Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Nemocnice Motol. Stanice s vestibulem pod nástupištěm

Nemocnice Motol je ze čtyř nových stanic metra jedinou hloubenou a nikoliv raženou. Navíc jako jediná stanice pražského metra bude mít vestibul pod úrovní nástupiště. Důvodem je její poloha ve svahu a propojení s motolskou nemocnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83a54v85e20l 28S56t15e36r46b40a 8686966425827

Jako nejlepší vtip mi přijde toto: "

Na nástupiště tak vede cesta přímo z ulice a cestující nemusí zdolávat žádné překážky.

Ti, kteří se budou chtít dostat do motolské nemocnice, budou muset po eskalátorech.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

Zdroj: http://praha.idnes.cz/cesta-novym-metrem-nemocnice-motol-dua-/praha-zpravy.aspx?c=A150223_124407_praha-zpravy_bur

"

Tahle stanice je postavená hlavně pro přístup do nemocnice, takže nechápu, proč nebyly koleje(nebo alespoň ta, po které se přijíždí) položeny ještě o pár metrů níž, aby pacienti mohli pokračovat ve stejné úrovni..

0/0
27.2.2015 14:07

K75a37r76e45l 68D47r55d91a 6583365667949

Většina simulujících pacientů zvolí bezbariérový povrchový přístup. Po sražení autem budou lifrováni na příhodný motolský hřbitov na stejné stanici metra. Což pomůže výrazně snížit náklady českého zdravotnictví. ;-D

  Není to o tom, že to fakticky nejde? Nelze postavit nástupiště, aby se z obou směrů dalo odejít v jedné úrovni bezbariérově. Vždy je třeba nějak přejít koleje. Tady přikládám starší návrh Motola, koleje níž a vstup do nemocnice o patro výš. 

  To současné řešení je na nic. Neb většina lidí přijede od Dejvic a bezbariérový výstup nevyužijí či naopak budou muset přes dvoje schody. Takže jen ten, co přijede autobusem a vrhne se pod kola aut, bude moc vítězoslavně vstoupit do metra bezbariérově. Ale počítám, že pro takové "chytráky" tady bude šikana a podchod se schody. Ono to nástupiště v úrovni s chodníkem je tady fakticky o ničem. Rv;-D

http://www.aviation-fan-club.com/metro.htm

0/0
27.2.2015 14:57
Foto

M67a74r27t36i16n 34P58i55š95t60o92r84a 8208928826939

"Nelze postavit nástupiště, aby se z obou směrů dalo odejít v jedné úrovni bezbariérově."

Na konečné to teoreticky možné je. Masarykovo nádraží je příkladem.

+1/0
27.2.2015 18:12

K22a85r48e39l 68D74r15d69a 6723225707619

Ehm, Masarykovo nádraží je komplet bariérové, neb jsou téměř všude do ulice schody. ;-D Ale dobrý pokus.

  (Vyjet se dá bočním vchodem k metru na bezbariérové zastávky tramvají. Metro je zde bariérové. Nejbližší metro pro vozíčkáře je Florenc nebo Hlavní nádraží.)

  Takovéto řešení v Motole by znamenalo, že se metro neprodlouží.

  V Motole při poruše výtahu hrozí, že vozíčkář bude muset do obratiště, aby se mohl dostat do nemocnice či metrem zpět do centra. Přitom v obchoďácích dávají vozíčkáři, i přes patřičné zákazy, šikmé pojízdné chodníky. Škoda, že se nedávají v metru místo eskalátorů. Tady by se to hodilo. A i když chodník zastaví, je to pořád šikmá plošina, která se dá bezbariérově projet. ;-)

0/0
2.3.2015 10:25

M13a90r94e58k 52T33u87r39n19o20v33e44c 7485852860256

Ale to víte že by to šlo udělat i úplně bez schodů z obou směrů...

Napadají mě hned dvě možnosti: Buď by kolej u nástupiště byla jen jedna - přijelo by na ní metro a lidé by vystoupili směrem k nemocnici. A jiní by zase nastoupili - a metro by pak zase odjelo tam, odkud přijelo (do tunelu). Ale tohle není zrovna ideální řešení.

