Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Nádraží Veleslavín. Brána do Prahy s kulatými hodinami

V jeden velký terminál se začátkem dubna promění místo kolem stávajícího vlakového nádraží na Veleslavíně. Nově zde totiž kromě autobusů a tramvají bude ve stejnojmenné stanici zastavovat metro, které uleví přetížené dopravě v Dejvicích. Z místa se tak rázem stane klíčový dopravní uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F11r62a21n46t66i94š21e68k 89S79k60u12p88l82í58k 7952462301602

Na jednu stranu dobře za každou novou stanici, na druhé straně tak zanikne poslední konečná prvního úseku linky, na které stále končí všechny vlaky (a nebude až do zprovoznění prvního úseku déčka)

0/0
24.2.2015 16:45

R24a77d11o73s64l28a71v 67K25l21a59u59d97a 5934148224972

A to je dobře nebo špatně? 8-o Ono je snad logické, že v centru je metro vytíženější než na periferiích.

+2/0
24.2.2015 18:14
Foto

M30a85r75t81i21n 76P21i24š43t14o85r72a 8698978886119

Možná je to jen důsledek nynějšího uspořádání. Těžko říct, zda tolik lidí chce do centra. Kdyby třeba tvořilo několik okruhů, nejezdi by do centra skoro nikdo.

0/0
25.2.2015 12:25

E21r33i88k 10D87r55a27g94o37m94i57r39e30c62k17ý 2831693607749

Zajimalo by me co tam ma byt za potraviny. Nikde to neni k dohledani

0/0
24.2.2015 13:55

J59i53n78d12ř11i89c59h 31H24r84a93d55e23c70k58ý 6855709242222

"ententýky dvě hmoždinky

mladý člověk šel z metra

byl v čepici a obutý

a nic se mu nestalo..."

+1/0
24.2.2015 13:28

K20l74á67r80a 53V25o29ž80e93n79í95l12k12o19v32á 8383574423306

Dnes mě při cestě na letiště vlak vyhodí na Dejvické, jedny eskalátory, jedny schody, přes cestu a jsem na zastávce. Od dubna mě vlak vysype na Dejvické, tam si dám pět minut oraz (na Dejvické bude polovina vlaků končit), pak vyjedu jedny eskalátory a pak ještě potáhnu bagaž do jednoho pevného schodiště. Ale vyhnu se několika světelným křižovatkám, které autobus stejně projel v zelené vlně.

Jestli je tohle zlepšení, nechci vidět, jak vypadá zhoršení.

+5/−11
24.2.2015 10:05

L87u19k37á34š 13N20o42v49á43k 4686706752463

šmankote, změna, všichni do krytů!

Chytřejší lidé si rovnou počkají na metro, co pojede až na Veleslavín. Zelená vlna na Evropské již dávno nefunguje. Apod. Metro V.A je stupidita, ale i tak tady nemá cenu diskutovat..

+6/−1
24.2.2015 10:08

N68i57k49o10l91a 72Č34e86c80h 9181659506

To byste toho chtěl moc po slečně, která netrefí na zastávku ani na té Dejvické.

+6/−2
24.2.2015 11:04

L27u82k90á45š 89Š41l11e53h49o35f12e81r 1493639695219

Polovina vlaků bude končit na Petřinách, pásmový provoz bude jen na poslední stanici do Motola...

+1/0
24.2.2015 10:46

L75u84k22á32š 13N58o42v53á68k 4316456832183

není pravda..

+1/0
24.2.2015 10:54

L43u16k11á71š 82Š85l36e51h13o52f36e69r 1323959425559

Je i není :-) Ráno to tak bude, přes den je pak pásmový provoz z Dejvické.

+1/0
24.2.2015 11:00

L67u59k38á12š 23N20o94v94á42k 4466676502463

není, aby byla, nesmí tam být to slovo "jen" ;-)

+1/0
24.2.2015 12:10

R75a68d95o26s45l16a28v 10K19l66a77u43d69a 5724428854612

Ne každý bydlí v Duchdole:-P

+1/0
24.2.2015 11:08

J80i62ř98í 97P11r70a17ž81á93k 9330212161382

Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl nemluví pravdu. Ve Veleslavíně dle původního projektu mělo vzniknout pouze obratiště busů MHD, které se nyní staví. Magistrát nyní plánuje, že na něm v rozporu s dokumentací budou ukončeny i linky ze Středočeského kraje, které měly končit na P+R parkovišti na Dlouhé Míli, kterou Praha ještě ani nezačala stavět. Místní jsou zděšeni a připravují informaci do EU, která znemožní vyčerpání dotace na výstavbu metra z důvodu nedodržení podmínek EIA. Patrový terminál a P+R pro 600 aut byl záměr bývalého vedení magistrátu a městské části. Za 2 roky předpokládali změnu funkce teminálu a P+R. Mělo dojít ke zvýšení budovy o 4 podlaží kanceláří a parkoviště mělo připadnout této administrativní budově. To vše za veřejné finance......

