Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané podali tisíce námitek ke změnám v MHD. Zbývají jen dva měsíce

Tisíce lidí už zaslaly svým městských částem námitky k plánovaným rozsáhlým změnám v pražské hromadné dopravě. Upravené trasy a jízdní řády mají začít platit od začátku dubna. Do pátku musí radnice odevzdat své připomínky organizaci Ropid, která má MHD na starosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M73a20r39t29i49n 65P67i22š43t39o94r60a 8358778706339

Že se mění čísla a trasy mi nevadí. Nemám ambice si je pamatovat. Těch pár linek, co používám denně si zapamatují bez problémů, pokud jedu jinam, tak vždy dle aplikace v mobilu.

Od rozvržení linek očekávám jen jejich co nejrovnoměrnější vytížení v čase a prostoru, minimum přestupů a co nejkratší dobu jízdy. Těžko řešitelná úloha.

Dále bych očekával mobilní aplikaci přímo od DP, která bude pracovat v reálném čase, s aktuální pozicí jednotlivých spojů, bude přesně znát doby potřebné na přestup a na tyto přestupy mě bude NAVIGOVAT.

+3/0
6.2.2015 15:13

T60o71m73á73š 21P45o71š82t34a 2680715898

Radnice pražských obvodů se ozvaly proti změnám v MHD, které schválilo vedení Prahy. Podle představitelů městských částí se fungování veřejné dopravy zhorší. "Obávám se, že cestující jsou vystaveni pokusu, který v září skončí dopravním kolapsem v metropoli," řekl místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zmeny-v-mhd-v-praze-0ae-/domaci.aspx?c=A120814_155440_praha-zpravy_ab Tento výkřik je z připomínek k MHD roku 2012, nikoliv připomínky ke změnám 2014.

Z toho jen vyplývá, že cestující (občané) změny nemají rádi a vždy protestují. Jednou občané protestují proti změně 24 na 14 za jízdy na Ortenově náměstí v Praze 7, nyní radnice Prahy 7 má za úkol bojovat za zachování linky 24 na Ortenovo náměstí, kde není smyčka, takže změna za jízdy by tam musela zůstat. Zdroj: 

http://www.praha7.cz/17721_Praha-7-schvalila-sve-pozadavky-k-navrhovanym-zmenam-MHD).

Podobně jednou jsou proti č.12 přes Letnou nyní protestují proti zrušení 12 přes Letnou. 

Totéž připomínky občanů Prahy 6. U nás, v Praze 4, zrušili tramvaje po zavedení metra úplně (zůstala jen linka 18 do vozovny Pankác). Snad když bude za miliardy metro, chápete, že se musí omezit povrchová doprava.

+1/0
6.2.2015 8:01

M76a35r36e50k 68K66l22u84f27a 3578394654486

Blbost! Jsem z Prahy 7 a už se velmi těším, až se tramvaj č.12 zase vrátí na svou správnou trasu přes Nábřeží kpt. Jaroše a kolem Úřadu vlády na Malostranskou.

+2/0
5.2.2015 23:29
Foto

M44a70r66t15i90n 16Š10u58b10r63t 1695641114355

Stále je těžké pochopit postup přípravy a realizace změn v pražské MHD. Nejprve se pod pokličkou připravují a zveřejní až na poslední chvíli, načež v roce 2012 měly městské části na připomínky 2 dny a letos týden. Pak se vytvoří tlak, že se není možné moc dohadovat a tudíž se buď nezapracuje žádná připomínka, nebo zcela náhodně jen pár, které si někdo nejvíce vyřve. Což dává skvělý základ k tomu, aby se za pár měsíců měnilo zase znovu... Není v tom ani náznak koncepční práce, jen změny pro změny a války o ně, kdy se do diskuse o MHD obyčejný člověk i městská část dostávají až v okamžiku, kdy si na něco stěžují.

