Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba metra D má začít do dvou let. Stát by měl přispět, míní expert

Už přes tisíc lidí projevilo svým podpisem pod peticí nesouhlas s neustálým odkládáním stavby metra linky D do Písnice. Praha začne ještě letos vykupovat pozemky, aby mohla do dvou let začít stavět. Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun. Jen první etapa však spolkne asi 30 miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R96a76d22e78k 91K60o16l37i80á48š 6457692251199

...kdyby raději dotáhli metro k letišti...

0/0
26.3.2015 13:01

J69a57n 16M17a24c12u74r29a 4726523122877

30 mld.? Jinde Mladá Fronta píše, že 20 mld. Tomu tedy říkám infošum.

0/0
19.3.2015 10:51

V50l76a41d25i60m60í78r 20H64o89l13ý 8934541816827

Trasa D by se měla stavět rovnou až na nám.Míru. Konečná na Pankráci je blbost. Že se bude stavět až na "Mírák" tvrdil v online rozhovoru na iDnes nějaký náměstek pro dopravu. A zase je všechno jinak... :-/

+1/0
9.3.2015 0:50

M59a78r72e90k 56H96r58u33b64y 6127282781508

Zajimave, cele Dcko vychazi levneji nez jisty zbytecny a stale jeste neotevreny tunel:-P

+1/0
4.3.2015 10:29

M86i76c13h69a75l 13H19i39r95k65a 4877836900143

Minule mi nějaký Brňák při pohledu na mapu metra říkal, že metro má čtyři trasy, tak jsem mu dlouze musel vysvětlovat, že ta modrá linka není déčko, ale Vltava. ;-D

+3/−1
3.3.2015 14:45

K53a78r54e21l 61D41r28d25a 6493105607559

Těžký podraz na Pražany, takže by si D měli zaplatit venkovani z celé republiky. Tohle je projekt pro developery, ne pro Pražany! Ono vůbec nejde o to, aby se pokryly potřeby stávajících cestujících. Nové stanice jsou navrhovány záměrně na zelené louce, aby to motivovalo developery k zástavbě volných území novými byty. Patrně se plánuje budoucí likvidace stávajících paneláků (no dobrá), ale především se spekuluje s prodejem nových bytů a lákáním venkovanů do Prahy za prací, na "bydlení na metru" a na spekulaci s nemovitostmi. Síla. Doprava tady na jihu pro přelidněnost nestíhá a řeší to projekt, který má oblast zalidnit novými davy. A že se necháme takhle v Praze v poklidu odrbat a vodit za nos...?

  Jestli tomu rozumím dobře, etapa I končí na Pankráci. Takže půjde o to, dostat ten nový dav na přecpané Céčko. Přitom záloha Nuselského mostu dlouho vytvořena nebude. Doufám, že Pražané z jihu Prahy budou mít vždy dostatek toaletního papíru.

  Tedy lež jako věž, veřejně prospěšná stavba, nikdo nemůže říct ani popel proti a trať si namalují soukromé firmy tak, jak potřebují. Slyšel někdy někdo o nějakém Nádraží Krč, aby zde byla nutná stanice metra? Široko daleko nikdo, kdo by zde potřeboval stanici metra. Tak tady budou přestupovat Středočeši z vlaku, aby jeli metrem a dvěma přestupy na Hlavní nádraží, či co? Proto se vytvoří úžasná předražená stanice metra nad rybníkem?

  Začínám chápat "moudrého Béma" a prodlužování trasy A. Bylo klíčové dostat metro na letiště protože se tady rve parta stavebních firem o zakázky s nesmyslnými projekty. Bém padl, padlo metro na letiště. Šup a máme zcela jiné a stejně drahé řešení. To samé trasa D. Developeři se už třesou, kolik na tom zhodnocení polí za peníze státu a občanů vydělají.

  Při této logice mě ani nepřekvapí, že se na D opět plánují některé výstupy ze stanic jen pomocí výtahů. To mi přijde jako dost ošizené řešení.

http://www.novemetro.cz/videa

+1/−2
3.3.2015 12:32
Foto

P90a91v52e76l 22P41e81c38h 9338871856427

Kde že jsou stanice na zelené louce? Tedy kromě konečně, kde je to nutné kvůli depu a záchytnému parkovišti. A kde že jsou výstupy jen výtahy?

