Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Takhle to pojede. Revoluce v MHD se odkládá, mění se jen autobusy

Změny v pražské MHD od 7. dubna nebudou zdaleka tak rozsáhlé, jak plánoval Ropid. V okolí prodloužené trasy metra A zůstanou všechny tramvaje kromě linky 2. Úpravy se dotknou hlavně autobusů v této oblasti. Padl i plán spojit Anděl s Dejvicemi autobusem přes Strahovský tunel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O17t30o49m95a72r 46T35h52o84m17a 2565527646385

to pásmo s 10 min dopoledne je docela tragédie Rv

+1/0
22.2.2015 9:39

M51a41r62t85i90n 36Š73í46m63a 6203684490938

Tak já už jsem si říkal, že spojit Anděl s Dejvicemi autobusem přes Strahovský tunel je příliš dobrý nápad na to, aby prošel. A netrvalo dlouho a mám odpověď...

+11/0
20.2.2015 16:22

P70a45v46e64l 64K88o67c72i84a29n 1852670876947

Nojo, jenže bylo by to náchylné na zácpy, a navíc asi poměrně drahé.

0/0
21.2.2015 15:26

M34a61r38e34k 36T25u80r50n97o94v35e72c 7445362260936

"Beze změn pak zůstanou linky v Patočkově ulici a trasa linky 167 z Anděla k Nemocnici Na Homolce"

Tak beze změn, jo? A co ta zrušená 174 v úseku Vypich-Hradčanská? Četl také někdo z redakce seznam těch změn nebo jen papouškují to, co tvrdí ROPID? :-)

Té autobusové linky spojující Anděl a Dejvickou je podle mně také škoda. Snad to není ve stylu: "Když jste nechtěli naše úžasné změny jako celek, tak nebudete mít ani tohle..."

+6/−1
20.2.2015 16:04

R75o59m18a36n 65S13m90ě45l20ý 8154105736611

vždyť tu 174 nahrazuje 184 z Velký ohrady přes Vypich až na Hradčanskou

+2/0
20.2.2015 18:17

M73a88r11e70k 50T15u57r68n84o16v20e68c 7445302640236

Ok, tak ta to celkem kompenzuje, díky za upozornění. Je těch změn dost, tak než se člověk ve všech zorientuje. :-)

Každopádně ale stejně bych si netroufl napsat "Beze změn pak zůstanou linky v Patočkově ulici..." Ne, nezůstanou. Mají napsat, že místo 174 tam bude tahle nová linka. :-)

+2/0
20.2.2015 18:39

J66o93s42e10f 50S92t69r73á22s45k26ý 5352723304458

Vlk se nažral kora zůstala celá. Proč ale nemůže jezdit ten autobus tunelem? Díky Blance se cesta autem zrychlí (snad teda) a bylo by potřeba tomu konkurovat express busem. Např. na trase Anděl - Hradčanská - Kobylisy.

+1/0
20.2.2015 15:48

L78a69d44i96s31l72a98v 55H34o54l53í69k 5112482509581

Protože jak prohlásil mluvčí ROPIDu, v trase Smíchov - Dejvice již jezdí tramvaj 20. sice by to jel autobus 10 minut a tramvaj to jede 30 minut, ale to už není tak důležité...

+3/−3
20.2.2015 16:04

E92v31a 11D89r49o85z16d67o41v87á 7609777805405

Víme, že pro Ropid není vůbec důležité rychlost mdh. Proto je v Praze mhd neuvěřitelně pomalé.

+1/−1
20.2.2015 16:08

M45i33c68h80a46l 47V97i51t93e78k 2683721680102

Nevim kde jste tedy kdy byla, ale je malo mest kde je tak dobra MHD jako v Praze. Co je na ni pomaleho taky nechapu...

+4/−3
20.2.2015 17:05

E94v67a 24D30r52o43z76d84o23v37á 7239777795935

V "pár" velkých městech jsem už byla. Je pravda, že tam třeba nejezdí mhd podle jízdního řádu, ale to proto, že jezdí tak často, že to není potřeba. 

Ale máte pravdu, třeba v takovém Mongolsku pár hodin sem tam nehraje roli.

0/−3
20.2.2015 17:56

M21a24r15e67k 66T73u76r72n38o65v25e80c 7775552830126

Neuvěřitelně pomalé? :-) Nejste doufám třeba jedna z těch, co tvrdí, že projet celé Béčko trvá hodinu? :-)

Kde konkrétně podle Vás je MHD o tolik rychlejší? Ano, mně se třeba líbí v Paříži koncept RER - tzn. rychlé linky, někde i souběžné s metrem - ale na třeba 4-5 zastávek klasického metra (které je tam často ještě hustší než u nás - resp. stanice jsou někdy blíž) připadá jedna zastávka RER - takže projet celou Paříž z východu na západ nebo ze severu na jih se dá rychleji... Ale zase tyhle vlaky nejezdí tak často. A v jiných metropolích třeba nic takového ani nemají...

