Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protesty zabraly, kolem vilek v Komořanech autobus nepojede

Autobusová linka 139 zatím v Komořanech další zastávku mít nebude. Protesty obyvatel vilové čtvrti, kterým měla projíždět pod okny, zabraly. Ropid spolu s investorem od záměru protáhnout autobus k novostavbám Modřanský Háj upustil, než se podaří vykoupit pozemky v jiné trase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i25c48h23a46l 93H26u67s91e79k 9844443160474

90 procent jezdí auty, každej pěkně svým, a pak někde stojí v koloně a znečišťují ovzduší

0/−1
12.2.2015 11:13

O97n43d64ř87e38j 12Š85r58u81b53a34ř 1805841305336

Tak jim tam misto autobusu bude jezdit o to vic aut, si pomohli

+4/−1
12.2.2015 7:38

A86l52e95x 28Š20t97a44j17n81e91r 7501904235133

Až budou mít děti a budou je muset vláčet až do vyšší puberty autíčky denne, tak si vzpomenou...

+4/−1
11.2.2015 22:40

B90o39h56u48s58l97a35v 87K45r29á98l18í49k 2421940889646

Anebo děti těch 5 minut dojdou pěšky na zastávku.

+1/0
13.2.2015 2:20

J18i95ř43í 15P36r87a25ž95á48k 9630362821942

A obyčejného plebsu, který bydlí u hlavních ulic se nikdo neptá, zda jim vadí mnohonásobné překračování limitů škodlivin v ovzduší. např. podél Evropské třídy. Jsou lidé rovní a rovnější.

+2/−1
11.2.2015 21:02

K87a20r72e55l 90D24r76d42a 6353315967989

Až na to, že Evropská dostala obchvat přes Břevnov a Blanku a mají být nově co nejvíc opruzeni hlavně lidé Na Kajetánce a z Bílé Hory.

0/0
12.2.2015 7:32

J17i76ř28í 12P58r11a22ž91á37k 9410942781972

Blanka stáhne další dopravu i na Evropskou. Přírůstek cca 10000 vozidel denně. Nikdo neví, jaká bude realita.

0/0
12.2.2015 9:28

P63a50v41e51l 20O44b98d14r50ž40á87l45e93k 6516804228312

Evropská/Leninova existuje v dnešní podobě od 60. let 20. století. Plebs si měl buď stěžovat tenkrát (což si samozřejmě netroufl), nebo byty koupil až později a to už věděl do čeho jde.

V roce 2015 to nemá smysl řešit.

0/−1
12.2.2015 9:24

J82i73ř45í 15P28r21a95ž92á89k 9610232891662

Listina základních práv a svobod i ústava dávají občanům právo na zdravé životní prostředí. Proto jsou stavby, které zhoršují životní prostředí nad limity dané zákony, protiústavní. Věřím, že se lidé budou bránit. Dnes již to jde prostřednictvím spolků a obč. sdružení.

0/−2
12.2.2015 9:37

P56a25v92e56l 36O72b45d89r25ž85á97l93e66k 6456404668632

Něco jde, něco nejde ... zkuste se soudit (otázka je s kým?) třeba kvůli nedodržení nočního hlukového limitu v centru Prahy? Požadovat nápravu můžete jen po někom, kdo má reálnou šanci jí zajistit. Což v obou případech není nikdo.

Na JS dostalo město přikázáno snížit hlučnost - omezilo tedy rychlost ... efekt 00nic. Tím vyčerpalo svoje možnosti a soudy mu už nemohou nic jiného přikázat.

0/0
12.2.2015 9:50

J58i41ř79í 15P57r30a43ž91á44k 9390442571292

V případě nových staveb spolufinancovaných EU lze zajistit, že stát přijde o dotace.  Toho se zaleknou i zodpovědní politici.

0/−1
12.2.2015 10:27

P82a84v24e82l 82O72b51d46r24ž17á75l41e66k 6866474208612

Evropská je nová stavba?

0/0
12.2.2015 11:00

K74a65r36e35l 12D81r19d61a 6973945587649

Vy jste demagog. Evropská se právě řeší a z velké části za peníze EU. Oproti panu Pražákovi si myslím, že pražské okruhy tady dopravu zlepší. Takže půjde i o ekologii na Evropské. Například končí doba, kdy jezdily mimopražské autobusy po kulaťáku.

