Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské radnice odmítají změny v MHD. A pochybuje už i magistrát

Dubnové změny v pražské městské hromadné dopravě možná narazí. Velké radnice se proti nim bouří. Například Praha 6, jíž se sešly tisíce připomínek, změny takového rozsahu odmítá. Znepokojení už vyjádřil také radní pro dopravu Petr Dolínek. Věří, že Ropid svůj návrh obhájí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72o38s49e29f 58B40a35l91o33u88n 4420696705601

Všechny tyhle Ropidy, Idoly, Koridy jsou jen dalsi zbytecni úředníci kteří hledají problémy tam kde pred jejich vznikem nebyli....

+3/−1
11.2.2015 7:21

J17i53ř14í 85J50o92z97a 3108253580841

Mě by fakt zajímalo jak ROPID za 14 dní dní stihne zpracovat cca. 2800 připomínek. Největší pitomost je převedení linky 22 v úseku Národní divadlo - Malostranská do úseku Národní divadlo - Staroměstská - Malostranská. Důvod je prostý, vzhledem k tomu, že denně jezdím z/do práce ze Staroměstské tramavají tak při každé výluce na Újezdě či na Malé Straně jezdí tram 22 právě přes Staroměstskou a snad každá tramvaj jezdí právě v úseku od Národního divadla na Malostranskou prázdná a hlavně na Smetanově nábřeží díky zácpám chytají tramvaje zpoždění a to o dost vyšší než když jedou přes Malou Stranu.

+2/−1
10.2.2015 17:35
Foto

R66u63d52o30l13f 67P63o13l48a64n66e20c40k84ý 3743174743705

Jak? Udělá tak 2 až 3 kosmetické úpravy a na všechno se jinak vybodne. Lidi zase budou nadávat řidičům a Dopravnímu podniku, zatímco ROPID bude vysmátej jak lečo, on, pán nad pražskou a příměstskou dopravou.

+4/0
10.2.2015 17:52

I14v37o 92Z64d76e79b26o48r24s18k95ý 3343571790631

Dneska už jsou výkonné skartovačky, to není jako když jsme s Burešem likvidovali archívy.

+1/0
10.2.2015 19:57

J62a94n 87B14u87b65i35k 9392301152927

Ono se to dalo čekat - jestli se změny dělaly se zadáním, že se musí provozní náklady na prodloužení áčka zajistit redukcí povrchové dopravy, tak se nelze divit, že lidé nesouhlasí.

Ze by se měly udělat redukce na Praze 6, to jistě. Skončit řadu linek ve Veleslavíně, z Petřin už taky bude více lidí jezdit do centra přímo metrem, než přestupem přes Hradčanskou, přímé spojení na kulaťák zajistí metro a nebude třeba tramvajová linka.

Ale co má otevření metra do Motola společného s redukcí linek v Hloubětíně, Hostivaři, v Kobylisích, na Jižním městě či kompletním přetrasováním linek v centru, to ví jen Ropid, protože obyvatelé těchto končin si oprávněně myslí, že nic

P.S. Pikantní na tom je, že Ropid po otevření metra Motol přeorá skoro všechny trasy MHD v Praze a okolí, zhorší dopravní obslužnost na druhé straně Prahy, nažene další lidi do aut ale autobusová linka 167 od Anděla zřízená k tomu, aby dopravně propojila metro s nemocnicí Motol, bude úpravami nedotčena:-)

+5/0
10.2.2015 16:54

M96a23r29t20i43n 27Š37u94l87c 2647309880825

Že by proto, že od poslední změny uplynuly 3 roky, udělaly se nové přepravní průzkumy, jsou námitky od MČ a tak se to vezme z jedné vody na čisto. Doteď nikdo nenapsal a možná to ani nezjišťoval, jestli některé ty změny na druhém konci Prahy nevycházejí z rok, dva roky starých připomínek, které se teď ROPID rozhodl realizovat, jen už si na radnicích nikdo nepamatuje, že ty připomínky podával...