Ale teoreticky by také mohli postavit něco jako je na Rajské zahradě - koleje tam jsou nad sebou - z obou nástupišť se jde "do stejného směru" - jsou sice v různých výškách, ale to se dá vyřešit buď delší rampou (kterou zvládnou i vozíčkáři) nebo prostě využít terén - stanice je v docela prudkém svahu. Takže jedno nástupiště by bylo třeba přesně v úrovni přízemí nemocnice a druhé sice výš, ale jelo/šlo by se z něj dolů na úroveň toho přízemí po velmi mírně klesající rampě...

Dost ale s teoretizováním. Já myslím, že je to nakonec ještě vyřešené docela dobře. Pokud si dobře pamatuji ty vizualizace a co jsem viděl při dni otevřených dveří, tak na obě nástupiště se dá dostat jak eskalátorem (to spoustě hůř pohyblivých lidí už tak dost pomůže - že nemusí šplhat do schodů), tak výtahem (vozíčkáři, kočárky). A pro takové extrémní případy, kterým dělá problém použití eskalátoru (prostě se bojí - a takové taky znám) a zároveň nemůžou do výtahu (protože klaustrofobie) - je tu i cesta po povrchu a přes přechod - aspoň na stranu odjezdovou. U té příjezdové je to myslím tak, že si můžou slézt pár klasických schodů (ne eskalátor) - ale to si nejsem úplně jistý, jestli se jim tam kromě eskalátorů klasické schody ještě vlezly. Ono zrovna v téhle stanici toho prostoru a obecně těch hluchých míst zase tolik není...

0/0
27.2.2015 18:28

M44i91r35o75s63l61a78v 71Z87i37k36m91u69n56d 7639933634953

Na ja, ale původně se počítalo s tím, že stanice bude je průjezdná a bude se jezdit na Letiště ... což ostatně není v časovém horizontu několika (desítek) let vyloučeno ...

To co popisujete je na (neskutečně pitomé) stanici Depo Hostivař. Vaše řešení vylučuje teoreticky možný interval 90 vteřin ...

+1/0
28.2.2015 15:15

K52a14r64e43l 41D85r14d52a 6843125627149

Jen řeším, že to nástupiště s úrovní chodníky využijí dobře vlastně jen cestující autobusu, co přijedou ve směru z Petřin a hodlají jet metrem na Petřiny. ;-D (Ti co přijedou od Motola, by měli užít podchod a eskalátor.) Což mi přijde takové podivné.

  Ale kecám, koukám na autobusy. Zastavují tady autobusy z Nemocnice na Homolce, z Břevnova a Petřin. Tito cestující tedy budou mít bezbariérové metro. ;-D

0/0
2.3.2015 10:39

K90a81r87e88l 35D79r86d94a 6963505227329

Příspěvek k potřebě stanice metra Terminál 2. ;-D Tady jsou přílety na Ruzyni. (Když kliknete na Filtruj, vypíše to celý den. Bacha, některé lety jsou i s mezipřistáním takže jsou uvedeny dvakrát.)

  Co alespoň posílit 119 podle příletů (i odletů)? Přijde mi, že počet spojů neodpovídá počtu odbavených letadel v čase. Čistě opticky, sedá toho tady tolik, že by se podle mě metro využilo jedna radost.

  Od oka počítám dnešek - sedá 370 letadel po 110-150 cestujících je 40-55 tis. lidí, co potřebují do centra. Provoz letiště se kryje s provozem metra. Moc nočních spojů není. V sobotu žádný. Ve všední dny tak 4. (Jiné to bude o letních dovolených.)

  Linka 119 projede v jednom směru za den tak 140x. Při kloubovém autobusu s namačkanými 160 lidmi na palubě je to kapacita tak 22 tis. lidí za den. Ale helemese! Dalších 25 tis. lidí jede taxíky, auty nebo přiletěli navštívit Butovice? ;-D

  S ohledem na to, že je letiště primární byznys České republiky a ČSA krachují, je to zajisté správné prozíravé rozhodnutí, metro na letiště zbytečně netahat. Rv;-D

http://www.prg.aero/cs/informace-o-letech/prilety-a-odlety/prilety/

+1/−2
27.2.2015 12:27

L70u25k96á94š 69Š61l55e39h79o51f42e81r 1603109605489

Linka 119 neni jedina, ktera na letiste jezdi. A ty vase pocty letadel? Skoda mluvit, nesmysl za nesmyslem...

0/0
27.2.2015 13:11

K70a21r76e75l 19D83r46d53a 6143795317829

V čem se pletu? Beru to podle příletů. Nejsou v tom odlety a cargo. Odletů je dnes cca 340. Tedy cca 50 tis. lidí odlétá dnes z Prahy. 