+1/−1
24.2.2015 10:04

L45u27k85á14š 36N83o40v53á85k 4896236542573

přesně tak.

Ale terminál na Dlouhé míli ještě dlooouho nebude (momentálně nedává smysl).

0/0
24.2.2015 10:06

J92i59ř68í 53P46r62a19ž80á65k 9150502471742

Stejně jako nebude prodloužení metra na letiště. Je vidět, že Magistrátu vládli taxikáři.

+3/−1
24.2.2015 10:13

L96u87k44á50š 82N17o93v79á30k 4596566642453

no nebude, Chalupoida je nesmysl :-) Motol bude cca 30let provizorní konečnou, možná nastálo. Jestli se A někdy někam prodlouží, tak přes Řepy na Zličín. Ale to je hodně sci-fi.

+6/0
24.2.2015 10:56

N57i54k18o93l71a 84Č53e52c77h 9561229506

Tak hlavně tzv. chalupoida vznikla v době, kdy ještě ten pan Chalupa tahal kačera.

0/−2
24.2.2015 11:09

R85a57d96o57s79l22a44v 65K61l86a52u19d45a 5174158604762

Přesně tak. Tady je mapka z roku 1987  http://www.praha6ztracitvar.cz/clanky/prodlouzeni-metra-a-opravdu-dobry-projekt

0/0
24.2.2015 11:22

J71i10ř22í 87P10r14a63ž72á70k 9420652931312

Jedna verze z mnoha z doby, kdy na a z letiště jezdila setina lidí. Masová turistika vznikla až ukončením státních monopolů na aerolinky v 90. letech.!

+1/0
24.2.2015 12:05

L28u40k31á10š 95N59o95v32á50k 4476216982833

jistě si všimnete, že trasování je zcela jinak než dnes. Žádný Motol!

+3/0
24.2.2015 12:12

N70i12k97o58l64a 78Č91e74c15h 9561109626

V době vzniku toho plnu byla nemocnice poloviční a stavba hlavních pavilonů se teprve připravovala.

0/0
24.2.2015 12:40

L84u52k43á83š 19N78o78v70á39k 4676226862453

což pořád není argument pro metro, i kdyby byla nemocnice čtyřnásobná!

+5/−1
24.2.2015 14:06

L20u55k63á54š 31N62o10v88á26k 4436606732213

já neřeším kdo tu paskvilní trasu načmáral. Pojmenování se ale vžilo a vřele doproučuju http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida R^

+3/−1
24.2.2015 12:11

J77i85ř12í 55P22r82a31ž46á21k 9170622471412

;-DR^

0/0
25.2.2015 10:33
Foto

M67i42c37h53a12l 89K21u23l54í33č37e30k 6837925105733

A to jsem teď někde z informovaných zdrojů slyšel, že na letiště zatáhnou tramvaj aby ty koleje na Evropské měli vlastně smysl.

0/0
24.2.2015 13:42

J67i18ř81í 20P96r10a91ž68á82k 9540382641972

Tramvaj by měla jet Vlastinou a obsluhovat Dědinu a nově plánované sídliště a letiště (zázemí, catering,...). To prodloužení potřebují, aby nejezdila poloprázdná, když lidé budou jen popojíždět od metra a aby nebyly hodně dlouhé intervaly. Škoda, že Bém ohnul trasu metra do Motola.

+1/0
24.2.2015 13:53

B97o47ž10e16n89a 93K67r60i71v40o69n61a96k33o62v73á 7351381896312

:-)

0/0
17.3.2015 17:06

G72u52s97t80a37v 43S67o49j68k70a 1578613555254

Letišti bych nejvíc prospěla expresní kyvadlová autobusová doprava na Veleslavín, 119 se vleče po zádelích jako sopel. Ale to by neměli kluci od turba takový rito co.

+8/0
24.2.2015 10:02

E55r84i37k 23D93r98a42g23o95m77i21r57e10c76k38ý 2931573267489

119 ma koncit na Veleslavine

0/0
24.2.2015 13:58
Foto

M43a34r54t49i29n 77P55i36š27t90o11r82a 8188168806769

"A ostudu rozhodně neudělá."

Nová stanice ne, ale pokud se turista rozhlédne po okolí, ostuda to bude. V širokém okolí železnice je typická pustina.

"Pasažéři, kteří vystoupí z vlaku v zastávce Praha-Veleslavín, budou mít nově možnost projít podchodem"

Doufejme, že to tak někdy bude. Zatím jen ti, co vystoupí na správné straně, ostatní budou čekat u závor na přejezdu.

"Na křižovatce Evropské a Veleslavínské je vstupů celkem pět."

Ale kupodivu chybí v tom kvadrantu, kde je nejvíc paneláků a na tramvajovém ostrůvku směrem do centra - tam se bude čekat na přechodech.

