Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Senior vjel do cesty tramvaji, ta vůz odhodila na zaparkovaná auta

V úterý krátce po 13. hodině se v pražské Koněvově ulici střetla tramvaj s osobním automobilem. Řidič, který auto řídil, byl se zraněním odvezen do nemocnice. Nehoda na chvíli zablokovala provoz páteřní žižkovské komunikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A29l29e27š 53M37e48t34l76i87c91k22ý 4952574434199

Zajímalo by mě, kolikátá je to nehoda toho pána.. Docela by mě nepřekvapilo,kdyby první.. Ale i přesto je spousta chytrých lidí,co v padesáti odevzdají řidičák a ve stáří raději nebudou řídit,že pane Rous :-)

+5/0
3.3.2015 21:18

J39a42k93u86b 16R83o22u40s 3403340374892

Geronti za volant nepatří!!!!!!!!

+1/−1
3.3.2015 20:25

M37i57c45h21a73l 91C91h76a15l95u27p50a 6948320249463

V téhle oblasti jsou nehody každou chvíli, jedna byla dneska kolem deváté ráno u hřbitovů.

0/0
3.3.2015 18:14

J74a71n 30P21r94o38v80a86z15n57í95k 6758174870851

Jo jo, na místě bylo několik stovek mrtvých.

+5/0
3.3.2015 18:37

M28i10c57h95a29l 52C80h48a14l64u66p13a 6438250539913

Většina už jich tam ležela, jestli byli nějací noví nevím.

+5/0
3.3.2015 18:38

P82a68v75e65l 68Ř13a25p94e98k 7762586169265

Mizerné popelnice všude překážejí. Nejvyšší čas všechna parkovací místa zprivatizovat, aby se za odkládání soukromého majetku - automobilu platila tržní cena.

+3/−6
3.3.2015 17:57

M94i26c69h27a20l 97C49h47a36l94u92p92a 6328260569383

Mě by spíš zajímalo, kam všichni pořád jezdí - ráno a večer bych to ještě pochopil, ale třeba ve dvě odpoledne je těch aut taky dost. Že by všichni měli služebáky a jeli k zákazníkům se mi moc nezdá.

+3/−2
3.3.2015 18:16

V34á46c70l60a64v 22Č17e41r31m26á24k 4843620967524

Klidně. Hned potom, co se zruší spotřební daň z paliv. A když zároveň s tím začne (samozřejmě zcela nedotovaná) MHD platit tržní cenu za zastávky a vyhrazené pruhy.

0/−1
4.3.2015 12:07

A92n74t31o18n48í96n 85N33o27v14á54k 7561737810727

Jakou tržní cenu, komunikace patří městu a MHD provozuje taky město, byť prostřednictvím firmy, takže by si platilo samo sobě?

hromadná doprava představuje vyšší efektivitu v přepravě osob a je ohleduplnější k ostatním a prostředí, takže je logické ji preferovat a individuální naopak omezovat. Když si chce někdo vozit svojí línou prdel v autě, ať za to zaplatí. Kdyby všichni v Praze vyjeli sami ve svém autě, tak nedojede nikdo nikam.

0/−1
5.3.2015 12:27

V45á86c68l65a73v 39Č87e55r60m81á19k 4383940927824

Osobně zastávám názor, že město nic jako MHD provozovat nemá, má to být řešeno čistě tržně podle zájmu obyvatel. Jen tak to může být opravdu efentivní a ne takový šílený a drahý moloch, jaký teď třeba v Praze je.

Druhý odstavec je typický projev zeleného magora s rudým vnitřkem.

0/0
5.3.2015 12:50

A64n83t39o52n10í28n 10N17o18v41á47k 7231537550207

Ne zprivatizovat, ale evidovat a regulovat, tj. každé parkovací místo (včetně těch na soukromých pozemcích, v podzemí komerčních budov) by podléhalo schválení a poplatku městu. Parkování na neschváleném místě důsledně pokutovat.

Nutností platit za parkování by se efektivně zreguloval provoz po Praze a město by zároveň získalo prostředky na skutečně kvalitní a dostatečně dimenzovanou MHD.

Tím by se efektivně zreguloval provoz a získaly prostředky na MHD bez nutnosti zavádět systém mýtného za ježdění po praze, což by znamenalo mýtné zařízení pro všechna auta nebo rozsáhlé kamerové systémy.

Systém na podobné bázi údajně je zaveden ve Švýcarsku.

