Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od jara se pojede s jednou jízdenkou ze středních Čech do centra Prahy

Už v dubnu se po letech příprav začne propojovat pražská a středočeská integrovaná doprava. Kraj čeká rozdělení do zón, podobně jako v Praze. Z nich se poté cestující dostanou do centra Prahy s jednou jízdenkou. A mohou i ušetřit. První, kdo změny pocítí, budou obyvatelé Mělnicka, následovat bude Kladensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D13a20n23i90e35l 51P57a30n44e80k 6322851152260

To je zase titulek ;-D Ládví a centrum Prahy? Od kdy?

0/0
27.3.2015 8:54

M65a32r30t47i58n 62K82u52b49í70k 9507429246623

Doufám, že bude páteřní železnice opravdu a budou skutečně navazovat autobusy na vlaky a opačně a to i na regionálních železnicích. Tento systém měl být vytvořen již dvacet let, vlaky i autobusy by měly jezdit na všech linkách a tratích v aspoń v hodinovém intervalu, jinak lidé z aut nepřejdou na veřejnou dopravu, navíc to musí být cenově výhodné!

+1/0
15.2.2015 13:21

R68a77d61e24k 77J78a80n35a55t35a 9585296354552

Tento systém (PID) už existuje 20 let a už dlouho v něm kromě pražské MHD i železnice kolem z Prahy a řada autobusových linek jezdících ze středočeského kraje.

Ovšem středočeský kraj se dosud snažil prosazovat svůj SID. Naprosto nesmyslně, platilo to jen v autobusech a to ještě ne úplně. A až teď, zdá se, pochopili, že když má mají uprostřed kraje Prahu, je dobré se propojit s PID.

0/0
15.2.2015 19:19

I11v76a20n 94P86r47o23c61h16á52z49k57a 3221604695515

Pro seniory nad 65 let, kteří mají jízdné po Praze zdarma, to výhodné nebude. Přece si nebudou kupovat jízdenku až do centra, když jim stačí dojet ze STČ kraje jen k hranici Prahy třeba na jednopásmovou jízdenku a pak již další nepotřebují.

0/0
13.2.2015 14:29

P49e92t36r 94N61o66v29o17t17n35y 3459402769942

Tak si koupí jen ty pásma, co potřebuje. Z Mělníka na kraj Prahy jsou to 4.

+2/0
13.2.2015 15:54

M87a39t37o37u50š 72P60r55e54u76s48s 6170704182749

"Pokud by někdo tápal, jakou jízdenku si má pořídit, poradí mu řidič."

No tak na to sem teda moc zvědavý, když si vybavím některé ty hulváty, kterým je cestující maximálně na obtíž, na které někdy při každodením dojíždení narážím...:-/

+1/−1
13.2.2015 14:29

K29a66r29e64l 13Ř84e64h92á39č93e44k 9562120861602

S tím časem to chápu, ale většina relaxí v okolí Prahy není takhle extrémní. Jinak s těma různýma existencema to dost přeháníte, zrovna v autobusech a vlacích jich je minimum. To je problém především tramvají. A co se týče toho chrchlání a pod., to by jste nesměl na hokej, fotbal, nakupovat, na koncerty, do divadla atd. Všude, kde jsou lidi něco můžete chytnout. Nebo jste radši celý dny zavřený doma?

0/0
13.2.2015 12:57

K12a82r83e21l 63Ř19e30h83á19č95e90k 9932480581552

Reakce na pana Janíka.

0/0
13.2.2015 12:57

P53e94t20r 41N87o68v25o75t72n19y 3339462969422

To jsou jen takové obvyklé žvásty, že na to vůbec reagujete. :-)

0/0
13.2.2015 13:07

P16e25t57r 67N92o74v65o32t59n53y 3649982819192

Čtvrtletní kupon z Prahy do Mělníka stojí 6000?

0/0
13.2.2015 12:41

K67a22r90e26l 43Ř83e49h48á46č69e98k 9912850171212

On totiž neexistuje. Takže jde o součet jednotlivých jízdenek. Cena 48x2x60 je 5760 a k tomu čtvrtletní a jste bez problému na 6000,-

+3/0
13.2.2015 13:30

P11e40t72r 32N51o13v80o42t36n54y 3839892319452

Tak to je ten SID dost bída. A to ani žádný autobosový dopravce nenabízí svoji vlastní časovou jízdenku? Vlakem je to možné včetně roční pražské jízdenky zvládnout za 4000 na čtvrtletí. Ale pravda vlak je pomalejší o dobrých 20 min.