0/0
12.2.2015 11:08

P90a43v10e41l 94O13b22d79r83ž62á66l24e26k 6446334138732

No nevím, ale s Evropskou začal pan Pražák a pak na to narouboval dotace EU na nové stavby.

A jen jsem se zeptal, zda je ulice Evropská nová stavba, aby snad někdo mohl přes dotace na ní tlačit na další protihluková opatření?

Pochopil bych, kdyby se teď stavěla, z peněz EU - ale máme jí tu v téhle podobě už skoro 60 let.

0/0
12.2.2015 13:42

K89a42r94e80l 82D63r78d31a 6923795127149

Prodloužení trasy metra A včetně rekonstrukce Evropské se dělá z velké části za dotace EU a podmínkou byl třeba terminál na Dlouhé míli. Tedy dotace šla patrně na ekologii na Evropské.

  Jenže pak se metro stoplo v Motole a aby se dotace nemusela vracet a Praha nemusela sanovat miliardové škody, staví se provizorní terminál na Veleslavíně.

  Ten kdo rozhodl o zkrácení metra, určil, že budeme stavět na etapy dva terminály pro Kladno. Ale celé je to o tom, jak ulevit Evropské.

  (Podobně jako v Komořanech, jsou Na Dědině pozemky vhodné pro developery a DPP tam hodlá protáhnout tramvaje po Evropské paralelně s metrem. Zajisté "ku prospěchu většiny" a v zájmu zhodnocení rozvojových pozemků. Aby to šlo, tak DPP navrhl pustit dopravu z Evropské přes místní RD a bytovky. Před měsícem za to dostali zástupci DPP "přes ústa" na veřejném slyšení a radnice takové řešení odmítá.)

  V globálu jde o to jak pokrýt potřeby Pražanů na dopravu a přitom je dopravou co nejméně obtěžovat. ;-)

0/0
12.2.2015 15:08

J30i83ř77í 92P81r32a73ž75á98k 9710832341402

Podél Evropské se připravuje celá řada nových obrovských budov. Např. CRI, AFI, Centrum Bořislavka, Evropská 11,.... Ty podstatně zhorší životní prostředí.

+1/0
12.2.2015 16:53

K76a22r97e22l 18D67r58d16a 6873185617629

Na JS se dělal loni "tichý asfalt", patrně to pokračuje. Hlavní stěžovatelka neustála developera a na trávníku před oknem ji vyrostl megalomanský kancelářský objekt, který ji odstínil od hluku z JS. Rv Také řešení. ;-D

0/0
12.2.2015 10:45

P82a18v78e31l 20O12b33d20r75ž62á77l88e31k 6446214588372

Ano, ano... technické řešení jsou protihlukové stěna. Má příbuzná bydlí v Berouně a (spíše její manžel, mimochodem původně pražák) se soudila také kvůli hluku. Kraj navrhl protihlukovky, ze kterými většina jejích sousedů nesouhlasila a závěr soudu je, že má smůlu a nelze vlastníka komunikace odsoudit k něčemu co nemůže ovlivnit.

0/0
12.2.2015 11:05

K73a28r58e70l 50D16r51d79a 6183835217529

Já mám za Prahou na R10 protihlukové stěny "na dohled" ve vzdálenosti asi 1 km, které chrání vesnici přímo u R10. Takže ten hluk dálnice se nyní odráží proti mému baráku. Docela hukot v noci.

  To samé se povedlo někde v Hostivaři. Odtlumili tam vlak a od té doby "jezdí vlak" na Jižním Městě. Ten hluk pustili do Hostivařského lesoparku a je slyšet až na Hájích.

  Protihlukové stěny v Česku jsou zrádné a dělané jen pro někoho. Měly by se dělat, aby hluk rozptylovaly, tlumily a směrovaly do nebe. ;-)

0/0
12.2.2015 13:44

K96a42r75e25l 39D98r24d94a 6543875687599

A jinak všichni místní chodí na stávající konečnou. Nové byty jsou ve stejné vzdálenosti. Tady se kvůli MHD nemusí vlastně nic řešit a měnit. Pro místní by prodloužení autobusu mělo minimální význam. Opravdu by asi šlo jen o zhodnocení nových bytovek a ještě nezastavěných pozemků do budoucna.