Co se Pankráce týče, je to první fáze. Což logicky znamená, že časem přijde druhá fáze. A co se nádraží týče, teď je hodně špatně dostupné, ale myslím, že právě spojení na metro jeho důležitost zvýší a do budoucna tím i zlepší možnosti S linek.

+2/0
3.3.2015 13:51

K28a51r71e53l 63D23r84d17a 6653915147539

Viz videa, tak jen co si pamatuji. P+R parkoviště jsou na trase snad 4. Asi u 3 stanic jsem zahlédl plány na zástavbu, takže stanice jsou záměrně na zelené louce daleko od stávajících bytů. U jedné či dvou jsem zahlédl stejné řešení výtahem jako na Bořislavce. A nepotřebná stanice Nádraží Krč nad rybníkem. To může namalovat jen šílenec. Šetří se na eskalátorech a schodištích pak se tvoří za stovky milionů pitomosti... Rv 

  Vadí mi třeba výtah na Míráku. Vinohrady jsou jako čtvrť neskutečně bariérové a konečně se rýsuje možnost udělat Náměstí Míru bezbariérové. Navrhuje se jen jeden schovaný výtah daleko od náměstí užívaný navíc cestujícími tramvaje. Bezohlednost projektantů na pochodu. Volil bych i zde eskalátor a výtahy na povrch bych prosil v několika místech. Safra! A pak, v Motole by byl fajn pojízdný chodník. Když nejede, je to pro vozíčkáře stále plošina a stanice je stále bezbariérová. (Vadí jen pravidla bezpečnosti, která vozíčkářům zakazují chodníky používat.) Co zkusit do metra místo eskalátorů a výtahů dávat chodníky? Třeba na přestup na Míráku. ;-)

0/0
4.3.2015 7:41

K19a90r66e46l 31D70r37d13a 6193305227279

"Časem přijde druhá fáze..." Asi jako prodloužení Ačka na letiště, že. ;-D

+1/0
4.3.2015 7:45

K86a28r53e55l 12D61r79d65a 6913215927209

Nejvíc mě baví, že si vlak na letiště pochvaluje Jančura. Aneb jak se tvoří stavby za peníze daňových poplatníků a ku prospěchu veřejnosti. ;-D

0/0
4.3.2015 7:55

K69a74r60e36l 25D52r89d97a 6863975667319

A Déčko mělo mít dveře na nástupištích. Neumíme roky zajistit bezbariérové trasy A a B. Nástup do vagónu je jen pro kaskadéry. A nyní si troufneme nasázet do metra plno dalších bariér a zajistit jejich fungování? No nevím...

+1/−1
4.3.2015 7:50

J74a45n 17S61l60o82v33í96k 3389547650458

Výstupy z mělkých stanic jsou buď po klasických schodech a komu se nechce nebo nemůže, pro toho je výtah. Tak to je běžné i v metrech po světě. Jezdící schody jsou velice drahé pro provoz i pro údržbu. Musí jezdit téměř nonstop celou dobu co funguje metro, i když tam žádní lidé nejsou. Samozřejmě, u nových eskalátorů bývá čidlo a když tam nikdo nejede, schody stojí, ale pak vezou minuty jen jednoho člověka apod.

0/0
3.3.2015 15:36

K68a38r14e13l 21D47r61d97a 6963565757559

Co Červený Vrch? Směrem na sídliště jen výtahy, směrem na zelenou louku eskalátory, kde bude za 10 let možná stát Shopping park Bořislavka. Stanice je 1 stanici tramvaje od současného centra sídliště. Aby se neřeklo, tak je ten výtah napojen na nekonečný podchod, který propojí centrum sídliště se stanicí metra. Neskutečná šikana všech místních s vidinou nového centra sídliště. Přitom šikana přesně ve stylu nákupních center. Chceš mléko a rohlíky? Tak koukej projít celé nákupní centrum od A do Z a koukej si přitom koupit i svetr, šampon a tablet. :-P Tak tímto stylem se projektují stanice metra. (Chceš rychle domu? Koukej padat do nákupního centra.) 