0/0
10.2.2015 17:26

P35e81t88r 58H67a77n90z84a13l 6562456950700

Vždy, když se něco mění, tak jsou lidé nespokojení. Je jasné, že když třeba někteří měli dosud u baráku zastávku autobusu a teď budou muset 200m na metro, že je to třeba štve, ale to bychom se nikdy nepohnuli, kdyby se pořád jen hledalo řešení, které nebude nikomu vadit.

+8/−11
10.2.2015 15:26

V28a19c45l74a16v 86K71u79b66i95s 5371791909677

A to povcazujete za normalni ze 40tisicove sidliste bude mit interval co pul hodiny u tramvaje a busu mimo spicku? Tohle jen nazene lidi do aut. Pul hodiny cekat proste nebudou chtit a pak se na ty silnice muzeme podivat.

+3/−3
10.2.2015 15:53

M38a68r24t43i72n 21Š61u32l97c 2167669600395

A které sídliště máte na mysli? Jestli se nepletu, tak mimošpičkový interval tramvají je 10 minut a na většinu konečných jezdí 2 linky. Mimošpičkový interval autobusů je zpravidla kolem 15 minut.

+1/0
10.2.2015 16:10

P30e89t49r 76H32a49n24z17a91l 6302816760580

Také bych poprosil, kterého sídliště se tohle týká, protože mi to zní jako solidní nesmysl...

0/0
12.2.2015 8:55

M19a26r38t53i18n 67Š98u49l31c 2707689820345

Já nevím, ale MHD v Praze doplácí magistrát, ten má mít firmu (a má ROPID), která naplánuje dopravu v rámci toho, aby dodržela ZDO a zároveň optimálně využila prostředky, které na dotace MHD magistrát má. Vždy se to někomu nebude líbit a ozvou se samozřejmě jen ti, kterým se změna nelíbí, protože ti, kterým se líbí, se nemají důvod ozývat. Radnice MČ sice můžou podat připomínky a pokud tyto nebudou akceptovány, měly by si svou linku, kterou považují za nezbytnou, dotovat ze svého rozpočtu. Protože jen to je může donutit k tomu, aby se podívaly, jestli tou jejich linkou někdo jezdí a nebo vozí vzduch. Dokud se na tom nebudou podílet, budou jenom prskat a chtít nesmyslné změny, protože z cizího krev neteče. Četl jsem připomínky své MČ k návrhu nového linkového vedení a ten kdo je psal, vůbec netuší, jak se MHD plánuje.

+12/−1
10.2.2015 15:12

J44a47r29o13s77l61a76v 66F80r39a88n73t86i65š83e75k 18B86r46ü83m63m94e32r 1781896483670

No kdyby někoho zajímalo, jestli se vozí lidi, nebo vzduch, tak by nikdy nebyla schválena nynější nová část trasy metra A.

+4/0
10.2.2015 15:33

V21a17c58l30a65v 52K86u12b93i13s 5241681149207

co se tyce soucasne trati metra A, tak az na motol ty stanice jsou plus minus metr podle planu. Veleslavin a cerny most byly jasne uz dopredu a Petriny taky. Takze jediny problem je nemocnice motol.

+1/0
10.2.2015 15:54

J76a78r36o64m65i52r 82K32v40a44p33i83l 4291391221671

Az to otevrou, zkuste se dostat linkou A na Cernak :)

0/0
10.2.2015 16:15

M39a64r19t49i68n 17Š60u72l46c 2857849700795

A který plán máte na mysli? Ten z roku 1987?

0/0
10.2.2015 16:17

E61v48a 81D36r17o84z67d66o23v46á 7649447795725

Jestli se všechny linky plánují stejně, jak trasa A, tak se nedivím, že je časově výhodnější jezdit po Praze autem (i ve špičce) než MHD.