  Ty počty letadel jsou snad někde řádově jinde? A kde? (Co dát odkaz?)

Pro kontrolu. Ruzyně odbaví 11-12 mil. cestujících a 130-150 tis. letů za rok. Tj. 33 tis. lidí denně a 360-410 letů denně. Patrně je to rozdílné podle krátkodobých i dlouhodobých špiček. Proto má asi pátek 700 letů. Nevím. Ta dnešní čísla se statistikou skutečně moc nekorespondují.

  Je tady navíc cca 17 tis. zaměstnanců, co musí jezdit do práce a z práce. Ta 119 má kapacitu, aby pobrala tak ty zaměstnance.

0/0
27.2.2015 13:36

L16u67k97á12š 91Š41l71e25h88o19f82e32r 1553329335499

Co takhle podívat se na oficiální informace letiště? "Průměrně Letiště Václava Havla Praha v roce 2014 odbavilo  30 548 pasažérů a 344 vzletů a přistání denně." To znamená 15000 přilétajících, 15000 odlétajících. A to se do vámi udávané kapacity 22000 lidí denně jen pro linku 119 vejde celkem snadno (navíc jsou tu další linky + expres bus). 

A úplně nejlepší by bylo, kdybyste si někdy zkusil na letiště zajet - autobusy jsou neustále téměř prázdné, jak na letiště tak z něj ;-)

+1/−1
27.2.2015 15:52

K48a16r38e34l 29D47r34d85a 6723455237859

Problém jste stále nevysvětlil. Rv

  Jsou to průměrné údaje. Počítám, že všední den je jiný než víkend. Takže ta 119 ve špičkách zcela jistě nestačí. K tomu jste záměrně vypustil, že maximem bylo 47580 odbavených cestujících za den. Plus doprovod a zaměstnanci. Tak jako tak půjde o solidně vytíženou stanici metra.

  Opět koukám na ty přílety. Aby bylo konečně jasno, byl by tady potřeba někdo od leteckého provozu, co to umí vysvětlit. Jak může sednout na minutu stejně ze stejné destinace 6 letadel různých společností? Patrně jde o sdružené lety. Tedy, přistálo jedno jediné letadlo, 100-150 cestujících, ale let prodává 6 společností pod svým označením. Takže je třeba projít letový řád a přepočítat počty letů a cestujících ne podle řádek, ale podle časů a destinací. Pak ta čísla sedět budou. (Jak může 8 vyhlášených společností sdílet 1 let? Jak určí cestující v jakém letadle a s kým vlastně poletí? Ale bude to o celkové poptávce.)

  Takže, je třeba mé propočty opravit a počty snížit. Dostaneme se patrně k tomu průměru, co uvádíte, spíš níže, protože jsme mimo sezónu. No sláva.

0/0
27.2.2015 16:46

L78u53k90á89š 39Š71l32e21h52o40f89e28r 1373449595619

Pochopitelně že 6 letadel najednou nepřistane, navíc vaše představa o 100-150 cestujících na jedno letadlo je taky úsměvná, hlavní aerolinky na pražském letišti - ČSA - létají velkou část svých letů malými vrtulovými letadly s kapacitou 40 a 70 lidí ;-)

+1/0
27.2.2015 18:21

J38o53s29e85f 60M95i14k97u50l95í63k 8674437226

pár lidí tam jede, ale např. 100 jede skoro 20 minut na Zličín a po dálnici jede jak posr.aný. 119 jezdila hodně plná

0/0
2.3.2015 14:08

C38h55r28i85s46t45i27a91n 92M82o10r21g95e18n25s20t95e84r87n 5725576296254

Letiste nedele odpoledne: Dock A jedno letadlo, Dock B jedno letadlo, Dock C a D tri letadla. Ze by bylo nutne metro na letiste...nejsem si jisty. Prijemne by to jiste bylo.

+2/0
27.2.2015 13:12

M36a35r81e48k 92T48u42r18n64o76v39e12c 7435982510966

Ten počet kolem 50 tisíc lidí ten jste asi dopočítal správně, ten jsem někde také četl. Ale pak vezměte v potaz, že metro má kapacitu 20 tisíc lidí za hodinu. Takže je to trochu nepoměr...

