Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané koupili výrazně méně ročních kuponů na MHD, čekali na slevu

Lidé jezdící pražskou MHD nakoupili v uplynulých pěti měsících o 15 tisíc ročních kuponů méně, než ve stejném období loňského roku. Vyplývá to z údajů dopravního podniku. Důvodem je dlouho avizované slibované snížení ceny kuponu. Vzrostl naopak prodej pětiměsíčních jízdenek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a30n 48D18l24o47u52h75ý 8606650393760

asi nevěřili (správně) Krndě, že budou roční kompenzovat... :-/

0/0
20.2.2015 15:06

R47a65d20e57k 39J76a89n66a35t80a 9685746224312

Hlavně neumí počítat. Pětiměsíční+měsíční+polovina zlevněného ročního je 4825 Kč. Takže víc než roční nezlevněný (4750 Kč). Hamižnost jim zatemnila mysl.

0/0
20.2.2015 23:03

J41a65n 16S89p89á57l52e44n39ý 4147453451747

2 čtvrtletní + polovina zlevněného ročníhu je 4785, a už jsme blíž :-)

0/0
22.2.2015 17:16

B79o49h14u77m88i23l 77T45r92o85c55h98t29a 2246806503604

Slevu takovou pohádkovou jakou ještě svět celý neviděl, ba ani o ní neslyšel !! Jak vlk se nažral DPMP a odešel s vlkem MMP, aby jej vyhnal do lesa holí !! Jen ještě se nerozhodlo, kdo bude vyhnancem a nebo blbem v tom lese a jaký bude mít pohádka pohádkoví konec ?? Tak to bude známe tomu, co bude v tom lese !!:-);-)[>-]!!

A je to !! Ale všem přeji ten blažený pocit ze slevy, tak se držte PRAŽÁCI !! V[>-]

0/0
20.2.2015 9:51

B61o72h95u92m15i86l 68T70r74o81c33h12t36a 2166216933114

Ještě dobrá rada nad zlato !! Nechtějte slevu zadarmo !!

0/0
20.2.2015 9:54

B20o26h30u13s79l61a44v 85K48r79á60l90í70k 2421710929776

Roční si nekupuju kvůli ceně (na jízdenkách bych za rok projel méně), ale kvůli pohodlí a jistotě, abych nemusel před každou cestou přemýšlet, jestli za ni chci utrácet, a abych nemusel pořád myslet na kupování a označování jízdenek anebo každý čtvrtrok nový kupón - zvlášť když dnes na té jízdence člověk ani nevidí, že už jí dochází platnost.

0/0
19.2.2015 20:06

K52a71r49e81l 74D62r44d17a 6233415537429

Zatracená sleva, já se dám kvůli ní na snad na Matfyz. Tak znovu počty a počty... ;-D

  Opět čtu bolševickou ČT Kachnu (z listopadu 2014): "V roce 2013 si roční kupon zakoupilo 168 432 cestujících, měsíční 2,27 milionu cestujících a čtvrtletní jízdné si pořídilo 606 646 pasažérů. Celkově činily tržby z jízdného v rámci pražské integrované dopravy za rok 2013 zhruba 4,2 miliardy korun, z toho 3,2 miliardy tvoří všechny druhy předplatných kuponů dohromady."

  Což je v rozporu s VZ DPP pro rok 2013, kde se na str. 126 uvádí tržby za časové jízdné 2,53 mld. Kč a za jednotlivé jízdné 1,7 mld. Čert aby se v těch podkladech vyznal. U pražské dopravy si cucají všichni čísla z prstu jak potřebují.

  Tedy dobrá, pro rok 2013: 170 tis. cestujících mělo roční kupon za 0,8 mld. Kč, 190 tis. cestujících mělo měsíční kupony za 1,25 mld. Kč a 150 tis. cestujících mělo čtvrtletní za 0,9 mld. Kč. Celkem 2,95 mld. Výborně, hapruje to jen o +- 400 mil. Kč. :-)   

  Netušíte někdo v čem je chyba? Podklad od ČTK je vylhaný nebo má DPP dvoje údaje a užívá je podle potřeby? Nepomůže někdo milý od dopravy?