+5/0
10.2.2015 15:47

M35a46r46t23i74n 43Š64u48l14c 2287459120265

Ale to přece nemyslíte vážně? Pokud jedete jen po jednom břehu Vltavy, tak možná, ale pokud potřebujete přejet Vltavu, tak jedete autem o polovinu času déle než MHD.

0/0
10.2.2015 16:19

E15v89a 78D79r81o13z70d91o61v96á 7769447705545

Kdybych to neměla opakovaně vyzkoušené, tak to netvrdím. A přes vodu jedu dokonce 2x.

0/0
10.2.2015 16:28

P54e92t98r 73P68o95s81p24í36c32h20a50l 7168414567292

Ano magistrát doplácí a my platíme magistrát, takže technicky vlastně my doplácíme, ale to je jiná věc, vím že to jste to necílil tímhle směrem, ale přišlo mi vhodné na to poukázat. Co je důležitější a základní, je otázka zda má Ropid vůbec existovat nebo aspoň v jakém měřítku. Řekněme si narovinu dnes má ropid až moc možností a dělá si de facto co chce. A je pravda, že to co dělá ropid by bohatě zvládl Dopravní podnik, který na to má lidi, zázemí a hlavně praxi. V Ropidu sedí čím dál tím víc šotoušů, kteří to milujou a baví je koukat na vláčky jak jezdí a měnit jim konečné i když to třeba vůbec potřeba není, pracuji na DP a když jsem slyšel přímo z úst člověka z Ropidu odpověď na otázku: Proč jedenáctka nemůže končit zase na Černokostelecké - "protože tam už končila", přestal jsem to už řešit. MAgistrát si musí uvědomit, jestli cpát miliony do organizace, která být nemusí a zvládne ji kvalitnějia hlavně levněji dopravce, např. jen pod dohledem rady pro dopravu. Můžete namítnout, že v Praze není jen DPP, ale asi dalších 15 soukromých dopravců, ale stále(neznám přesná čísla) DPP má 90%, a i ten soukromník si sestaví jizdní řád jak mu řekne magistrát a je konec problémů. Ve středočeském kraji to chápu - mnoho měst mnoho dopravců, ale v Praze si Ropid kolikrát vymýšlí jen aby vykázal nějakou činnost, aby bylo vidět, že je nepostradatelný. Chápu, že doprava je hodněkomplexní proces, který není jednoduchý a sám proti změná nic moc nemám - krom toho, že je to zbytečné vymýšlení "kravin" aby se něco dělalo. Chápu, že semusí optimalizovat, ale jak by vám každyý na DPP řekl, tak Ropid si pořád vymýšlí kraviny, které se udělají a pakse zjistí, že to nefunguje a musí se to udělat jinak, ikdyž každý už ví že to tak dopadne, jen ropiďák se uspokojí svými vláčky. Viz změny 3 roky zpět příklad- vědělo se že lidé budou přebíhat na strahově a věděl to každý, mužete jim to říci, ale stejně nic neudělají. Pokud jde o městské části souhlasím že by se měli více angažovat na druhou stran

+9/0
10.2.2015 15:55

P46e33t89r 78P77o87s42p63í61c73h87a21l 7388684127512

u to pak dopadne jako 292,294 - politika... JInak stejně dojde ke spojení PIDu a SIDu takže uvidíme jak se to vyvine

+1/0
10.2.2015 15:57

M30a87r70t48i39n 59Š49u30l12c 2787669670385

Myslím, že každý kraj má svého organizátora integrované dopravy. Myslím, že něco jako ROPID v Praze existovat musí. Naopak, DPP má jen vozit lidi jako jeden z dopravců, je dokonce otázkou, zda se má DPP starat o tramvajové koleje a troleje, určitě by se neměl starat o zastávky, neměl by provozovat inforcentra ani předprodeje jízdenek apod. DPP ani soukromník nemůže plánovat spojení a kdo na magistrátu by mu měl říct, jak si sestavit jízdní řád? Zase by tam muselo být nějaké oddělení. Navíc je snahou integrovat i železnici a pokud možno spojit PID a SID. Takže existence organizátora je nezbytná. Pokud jde o konkrétní kroky, jak to ROPID dělá, tam asi můžeme polemizovat, existují různé názory, ale já s tím, nemám zase až takový problém.