  Občas jezdím s vozíčkářem. Za prvé, výtahy v metru používají feťáci, bezdomovci, sprejeři a vandalové. (K píchání, jako toaletu...) Za druhé, každou chvíli nějaký výtah nejede bez náhrady a opravy zajišťuje DPP neskutečně laxně. (Celé roky se ví o problémech, které údržba DPP absolutně neřeší, nechává cestující pokoušet štěstí a raději plánuje "celkovou rekonstrukci".) Rv

  A pak, je docela hloupé domáhat se přednosti. Je to nedůstojné. Je to jen stupňování šikany lidí na vozíku. Pokud jde o jediný výstup ze stanice, jak se asi bude uplatňovat přednost? A pokud se budou lidi učit užívat výtahy a kašlat na přednosti, bude to takto bezohledně fungovat nakonec všude. (Stačí "slavná Národka" a výtahy, co používají stovky studentů (budoucích učitelů) a jejich častá poruchovost. Loterie DPP.)

  Nakonec, jako chodec mám rád svobodu pohybu. Nechci stát u výtahu ve frontě při výstupu z metra a dohadovat se se seniory nebo je ignorovat. Rv

+1/0
4.3.2015 7:26

M20a10r87e65k 39H23r39u87b60y 6327802661548

Pokud vim, Bem ohnul Acko tam co je ted, tedy zcela zbytecne do blizkosti Bcka. Stejne tak ohnul Ccko aby minulo Bohnice a vynorilo se uprostred poli v Letnanech.

A namisto Dcka postavil Blanku. Takze na co sahl, to podelal a mel zmizet daleko driv :-/

0/0
4.3.2015 10:28

K27a15r19e87l 94D80r24d18a 6253665857489

Céčko na Proseku mi přijde fajn. Mám pocit, že je takto užitečnější než 1 či 2 stanice v Bohnicích.

  Bohnice by se daly řešit odbočkou Céčka, což by se vcelku hodilo. (Obdoba jak bylo plánováno Déčko odbočkou na jihu.)  Ale osobně mám vizi na prodloužení Déčka: Náměstí Republiky, Nemocnice Na Františku, Letenské náměstí, Bubeneč, Podbaba, Pražská ZOO (Troja), Bohnice (možná 1 a 2) a Čimice. ;-)

+1/0
4.3.2015 15:27

J85a85n 49M46a68l33k28u68s 3605515591931

No jestli bude konecna D u byvaleho masokomb. pak to bude z konce Pisnice na metro docela hezka prochazka:-)

0/0
3.3.2015 10:22

A66l67e24x25a77n83d46r 57K47o58s93t42k51a 8202118746614

Opravdu není problém provozovat autobusovou linku o 3 nebo 4 zastávkách. Lepčí než teď, kdy je to na metro půl hodiny.

0/0
3.3.2015 12:32

A46l93e43x11a27n53d37r 89K51o91s98t62k96a 8922758556244

Stanice SAPA bude nepochybně dost využívaná.

+2/0
3.3.2015 7:53

J30a37n 65S98l40o41v30í38k 3109377910168

no, vestibul ve stylu čínské čtvrti by byl originální :-)

+1/0
3.3.2015 12:28

A93l57e31x52a17n24d56r 26K92o49s23t86k35a 8362908476934

To by byl. Ale já to nemyslel ironicky. Nejlépe se tam nakoupí asijské suroviny do kuchyně. A když jsme u toho, tak třeba spotřební ponožky.

0/0
3.3.2015 12:31

J49a64n 27S85l37o89v73í18k 3619167620228

já to myslel ironicky tak napůl, protože mě by se čínský pavilon jako vstup do metra líbil, ale mnoha lidem asi ne.

0/0
3.3.2015 15:12

P71e26t25r 45P82e56t43r 7762190890782

Praha je díky drogistovi Bémovi a paroubkovi předlužená. Vědí to všichni a odsouvají platby jak se dá.

+2/0
3.3.2015 7:03

M28i39l31a80n 23N78o73v14á49k 2820435595715

"Z aktuálního rozpočtu vyčlenila 625 milionů korun." Když stejnou částku vyčlení každy rok, tak už za 48 let budeme trasu D mít.

+3/−1
3.3.2015 0:09

P73e30t66r 67S57e44d54l18o93ň 3138302321

Je to na výkupy pozemků a projektovou přípravu, nikoliv na stavbu samotnou.

+2/0
3.3.2015 0:15
Foto

J97o51s51e79f 56M69e84d 5592856982

Další pražská díra k nezaplacení ;-D To vám nestačí Blanka která dřív než se otevře tak se bude muset začít rekonstruovat kvůli zastaralosti?