  Aby se všem lépe spalo, SLEVA 2013 je tady! Zaměstnanec DPP (10.600 lidí) platí 50 Kč za roční kupon. Rodinný příslušník zaměstnance platí 200 Kč za roční kupon. (Tátové od rodin, 2 děti na učňáku DPP, tak to bude 30 tis. lidí.) Důchodci DPP platí 50 Kč za roční kupon. (To pro 60-70 let věku udělá kolik? 5.000 lidí?) A jejich příbuzní opět 200 Kč za rok. (Tak to budou jejich manželé a manželky cca 5.000 lidí.) Mám tady 50 tis. Pražanů na slevě. Což dělá ztrátu DPP nějakých 180 mil. na tržbách a mohlo by jít o 5-10% cestujících. Přitom 30% přepravených cestujících v Praze je zdarma. ;-)

+2/0
19.2.2015 19:23
Foto

M66a78r43t15i27n 14Š64u29b57r80t 1215601164665

Problém bude v tom, že srovnáváte celkové tržby PID a tržby DPP - DPP je ale jen jedním z asi 17 dopravců PID. Sice vybírá jízdné, ale celé mu nepřísluší. DPP si ve své výroční zprávě může uvést jen tržby, které mu přísluší. Na území města jezdí už cca 15 % výkonů městské autobusové dopravy soukromníci a na příměstských linkách, které ale také obsluhují části Prahy, jezdí už 85 % soukromníků. Plus další tržby PID jdou od a zpět se rozpouštějí také na železnici a přívozy. Tj. z výroční zprávy DPP nemůžete získat celkové údaje o tržbách a nákladech PID.

0/0
19.2.2015 21:03

K16a18r78e13l 48D61r19d58a 6633495537299

Ale to vše je podle mě ve VZ na straně 126 uvedeno. Tržby PID 4,2 mld. Z toho tržby DPP 3,7 mld., tržby smluvních dopravců 550 mil.  

  To samé přepravní výkony, jsou za celou PID. Udávat je jen za DPP by nemělo smysl. Čtu to jako 1,2 mld. osob za rok, z toho smluvní dopravci 170 mil. Tj. celkem těch 3,3 mil. denně. 

  Nějaké vlaky a přívozy VZ neuvádí nebo je nevidím.

  Ale rozdíl je v údajích tržby za časové kupony o 700 mil. Přitom ostatní údaje si odpovídají. Někde je zásadní chyba. Podle mě, ten kdo to dal do ČTK to počítá jinak než VZ. Podle mě spočítal i krátkodobé časové jízdenky a možná turistické karty. Zatímco VZ je má v jednotlivém jízdném. Např.? Bude tam nějaká taková chyba.

  Aneb urputná snaha DPP mít klid a slevu v Praze sestřelit. ;-)

0/0
20.2.2015 6:28

K45a62r85e94l 65D30r89d52a 6813105277849

Tedy odpovídají. Odpovídají si 4,2 mld. celkem. Podle těch uvedených časových kuponů to nedělá tržbu 2,5 mld., ale spíš 3,2 mld. Jenže jsem to vzal od oka jako plné jízdné. Nepočítal jsem zvýhodněné jízdné pro studenty, seniory a třeba cca 50 tis. lidí kolem DPP. Takže reálně bude tržba za časové kupony odpovídat výroční zprávě, 2,5 mld. Kč. Tak kde to ČTK vzala? Těm vyšším údajům z médií se nedá věřit. Rv

0/0
20.2.2015 6:39

R52o38m17a72n 29P70o60l87á74č17e56k 5366379195

Vedení města moc nedochází, že nárůst cestujících bude minimální... Spíš očekávám přelévání cestujících mezi měsičním/čtvrletním na roční, což bude znamenat další zářez do kasy...

Ale statisticky to těch 50 000 "nových" ročních kuponů udělá... Zbytek statistiky nám bude určitě zatajen... a celková vybraná částka bude v lepším případě na stejné částce v horší a mnou očekávanější bude o něco nižší...

0/0
19.2.2015 18:24

M91i90c33h17a25l 92C60h96a68l11u43p62a 6258900699623

Takže aby lidi ušetřili tisícovku za roční kupón, tak si kupují čtvrtletní za 1480 nebo 5měsíční za 2450, takže zaplatí víc? Nechci slevu zadarmo.

