- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
90 procent jezdí auty, každej pěkně svým, a pak někde stojí v koloně a znečišťují ovzduší
Tak jim tam misto autobusu bude jezdit o to vic aut, si pomohli
Až budou mít děti a budou je muset vláčet až do vyšší puberty autíčky denne, tak si vzpomenou...
Anebo děti těch 5 minut dojdou pěšky na zastávku.
A obyčejného plebsu, který bydlí u hlavních ulic se nikdo neptá, zda jim vadí mnohonásobné překračování limitů škodlivin v ovzduší. např. podél Evropské třídy. Jsou lidé rovní a rovnější.
Až na to, že Evropská dostala obchvat přes Břevnov a Blanku a mají být nově co nejvíc opruzeni hlavně lidé Na Kajetánce a z Bílé Hory.
A jinak všichni místní chodí na stávající konečnou. Nové byty jsou ve stejné vzdálenosti. Tady se kvůli MHD nemusí vlastně nic řešit a měnit. Pro místní by prodloužení autobusu mělo minimální význam. Opravdu by asi šlo jen o zhodnocení nových bytovek a ještě nezastavěných pozemků do budoucna.
Padla tady možnost tramvaje. Na stávající konečnou autobusu je přiveden vlak a je zde místo na tramvajovou točnu. Podél trati sem pustit tramvaj by nemusel být problém, 1,5 km. Komořany by měly tramvaj. Jen mi přijde, že je tady na ni jen pár cestujících.
Nejtrapnější je, že jich pak jistě nemalá část bude zacpávat město při zbytečném rozvážení svých ratolestí do školy, po kroužcích apod.
Samozřejmě, oni ještě protestují navíc proti KOMOKO, obchvatu Komořan který by sloužil jako přivaděč k Pražskému okruhu.
Pro ně je vhodnější nulová varianta, kde jim celý den smrdí pod nos tisíce tranzitujících aut mířících ráno a dopoledne do centra, a odpoledne opačným směrem
Netušíte jakou má povinnost stát-obec při zajištění dopravní dostupnosti? Znám případy, kdy obec roky bojkotovala majitele nemovitosti a odmítala mu udělat k domu asfaltku. Není na to nějaká povinnost? Jak je to s pozemky kolem Prahy, kde se natáhnou sítě, udělají ulice, vyhodí se cena a prodávají se parcely od metru Pražákům? V té ceně je ta silnice uhrazena?
Tady totiž došlo k tomu, že parcela kde se staví bytovky nemá vyřešen příjezd. Místní asfaltka je rozkopané torzo mířící do polí a měnící se na lesní cestu. Směrem k hlavní zase všichni projíždí uličkou pomalu přes dvorky rodinných domků. A chytráci tady chtěli pustit MHD. Staví se jak o život a kdo by měl zajistit pro nové domy silnici? Radnice nebo developer, který to promítne do ceny bytů? Nebo oba?
Faktem je, že na té silnici jsou vilky, garáže a pár provozoven v průmyslové zóně. Nejde jen o dopravu pro nové domy. Ale kvůli nim došlo k přetížení komunikace a je třeba to řešit.
Nabízí se možnost vykoupit pozemek přes strojírny, udělat kus nové silnice a tu starou rekonstruovat. Kdo to má ale platit? Obec a tedy daňový poplatníci? Je to takto opravdu ze zákona?
Součástí podmínek územního rozhodnutí i stavebního povolení nových bytovek by mělo být i zajištění ekologické dopravy. A to na oemku, který by poskytl developer. Jinak by neměl dostat stavební povolení.
V lokalitě, kde bydlím, to mělo stejný průběh. Obyvatelé novostaveb důrazně protestovali proti prodloužení autobusové linky od metra, sepisovali petice, argumenty podobné, hluk, stejně všichni jezdíme auty atd atd. Došlo ke kompromisu, jezdí sem jen midibus, jednou za půl hodiny a pouze ve všední dny. Dnes ti stejní píší na městskou část stížnosti na městskou část, že intervaly jsou moc dlouhé, autobus moc malý a spojení na metro o víkendu žádné...To je pak těžké.
Můžete mi vysvětlit, přoč byli obyvatelé novostaveb proti tomu, aby k nim jezdil autobus? Nerozumím tomu.
Zase neco o cem "bezni" lide nemaji rozhodovat, typickej problem NIMBY.
Tady alespoň výsledkem neni to ze nezačne stavět dálnice na místě kde je namalovana padesát let a vsichni meli byt ready.