+2/−10
3.3.2015 0:04

P56a15t18r59i39c86k 11K23o39v38á66č 9527706615

Srovnávat jablka a hrušky, to není asi ono že? Tady se spíše musíte koukat na dostavěné poslední stanice jakou byly Letňany a aktuálně teď nemocnice Motol, tak by se mělo přistupovat také k trase D. Bez větších problémů, poslední stavby metra proběhly.

+1/0
3.3.2015 2:07

A88l75e29x74a44n69d34r 36K10o57s25t37k31a 8332918226584

Zrovna metro se zatím otvírá včas. To, že trasy vedou divně je něco jiného.

+2/0
3.3.2015 7:56

J10a85k73u73b 60M58a97r15k67v16a79r72t 9912653545792

Petice s 0.1 % obyvatel by měla mít významnou váhu...!!!

+4/0
2.3.2015 23:45

M89i89l80a50n 20V24o25t74a30v15a 5594446111652

Oni si stezuji na dopravní zacpy? Pardon, která cast Prahy s nimi nema problémy. Copak treba opacny konec do Ujezda nad Lesy nema problémy, stejne jako Zelenec pres Pocernice a takhle si objedte celou Prahu dokola.

0/0
2.3.2015 23:19

L77u31k27á78š 65N66o95v87á37k 4266306692763

Zelenč není Praha..kdo se z Prahy odstěhoval, ať si stojí v koloně..

A Újezd nad Lesy nebo Počernice mají vlak..

+3/0
3.3.2015 9:33

J63a53n 62J18a91r69o57š 3413426209703

Aby nebyly zácpy. Všude ze rozprodávají pozemky, povolují bytové lokality, ale silnice jsou stejné, jako před 30 lety. Toto se vůbec neřeší. Nevím, kdo to má na starosti. Stavební úřady?

0/0
3.3.2015 9:58

R48a85d69e98k 53T55o97m63a13s12e38k 5583540228985

Nové silnice popřípadě zkapacitnění těch stávajících nemá ve městech žádný smysl. Slyšel jste o pojmu dopravní indukce?

+1/0
3.3.2015 11:14
Foto

P86a82v11e62l 63P29e49c46h 9608301666967

Zeleneč je od centra 18 km, Újezd 17 km, Sídliště Krč 5 km.

Ale jinak - Jak často do Zeleneče nebo Újezda jezdí MHD? Mezi Nemocnicí Krč a Kačerovem jede autobus v průměru každých 9 sekund a přesto je to málo.

0/0
3.3.2015 13:55

M67a73r53t33i44n 20K55ř40í79ž 9963962440807

Chachá. Když jsme se stěhovali do Modřan, roce 1984, bylo prý metro D na spadnutí. No vida, je to už vice než 30 let, a furt je to na spadnutí :-)

+7/−1
2.3.2015 22:47

L27u66k65á74š 35N94o17v94á91k 4816746402793

v Modřanech nebude nikdy...

0/0
3.3.2015 9:33

J55o50s97e48f 18P77i85š58v40e88j59c 4772920480976

Vzhledem k tomu, že Praha dostává na hlavu ze společného balíku několikanásobek toho co malé obce, nevidím jediný důvod k tomu proč by měli návštěvníci Prahy platit vyšší jízdné. Argument o tom, že daňový zisk na hlavu je v Praze nejvyšší rozhodně neobstojí, protože většina firem, které oficiálně sídlí v Praze a platí tam daně má výrobu, rtesp. faktické sídlo někde úplně jinde.

Ještě bych dodal, že kdyby Praha hospodařila stejně jako v tomto státě 99% obcí do 2000 obyvatel, tak je tam jízdné zadarmo, ale vzhledem k tomu, že koncentrace gaunerů na 1000 obyvatel je tam oproti ostatním obcím podstatně vyšší, tak jízdné stojí kolik stojí a na nic nejsou peníze.

+5/−17
2.3.2015 22:40

M81a29r89e84k 65Š80i46m62o83n 2714357358588

Ano, v 99% měst do 2000 obyvatel je jízdné zadarmo - chodí se tam pěšky.

