Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

CESTA NOVÝM METREM: Petřiny. Na nástupišti upoutají bublina a ponorka

Pořádná „štreka“ čeká cestující, kteří se vydají na nástupiště nové stanice metra Petřiny. Je totiž 37 metrů hluboko pod terénem, ze čtyř nových stanic vůbec nejhlouběji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F85r62a16n42t39i66š18e24k 29T60r57u69n31e85c 2343498203676

Mne to prijde spis jako kapsle ampicilinu 😉 Tenhle monolit ok, ale ponorka des bes...

0/0
4.3.2015 8:15

M70a82r74i84o 47P36e79t85r84ů 9127223651961

Neviděl jsem ostatní návrhy, ale rozhodně každou takovou invenci vítám!

0/0
26.2.2015 9:44

M82a24r54t80i76n82a 87K55o56l88o28m16a61z27n19i70k91o62v25a 2937792387506

Betonovy monolit - poprsi, stojany - roztazena tanga. Neurazi, nenadchne. Monolit dobre, ponorka uz mnohem mene. Zvenku nic moc. Ale chapu, ze zrovna na Pe3nach se nemuselo delat nic honosneho, kdyz se tu neplanuje stavet zadny soukromy obchodni komplex, jde jen o cestujici z maleho sidliste...

0/0
26.2.2015 8:38

J48a11k25u78b 61Š53a80f16a12n63d63a 7745557751151

Může mi někdo vysvětlit smysl té věci s těmi luxfery? Dozorčí? On je ještě dnes někde dozorčí na nástupišti? Když jedním směrem není vůbec vidět? A kam vede to schodiště? To nešlo udělat někde mimo nástupiště?

0/0
26.2.2015 8:37

K57a66r32e21l 24A93d55a77m85e18c 1692241921487

Česká architektura postupuje mílovými kroky ...... otázkou zůstává kterým směrem :)  https://www.facebook.com/Archwars/photos/pb.226911423997561.-2207520000.1424933211./770590636296301/?type=3&theater

0/0
26.2.2015 7:49

J95a71n 26M53o73t15ů78r61e13k 7350122741829

"stavaři mu říkají dámské poprsí popřípadě pozadí" ;-D - hezky slušně řečeno, jen už vidím, jak ten dělník to říká přesně těmito slovy;-D:-P

+4/0
26.2.2015 7:05

V25l52a96d52i63m93í86r 15H58o70l67ý 8244551926327

Nádhera. Místo, aby postavili metro na letiště, končí někde v Motole. A jede přes Petřiny. No, potěš p...l.

0/0
26.2.2015 0:16

M38a69t91o38u87š 66K15y91n46c30l 2818708356956

Aneb jak může vypadat "moderní" metro u nás a jak třeba v Budapešti. A to ta cena, za 1 stanici prodloužení - 5 mld., za 1 stanici v Budapešti - 4 mld.

0/0
25.2.2015 23:44

J62i96ř19í 48P20r39a35ž87á65k 9160292151432

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Chalupoida

+5/−1
25.2.2015 13:25

E47v10ž58e38n 27P22o55l32á42k 3428728861263

Něco novějšího by už nebylo?

0/0
26.2.2015 16:03

J20i59ř59í 32P80r33a60ž19á94k 9720572751452

Bohužel je to až příliš aktuální. ;-( Metro se podle toho nesmyslného záměru postavilo a chybí návaznosti na P+R pro IAD a busy ze Středočeského kraje na Dlouhé Míli, není napojeno letiště, sídliště Dědina ani nově plánované sídliště v Ruzyni, odkud dnes jezdí MHD řádově více pasažerů  a to po celý den, na rozdíl z Motolské nemocnice, kde bude stanice vytížená sotva 8 hodin denně.

+1/0
26.2.2015 16:10
Foto

M62a96r50t14i85n 18P81i32š66t90o87r90a 8648588786739

Ponorka je zjevně pojmenována podle plánované choroby dozorčího.

Vstupní objekt definitivně zazdil prostor pro možnou tramvajovou spojku Petřiny - Vypich. Silničkou klikatící se okolo něj projede jen hodně šikovné auto.

+2/−3
25.2.2015 12:54

M30i64c45h60a93l 29Ř74e38z42n34í95č54e34k 1521378107620

to je velmi zajímavý názor. Můžete uvést aspoň jeden důvod, proč budovat tramvajovou spojku Petřiny-Vypich a vést ji Brunclíkovou. Tato ulice je už dnes částečně jednosměrná slouží především k parkování obyvatel přilehlých panelových domů.  Navíc když stejný spoj dnes zajištují autobusy - a nejsou příliš vytížené.

+6/−1
25.2.2015 13:08
Foto

M81a58r58t81i37n 56P63i14š92t52o68r71a 8408268746809

Já tu spojku nenavrhuji, jen konstatuji, že už tudy nejspíš nepovede.

Mám za to, že Brunclíkova byla ve své šířce pro tu trať připravena. Je ale možné, že to mělo vést Zeyerovou alejí. Dnešní plány uvažují o Ankarské. Důvody by se nějaké našly:

- propojení tratí se hodí při výlukách

- dopravní obsluha vnitřku Petřin

- preference tramvají před autobusy

- a aktuálně ještě spojení s Vypichem, kde nějak opomněli udělat výstup z metra

+1/0
25.2.2015 14:21

J45o74s18e21f 24B50r42o31ž22e71k 7603225372971

Stanice Vypich je plánovaná a bude se dělat dodatečně. Takže tramvaj by byla naprosto zbytečná - naopak se budou rušit i autobusy.