Přitom soubor přání a požadavků městských částí a lidí by měl být úplně na počátku přípravy změn. Jsou logicky částečně neodborné, někdy jsou jeden požadavek proti druhému. Ale to je logické, když by takové podněty byly k dispozici na začátku, ne na konci procesu. Organizátor má sebrat podněty a přání své, od lidí, od městských částí a poté teprve na základě nich ve variantách zpracovat návrh. Ve stavu dohadování, který máme teď, máme být nejméně rok před plánovanými změnami. Pak se musí varianty vyhodnotit v modelu MHD, stanovit jejich výhody a nevýhody a pomalu to dospěje k finálnímu návrhu. Po celou dobu by takový proces měl být veřejný.

Jelikož ovšem máme ten náš "systém", tak to končí tím, že se zveřejní vlastně hotový návrh a případné připomínky nemohou být zapracovány, protože rozbourají celý koncept návrhu a jeho ekonomiku, nebo jsou zapracovány pod tlakem a tak se natáhne se ruka pro více peněz v rozpočtu, ty se utratí a za těch pár měsíců se stejně zase všechno změní, protože změna je život ;-).

+9/0
5.2.2015 23:01

P37e47t55r 93Š79k92o77d44a 5187120534900

Lépe bych to nenapsal R^

Vás asi nebude mít Ropid moc v oblibě.... :-)

+4/0
6.2.2015 6:44

M68i64c85h15a13l 42P17a34v76l74á14t 9773433614709

Ropid nejvic nenavidi.. cestujici MHD, cili sve zakazniky.

+1/0
6.2.2015 8:18

P40a76v70e66l 85S67l41a83m46a 9719632581727

Dalším příkladem diletantství je linka 205 či nově 124. Kdysi jezdila v kloubovém provedení z Komořan na Zelený pruh, To bylo zrušeno se zdůvodněním, že v oblasti od Kačerova po konečnou na Zeleném pruhu je nevyužitá.... a navíc jsou problémy s majitelem pozemku v obratišti Zelený pruh...Jaká novinka se nám však zavádí od dubna, linka 124 do kloubu , konečná Zelený pruh !! A zdůvodnění : Nárust přepravní kapacity v oblasti Brumlovky !! ROPID , odkladiště švagrů, synovců, milenek atd vlivných pražských politiků, kteří dopravě a potřebám obyvatel města rozumí jak koza petrželi a chovají se jak škůdci .

+1/0
6.2.2015 13:03

F69i98l61i63p 60S10i47r45o72t93e60k 9362569752571

Tak dlouho se bojuje za práva menšin, až 4% terorizují 96% Prahy.

+1/−10
5.2.2015 22:29

M62i42c76h60a27l 31Z46e66t46e45k 3678322370797

Argumenty Ropidu kvůli zkrácení autobusu 123 (souběh s tramvajemi) jsou v kontextu vedení autobusové linky 167 naprosto směšné. BUS 167 už dnes kopíruje tramvajovou trať více než z 50% své trasy. Zachování linky 167 po otevření metra do Motola je ale ještě absurdnější. Tahle linka totiž dnes slouží jako "rychlíkové" spojení nemocnice Motol s nejbližším metrem, resp. velkým dopravním uzlem. Nepokrývá pořádně ani obytnou oblast okolo nemocnice (pouze 3-4 zastávky na hlavní ulici Weberova). Kdyby ji Ropid zrušil úplně a namísto ní zavedl místní linku s minibusy, které by rozvážely lidi od metra po sídlišti Homolka a do starého Motola, udělal by mnohem lépe.

Skutečný důvod, proč Ropid nechce zavést 123ku zpět k Andělu, je údajně ten. že by tím zodpovědní pracovníci museli přiznat svůj omyl z roku 2012.;-€

+7/−1
5.2.2015 21:22

P49e42t48r 83Š44k64o77d22a 5507270424240

Ano, přesně tak. Úplně stejné to bylo i na jiných místech Prahy, kde došlo v "revolučním" roce 2012 ke zrušení některých linek, načež asi půl roku až rok nato se v dané oblasti zavedla linka jiná, mírně jinak trasovaná. Ropid nikdy nepřiznává vlastní chybu!