+1/0
13.2.2015 13:35

P65e75t87r 85S15e17d59l28á16č12e23k 6929661781

A existují na Mělníku vůbec nějaké kupony na dopravu do Prahy??:-/:-/

0/0
13.2.2015 13:39

K86a67r10e87l 58Ř20e57h22á91č75e40k 9162860791632

O ničem nevím. Nejlevněji do Prahy to vyjde vlakem a to o dost, ale bohužel je to pomalejší. Ikdyž to je relativní, protože busy jedou do Holešovic, zatím co vlak do Vysočan, na hlavák a Vršovic. Takže tam jde taky o to kam potřebujete. Větší nevýhoda je poloha nádraží na Mělníku. Jinak podobná je situace i z Kladna. Cenou také vítězí vlak a to dost jednoznačně, hlavně na denní dojíždení.

+1/0
13.2.2015 13:49

B70o59h93u28s13l79a93v 20K15r79á98l61í82k 2341690199576

Mám takový pocit, že chlapec nějak moc netušil, o co vůbec jde. Nažvanil toho spoustu, ale o tom, jak se tedy má propojit PID se SIDem, se nakonec zapomněl zmínit.

+1/0
13.2.2015 12:03

J45i11n54d67r53a 94V40o21š87t53a 1834224559982

Že to trvalo. Nesmyslné budování Středočeské integrované dopravy bez zapojení želenice způsobilo nesmyslné rozdělení okolí Prahy do dvou systémů, ačkoli hodně cestujících jejich hranici překračuje. Pro ty to bude určitě jednodušší a levnější. Celkově nejde o to, aby se něco ušetřilo v kraji, ale aby veřejná doprava dobře fungovala.

+2/0
13.2.2015 11:27

P29a79v63e44l 52N29o74v63á98k 7921576949183

To nechť mi někdo vysvětlí. Asi nechápou jak je na ctbrtletnim možno ušetřit 4000 to ty peníze nebudou někde chybět? Předpokládám ze teď už jezdim za nějakou cenu která se skládá z platu řidiče náklady na údržbu autobusu nafta a nějaký zisk. A nevěřím tomu ze zisk dělá víc než 66%

+3/0
13.2.2015 10:51

M58i58c74h87a32l 66P81a69v85l34á95t 9263633624179

No samozrejme budou chybet. ;o)

+1/0
13.2.2015 10:53

V25i36k19t97o58r 80N79á81r28o88ž26n89ý 3829812128

Cílem intergrace je především zkvalitnění cestování , které přinese nové cestující... Zlevnění může představovat to , že řada cestujících , kteří dnes dojíždějí autem , nechají auto doma a pojedou veřejnou dopravou...takže více cestujících...

Pokud někdo cestuje z takových Benátek nad Jizerou do Prahy ...autobusem přijede na Černý Most .Dále si musí koupit jednu poměrně drahou jízdenku na metro v ceně 36 Kč ... za takových podmínek si hodně dobře rozmyslí , jestli tam vůbec jezdit , či nejet autem a zaparkovat někde v centru na drahém placeném parkovišti ...po zavedení integrace už bude jeho rozhodování snazší....

+2/−1
13.2.2015 11:10

P60a19v58e86l 81N61o22v64á61k 7551736389433

Nevěřím tomu, ze člověk který jezdí autem najednou začne jezdit sockou. To se na me nezlobte ale 90% lidi tohle nezajímá. Komfort auta mi autobus nikdy nenahradi

+3/0
13.2.2015 11:16

V54i66k28t88o65r 67N48á71r82o59ž45n36ý 3789752558

Co to je komfort auta ? Pobíhat někde po parkovišti , nebo být věčně vytočen , že nemohu zaparkovat ? Nebo být věčně ve stresu , který dobytek to do mne kde napálí ? Není třeba při denním dojížděním komfortním prostředkem spíše autobus...neboť se tam dá čas vyplnit třeba četbou knihy ?

Statistiky pohybů cestujících se dají na netu najít , najděte si je. A přesvěčte se o tom , že v okamžiku tarifní integrace a zlepšení kvality veřejné dopravy objemy přepravených cestujících rostou....a zvláště kolem Prahy... Vždyť už i kolem deváté ranní má člověk obrovský problém zaparkovat na řadě parkovišt P+R na kraji Prahy....