+1/0
20.2.2015 18:43

R47a54d17e47k 93J71a87n65a20t65a 9205926884912

Oni dobře vědí, že by bylo dobré ten autobus zavést, vždyť to v těch změnách navrhovali ! Ale současně s tím, je třeba něco taky něco jinde omezit, protože prostředky co ROPID má k dispozici, nejsou neomezené.

Radní se totiž zalekli protestů pár křiklounů (je třeba si uvědomit, že křiklouni jsou vždy víc slyšet, ti, co jim změny vyhovijí, zpravidla mlčí) a změny zatrhli.

+1/−2
20.2.2015 16:35

D94a32v20i83d 73Z24a83j56d58á62k 8415372930471

Spojeni dejvic a andelem tunelem by nebylo spatne.Myslim,ze i rychlejsi nez metrem.

+5/0
20.2.2015 15:41

V57á23c77l60a13v 45Č80e39r74m41á48k 4143750207954

Tu 137 od Waltrovky dále by měli naopak zrušit a ne ještě posilovat. V ulici Klikatá má dvě zastávky, kde se nedá legálně objet, ostatně v celých těch serpentinách se nedá předjet, to už nejlíp v těch zastávkách. Překáží tam a vyrábí kolony.

+1/−4
20.2.2015 15:24

P17a66v16e28l 72S35t87e81r32b72a 8276736405327

A nebo by mohli ti, co tam tvoří kolony, začít jezdit autobusem :-)

+5/−1
20.2.2015 15:42

V89á45c19l55a37v 25Č28e62r78m20á41k 4913860387534

No to by si pomohli ;-)

+1/0
20.2.2015 15:46

M97a81r44e52k 81T51u45r59n85o80v50e94c 7155352250636

Kolony jsou v drtivé většině tvořeny auty. Ne že bych někde neviděl kolony složené jen z autobusů, ale je to spíš výjimečný případ. :-)

+2/−1
20.2.2015 16:05

V57á66c56l66a18v 80Č84e73r85m31á79k 4503860647924

No, ale zrovna tam to vyvolává ten autobus a stačí na to dokonce jenom jeden.

+1/0
20.2.2015 17:46

M24a56r89e45k 44T73u75r57n86o46v63e66c 7205772390476

No ale kdyby tam nejela ta auta, tak tam žádná kolona nebude. :-)

0/0
20.2.2015 18:40

M21a83r15e16k 75Š33i79m86o50n 2244367718958

Na Waltrovce se bude doprava ještě posilovat, staví se tam velký projekt.

0/0
23.2.2015 1:57

V77á58c37l15a39v 62Č39e22r20m67á72k 4223310827904

Jistě, ale asi je blblost to tahat zrovna tou ulicí, o které mluvím. Ta pro autobusy naprosto nemá parametry.

0/0
23.2.2015 13:38
Foto

J59a92c47h20y29m 21B11r20z49e53z19i19n50a 6239219632853

Tak a teď kolik stálo vypracování toho původního návrhu....

0/0
20.2.2015 15:21

M34a43r60e74k 66T87u60r50n33o17v57e53c 7915942180596

Nic, to dělali ve své pracovní době. Teda pokud nejste zastánce názoru, že ROPID by se měl zrušit úplně, to pak jo, to by se možná ušetřilo, to je fakt. :-)

0/0
20.2.2015 16:06

K66l64á66r33a 76V77o57ž66e38n25í13l29k23o85v12á 8103274593106

A kolik udělali parkovacích mist u nového metra?

+8/0
20.2.2015 15:01

M67a96r65e25k 42T71u52r40n59o60v85e41c 7955642260546

Bohužel žádné. Ale jak to souvisí se změnami jízdních řádů? :-)

0/0
20.2.2015 16:06

P15a61v95e30l 66P20o82n96c19a31r 1313344292867

Praha 6 approves

0/0
20.2.2015 14:55

L43u67c88i93e 90M10a66c96h69a66r60t44o84v24á 6966643524430

Nechápu, proč Praha nemá metro až k letišti. Proč ta změna projektu?

+1/−2
20.2.2015 14:52

K80l88á47r83a 71V54o48ž70e75n97í15l59k74o43v19á 8383364653546

Bém má byt na Petřinách, tak tam potřeboval zavést metro. Motol je úplnej nesmysl. Alespoň ten Veleslavín a Bořislavka.