+9/−1
2.3.2015 22:57

P11e74t90r 77N91o63v63o15t41n40y 3879282579322

A do města se jezdí dotovaným autobusem nebo vlakem.

+2/0
3.3.2015 2:21

J85i77ř15í 95K41ü56h18r 2230726900886

Veškerá hromadná doprava je dotovaná. Kdyby nebyla, byla by prakticky zrušena a města zaplavena dopravou individuální.

0/0
3.3.2015 8:43

M73a98r19e87k 24Š76i82m52o36n 2574657978808

Peníze firem negeneruje výroba, ale prodej. A drtivá většina prodejů se dojednává v Praze (pokud ne rovnou v cizině).

0/−2
3.3.2015 0:12

J84i39ř83í 92K49ü87h12r 2660186570596

Co chcete prodat, když nic nemáte vyrobené? Leda nějaký nápad.

+1/−1
3.3.2015 8:45

R83a77d74e92k 78T50o87m12a98s88e28k 5643530268275

Už skoro 70% lidí pracuje ve službách a přibližně stejným procentem se podílí i na HDP. Služby se "vyrábí" i prodávají především v Praze. Tedy k prodeji opravdu nepotřebujete něco vyrábět, to se dnes dělá spíše v rozvojových zemích nebo tzv. nově se rozvíjejících.

+1/0
3.3.2015 11:18

T63o15m75á30š 74V30e78s34e20l12ý

Stát by měl přispět? Jedna Blanka nestačí?

+2/−3
2.3.2015 22:20

T71o24m72á83š 88Z32e65m50a59n 3135458114885

Trasa D by se dala mírně osekat - např zrušit stanice Olbrachtova (coby kamenem dohodil od Pankráce i Budějovické) a pak i stanici Nádraží Krč - Na vlak je metro napojeno nově vybudovanou zastávkou u metra Kačerov a navíc okolí nádraží je poněkud pusté - není kdo by tam nastupoval.

K tomu méně extravagantní stanice a nemuselo by to stát jako Blanka.

+13/−3
2.3.2015 22:16

M72a85r68e63k 97Š91i66m73o39n 2764317348958

Nesouhlasím. Je naprosto nekoncepční křížit povrchovou a podpovrchovou dopravu a neumožnit přestup. To je omluvitelné jen v takových situacích jako je Nuselský most. Pokud bude pasažer chtít přestupovat na metro D, bude muset na C na Kačerově, dojet na Pankrác a pak Dčkem. To ho bude stát tolik času, že začne raději dojíždět autem a to je nežádoucí. Navíc přestup na Kačerově je nekoncepční bastl (ale jinak to nešlo, protože socialistický plánovač regionální dojíždění nebral v úvahu), přestup je fyzicky dost náročný.

+5/−1
2.3.2015 22:56

P89e86t82r 39N14e53c63h90a17n35i24c28k20ý 7663626238930

S tím nádražím také nesouhlasím, vazby mezi železnicí a MHD jsou do budoucna nutné, nevíte jak se bude postupně město rozrůstat a železnice už pomalu přebírá úlohu metra nebo tramvaje.

+2/0
3.3.2015 8:28

L22u81k61á26š 13N44o15v66á80k 4416536372413

tak zrovna Nádraží Krč bude v budoucnu klíčová stanice!

a co se týče architektury..měla by proběhnout transparentní veřejná architektonická soutěž.

0/0
3.3.2015 8:46

P47e51t58r 91K41e77j67l 4303975913474

Kde mohu podepsat, že metro D nepotřebuju? :D

Osobně bych raději ocenil usilovnější práci na dokončení silničního okruhu okolo Prahy a odvedení více aut mimo město (zejména na severu, kde po dokončení Blanky v příštím století určitě auta opět přibudou).

+6/−9
2.3.2015 21:36

D97a65v60i54d 44B87e34n14e60š 8458630499713

Severní část pražský okruhu se nepohne, dokud bude Suchdolák Stropnický sedět na radnici a dokončení MO je navázáno na dokončení PO (logiku nehledejte).

A co se Blanky týče, mám podezření, že je připravena na rok 2018 jako předvolební tahák.

+11/0
2.3.2015 21:40

M79a86r52e76k 71H33r21u20b62y 6747862721688

Okruh okolo Prahy resi MD, ne magistrat. Tyhle veci prosim nemichat.

0/0
4.3.2015 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.