Navíc jak píšou ostatní, není to jen 119. Docela kapacitní spoj z letiště je také linka 100. S tou linkou 179 je to sporné - ta se na ty Butovice docela dost courá, pokud někdo potřebuje na metro B, je lepší jet tou stovkou. A když třeba chcete někam na Černý Most (nebo kdekoliv dál po trase B), tak to s tím autobusem číslo 100 vyjde časově skoro nastejno jako teď 119 na Dejvickou a pak s přestupem na Můstku.

+2/0
27.2.2015 13:36

K23a43r45e60l 46D85r48d98a 6953815407109

Dopočítal jsem se dnes celkem 100 tis. cestujících (tam a zpět 50 tis.) a 17 tis. zaměstnanců, což je 34 tis. lidí (tam a zpět). K tomu bych přidal doprovod, co se jen ukáže na letišti a jede zpět do centra... 150 tis. lidí za den?

  K tomu mě tady utloukají průzkumem z 12.11. (středa) roku 2008, kde se od 5:30 do 21:00. k té hrůze, otočilo na Pavláku 120 tis. lidí, na Andělu 101 tis. a na Dejvické (s letištěm) 118 tis. lidí. (2008 byl přitom rekordní i na letišti.)

  Ono to nyní vychází, že by Ruzyně mohla patřit k nejvytíženějším stanicím metra. To by měl být pádný důvod pro Ačko na Ruzyni.

  Ostatní doprava? 100 a 179 mají intervaly 2-4x do hodiny. Děs. Navíc cesta do centra je přes Zličín o ničem. AE jezdí 2x do hodiny a je to drahé.

  Ale jak ta koukám, proč se asi zařízlo metro na Ruzyň? Proč to Krnáčová hájí? Proč to prosadil ministr Ťok, co je chválen Jančurou ze spolku proti korupci? Protože má Jančura Ruzyň obšancovanou a poskytuje sem za výhodný peníz komplexní dopravu pro venkovany z celého Česka RegioJetem a Studen Agency.

  Aneb metro by bylo jen pro egoistické Pražáky. Cizince by tahalo leda do centra Prahy. Zatímco venkovan z Brna chce vidět cizince ve vlaku a táhnout ho třeba do Brna. Obávám se, že i o tom je diskuse o metru na Ruzyni. Je třeba zaříznout Prahu ve prospěch venkova. ;-D

0/0
27.2.2015 14:37

L78u78k70á63š 19Š40l91e59h64o95f33e52r 1593749445439

Vy fakt neumíte počítat ;-D;-D;-D

+1/−1
27.2.2015 15:53

M66i16c81h20a53l 86Ř73e38z22n67í78č49e86k 1811528217180

určitě se pletete v otázce zbytečných zdvojených systémů. Na začátku výstavby metra se rušily tramvajové trasy, které nahrazovalo metro. Dneska by dopravní podnik některé obnovil, ale bohužel to tak snadno nejde.

0/0
27.2.2015 12:04

L42u39k84á16š 75N91o12v17á91k 4426276192913

lidi zodpovědný za trasování tohoto úseku metra by měli viset! ;-O

0/−2
27.2.2015 10:55

M11i70c50h14a42l 88Ř98e30z55n90í14č41e51k 1501608517710

to je opravdu kvalitní názor. Trasovali to projektanti. Ty rozhodně pověsit. Ale podle přání investora. Zástupce investora by jste pověsil taky? A co zastupitele, kteří jsou odpovědní za Dopravní podnik (investor), ty by jste taky pověsil? A co voliči, kteří je volili? Ty jsou taky za to zodpovědní. No to by pak Praha asi nepotřebovala metro.

+2/−1
27.2.2015 11:42

M81a52r22e44k 26T45u59r37n89o23v78e12c 7615532560286

No jestli myslíte našeho olympiádofila a experta na závislosti, tak on asi docela často někde na nějaké skále visí...

0/0
27.2.2015 13:37

J29i66ř17í 98P82r48a62ž21á86k 9860472791732

Podél Evropské metro nepřinese žádnou výhodu. Prodlouží se interval tramvají pro popojetí od sanice k bydlišti. Takže nyní za 18, nově za 20-2.

Dopravní podnik bude mít o hodně vyšší provozní náklady na provoz a údržbu paralelních, zbytečně zdvojených systémů.