+5/−2
19.2.2015 17:56

L83i16b90o93r 60F19r54a45n38k 8920887650547

Doufejme, že amatérismus na všech úrovních ANO připraví o maximální počet voličů k dobru nás všech.

+4/−1
19.2.2015 16:26

L37u16k58á66š 55S37v97a29č73i84n33a 9332552692151

Podotykam, ze toto je predvolebni heslo Trojkoalice (MHD za 10 CZK denne)

+1/0
19.2.2015 16:42

R38o66m54a68n 27P21o33l49á44č43e58k 5826469865

To ano, ale tak ANO mělo právo říct NE...

Korýtko bylo přednější, než největší položka pražského rozpočtu...

0/0
19.2.2015 18:21

P78a31v14e94l 52N41o93v84á94k 4693638715431

Zlevneni je nesmysl, uz takhle pokryva cena jizdneho zlomek nakladu a hlavne je jizdne i v soucasne vysi levne. Za 13 Kc denne neomezene uzivani sluzeb. A hlavne - cim nizsi jizdne, tim vice se to bude muset dotovat odjinud, cena dopravy proste zlevnenim neklesne.

+11/−2
19.2.2015 16:18

L20u30k67á69š 15S49v48a16č70i47n29a 9472422142651

Nesouhlasim s Vami v tom, ze zlevneni je apriori nesmysl.

Pokud snizeni ceny jizdneho 'prilaka' do dopravnich prostredku vice cestujicich, tak MUZE opravdu prinest DPP vice penez za jizdenky.

+1/0
19.2.2015 16:40

M23i33c95h53a61l 41P93a62v28l38á12t 9373213534719

Ale to by musely zlevnit primarne ty jednorazove jizdenky.

+2/−1
19.2.2015 16:46

L84u15k55á77š 22S29v76a73č53i42n97a 9802182832841

Nikoliv nezbytne. Uznejte, ze rocni kupon je uplne jina kategorie nez jednorazova jizdenka. U tech jednorazovych je poptavka asi mene pruzna, nez u celorocnich kuponu. Ti, co si kupuji jednorazove jizdeny, nemaji zadnou cenove srovnatelnou alternativu (napr. turiste, aby se dostali z letiste do centra = 32 CZK vs stokoruny za taxi), kdezto rocni kupon si koupi ti, co v Praze ziji ci pracuji.

Jinymi slovy, jednorazovou jizdenku si ti lide koupi asi vzdycky.

+1/0
19.2.2015 16:55

M56a20r37c38e70l 70H72r19o20c11h 9259679492

Jinými slovy, není to pravda, protože když DP napálí celoročku za 8000,- Kč, tak si lidi spočítají, jestli se jim nevyplatí jezdit na černo. :-)

0/0
19.2.2015 17:22

L40u12k21á37š 61S97v62a23č91i63n90a 9462462582511

A vzhledem k tomu, že dpp cenu sníží, přibude možná těch, kteří si spočítají, že při této nové ceně se jim cestovat načerno nevyplatí. :-)

+3/0
19.2.2015 17:28

M21a62r60c84e78l 42H80r91o10c81h 9829109212

S tím souhlasím. R^

0/0
19.2.2015 17:31

M95a45r76c95e61l 37H42r51o31c70h 9289209312

Pardon, já jsem fakt unavený z práce. Já v tom viděl, že celoročku si koupí lidé za každou cenu. Nic, mlčím, fackuji se.

0/0
19.2.2015 17:34

M70i64c55h45a90l 33P22a30v96l56á49t 9393873164599

Chapu Vase argumenty.

Ted nam nezbyva nez si pockat, jak budou reagovat cestujici.

+1/0
19.2.2015 17:42

P19a20v54e78l 96N50o27v55á86k 4933848195261

Nesouhlasim s tim, ze to prilaka vice lidi. Kde by se vzali tak najednou? Ti, kdo jezdi autem, bud musi anebo na to maji. Druhy pripad stoji o tolik vice, ze zlevnenim jizdneho o 1000Kc za rok je zanedbatelny rozdil. 

Nehlede na muj druhy bod, kterym bylo konstatovani faktu, ze cena, kterou spolecnost za dopravu vyda, timto zlevnenim dotcena nebude. Takze to stejne zaplatime, jen ne tak viditelne.