+2/−1
20.2.2015 15:00

L61u96c36i59e 24M60a39c33h96a52r31t62o33v17á 6336683764530

Aha, to jsem nevěděla. A on jezdí MHD? Do Motola ať si klidně vede metro z letiště :-).

0/−1
20.2.2015 15:04

M62i77c51h20a28l 55M27e35č93i68a54r 1840200809875

Nejazdí, ale ak by sa ho rozhodol predať, tak mu to dosť pridá na cene.. :)

0/0
20.2.2015 15:20

P36e25t76r36a 37M50a56l21a39k86o41v52a 1118620370214

no on ho asi bude chtít pronajímat....

0/0
20.2.2015 16:48

N19i12k14o67l87a 10Č98e28c84h 9491949156

Jo, a proto si metro na Petřiny naplánoval už v roce 1987! ;-D

http://www.metroweb.cz/metro/historie/mapy/metro87.jpg

+1/0
20.2.2015 16:42

E22v96a 13D83r75o76z23d36o45v41á 7619757355505

Vrátila jste se po několika letech z Antarktidy? :-)

0/0
20.2.2015 15:47

L11u63c17i25e 39M93a50c66h91a57r97t70o84v32á 6566883354380

Rozhodně ne. Ale unikl mi smysl odbočky do Motola. Půpvodní projekt byl přeci na letiště. Na Dejvickou jezdím dost často, v podstatě denně a od kolečkových kufrů, jak je ti lidé tahají do a z metra mám zničené všechny boty. Je to dost divné - všechna letiště v civilizovaném světě jsou na lince metra.

0/−3
20.2.2015 15:53

E31v71a 70D44r81o29z54d97o78v60á 7449957755675

Ve světě rozhodně není pravidlem, že je letiště na lince metra. To je zde v ČR jen nějaká podivná domněnka.

A proč končí v Motole, to nikdo neví a nemá význam se na to ptát, protože se dozvíte jen nějaké smyšlené báchorky.

+3/0
20.2.2015 16:07
Foto

M36a36r34i72e 77M82e85t86l88i81c13k61á 9261834291242

Možná to bude tím, že nemocnice v Motole je taková továrna na pacienty a jezdí tam opravdu hodně lidí. Hned vedle je další nemocnice. Tak to možná udělali proto. Hodně lidí si stěžovalo, že když jsou zdravotně omezení - dočasně nebo trvale, tak jízda do nemocnice je dost záhul.

0/0
20.2.2015 16:56

L64u59c18i14e 86M98a21c78h90a45r80t57o74v95á 6686233954630

Paní Metlická,bohužel do Motola musím dost často jezdit. Jenže metro do Motola,  vede i k přípoji na letiště mi přijde jako vražda pro cestující. Bavili jsme se o tom se spolupacienty, samozřejmě nevíme, jak to řešit, ale toto nám nepřipadá nejšťastnější.

0/0
20.2.2015 17:42

M74a19r63e30k 62T11u64r53n87o84v56e91c 7465512450616

Ano, nějaké plány na trasování až na letiště opravdu existovaly. Ale ty se opustily už docela dávno. A ani dle těchto plánů Motol nebyl žádnou odbočkou, ale spíš jen podivnou zajížďkou (v odborné literatuře se výsledné křivce říká chalupoida - zkuste si to vygooglit).

Pokud jde o Vaše boty - nějak nechápu. Proč ty lidi necháte přes Vaše boty s nějakými kufry vůbec jezdit? Já se tam také občas pohybuji a podobný problém jsem nikdy nezaznamenal. A pokud s tím máte takový problém, tak máte do metra na Dejvickou nosit raději jen jedny boty a ne je střídat každý den a nechat si zničit i všechny ostatní... :-)

No a co se týče civilizovanosti měst. Byl jsem už na spoustě letišť v zemích, které bych si také troufal označit jako civilizované a zdaleka ne všude mají metro. Troufal tvrdit, že to jsou spíše výjimky... Ano, někde tam mají kolejovou dopravu - ale ne metro. A to je něco trochu jiného. Metro má příliš velké náklady na výstavbu a letiště ne vždy generuje takovou poptávku po přepravní kapacitě, aby se vyplatilo - to je i případ Pražského letiště - jak už tu někdo píše v jiném příspěvku...