+1/0
10.2.2015 16:40

J75a70n 23B71í25l72e85k 7654922654223

Zatím jsem od ROPIDu žádné dobré změny nepozoroval. Taktika měnit JŘ často je rozhodně k jejich kvalitě nevede!

+19/0
10.2.2015 15:12
Foto

M38a47r10i79e 84P53o54k33o79r88n61á 4449910268696

Já hlavně nechápu, proč by se takto zásadní změna měla odsouhlasit takhle narychlo. Co by se stalo, kdyby to všechno opravdu promysleli, pořádně prověřili všechny ty připomínky (řada z nich bude nepochybně nesmyslná), potom to doladili a spustili třeba až od září. Ten Dolínek mi zatím přijde jako rozumný člověk, tak pevně věřím, že to Ropidu hodí na hlavu k dopracování

+9/0
10.2.2015 15:06

M96a13r87t98i20n 29Š13u87l89c 2597269950645

Protože když prodloužíte metro za 20 miliard a přidáte 4 stanice, s tím, že provoz bude ročně stát přes 300 milionů, tak by asi bylo dobré ušetřit něco na povrchu. Přece, když ze Stodůlek/Petřin/Řep/Červeného vrchu jezdili lidé tramvají/autobusem na Hradčanskou/Dejvickou a přesedali tam na metro, tak už pojedou metrem z Motola/Petřin/Červeného vrchu a to znamená, že ty tramvaje/autobusy by do září jezdily prázdné... a jen by se za ně platilo...

+4/−5
10.2.2015 15:19

V82l46a58d64i75m42í11r 39Š78k64o75l57n55í85k 8775750408

a mezi stanicemi budou lidi chodit pěšky, hmmmm

bohužel takto uvažovat se dost dobře nedá, metro jen lépe spojuje vzdálenosti mezi dvěma vzdálenými cíli, slouží pro bezpečnější přepravu velkého množství lidí, ale není to náhrada za tramvaje a autobusy.

+10/−1
10.2.2015 15:28

M78a96r11t27i69n 96Š65u82l45c 2187499560505

ale to jsem neřekl... jen hlavní přepravní proud z Petřin/Veleslavína/Červeného vrchu byl teď tramvají na Hradčanskou/Dejvickou a dále metrem, to převezme už v těchto místech, tramvaje se uvolní a může jich jezdit méně a můžou jezdit méně často... stejně tak přepravní proud z JZM/Řep autobusy 174/180, který vedl na Hradčanskou/Dejvickou a dále metrem A se do metra dostane už v Motole, autobusy se uvolní a přes Břevnov nemusí jezdit 2 linky, ale bude stačit jenom jedna... Takže linky, které sloužily jako přibližovací k metru z okrajů už nebudou muset přibližovat, protože metrem se pojede už dřív a zůstane jenom jejich funkce z meziúseků a dále přeprava do míst, kam metro nejede...

0/0
10.2.2015 17:01
Foto

M63a88r87i70e 86P31o34k85o12r90n86á 4909420368406

tomu bych ještě i rozuměla, byť to není tak jednoduché viz názor pana Školníka. Ale ty změny se zdaleka netýkají jen okolí nových stanic Ačka

+2/0
10.2.2015 15:32

M53a33r51t36i57n 21Š62t24ě77p94á84n79e75k 3287663913531

A ze by bylo vhodne zmenit povrchovou dopravu zjistili minuly rok po vanocich, co?;-D