+6/−1
13.2.2015 11:43

P98a15v75e97l 87N82o72v85á67k 7761806549123

Pro me komfort auta je to ze si kdykoliv kam koliv tím autem mužů zajet. Já jsem klidnější člověk a nestává se mi casto ze bych nenašel místo na parkování. Nemusím se v autě mackat s nikým. Jinak nabourat do vas může auto i pokud jedete v autobuse. A abych úpresnil tak me cesta do práce MHD trvá tam 30min domů hodinu. Autem cca 10 minut a muzu si jít z prace a do prace kdy chci.

+2/0
13.2.2015 13:04

M71a57r52e84k 52T45u36r60n70o37v33e25c 7435392770596

Zajet si sice můžete kam chcete (aspoň zatím, než nějakého chytráka zase napadne zavádět za vjezd do centra nějaké mýto), ale horší už to bude s tím parkováním. Jako přespolní budete v některých částech centra odkázán jen na oranžové zóny a těch je někde sakra málo... Klid Vám v takovém případ asi moc nepomůže. Snad jedině že byste u nějaké oranžové zóny pěkně vyčkával na blikačkách, až se třeba nějaké místo uvolní...

+2/−1
13.2.2015 14:57

K22a59r12e85l 66Ř64e56h78á74č49e59k 9802800591222

Komfort auta? Najdou se situace, kdy je auto k nezaplacení, ale na obyčejné dojíždení do práce mi komfortnější určitě nepřijde.

+2/−1
13.2.2015 11:55
Foto

D84a22v46i10d 34J17a59n83i42k 5486946385764

No vidite a me treba prijde. Ona neni zadna radost jet busem s ruznyma sockama, homelesakama, fetakama, nemocnyma cestujicima, atd. V lete me v MHD vytaci smradlivi cestujici a v zime zase bezohledni cestujici kychajici a smrkajici primo ostatnim do tvare. Osobne si klidne priplatim a jezdim do prace autem. Cas je to nejdrazsi co je, takze jet mhd  45 minut nebo 15 minut autem mi prijde proste lepsi. K tomu do prace neprijedu z MHD spinavy a nemusim si jako prvni vec jit prelestit poslapane boty :)

0/−2
13.2.2015 12:12

B51o81h54u52s94l36a54v 26K77r67á45l16í11k 2721200129856

Kdo není socka, ten se po Praze vozí tryskáčem, pane Nováku ;-D

0/0
13.2.2015 12:05

S55y79l20v25a 48Š12p95o39r52k52o62v75á 9696469700354

Asi jste nepochopil princip - platit budou lidi pořád stejně, akorát že na jednom místě (když pojedu z Mělník do Prahy na Václavák, zaplatím te´d 48 Kč řidiči v autobuse a pak si koupím jízdenku na metro za 24. No a v dubnu dám těch 72 rovnou v autobuse)

0/0
13.2.2015 16:21
Foto

D78a36v91i93d 17J85a53n15i94k 5176536115934

samozrejme chybet nekde budou:) klasicky to odnesou majitele automobilu. nejsou pak penize na opravu komunikaci, nejsou penize na stavbu odstavnych parkovist a ty penize budou chybet i na zeleznici, proste se omezi modernizace zeleznic. pritom majitele automobilu prispivaji formou spotrebni dane na benzinu, silnicni dani, dalnicni znamkou a dph. bohuzel vsechny tyhle prostredky se utrati vsude mozne, jen ne do udrzby a rozvoje silnicni site. Vzdy je mi smutno pri navratu z USA nebo zapadni evropy. Bohuzel tyhle populisticke reci na volice zabiraji:/

+3/0
13.2.2015 11:58

K33a43r49e80l 56Ř92e24h28á61č13e79k 9572230521832

Jo, řidičům aut se musí všichni podřídit. Přál bych vám bydlet u nějaké rušné silnice. Pak by jsze poznal, jakou slast nám řidiči aut způsobují. Proti autům nic nemám a sám jej používám, ale i tak jsem pro omezování IAD ve prospěch veřejné dopravy.

0/−1
13.2.2015 13:01

P91e49t17r 31Ž73á79k 1328462275179

no ten autobus na obrázku už dávno propojený je.

+5/−1
13.2.2015 10:25

B77o69h35u15s29l41a57v 94K45r29á18l22í94k 2231520559176

Jenom do PIDu, ne do SIDu. A naopak, většina dobříšských linek a příbramské linky jsou propojené jen do SIDu, ale ne do PIDu.

0/0
13.2.2015 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.