Diskuze
Pražané podali tisíce námitek ke změnám v MHD. Zbývají jen dva měsíce
Děkujeme za pochopení.
M16a42r48t31i84n 22P51i28š24t46o28r47a
Že se mění čísla a trasy mi nevadí. Nemám ambice si je pamatovat. Těch pár linek, co používám denně si zapamatují bez problémů, pokud jedu jinam, tak vždy dle aplikace v mobilu.
Od rozvržení linek očekávám jen jejich co nejrovnoměrnější vytížení v čase a prostoru, minimum přestupů a co nejkratší dobu jízdy. Těžko řešitelná úloha.
Dále bych očekával mobilní aplikaci přímo od DP, která bude pracovat v reálném čase, s aktuální pozicí jednotlivých spojů, bude přesně znát doby potřebné na přestup a na tyto přestupy mě bude NAVIGOVAT.
T80o34m97á58š 35P67o72š45t84a
Radnice pražských obvodů se ozvaly proti změnám v MHD, které schválilo vedení Prahy. Podle představitelů městských částí se fungování veřejné dopravy zhorší. "Obávám se, že cestující jsou vystaveni pokusu, který v září skončí dopravním kolapsem v metropoli," řekl místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zmeny-v-mhd-v-praze-0ae-/domaci.aspx?c=A120814_155440_praha-zpravy_ab Tento výkřik je z připomínek k MHD roku 2012, nikoliv připomínky ke změnám 2014.
Z toho jen vyplývá, že cestující (občané) změny nemají rádi a vždy protestují. Jednou občané protestují proti změně 24 na 14 za jízdy na Ortenově náměstí v Praze 7, nyní radnice Prahy 7 má za úkol bojovat za zachování linky 24 na Ortenovo náměstí, kde není smyčka, takže změna za jízdy by tam musela zůstat. Zdroj:
http://www.praha7.cz/17721_Praha-7-schvalila-sve-pozadavky-k-navrhovanym-zmenam-MHD).
Podobně jednou jsou proti č.12 přes Letnou nyní protestují proti zrušení 12 přes Letnou.
Totéž připomínky občanů Prahy 6. U nás, v Praze 4, zrušili tramvaje po zavedení metra úplně (zůstala jen linka 18 do vozovny Pankác). Snad když bude za miliardy metro, chápete, že se musí omezit povrchová doprava.
M35a88r34e65k 55K54l58u24f82a
Blbost! Jsem z Prahy 7 a už se velmi těším, až se tramvaj č.12 zase vrátí na svou správnou trasu přes Nábřeží kpt. Jaroše a kolem Úřadu vlády na Malostranskou.
M62a45r38t25i17n 64Š72u57b80r26t
Stále je těžké pochopit postup přípravy a realizace změn v pražské MHD. Nejprve se pod pokličkou připravují a zveřejní až na poslední chvíli, načež v roce 2012 měly městské části na připomínky 2 dny a letos týden. Pak se vytvoří tlak, že se není možné moc dohadovat a tudíž se buď nezapracuje žádná připomínka, nebo zcela náhodně jen pár, které si někdo nejvíce vyřve. Což dává skvělý základ k tomu, aby se za pár měsíců měnilo zase znovu... Není v tom ani náznak koncepční práce, jen změny pro změny a války o ně, kdy se do diskuse o MHD obyčejný člověk i městská část dostávají až v okamžiku, kdy si na něco stěžují.
Přitom soubor přání a požadavků městských částí a lidí by měl být úplně na počátku přípravy změn. Jsou logicky částečně neodborné, někdy jsou jeden požadavek proti druhému. Ale to je logické, když by takové podněty byly k dispozici na začátku, ne na konci procesu. Organizátor má sebrat podněty a přání své, od lidí, od městských částí a poté teprve na základě nich ve variantách zpracovat návrh. Ve stavu dohadování, který máme teď, máme být nejméně rok před plánovanými změnami. Pak se musí varianty vyhodnotit v modelu MHD, stanovit jejich výhody a nevýhody a pomalu to dospěje k finálnímu návrhu. Po celou dobu by takový proces měl být veřejný.