+1/−1
27.2.2015 10:17

L33u50k50á65š 30N60o73v95á57k 4846356902763

podél Evropské celkem jo....jinak ne ;-)

0/0
27.2.2015 10:56

E52v75ž29e28n 93P46o57l23á32k 3838528521883

Takže ty každodenní ranní masakry na Dejvické jsou podle vás v pořádku. Nejvytíženější stanice vůbec, desítky autobusových linek a tramvaje narvané k prasknutí.

+1/0
27.2.2015 19:46

J42i88ř11í 56P38r97a79ž62á65k 9710372451402

Zdržení  se přesune na stanice tramvají a busů, kde se prodlouží intervaly. Problém je v tom, že z Petřin mohli pasažéři jezdit tramvají na Hradčanskou, místo popojet jen na metro Petřiny, dtto Bořislavka,  a z Motola bude provoz nepatrný. Smysl měla obsluha Dědiny+ nového sídliště +letiště metrem. Veleslavín bude mít smysl až po modernizaci železnice z Kladna. 

Že by Dejvická byla nejvytíženější silně pochybuji. Co I.P.Pavlova, Muzeum,....?

+1/−1
27.2.2015 20:03

E92v81ž32e71n 81P81o18l16á95k 3868908681923

Jo tak panáček pochybuje a ani se neobtěžuje si zjistit fakta. Dejvická se střídá o první místo s I. P. Pavlovou, ale když někdo odmítá jakoukoli argumentaci, škoda mluvit.

+1/0
27.2.2015 20:29

J31i60ř11í 65P96r23a41ž27á84k 9930102551362

Jezdím na Dejvické denně, už od zprovoznění trasy A, ale nějaký vlký nával jsem nezažil. Mluvím o Praze-Dejvické.

0/−1
27.2.2015 20:36

E20v23ž85e13n 91P81o62l53á75k 3898608121703

https://www.google.cz/search?redir_esc=&client=ms-android-samsung&hl=cs-CZ&safe=images&oe=utf-8&q=Dejvick%C3%A1%20nejvytizenejsi%20stanice&source=android-browser-type&qsubts=1425065879777 stačí? Já zas nemluvím o železniční stanici Praha Dejvice.

+1/0
27.2.2015 20:41

J44i82ř45í 11P20r86a45ž96á57k 9110642161392

Takže pouze ubyde nával po výstupu z tramvaje a zácpa na schodech k vestibulu. Jinak mě množství lidí nevadilo.

0/−1
27.2.2015 20:49

R32e98n74é 96C37v70r35k54a96l 9916209836986

Několik "drobných" oprav: Cesta z Můstku zabere 15 minut - loterie, každé druhé metro bude končit buď na Dejvické, nebo alespoň Petřinách - takže do Motola připočtěte mimo špičku + 10 minut.

Jo, a vozíčkáři musí mít v povinné výbavě stan a zásoby jídla. Jinak je totiž boční nástupiště při poruše výtahu v Motole uvěznínepřipravené! Nelze se dostat do soupravy v opačném směru a protože jde o konečnou, nesmí se ani nastoupit do té stávající - do obratiště je provoz cestujících ZAKÁZÁN.

OT: Nejvíc se ale těším na armádu naštvaných cestujících na letiště, až je metro vyhodí na Dejvické, zatímco 119 pojede až z Veleslavína...;-€

+4/−6
27.2.2015 9:26

J86a40n56a 55S69t50e63h36l78í57k81o82v83á 2229200390626

ano, to posunutí 119 je „geniální“

+1/−4
27.2.2015 9:29

K21l30á96r61a 58V62o77ž77e62n88í75l25k46o89v35á 8263214103156

Není problém udělat cedule v metru, že na letiště se jede z Veleslavína. Z nejhoršího si cestující popojedou. Horší problém je absence eskalátorů na Veleslavíně, kdy armáda naštvaných cestujích potáhne kufry přes pevné schodiště.

+1/0
27.2.2015 9:48

E50v11ž41e24n 51P13o53l50á92k 3248528581253

Na Dejvické taky nejsou všude eskalátory..

0/0
27.2.2015 19:51

H25e43ř79m88a86n 47H38e76r77y77n16k 3612861210413

Na Černém Mostě jezdí vozíčkáři přes obrat se souhlasem strojvedoucího poměrně často.Taky tam občas nefunguje výtah.