+3/0
20.2.2015 16:15

L75u24c80i20e 17M27a31c46h72a65r14t93o51v18á 6336373654560

Co byste dělal vy? Turisti tam vystupují , nastupují, seskupují se do houfů při vstupu do metra, ve větší skupině přebíhají, studují si plánky metra, to vše s kufrem v ruce. Jejich manévry jsou nevypočitatelné :-)

0/−1
20.2.2015 16:19

M70a32r60e89k 50T54u82r34n97o56v34e13c 7595332650376

Co bych dělal já? :-) No, nestrkal bych jim nohy pod kufry. :-)

Od toho ty kufry právě mají kolečka, aby je člověk nemusel mít "v ruce" (snad jedině někde na schodech). Spíš je za sebou jen táhnou po zemi. A samotná kolečka jsou dost malá, najet s takovým kufrem někomu na nohu podle mě není zase tak jednoduché...

Za ostudu jsem vždycky považoval to, že na Dejvické ani nejsou u všech vstupů a výstupů (a hlavně u těch, které člověk využije při přestupu ze/na 119) eskalátory. V tomhle snad ten přestup na Veleslavíně bude lepší - a snad i o něco menší riziko, že Vás někdo na schodech nebo v jejich okolí sejme kufrem. :-)

+1/0
20.2.2015 16:23

L53u33c60i30e 49M92a97c55h13a40r63t91o87v83á 6906143824220

Bohužel vystupuji směrem na 119 - někdy je to otřesné. Ano, eskalátory tam chybí.

Ale někdy si to tam vyzkoušejte, když se jich tam sejde třeba 20. To nebývá výjimka.

0/0
20.2.2015 17:38

E23v79a 14D15r90o30z30d66o72v48á 7229747195785

Já bych ty všechny turisty zakázala. ;-D

0/0
20.2.2015 17:57

L89u90c84i67e 98M21a33c19h12a21r96t52o97v79á 6926433634460

Spíš by se na ty návaly mohlo pamatovat-třeba spustit stojící schody.

0/0
20.2.2015 19:31

E28v68a 28D81r24o39z52d55o24v57á 7729777885405

Ještě zde uvedu pár údajů, díky kterým to třeba pochopíte.

Přepravní kapacita metra je 10-20 tis. os./hod. Letiště odbaví cca 32 tis. os./den. Vidíte ten nepoměr využití metra? Proto se ve většině měst volí samostatná nadzemní dráha spojující centrum a letiště. Někdy je to zkombinované s metrem, ale část na letiště je většinou nad zemí.

+5/0
20.2.2015 15:55

L91u50c27i78e 15M10a23c97h54a24r67t80o95v88á 6186333244730

Letiště bývá vždy nad zemí ;-D Uvažovalo se o rychodráze v místě stávající dráhy na Kladno. Nicméně metro je přetížené i dnes a jet 119 je zážitek hodný povídky Jízda tramvají od Šimka a Grossmanna.

+1/−3
20.2.2015 16:09

R67a28d40e54k 41J70a32n65a85t83a 9815796624872

Právě argument, že je metro A přetížené, hraje proti argumentu ho prodlužovat na letiště a tím ještě pár cestujících přídat.

Trať tam už skoro celá existuje, a dá se celkem levně modernizovat (tunely a estakády není třeba vymýšlet, to navrhují jen ti, co chtěji projekt pohřbít) a metru by odlehčila. Navíc by byla rychlejší než metro a především VYŘEŠILA I KLADNO.

+4/0
20.2.2015 16:40

M62a33r73e18k 48T11u91r46n67o23v67e15c 7835692250846

A nechápete proto, že opravdu nechápete a nebo jen nechcete chápat? Tohle už se v nejrůznějších článcích a diskuzích za několik posledních let probíralo tolikrát, že jste opravdu buď byla někde úplně mimo (dlouhodobý pobyt někde na druhém konci světa?) a nebo prostě argumenty slyšet nechcete...

A ano, ne úplně dobrý nápad bylo i začít stavět metro do Motola. Déčko bylo potřeba víc.

+3/0
20.2.2015 16:09

L74u28c68i63e 53M74a65c33h31a85r33t72o38v89á 6416683394850

Možná jsem hloupá, ale opravdu to nechápu...

Asi nechci slyšet argumenty - stejně si myslím, že stejně jako v Blance, OpenCard a jiných kauzách je neochota magistrátu cokoliv řešit, dělat něco pro město, jehož jsou zastupitelé a jen si hrabat na svém písečku.

Céčko je přetížené celé. V sobotu v devět ráno je nacpané skoro jako ve všední den.

0/0
20.2.2015 16:13

R10a43d11e54k 98J49a65n29a27t48a 9175736574642

Ano, C je přetížené. Což je argument pro výstavby trati D (celého úseku Libuš-Pankrác-Žižkov), což by céčku odlehčilo.

+2/0
20.2.2015 16:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.