Jelikož ovšem máme ten náš "systém", tak to končí tím, že se zveřejní vlastně hotový návrh a případné připomínky nemohou být zapracovány, protože rozbourají celý koncept návrhu a jeho ekonomiku, nebo jsou zapracovány pod tlakem a tak se natáhne se ruka pro více peněz v rozpočtu, ty se utratí a za těch pár měsíců se stejně zase všechno změní, protože změna je život ;-).
P49e29t50r 98Š97k92o11d65a
Lépe bych to nenapsal
Vás asi nebude mít Ropid moc v oblibě....
F50i29l67i80p 52S23i65r38o66t92e14k
Tak dlouho se bojuje za práva menšin, až 4% terorizují 96% Prahy.
M82i82c18h64a27l 43Z85e76t86e56k
Argumenty Ropidu kvůli zkrácení autobusu 123 (souběh s tramvajemi) jsou v kontextu vedení autobusové linky 167 naprosto směšné. BUS 167 už dnes kopíruje tramvajovou trať více než z 50% své trasy. Zachování linky 167 po otevření metra do Motola je ale ještě absurdnější. Tahle linka totiž dnes slouží jako "rychlíkové" spojení nemocnice Motol s nejbližším metrem, resp. velkým dopravním uzlem. Nepokrývá pořádně ani obytnou oblast okolo nemocnice (pouze 3-4 zastávky na hlavní ulici Weberova). Kdyby ji Ropid zrušil úplně a namísto ní zavedl místní linku s minibusy, které by rozvážely lidi od metra po sídlišti Homolka a do starého Motola, udělal by mnohem lépe.
Skutečný důvod, proč Ropid nechce zavést 123ku zpět k Andělu, je údajně ten. že by tím zodpovědní pracovníci museli přiznat svůj omyl z roku 2012.
P65e84t89r 36Š71k53o88d31a
Ano, přesně tak. Úplně stejné to bylo i na jiných místech Prahy, kde došlo v "revolučním" roce 2012 ke zrušení některých linek, načež asi půl roku až rok nato se v dané oblasti zavedla linka jiná, mírně jinak trasovaná. Ropid nikdy nepřiznává vlastní chybu!
J61o28h94a18n 57Z36i21n58g91e51l
Pražané (a jejich radnice) podali tisíce námitek, přesto Ropid tvrdě prosazuje své řešení a nehodlá nic měnit. Zrušit tu organizaci.
R58a55d25i18m 25Š24o84l46c
Na Praze 13 přišlo JEN 60 připomínek a 174 zůstane postaru...
J47a91n 36P53r56i92c33h12y94s62t86a93l
Pane Vachal, ten autobus 123 nejezdil na Andel, ale k Andelu.
To misto se nejmenuje "Andel", ale "U Andela" podle domovniho znameni.
H84o76n70z12a 79F63á86t98o17r
A když už jsme u toho korektního vyjadřování, tak oslovujeme pátým pádem
R37a84d44i96m 49Š49o75l73c
Když prosadil starosta 13ky tu 174, tak by mě zajímalo, co to přinese dalšího. Zůstane 235, 142 nebude dělat tu d-----í otočku na Velké Ohradě? Zrovna ten návrh 174 byl super protože na Motole by byla daleko rychleji než současné objíždění přes Mládí a Nárožní...
R21a86d17i50m 39J74a17n71o11t84a
Diky za pripominku meho studentskeho mladi Pamatuju si, jak jsem jezdil presne tou cestou, co popisujete. V noci 508ckou? Nebo jak se to jmenovalo, jezdila ta nocni linka za Andela a vzdycky to byl boj, vychytat misto
V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice
Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...
Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky
Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat
Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...
Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí
Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Místo peněz na školy portrét primátora. Je to dar od kolegů, hájí se magistrát
Starosta Prahy 7 Jan Čižinský a bývalý náměstek primátora Adam Scheinherr (oba Praha Sobě)...
V Choťánkách na Nymbursku hořel rodinný dům, hasiči museli vynést tlakové lahve
Škodu 1,5 milionu korun způsobil ve čtvrtek požár rodinného domu v Choťánkách na Nymbursku....
Prahu stojí odtah pět tisíc, už je nechce dál dotovat. Zdraží i odstavná parkoviště
V centru města stojí na chodníku zaparkované auto tak blízko u domu, že se chodci protáhnou mezi...
Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala
Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...
V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice
Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!