  Padla tady možnost tramvaje. Na stávající konečnou autobusu je přiveden vlak a je zde místo na tramvajovou točnu. Podél trati sem pustit tramvaj by nemusel být problém, 1,5 km. Komořany by měly tramvaj. Jen mi přijde, že je tady na ni jen pár cestujících.

0/−2
11.2.2015 20:35

J23i63ř23í 43M18u89ž73í56k 5106777232882

Nejtrapnější je, že jich pak jistě nemalá část bude zacpávat město při zbytečném rozvážení svých ratolestí do školy, po kroužcích apod.

+5/0
11.2.2015 20:30

R13a91d42e12k 36N51o11v27a22k 9664773309120

Samozřejmě, oni ještě protestují navíc proti KOMOKO, obchvatu Komořan který by sloužil jako přivaděč k Pražskému okruhu.

Pro ně je vhodnější nulová varianta, kde jim celý den smrdí pod nos tisíce tranzitujících aut mířících ráno a dopoledne do centra, a odpoledne opačným směrem

+1/0
12.2.2015 1:09

K73a91r45e95l 62D82r85d59a 6973565857919

Netušíte jakou má povinnost stát-obec při zajištění dopravní dostupnosti? Znám případy, kdy obec roky bojkotovala majitele nemovitosti a odmítala mu udělat k domu asfaltku. Není na to nějaká povinnost? Jak je to s pozemky kolem Prahy, kde se natáhnou sítě, udělají ulice, vyhodí se cena a prodávají se parcely od metru Pražákům? V té ceně je ta silnice uhrazena?

  Tady totiž došlo k tomu, že parcela kde se staví bytovky nemá vyřešen příjezd. Místní asfaltka je rozkopané torzo mířící do polí a měnící se na lesní cestu. Směrem k hlavní zase všichni projíždí uličkou pomalu přes dvorky rodinných domků. A chytráci tady chtěli pustit MHD. Staví se jak o život a kdo by měl zajistit pro nové domy silnici? Radnice nebo developer, který to promítne do ceny bytů? Nebo oba?

  Faktem je, že na té silnici jsou vilky, garáže a pár provozoven v průmyslové zóně. Nejde jen o dopravu pro nové domy. Ale kvůli nim došlo k přetížení komunikace a je třeba to řešit.

  Nabízí se možnost vykoupit pozemek přes strojírny, udělat kus nové silnice a tu starou rekonstruovat. Kdo to má ale platit? Obec a tedy daňový poplatníci? Je to takto opravdu ze zákona?

0/0
11.2.2015 20:12

J18i70ř28í 20P63r52a28ž28á86k 9220462661222

Součástí podmínek územního rozhodnutí i stavebního povolení nových bytovek by mělo být i zajištění ekologické dopravy. A to na oemku, který by poskytl developer. Jinak by neměl dostat stavební povolení.

0/0
11.2.2015 21:05

K67a12r85e51l 47D56r85d92a 6403445977389

Ano, podle mě se udělala chyba již při udělení stavebního povolení. Z jednání je ale zřejmé, že developer od počátku řešení uváděl. Dnes se hlásí k "vybudování autobusové zastávky". Uvádělo se, že měl rekonstruovat stávající kanalizaci, či co. Patrně je rozpor v tom, co je třeba nyní udělat a co je developer ochoten "dodatečně" zaplatit.

  Kolega má byt na Košíku v "družstevní stavbě". Tam to stavěla banda amatérů. Vždy když dostali přes prsty, hodili to okamžitě na majitele. Mají být byty pro invalidy, fajn, dvě partaje nemají nárok na byt. Byty musí mít vyšší kvótu parkovacích míst, fajn, majitelé, do týdne složte každý 150 tis. Kč na parkovací místa. Apod. A to šlo o protekční akci.