0/0
19.2.2015 17:48

L10u89k90á42š 74S57v71a25č46i64n90a 9582872892971

Na svuj nazor mate samozrejme pravo. (Podotykam, ze ja v teto veci nestojim na zadne strane, ja jenom tvrdim, ze to opravdu MUZE vyjit (zlevneni jizdneho -> zvyseni cestujicich a tim i zvyseni prijmu DPP).

Polemizovat o tom, ze ktere skupiny dosavadnich (ne)cestujicich se bude (poku vubec) rekrutovat skupina tech, co si nove zakoupi rocni kupon, nema smysl, ja to nevim. Byly by to ciste domnenky a spekulace.

Ale k Vasemu druhemu bodu se musim vyjadrit. Zda se, ze nevidite vec, ktera mi prijde zrejma. Mate pravdu, ze cena, kterou DPP za dopravu vyda, se nezmeni. A pokud pripustime, ze pribude vice cestujicich s rocnim kuponem a bude jejich narust procentualne vyssi nez avizovana sleva (tedy vice nez 24%), tak na tom DPP skutecne vydela.

Ale jestli tomu tak bude, to ukaze az cas. Potrebna data jeste DPP nema a ani mit nemuze.

Ale jeste posledni vec: Trojkoalice se ohanela argumentem, ze stejny pristup zvolil i dopravce ve Vidni, coz je mesto velikostne srovnatelne s Prahou. A tam jim ten business case vysel - snizili jizdne a zvysili si tim prijmy. Pokud to vyslo tam, muze to vyjit i v Praze. (podobny pripad je znam i z ekonomie, kdy snizeni dani ma za vysledek zvyseni objemu vybranych penez, tzv. Lafferova krivka)

0/0
19.2.2015 19:59

P87a36v65e72l 30N82o41v20á26k 4483228795521

Co se tyka polemizovani - najde o zadne vesteni z koule. Proste mesto ma nejaky pocet obyvatel a ti nove presli na rocni kupon se mohou rekrutovat pouze z jasne vymezeneho okruhu lidi. To je proste logicke, nikoliv spekulativni a zadny cas to nevyresi.

Za druhe, cela premisa zlevnovani zalozena na srovnani s Vidni je medialne vylhana - viden v tu samou chvili zdrazila jine typy jizdneho. Zaroven nedoslo k ocekavanemu zvyseni poctu cestujicich.

0/0
20.2.2015 14:53

K18a67r50e16l 24B94u30r17i64a17n 1644401443431

Tak tak. Myslim, ze se tomu rika cenova elasticita

0/0
19.2.2015 18:07

P72a55v62e29l 18S59t29e66r60b37a 8216876435677

Tak to je ale asi dobrá zpráva pro dopravní podnik :-) Protože pokud si je (5měsíční nebo kratší jízdenky) pořizovali lidé do ledna (cca do 23.1.), tak na tom DPP vydělá víc, než kdyby si pořídili rovnou roční za vyšší cenu

(počítáno přepočtem cen při nákupu dvou ročních (za starou a novou cenu) a nebo 5měsíční a následně "měsíční" v ceně 1/12 roční za novou cenu až do konce roku 2016)

+1/0
19.2.2015 16:04
Foto

M74a92r62t76i28n 17Š78u23b83r44t 1925691894325

No v součtu asi moc nevydělá. Z hlediska příjmů ta tabulka ukazuje pokles tržeb o 40 milionů už teď. Pravda, něco ještě z této ztráty v dalších měsících doženou ti, co si ještě koupí pětiměsíční v únoru, nebo další měsíční a čtvrtletní. Od července se ale tyto tržby u měsíčních, čtvrtletních a pětiměsíčních zase podstatně propadnou, protože oproti roční budou pekelně drahé, a současně se ta roční zlevní o víc než 1000 Kč, takže na konci roku bych to nerad sčítal... ;-) A byť určitě pár nových cestujících přibude, ten propad tržeb velmi pravděpodobně nespasí.

+1/−1
19.2.2015 16:37

L29u11k41á85š 48S68v64a62č29i13n30a 9332502172231

Nic z toho, co uvadite, z te prilozene tabulky nevyplyva.

