vědí, že žere data neustále na pozadí, takže když se mi na 30 minut ráno, cestou do školy zapne free internet jedině za to poděkuji a abych reagoval nepřímo na jednoho z vás - fce vyhledat spojení není o tom, že bych nevěděl jak se tam dostanu většinou, ale spíš od toho , že vím přesně kdy tam dorazím, kdy můžu dát sraz a nebo, kde se dá cesta urychlit např. v neděli, kde to lépe navazuje. Pokud Smartphone nepouzivate, nekazte to ostatnim. No a o turistech třeba nemluvim to je jasné.

+10/−2
29.1.2015 21:42

K11a52r88e33l 18J41a21r50o51s37l93a76v 95P39r25o71c25h45á49z97k21a 7276416192394

Díky, dobrá zpráva. Ale co bych uvítal já:

Inteligentní tlačítka na otevírání a zavírání dveří. Za současné praxe řidič v půlce nástupu a výstupu spustí reklamu "NEVYSTUPUJTE ..." a tím pádem zablokuje všechna dveřní tlačítka. Pokud tramvaj stojící v zastávce s otevřenými dveřmi v tom okamžiku doběhnete stisknutí tlačítka Vám nepomůže, je zablokované. Máte jedinou šanci doběhnout až k frontě která se shromáždila před nejbližšími otevřenými dveřmi a zařadit se do fronty za ostatní čekající až na ně přijde řada na nástup do vozu. Od doby kdy jezdí tramvaje načas +2 minuty, v okamžiku kdy řidič přijede do kontrolního bodu a má takzvaně najeto tak ve stanici zastaví, často otevře třeba i všechny dveře a ponechá je otevřené dokořán bez ohledu na počasí až do času povoleného odjezdu. Máme mírné zimy, přesto bych se často zvedl a tlačítkem dveře zavřel protože průvan bývá někdy velmi nepříjemný. Totéž by mohl samozřejmě udělat i řidič. Dveře by nebyly do odjezdu blokovány. Když by se objevil zájemce, prostě by si dveře tlačítkem zase otevřel. Mimochodem vnitřní dveře mezi jednotlivými částmi tramvaje, které lze vidět už u starých motorových vozů z dvacátých let minulého století by také nebyly tak špatný nápad. I kontrolní teploměry v jednotlivých částech vlaku vyvedené na diplej u řidiče, který je jinak naprosto odtržený od informací jak se asi mohou cestující v odděleném prostoru v mrazu nebo naopak vedru cítit.

Kamerový záznam pravého boku vozu zachycující projíždění aut tehdy kdy vůz stojí v zastávce bez nástupního ostrúvku s otevřenými dveřmi. Kamerový záznam levého boku vozu zachycující vozidla předjíždějící tramvaj vlevo. Propojení obou kamerových záznamů na dispečink.

Výrazná červená světla na zadním čele vozu naznačující, že kolem vozu stojícího v zastávce bez nástupního ostrůvku s otevřenými dveřmi nelze projíždět anipojedné straně.

+5/0
29.1.2015 20:57
Foto

B84r40o55n95i19s78l66a81v 67G85a62b22r22y97š 2382169861

Buďte rád, že nejste v Pardubicích. V některých vozech tlačítka sice jsou, ale jen tak pro okrasu. Tam fouká pokaždé, když vůz zastaví na zastávce.

0/0
29.1.2015 21:35
Foto

M30a39r24t95i48n 68Š81u61b72r95t 1745921814915

Když to má řidič zapnuté, tak se právě zavírají automaticky kterékoli z dveří samy, kdykoli jimi už nějaký čas neprojde žádný člověk. A pokud tramvaj dále stojí v zastávce, tak by měly být takové dveře dále odblokované. Řidič bude těžko na panelu klikat, které už zavřít a které ne, takže dokud se někde nastupuje, odblokované jsou všechny. A zavírají se právě proto, aby ve voze nebyla zima a nebyly otevřené všechny. Ale právě v první půlce si stěžujete na tu zavírací automatiku, kterou lidé neradi, protože se dveře zavírají samy poměrně brzo. Takže to řada řidičů vypíná, aby se dveře nezavíraly automaticky, což má ale zase za následek, že jsou na kontrolním bodu zase občas celé otevřené ;-).