+5/0
27.2.2015 9:50

N56i65k72o22l14a 87Č61e79c16h 9541589156

Mimo špičku při pásmovém povozu bude rozdíl intervalu mezi úsekem Skalka-Dejvická a úsekem Dejvická - Nemocnice Motol 5 minut, to už nezní tak dramaticky.

Dále proč by měl cestující na letiště vystupovat na Dejvické, když jako přestupní na cestu na letiště bude všude (na cedulích, mapách, hlášení stanic) označena stanice Nádraží Veleslavín?

+5/0
27.2.2015 9:57

H21a83n63a 20N39o60v98á13k19o45v39á 5730714379

no, protože mu některé metro na Dejvické skončí. Nicméně já bych to tak tragicky taky neviděla. Např. v Lodnýně je normální, že musíte sledovat, kam konkrétní metro z nějaké stanice jede, nemůžete jen tak sednout do každého, které přifrčí a doufat, že vás odveze na konečnou. Taky je nutno občas přestoupit, neb toto metro odbočuje jinam. A to platí samozřejmě i pro tůristy neznalé věci...

+1/0
27.2.2015 14:07
Foto

M71a33r34t61i64n 90P22i82š46t58o79r46a 8208368816109

„Museli jsme na něj dodatečně umístit takzvané světlolamy. Slunce by totiž mohlo oslňovat strojvedoucí, kteří přijíždějí se soupravami z temného tunelu,”

Projektant asi několik let nevylezl z ateliéru od počítače a zapomněl na každodenní přírodní úkazy. :-P

+3/0
27.2.2015 9:17

R82i42c87h32a64r93d 23H95l31a36d22í37k 4578202365978

Včera jsem jel kolem a to sluníčko se odráží od skleněné střechy a velmi oslňuje řidiče na silnici...

+1/0
27.2.2015 9:36
Foto

M49a76r26t37i55n 53P89i66š92t38o46r15a 8398928496719

Časem to vyřeší mechy a lišejníky z okolního lesa.

+1/0
27.2.2015 11:32

J30i19ř61í 95P84r48a71ž77á19k 9370402371772

Radní pro dopravu se základním vzděláním a primátor psychiatr rozhodli nejhloupěji jak mohli. Stanice bude využita pouze cca 7 hodin denně, jinak bude prázdná. Původní návrh na letiště by obsloužil Dědinu i nové sídliště u Hvězdy pro 15000 lidí i letiště,  odkud se jezdí celý den.

Trasa V.A. je navržena dle studie, kterou doporučuji přečíst:

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida

+9/−1
27.2.2015 8:41

M83a34r35e31k 80T95u43r20n53o53v38e52c 7315392360566

Jo, Chalupoida je klasika. :-) Jak píšu jinde, měli raději už dávno začít stavět Déčko a na letiště dořešit ten vlak a ne 20 let nedělat nic... Ale teď už to asi nezměníme.

Na druhou stranu na těch 7 hodin denně jste přišel jak? Jako podle ordinačních hodin některých ambulancí? Nezapomínejte, že do Motola jezdí také tisíce zaměstnanců. Někteří na sedmou ráno, někteří na půl osmou, někteří na osmou. Odpoledne či večer pak zase jezdí z práce - a určitě to není tak, že po čtvrté hodině už z Motola nikdo nejezdí. Pak je v Motole také spousta hospitalizovaných lidí, za kterými jezdí rodina na návštěvu - obvykle odpoledne nebo také večer. Takže 7 hodin denně je blbost...

Jako ano, k plnému využití kapacity to bude mít hodně daleko, ale pořád asi do Motola bude jezdit víc lidí, než třeba na Depo Hostivař. :-) A tím spíš, když tam ještě bude přestup z linek 174, 179 a 180...

+5/0
27.2.2015 9:00

J18i66ř37í 86P49r16a47ž58á39k 9230112141482

Problém je, že do Motola je z centra rychlejší jet ze Smíchova tramvají nebo busem a dále ten, že Motol je spádovou nemocnicí pro Lužiny, Řepy a ty ostatní sídliště, kam se tedy většina metrem nedostane. O železnici na letiště nerozhodují radní, nebo ministerstvo dopravy, ale taxikáři, kteří si ji nepřejí ze známých důvodů. Uvidíme jak to vysvětlí ANO. Je jisté, že v našem Absurdistánu se vynoří zase tolik problémů, že taxikáři budou mít výnosná rita ještě alespoň 30 let.