Jedina spravnejsi data budou znama, az bude v prodeji zlevneny rocni kupon a az dobehnou lidem, kteri si koupili nejake 'preklenovaci' reseni, jejich casove jizdenky. Do te doby jsou vsechno jenom spekulace.

Proste zatim se da vysledek toho zlevneni jenom obtizne odhadnout :-/

+1/0
19.2.2015 16:59

K93a36r61e62l 37D89r23d12a 6633255367939

Matematika Vám nejde nebo Vám nerozumím. Podle mě nula od nuly pošla. Pokles v ročních kuponech je nahrazen nákupem dražšího jízdného. Kdyby se to dobře přepočítalo, tak je DPP v zisku. Hapruje v tom nějakých 1000 lidí, ti patrně přešli na jízdenky či na auto. Pokud na jízdenky, opět je DPP v plusu. Kde jste vzal 40 mil.?

0/0
19.2.2015 18:18
Foto

M41a78r83t25i89n 38Š44u41b36r78t 1115931984245

Sečetl jsem tržby září-leden loni a letos podle uvedených prodejů jízdenek. Porovnávat počty prodaných kupónů a lidí nelze, když jsou v tom i měsíční jízdenky, tam nepoznáte kolikrát si ji od září do ledna koupil jeden člověk, nebo zda někdo začal či přestal. Právě se očekávalo, že pokud si lidé koupí překlenovací dražší a kratší jízdenky, mělo by to být nula od nuly aktuálně a zhoršovat se to až v závěru roku. Ale už teď je prostým součtem, pokud jsem se někde nepřeklepnul, tržby loni 1,165 miliardy za dané období a letos 1,125 miliardy. Tj. nezbývá než doufat, že to ještě aspoň dorovnají koupě kratších jízdenek do toho června.

0/0
19.2.2015 18:30

K21a72r58e55l 93D65r71d10a 6883185417179

Podle mě nelze porovnávat období září - leden v absolutních tržbách, když se řeší změny v ročním jízdném. Podle počtů lidí by se to dalo přepočítat pro období celého roku a udělat si přesný odhad tržeb.

  Srandovní je, že je v celé Praze 15 tis. skrbllíků, co to řeší. Zatímco 500 tis. ostatních platících cestujících se nějakou slevou nevzrušuje. ;-D

+1/0
19.2.2015 19:40
Foto

M62a41r15t98i77n 69Š22u73b32r83t 1445871404945

Zatím můžeme exaktně porovnat jen aktuální čísla tržeb a o tom ostatním se jen dohadovat ;-). 15 000 lidí z obvyklých cca 170 000, co si roční kupují, není zase tak málo lidí.

0/0
19.2.2015 21:05

J16i74ř86í 24P34o66s62p23í78š49i53l 8182310696328

Vždy jsem kupoval roční. Avizovaná sleva mě donutila nyní poprvé koupit 5 ti měsíční, abych získal čas jak se radní dohodnou.

0/0
19.2.2015 15:59

M41a88r75t83i81n 75W12a36l36l11n40e81r 6345910364380

Ja koupil rocni jako obvykle.

+5/0
19.2.2015 16:08

O69t24o97m58a95r 23T74h82o74m53a 2485627646555

čas jste možná získal , ale nic neušetřil..

+5/0
19.2.2015 16:19

M69i48c51h51a90l 94C67h14a57l29u14p48a 6598230929833

Ta 5měsíční ale stojí víc, než polovinu roční za stávající cenu. Takže reálně asi zaplatíš víc.

+4/0
19.2.2015 17:59

A37n30t51o21n82í92n 32N21o36v27á24k 7911197380367

Za 5 měsíční Leden - Květen si dal 2450, za měsíční na Červen dáš 550 a půlka zlevněné roční Červenec až Prosinec vyjde na 1825, dohromady je to 4825, což je o 75 víc než cena roční, gratuluji k prodělaným 75 Kč.

+1/0
20.2.2015 11:42

A48n71t80o41n91í40n 82N11o41v69á65k 7651787540567

Za pětiměsíční na Led - Kvě si dal 2450, za měsíční na Čer dáš 550, půlka roční po slevě na Čvc - Pro vyjde na 1825, celkem 4825 což je o 75 víc než roční před slevou, gratuluji k prodělaným 75 Kč.

0/0
20.2.2015 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.