0/−1
29.1.2015 22:10

L22i14b91o62r 45M12o71h84o54u36t 3896437278132

Vážený pane,pokud víte co je to selský rozum,pokuste se ho použít.Průvan někdy udělá víc než klima,blokování dveří a oddělení částí vozu opět dveřmi je nesmysl-byly by stále otevřené,- a řidič aby hlídal jestli je mezi cestujícími příjemná teplota ve voze-spadl jste snad z višně nebo jste nesamostatný a nemyslící možná i neschopný vlastního myšlení a úsudku?Zlatá doba  kdy tramvaje měly střešní poklopy a otvírací /velká/ okna a vyhřívané sedačky.Vyhlašuju STOP rozmazleným ..lům.

0/−3
29.1.2015 22:19

V72i86k38t62o77r 80Š13e45d70i70v13ý 8786811100436

No to je mi nápadů, hned je vidět, že jste hlava otevřená. 

A teď mi ještě povězte, proč by se měli v dispečinku dívat na auta jedoucí podél tramvaje?

0/0
29.1.2015 22:26

J84i83ř89í 54K81r69e58j75č95í65k 2317428924496

Nadjetí o 2 minuty se v reálu nevyskytuje nikdy, nové tramvaje mají dveřní automat, který ale řidiči kvůli častým stížnostem cestujících na přivírání do dveří nepoužívají.

Teploměry v jednotlivých částech vozu jsou, ale jelikož nastavenou teplotu hlídá automaticky termostat, tak je případná regulace řidičem zcela zbytečná.

Stejně zbytečný (a nelegální) by byl záznam projíždějících aut, výrazná světla na zadním čele jsou.

0/0
30.1.2015 12:02

V79á77c44l94a93v 33K20o27h93o88u46t 8317514102234

Všechno ale mohou pokazit sedící bezdomovci a nevábný jejich oder.  Jinak vítám, samozřejmě ten internet je dobrý bonus. Ale záleží taky kolik těchto nových tramvají bude, a na kolik linek budou nasazeny.

+1/0
29.1.2015 20:10

M79i44c67h85a10l 64M80a18l72a67t 6361761308162

Nevábný odér po bezdomovcích je cítit ještě týden potom co na sedadle seděli. Hlavně na těch polstrovaných. Ještě že v té nové tramvaji jsou staré dobré komunistické plastové sedadla, protože ty nové polstrované jsou jeden velký humus. Hlavně po bezdomovcích. Ještě že v MHD už nejezdím.

+1/−1
29.1.2015 20:14

M30i83c41h33a66l 35M74a19l55a71t 6811491958472

Tak teď už nebudeme sto let za ostatními zeměmi ale jen 50? A za čínou 1000.

0/−9
29.1.2015 20:05

J68i13ř80í 56M78a41c38h 3796311779226

MHD jezdím jen občas, ale i tak chválím.

+5/−1
29.1.2015 19:29

Š16i20m18o28n72-26E89r43i62c65h 79J94e76l90í66n18e62k 5270892623943

Jo v Barceloně to tak mají v metru, na nástupišti 35, ve voze 18 ;-)

0/0
29.1.2015 19:28

G77a36b26r88i94e48l 50H84o51r70t10e26n 9561269553454

Ještě bych poprostil tlumiče dopředného zrychlení. Měl jsem možnost si tramvaj "projet" a vím, že není jednoduché to uhlídat, ale jako cestující bych ocenil, kdyby to bylo řešeno nějakým zajištěním.:-)

0/0
29.1.2015 19:22

A39n81n48a 86Č39e67r72m35á89k89o70v77á 1205895686814

to bylo určitě to pravé ořechové, do čeho DP musel vrazit prachy;-D

+1/−3
29.1.2015 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.