0/−2
25.2.2015 14:26

M24i63c86h38a82l 98Ř30e91z91n18í81č55e11k 1761168657120

Stanice metra Vypich byla vypuštěna pro svoji zbytečnost a stavba není připravena na dodateční zřízení této stanice.

V návaznost na otevření prodloužení metra se sice změní trasy autobusů, ale spojení Petřiny - Vypich zůstane zachováno a obsazeno min dvěma linkami

+3/0
25.2.2015 15:10

M18i31c72h87a76l 28Ř87e47z40n26í37č68e65k 1941518767930

tak  Zeyerova alej a Ankarská jsou zcela jistě lepší kandidáti na vedení takovéto spojky. K vašim argumentům:

- propojení tratí se hodí při výlukách - propojit dvě skoro konečné je k ničemu, to má smysl v centru města, kdy se použije alternativní trasa a následně se tramvaj vrátí do své trasy.

- dopravní obsluha vnitřku Petřin - obsluhu Petřin zajištuje právě stanice metra s docházkovou vzdáleností do 500m.

- preference tramvají před autobusy - zde i při vzniku tramvajové spojky by autobusy dále jezdili po své trase- linka od letiště do Butovic a z Petřin k Andělu a obě vedou přes Vypich.

- a aktuálně ještě spojení s Vypichem, kde nějak opomněli udělat výstup z metra - Vypich je velká křižovatka, kde kromě kauflandu nic není a mělo by to tak zůstat. Dnes jsou to 3 zastávky poloprázdným autobusem z Petřin

žádný z důvodů podle mého mínění není dost silný, aby se v dohledné době o něčem takovém vůbec uvažovalo.

+4/−1
25.2.2015 15:03

M37i15c83h11a42l 74Ř60e53z82n10í39č68e49k 1651258557680

Blahopřeji pane Pražáku, že jste podpořil názor pana Pištora a mě dal mínus (i když netuším za co), ale pořád mě schází alespoň jeden důvod pro tramvajovou spojku Petřiny - Vypich.

+2/0
25.2.2015 13:37

T52o89m63a19s 46A44u97g90u51s82t92y32n 6357226401770

Stanice se mi taky nelíbí, tak jen doufám, že v reálu bude vypadat líp než na návrzích a na fotkách.

0/0
25.2.2015 12:38

B16e48n 11P80a10v74k55a 1227443937281

Přemýšlím, jestli ty Petřiny nakonec nejsou ošklivé. Nevím. Ale mně se to prostě z toho esteticko-architektonického hlediska nelíbí.

+4/0
25.2.2015 10:53

Z58u78z90a59n21a 23F95r51e60i23t84a89s69o84v20a 5909912668

Bublina i ponorka - v kombinaci s podlahou prima, kontrast vůči obložení stanice ale moc povedený není... Nesedí mi to...

+5/0
25.2.2015 10:47

E31m56i86l 98M89i42n27á23ř 7730689769447

popisek u fotky motolské stanice s prosklenou střechou:

"Stanice metra linky A Nemocnice Motol ve fázi finálních úprav. Jako jediná ze čtyř nových stanic byla ražená a nikoliv hloubená. (20.2.2015)"

To si na Petřinách dali s výkopem 37m pod terén!;-D

+14/−1
25.2.2015 10:26

R50a74d52i25m 49Š21o59l32c 1805185385704

To bylo už i u včerejšího článku. Hlavně, že mají lupu...

+5/0
25.2.2015 11:17

T79o64m31á57š 40J95o89u83s62k54ý 6230464

Petřiny vypadají trochu jako na bazéně, ponorka zase jako New York 70. let - paráda R^

+1/0
25.2.2015 10:12

M41a59r88t58i41n 97K48u37l73i25š 4716206476536

Vlaky budou končit na Petřinách? Rozumím tomu správně, že do toho úžasnýho Motola bude jezdit každý třetí metro? Nebo snad každý čtvrtý?

+1/0
25.2.2015 9:43

M45i97l40a68n 85N22o27v26á29k 2340215695815

Do stanice Nemocnice Motol bude jezdit každý druhý vlak. Obraty ve stanici Petřiny budou probíhat pouze v ranní špičce, kdy na Petřiny pojedou všechny vlaky.

+3/0
25.2.2015 9:46

M77i77c92h80a94l 60P15r83o89c32h11á90z82k68a 8105956638

Pro upřesnění, převzato z tiskové zprávy ROPIDu: V pracovní dny od cca 6:00 do cca 20:00 v novém úseku pásmový provoz: od cca 6:00 do cca 9:30 v úseku Petřiny – Nemocnice Motol a od cca 9:30 do cca 20:00 v úseku Dejvická – Nemocnice Motol pojede pouze každý druhý spoj.

+1/0
25.2.2015 9:57

K91l21á19r86a 60V90o53ž92e68n11í28l25k40o63v46á 8713254703586

ráno    dop     odp     víkend  večer

Nemocnice Motol – Petřiny   4:40    10:00   6:00    7:30    10:00

Petřiny – Dejvická          2:20    10:00   6:00    7:30    10:00

Dejvická – Skalka           2:20    5:00    3:00    7:30    10:00

Skalka – Depo Hostivař      4:40    10:00   6:00    7:30    10:00

0/0
25.2.2015 10:16

R80a44d76o58s41l69a54v 75K38l77a12u52d27a 5294648424102

Tahle stanice se mi nelíbí. Architekt se chtěl předvést, tak se předvedl. Bublina, ponorka.... No nic. Také už jsem někde psal o tom osvětlení uprostřed nástupiště. Fakt nevidím praktičnost ve zkosení už od podlahy. Je to dobré na přeražení.

+7/0
25.2.2015 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.