  Tak mi přijde, že to developer tady může udělat stejně. Postavit třeba dálnici s tím, že bude chtít po klientech vysolit 200 tis. k bytu navíc. Asi i proto o novinky v dopravě nyní nestojí. ;-D

0/0
12.2.2015 6:23

J60i46ř94í 37P39r14a44ž55á19k 9280792821172

To je chyba městské části -samosprávy i státní správy-stavebního úřadu, že netrval na vyřešení opravy v územním řízení a stavebním řízení. také je to chyba občanů: měli založit nebo použít existující občanské sdružení (dnes spolek dle NOZ) a prosazovat svá práva. Je nepochopitelné, že několik "lepších lidí" z vilek ovlivnilo MHD v neprospěch většiny.

0/0
12.2.2015 9:25

K57a23r58e12l 24D60r54d78a 6823935797989

Většiny? Jsou tady jenom vilky a nové bytovky. Poptávka po MHD je tak 20 lidí za den. Proto je nutné protáhnout kapacitní 139 mezi RD a zřídit tady "zastávku na znamení" v zájmu většiny? ;-D

0/0
12.2.2015 13:51

J17a60k10u98b 97R76o35u29s 3813130154332

Hloupost, arogance a bezohlednost vyhrála ;-(

0/−2
11.2.2015 20:05

J89a57n18a 12R20u12s49o32v13a 3449899426360

V lokalitě, kde bydlím, to mělo stejný průběh. Obyvatelé novostaveb důrazně protestovali proti prodloužení autobusové linky od metra, sepisovali petice, argumenty podobné, hluk, stejně všichni jezdíme auty atd atd. Došlo ke kompromisu, jezdí sem jen midibus, jednou za půl hodiny a pouze ve všední dny. Dnes ti stejní píší na městskou část stížnosti na městskou část, že intervaly jsou moc dlouhé, autobus moc malý a spojení na metro o víkendu žádné...To je pak těžké.

+13/−1
11.2.2015 19:19

M89a25r82t53i58n 76V51a25j38s31a52r 5449553216506

Můžete mi vysvětlit, přoč byli obyvatelé novostaveb proti tomu, aby k nim jezdil autobus? Nerozumím tomu.

0/0
11.2.2015 20:14

K54a63r34e53l 18D35r21d66a 6523525677799

Byl by zbytečný a na nic s intervalem 30 minut? Nyní to mají na zastávku na hlavní 450 metrů pěšky.

0/0
11.2.2015 20:39

J54a57n94a 72R70u66s72o18v60a 3519759326360

Jak se ukazuje, zbytečný není, naopak, občas je našlapaný po střechu. Ráno je plný dětí a představte si, i důchodců s holemi, pro které je každý ušetřený metr chůze k nezaplacení.

0/0
11.2.2015 20:52

K63a17r61e35l 64D66r63d90a 6983765497199

Vaši lokalitu neznáme a neřešíme. Tady má konečnou 139, která sváží Lhotku na Kačerov. Jezdí po 10-15 minutách. A jezdí tady turistická 165 mezi Háji a Zbraslaví. Také po 10-15 minut.

  Dnes mají společnou zastávku "na náměstí". Mezi domky se měla protáhnout konečná 139, tedy kapacitní linka a kloubové autobusy, která by sem zajížděla "jen někdy". Tedy v intervalech 20-30 minut.

  Znamenalo by to točnu s hlukem autobusů pod okny nových bytů a nešikovné spojení, kdy by jeden nevěděl, zda má pádit na náměstí či může zůstat na zastávce.

  Pokud se otevře nová silnice a postaví další byty, dát sem konečnou 139 není zas takový problém. Osobně bych sem pustil jednou všechny autobusy, ne jen půlku.

0/0
12.2.2015 6:40

K45a34r11e77l 58D40r10d89a 6953965677429

(Tedy já neřeším, a vyjadřuji se ke Komořanům.) ;-)

0/0
12.2.2015 6:44

J58a81n77a 82R12u88s12o86v12a 3279549276590

Hlavní argument byl hluk projíždějícího autobusu, který se otáčí na malém kruháči. Konkrétně já mám byt v přízemí a okna přímo ke kruháči a žádný hluk nevnímám. Také jezdím autem, ale tyhle remcaly nechápu. Já bych spíš vystěhovala ty žáby, co mi přes léto celé noci řvou pod oknem :-))

0/−1
11.2.2015 20:48

P40e87t84r 14P87i54c79h 9557624349420

A prace kvuli tem zabam se z Milicovskeho Haje stala kontroverzni stavba...