+1/0
10.2.2015 15:38

J88o25s75e86f 85J67ů64z52a 1898388873197

Ale to šetření na povrchu by nemělo vypadat tak, že tu se nechá linka končit tři zastávky od stanice metra (Bílá Hora), tam se nechá dělat desetiminutový okruh navíc, než doveze lidi k metru (108), přeruší se přímé tangenciální spojení mezi páteřními radiálními trasami a nechají se trasy oklikou nebo s přestupem (Na Petřinách s Plzeňskou a metrem B, Evropská s Plzeňskou).  Na to, že v souvislosti s jinou akcí hodně lidí preventivně protestovalo proti ztrátě přímého spojení Dědiny s motolskou nemocnicí Ropid zareagoval tím, že přímé spojení navrhl raději zrušit hned letos v dubnu. Člověk jen přemýšlí, jestli je to neumětelství, nebo sabotáž.

+7/−1
10.2.2015 15:58

M20a84r42t66i22n 58Š93u81l91c 2457879480205

No jo, ale to neříkáte, kolik lidí to tangenciální spojení mezi Evropskou - Petřinami - Plzeňskou - metrem B používá? Já to nevím, jestli je jich tolik, aby jednou za 15/30 minut naplnili autobus? Stejně jako nevím, kolik lidí pojede ze zastávky Ruzyňská škola k metru Veleslavín, aby jim vadilo, že pojedou přes sklady? Protože lidé od Starého náměstí pojedou na Veleslavín 142 a lidé od Libocké 191 na Petřiny.

0/0
10.2.2015 17:22

J92o85s16e54f 16J28ů19z46a 1978758653487

Teď naplní autobus v intervalu 6 minut v ranní špičce a 15 minut mimo špičku. Metro z nich převezme lidi z Evropské (meziměsta) k motolské nemocnici, u zbytku je to licitování, nakolik by 191 byla odpovídající náhradou.

U Ruzyňské trochu zaměňujete příčinu a následek. Z Ruzyňské místo zajížďky kolem skladů půjdou pěšky a s tichým proklínáním autorů dopravního řešení na vzdálenější zastávku, odkud jede něco rozumně do kýženého cíle.

Pokud jsem měl možnost zatím zaslechnout hlasy z Ruzyňské, tak nejčastěji zájem buď o linku Ruzyňskou, Libockou a Na Petřinách na Petřiny, nebo do Divoké Šárky a odtud přímo k metru do Veleslavína. Ale to snad právě anketa Prahy 6 měla zjistit, co lidé chtějí.

+1/0
10.2.2015 19:18

R54a84d68e97k 45D28o33l52e13ž91a61l 2289663260330

To jste ovšem odpověděl na něco jiného, než na tu otázku.

0/0
10.2.2015 16:36

M84a10r18t11i75n 64E93l10s61t19n46e70r 2291504212448

...aby právě nebylo mnoho času k diskuzím.... takhle ropid přetrpí 14 dnů nesouhlasů, a pak si stejně udělá, co chce...

+1/0
10.2.2015 16:13

O28t92o22m37a89r 95T45h72o21m44a 2445287416675

takto se vysloveně těší na změny P-13 (cituju z www.praha13.cz):

"Starosta David Vodrážka v úvodu setkání informoval zástupce organizace ROPID o nesouhlasu vedení Prahy 13 a mnoha občanů s navrhovanými změnami.  Seznámil je také s usnesením Rady MČ Praha 13 z 26. ledna, které označilo návrh připravovaných změn „za neakceptovatelný a v rozporu s dosavadním jednáním"

+13/0
10.2.2015 15:02

R48e38n81é 43C19v37r96k98a11l 9546549336586

Už jsem psal na radnici Prahy 13, co tu o nich šíří Agrofertdnes za pomluvy;-D

0/0
11.2.2015 9:20

J60a74n 98P81r40o68v72a67z15n39í36k 6378484360951

Lidé obecně nemají rádi změny, takže je zbytečné tomuto dávat nějaký velký význam.

+2/−10
10.2.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.