+4/0
6.2.2015 6:50

J35o67h81a20n 40Z38i90n82g31e13l 2931125406501

Pražané (a jejich radnice) podali tisíce námitek, přesto Ropid tvrdě prosazuje své řešení a nehodlá nic měnit. Zrušit tu organizaci.

+8/0
5.2.2015 21:20

R33a41d24i28m 91Š76o20l65c 1325605215514

Na Praze 13 přišlo JEN 60 připomínek a 174 zůstane postaru...

0/0
5.2.2015 21:25

J22o21h79a49n 91Z59i28n13g94e77l 2841365156391

Byl jsem minulý týden na veřejném zasedání rady pro dopravu Prahy 4, kde celou dobu seděl zástupce Ropidu a všechny námitky tvrdě odmítal. Na všechno měl vysvětlení, a když si často protiřečil, tak prej je to v zájmu lidu.

Prostě Ropid zase jen dokazuje svou nepostradatelnost a odnese to cestující. Rada Prahy 4 už při poslední změně dokonce přijala usnesení, které bylo zasláno na Magistrát a Ropid. Přesto se tím nikdo nezabýval.

+2/0
5.2.2015 22:02

J40a53n 57P45r48i46c52h92y40s45t97a31l 8351648133

Pane Vachal, ten autobus 123 nejezdil na Andel, ale k Andelu.

To misto se nejmenuje "Andel", ale "U Andela" podle domovniho znameni.

+2/−4
5.2.2015 20:56

H69o44n30z97a 87F26á79t12o81r 2209445834370

A když už jsme u toho korektního vyjadřování, tak oslovujeme pátým pádem ;-)

+9/0
5.2.2015 22:33

M54i54r56o87s23l61a45v 65P17r86a22z74m98a 7289796432514

Prichystale, nechte si ta gramaticka moudra od cesty.R^

+1/0
5.2.2015 23:12

J69a34r62o10s35l43a63v 37H27e23j60n51a 4757351139

Prazna!

Píše se pane Přichystale.

+1/0
5.2.2015 23:56

M61i25r48o85s87l19a18v 72P28r46a61z57m18a 7339876972984

Autobus jezdi definitivne na Andel, protoze se tak jmenuji zastavky verejne dopravy. To jak se misto jmenuje je u jmena zastavky irelevantni.

+1/−1
5.2.2015 23:15

J67i40ř49i20n31a 37S29a21v92o59v94a 1481845246413

když už, tak k Andělu, a rozhodně ne "na Anděl" ;-)

+1/−2
6.2.2015 7:10

R61o18m22a83n 79D93o55r41s61k60ý 1436624720848

vaše problemy mít ..... jezdá se na ípák, na mírák, na jiřák, na anděl ... nevím, proč hledáte problém, kde není.

0/0
12.2.2015 10:45

R55a13d38i24m 60Š82o45l84c 1925405865284

Když prosadil starosta 13ky tu 174, tak by mě zajímalo, co to přinese dalšího. Zůstane 235, 142 nebude dělat tu d-----í otočku na Velké Ohradě? Zrovna ten návrh 174 byl super protože na Motole by byla daleko rychleji než současné objíždění přes Mládí a Nárožní...

0/−1
5.2.2015 19:59

R73a94d59i22m 33J43a31n30o95t98a 5214131282150

Diky za pripominku meho studentskeho mladi :-) Pamatuju si, jak jsem jezdil presne tou cestou, co popisujete. V noci 508ckou? Nebo jak se to jmenovalo, jezdila ta nocni linka za Andela a vzdycky to byl boj, vychytat misto ;-D

0/0
5.2.2015 20:18

R22o97m87a58n 86B73a55s35e47l 4556668345336

To si pamatujete špatně. Linka č.174 ve směru od Hradčanské (Mládí) nejdříve končila v točně Sídliště Stodůlky. Potom jí protáhli přes Luka a Malou Ohradu na Nové Butovice a po otevření metra na Zličín jí zkrátili na Velkou Ohradu.

0/0
6.2.2015 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.