0/0
11.2.2015 21:23

J70a39n12a 21R74u41s39o65v49a 3289769816880

Přesně jak říkáte :-) ale s těmi žábami to byla nadsázka, už jsem si na ně zvykla :-)

0/0
11.2.2015 21:39

K79a87r20e74l 61D17r28d79a 6833285277519

Ale ne, Vy jste ta otřesná bezohledná svoloč, kvůli které se překopávají celé Háje a ničí se tisícům lidí bydlení? Která si díky podvodnému starostovi Mlejnskému nahrábla pozemky "v zelené zóně", kde měly být v prvé řadě sportovní aktivity a dnes zde bydlí na úkor starousedlíků zbohatlíci "hypotékáři", aniž se za jejich prachy cokoliv investovalo do místní občanské vybavenosti? :-/

  Jděte do Háje se svými hlučnými žábami. Vy jste tady neměla v prvé řadě opruzovat a šikanovat a lynčovat místní občanské aktivisty. Na to, že jste svoji přítomností zničila "přírodní rezervaci" a máte teď byt ve sklepě s výhledem na silnici ve vnitrobloku, no to je fakt životní výkon! Gratuluji. Pokrok civilizace... :-P

  Tak aspoň že za podvody s pozemky honí dnes zastupitele policie. To si teď pomůžeme.

  Pláču nad minibusem na Milíčově. Jezděte na metro třeba taxíky, Mlejnského paraziti. Rv;-D

+1/0
12.2.2015 7:03

K24a85r18e51l 86D86r95d57a 6453225727859

PARAZITI!!! On Vám na Milíčov, 400 metrů od stanice metra Háje a dopravního uzlu s desítkami autobusů (pravda, pro líné vši z Milíčova trochu do kopečka), někdo dotáhl 293, jak říkáte minibus, který jezdí jednou za 30 minut a pendluje paralelně nad veškerou dopravou v Praze mezi Milíčovem, Spořilovem a Budějovickou?!

  Ty taxíky byla nadsázka. Já nevěděl, že DPP provozuje taxislužbu pro Milíčov. A tímhle šmejdem tady místní jezdí tu jednu stanici na metro Háje? No to nemyslíte vážně, že něco takového vůbec existuje.

  Ukradnete pozemky, znehodnotíte zelnou zónu Jižního Města a ještě kradete finance z MHD všem Pražanům? Piráti a paraziti na pochodu. Neskutečné. Rv;-D

0/0
12.2.2015 7:17

K89a22r69e86l 87D76r41d63a 6163955337989

Starousedlíci chodí těch 400-600 metrů na metro či autobus pěšky 30-40 let. O tom Jižní Město je. Teď se sem prsknou proti zájmu místních nové byty místo třeba bazénu či golfového hřiště. Jsou 400 metrů od metra. A dostanou nadbytečnou autobusovou linku? Soda. Česká soda. Rv

0/0
12.2.2015 7:25

J44a14n93a 55R15u61s86o21v83a 3699599546310

Gratuluji ke slovnímu průjmu, snad se vám aspoň ulevilo.

K věci řeknu jen to, že na Jižním městě bydlím skoro 40 let, takže o dřívější kvalitě bydlení a občanské vybavenosti vím své. O podvodech místních zastupitelů by se dalo mluvit hodiny, o nich si žádné iluze nedělám, v tom máte naprostou pravdu.

Jinak byste si ale měl tu svou křišťálovou kouli nechat spravit, já ty bagry neřídila, o aktivistech jsem neřekla ani slovo, hypotéku nemám a jsem tu jen dočasně v nájmu, takže pláčete na špatném hrobě. Doporučuji najít si příslušné stránky aktivistů, tam si můžete ulevovat. Děkuji :-)

0/0
12.2.2015 7:26

K23a61r41e80l 33D53r67d25a 6333835487469

Aha. Ale vytočila jste mě totálně. "Problémy lidí z Milíčova..."