+3/−2
27.2.2015 9:21

M27a27r23e61k 87T18u13r21n82o58v96e15c 7615762640336

Tak ze Smíchova je určitě blbost jet metrem - i když kdo ví, možná někteří starší a hůře pohyblivější lidé se projedou i delší trasou, když pro ně metro bude pohodlnější (eskalátory, výtahy). Se spádovou oblastí souhlasím - to je ta Praha 5, Praha 13 - tihle lidé to metro moc nevyužijí. Ale Motol je zároveň pro spoustu věcí superkonziliárním centrem, takže do něj jezdí lidé nejen z celé Prahy a Středočeského kraje, ale často i z větších dálek...

Já doufám, že  to s tou železnicí nakonec vyjde. Největší problém asi bylo předchozí vedení Prahy 6. Nakolik se nechali ovlivňovat taxikářskou lobby, toť otázka, ale také jsem si o tom vždycky myslel svoje. Současné vedení zdá se už takové obstrukce nedělá... Kdyby tam něco začali stavět už před 20 lety, dávno to mohlo být hotové, Kladeňáci mohli do Prahy jezdit vlakem, Hradčanské a Dejvické by to dávno ulevilo...

+5/0
27.2.2015 9:29

J53i63ř18í 45P30r10a70ž13á50k 9380762861762

Požadavek na podzemní vedení železnice pravděpodobně vychází z toho, že z větších investičních nákladů upadne více drobečků a nakrmí více potřebných...;-D

Ti mimopražští, kteří jezdí do Motola na vyšetření myslím většinou použijí osobní auto-vážně nemocného nebo dítě někdo přiveze, takže zase metro=skoro 0.

+1/−2
27.2.2015 10:13

M91a66r93e39k 71T35u36r25n90o42v31e32c 7455352180396

No proto pořád opakují ten nesmysl o té "rychlodráze". Podle mě tím chtěli vystrašit lidi, aby si mysleli, že jim to ty baráčky na Praze 6 odfoukne, až to kolem pojede, nebo že to bude dělat velký kravál... :-)

Skoro 0... To vycházíte z čeho? Já žádné statistiky neviděl. Ale třeba rodiče už párkrát do Motola také jeli (z asi 100 km vzdáleného města) a nikdy autem.

A pacientů z Prahy 4, Prahy 3, Prahy 2, Prahy 10 jezdí do Motola kupodivu také dost a autem spíše jen menší část. Pražáci asi vědí, jak blbě se v Motole hledá místo na zaparkování...

0/0
27.2.2015 13:32

J80i87ř39í 81P35r85a59ž91á67k 9270272561202

Okolo železnice je ochranné pásmo, v Praze snížené na 30 m na obě strany. Takže lidé, kteří postavili v něm na výjimku s tím měli počítat.

V dnešní době myslím, že každý nepojede MHD ze Středočeského kraje do nemocnice. Uvidíme.

Ale povedlo se jim totálně zamezit prodloužení trasy metra na letiště. I kdyby z Motola prodloužili, tak by to bylo takových km (superchalupoida), že by nikdo nejel a jel raději busem nebo nějak jinak.

0/0
27.2.2015 14:49

J20o59s40e26f 43M89i90k13u75l89í50k 8384177626

No třeba v půl šestý odpo je už u nemocnice fakt mrtvo a na zastávce na bus čeká tak do 5 lidí.

0/0
2.3.2015 14:06

M30a86r23e84k 74T62u72r69n50o47v14e51c 7165172110706

No mrtvo, mi ani nepřijde. Jezdím někdy v půl páté (teď už dlouho ne), často později a vždycky tam vídám těch lidí víc než jen pět... Klidně i v půl sedmé, půl osmé... Jako ano, nejsou to žádné davy - ty jsou asi nejvíc kolem té půl čtvrté a pak v další vlně kolem půl páté... Opuštěnější ta zastávka je když jedu třeba po 9. večer...

0/0
2.3.2015 16:08

V53l18a78d15i79m81í89r 16M11a44c26h36á14l96e88k 9535273326386

Kdyby se tenkrát vědělo že nepovede na letiště nikdy by nebylo.Úplně zbytečně vyhozený peníze.Bude vozit vzduch protože tam bydlí minimum lidí a ještě tam po trase metra pro jistotu na celý Evropský vybudovali novou tram trať.Co třeba Krč Modřany aj kde bydlí stokrát víc lidí..

+3/−4
27.2.2015 8:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.