+3/0
24.2.2015 9:51

J77a46k21u44b 89V88o59k56a30t68ý 8794427892204

podchod z vlakové stanice Praha-Veleslavín k metru bude, ale realizovat se bude až s rekonstrukcí tratě a vlakového nádraží, což je investice SŽDC

0/0
25.2.2015 12:18

J74a23n 41K23r22a89l 8103445173454

jsem zvedav kam lidi z kladenska zaparkujou sve os; dale bych byl vdecny kdyby 119 jezdila az na dejvickou....skoda

+1/−6
24.2.2015 9:50

M47a71r24t31i94n 94Z13e51l28e98n60y 2577450809579

Nevybudování P+R vcelku zásadní chyba. Mají to v plánu aspon do budoucnu a nebo je to ztracený?

+3/0
24.2.2015 9:34

L54u73k97á28š 60N97o22v45á16k 4256866502933

P+R uprostřed zástavby je nesmysl!

+4/−1
24.2.2015 10:03

J92i89ř76í 42P38r75a95ž28á73k 9370612351642

P+R mělo být na Dlouhé Míli, u silničního okruhu s přestupem na rychlodráhu, tramvaj a původně i metro. Potom metro "uhnuli z konečné na letiště do Motola, kde bude minimální využití. pouze po několik hodin denně a znemožnilo se napojení na letiště. Taxikáři jásali.

+2/0
24.2.2015 10:11

O37t24o90m59a26r 76T59h65o66m26a 2115267566465

od pondělí 2.3. začíná zkušební provoz bez cestujících, tak nezapomeňte na Dejvické vystoupit (nebo se schovat  kdo se chce podívat ;-D)

+18/0
24.2.2015 9:14
Foto

R35o17b15e17r53t 18P57l37o31c28h 4286682841383

No taky mě to napadlo. Budou na Dejvický vyhazovači celej den? Jestli ne, tak šupky dupky nastoupit třeba na Malostranský, pokusit se najít volné sedadlo a dělat jako, že spim. A když mě nevyhoděj, tak si krásně projet novej úsek. Ale jelikož to má jezdit pásmově, tak při mém štěstí zrovna nasednu do soupravy, která bude končit na Dejvický a dál pojede až ta další;-)

0/0
26.2.2015 0:18

I79v46a 46U92r94b70a97n53o56v98á 9194904383361

Ještě  by to chtělo zbourat ty ohavné pomalované boudy na nádraží :-(( nemyslím nádražní budovu)

+1/−1
24.2.2015 9:09
Foto

B73r74o26n81i39s70l91a65v 31G53a80b56r79y85š 2682419971

Jaké boudy?

0/0
24.2.2015 9:24
Foto

M18a74r36t85i78n 64P32i61š75t36o81r59a 8168968616799

Typické zdevastované stoleté nádražní sklady. Jsou tam dva a tvoří dominantu nového autobusového nádraží, které je jinak pěkné. Má jen dvě nevýhody - autobusy na něj nebudou moct vjet, a když už na něj vjedou, nebudou moct vyjet.

0/0
27.2.2015 9:03

T31o62m56a11s 46A39u23g46u23s24t91y21n 6477896211840

pěkný seriál článků. Nešlo by ještě připojit mapky vstupů do stanic?

+5/0
24.2.2015 8:40

O25t10o11m26a12r 49T94h20o93m29a 2635437206155

ty jsem viděl na metroprojektu

0/0
24.2.2015 8:59

T25e56r28e76z58a 33H22a39j60k78o60v89a 5717642714200

Ani dpp nema mapku

0/0
24.2.2015 9:50

L23u84k25á95š 44N15o94v45á77k 4806676462173

http://www.metroprojekt.cz/cz/metro/

0/0
24.2.2015 10:05

Lubos 5269746781350

to je zase koncepcni reseni.. metro ano, parkoviste ne.. nechapu jak tohle muze nekdo schvalit .. ted jeste udelat mytnou branu na Borislavce a pekne platte .. bud za vjezd nebo za pokuty kvuli parkovani .. to zas budou mestacci mit hody ..

+9/0
24.2.2015 8:33

D17a98n45i91e70l 41M86a71r85t49í32n65e21k 9761398474821

Konecne ty stanice odpovidaj aspon trochu dnesni dobe a nepripadate si jako kdyby jste se vratili v case :-)

+1/0
24.2.2015 8:30

R16o77m28a23n 70P19o60l82á98č76e65k 5746329445

Co je na Letnaněch a nebo i Černém mostě starého?

+8/0
24.2.2015 8:59

F13r80a63n63t65i36š27e51k 52S37k33u58p65l72í79k 7652132371972

Výborné je, že tam bude narozdíl od Dejvické zajíždět jen každý druhý vlakRv

+10/−2
24.2.2015 7:55

J33a20n95a 60S22t46e89h83l19í71k63o31v96á 2629150290846

to si dělají srandu ne?

+1/−1
24.2.2015 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.