  A proč? Aby zde vznikly byty na pronajímání pro spekulanty. Tak také špatná odpověď. Rv;-D

  Vy máte pocit, že s 293 se kvalita bydlení na Jižním Městě a v Praze zvedla? (O tom řekněme běží diskuse.) ;-D

0/0
12.2.2015 7:37

J41a90n16a 85R63u45s28o62v18a 3179829926490

Koukám, že vy jste jeden z těch typů lidí, s kterými rozumně diskutovat nelze...aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Abych použila vaše slova, tato diskuse neřeší tuto lokalitu ani autobus 293, takže v klidu pokračujte v diskusi o vaší lokalitě a vašem autobusu 193, já se loučím.

0/0
12.2.2015 11:11

K52a82r35e61l 12D30r61d24a 6653735247109

Rozumně? Bydlím asi 300-500 m za Horčičkovou. Mohu na metro jezdit jednu stanici autobusem (když vleču věci) nebo jít přímo na Háje pěšky asi 600-700 m. (Přes tu Horčičkovu je to vlastně zacházka.) Nevím o tom, že by si někdo z místních poroučel osobní zastávku MHD "u domu".

  Naopak, bývala tady třeba kdysi zastávka Plickova, postupně se opouštěla až byla zrušena. Její sestřičky Wagnerovu a Polikliniku Háje udržuje při životě tahle zbytečná 293... Tak ono je to kvůli Milíčovu. K neuvěření.

  Dala jste sem dobrý příklad zcela nesystémového a hloupého řešení v pražské MHD. Tisíce lidí (majorita) na Praze 11 akceptovaly, že mají dopravu "na hlavní". Kvůli hluku a krátkým intervalům je to vcelku optimální. Na celém Jižním Městě lze pohodlně dojít na některou ze zastávek metra. Ale pro nové obyvatele "na metru", kde není s MHD žádný problém, se řeší speciální autobusová linka, která musí být něco extra. Navíc nováčci prohlašují, že jezdí většinou auty a nehodlají se špinit sockou. Což je patrně pravda.

  No fajn, jste pro mě zpětnou vazbou, jak soudit 293. Říkáte že ji senioři a děti naplní? Zajímavé. Je tady gympl, učiliště, obchodní akademie, ZŠ... Nemyslíte takové děti? Nejde o  frajeřinku "jak mládež jezdí z lenosti na metro"?

  Hloupé je, že po změnách ROPIDu mi silně chybí letitá 154. Používal jsem jí pravidelně. Byla to spojka mezi Háji a Petrovicemi s rychlím spojením na Zahradní Město a Skalku. Dnes zrovna potřebuji do Petrovic a nevím jak se tam dostat. Auto to jistí. Prý byla nevytížená a byla nahrazena minibusy 240 a 296 někam na Černý Most, a 293. Takže starousedlíkům se zrušila zavedená 154. A nováčci mají místo toho zbytečný taxík 293. Ona se mě tahle linka vlastně přímo týká.

0/0
12.2.2015 14:43

J82a81n52a 64R83u21s29o54v18a 3739699796340

Ve spoustě věcí máte pravdu, například zmíněnou 154 taky dost postrádám. Ale trochu se nám tu smíchaly dvě věci. Linka 293 jako taková byla, pokud se nepletu, zavedena jako tzv. doktorský autobus na trase Budějovická - Háje. To s Milíčovem a nováčky nijak nesouvisí. Milíčova se týkaly pouze diskuse ohledně prodloužení nebo neprodloužení linky o jednu stanici.

0/0
12.2.2015 16:04

K30a33r41e91l 22D16r78d47a 6403805697429

Mám pocit, že šlo o směnu. Jedna plná linka (154) za víc malých.

0/0
13.2.2015 7:01

O62n30d63r86e31j 74F27l90i85d80r 3635740968347

Zase neco o cem "bezni" lide nemaji rozhodovat, typickej problem NIMBY.

+2/−1
11.2.2015 18:32

J94á62n 48B40a77d22i54o37v80s96k30ý 2329534676456

Tady alespoň výsledkem neni to ze nezačne stavět dálnice na místě kde je namalovana padesát let a vsichni meli byt ready.

+1/0
11.2.2015 19:08

K61a51r10e81l 31D30r89d65a 6663865987529

Jste snad bolševik a zastánce totalitní moci?

0/0
11.2.2015 20:14

O87n47d49r69e66j 93F87l20i26d98r 3985120568877

Jsem zastancem ze o odbornych vecech by meli rozhodovat odbornici.

+1/−1
11.2.2015 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.