0/−1
5.3.2015 12:20

V65á42c58l58a80v 37Č25e95r32m22á15k 4283700357384

Ano, prostě těm, co MHD nechtějí používat Vy chcete ukrást ješte další peníze na její provoz. Nad rámec toho, co jim stát bere už teď.

0/0
5.3.2015 12:51

A67n90t39o43n49í69n 26N31o81v54á44k 7781607340367

Ve velkých městech prostě není dost místa na to aby každý jezdil sám ve svém autě, čili je to pouze platba za prostor, který si prdelovoziči usurpují na úkor ostatních.

Pokud je nějakého statku nedostatek - jako prosotru na silnicích v praze je jeho zpoplatnění/zdražení a tím redukce nároků na jeho využití naopak čistě tržní mechanismus, rozhodně více než když v Paříži v době smogu vylučují auta se sudou/lichou registrační značkou.

0/0
5.3.2015 13:06

V25á44c98l49a25v 75Č78e45r22m55á48k 4873170397934

Cokoliv, co je řešeno z pozice státu/města/obce nemá s trhem naprosto nic společného a v žádném případě o tom nemůžete napsat, že je to "tržní mechanismus".

A je jenom Vaše zelené přesvědčení, že ten, co jede autem, si něco usurpuje a ti, co jedou autobusem, jsou úžasní a sluníčkoví a v žádném případě si nic neuzurpují. Opak je pravdou. Uzurpují si, stejně jako ten v tom autě, veřejnou komunikaci a navíc si ještě uzurpují docela velkou část peněz toho, kdo jede v tom autě. Který je, prostřednictvím různých berní, donucen, jim na ten autobus příspívat.

0/0
5.3.2015 13:12

A98n39t80o78n72í55n 82N19o16v50á49k 7211767140457

To že 50 lidí v autobuse zabere méně místa na silnici než když by jeli každý autem je zcela zjevné stejně jako to, že kdyby všichni co jezdí MHD by vyjeli auty, tak nikdo nedojede nikam.

0/0
5.3.2015 13:27

V57á64c70l94a96v 70Č29e30r20m62á88k 4543270877104

To ale já ani nerozporuju, jenom dodám, že, podobně, kdyby všichni, co jezdí autem, přesedli do MHD, tak skolabuje MHD. Co ale rozporuju je Vámi prosazovaný socialistický způsob řešení tohoto problému.

A vyhnul jste se reakci na ty berně. Silnici potřebují všichni, nehádám se, že ti v tom autobuse ji "spotřebují" o něco méne. Ale je fakt, že celé to (z donucení) z větší části platí ten v tom autě. Takže ten by naopak měl mít přednost a výhody.

0/0
5.3.2015 13:41

A80n19t90o86n54í15n 97N81o61v79á41k 7341927980757

Jediné co soukromý provozovatel auta platí je obecná spotřební daň z paliv a DPH z paliva i auta, která je stejná bez ohledu na to kde jezdí a parkuje, tam není nic co by zohledňovalo vyšší žádanost/nedostatek parkovacích prostor a silnic v hustě osídlených oblastech, navíc ta berně jde do státního rozpočtu, MHD se platí z městského. A pokud někde je větší poptávka než je dostupná či únosná kapacita jak více tržně to vyřešit než zpoplatněním, což poptávku sníží?

0/0
5.3.2015 14:12

V63á11c41l76a96v 83Č26e21r41m33á79k 4183700257824

Jak to vyřešit? Nechat to být a z pozice města/státu to prostě neřešit. Oni si lidi poradí. Možností je dost, od individuální dopravy, přes nějaký carsharing až po nějakou formu hromadné dopravy. Nebo se někdo třeba rozhodne se místo ježdění do práce přestěhovat. Nebo bude víc dělat z domova. Co já vím. Milion lidí určitě vymyslí víc a lepších řešení než pár pitomců na magistrátě. Ale vše ať je to dobrovolné, město má, jestli něco, v tomhle jenom zajišťovat infrastrukturu (silnice).

Jo, a odmítám rozlišovat, které berně jdou které části státu. Prostě to člověku ukradnou a pak si to nějak mezi sebou přerozdělí.

0/0
5.3.2015 14:20

A11n65t31o15n68í39n 29N88o58v39á59k 7821197250647

Takže MHD město zajišťovat nemá, ale motoristům silnice ano? Pokud to nechat napospas, tak se vším všudy.

Pokud nerozlišovat která berně jde na co, tak pak taky neříkat, že zrovna MHD platí zrovna individuální motoristi.

0/0
5.3.2015 14:30

V45á35c31l43a97v 86Č22e50r89m25á64k 4973580637744

Ad první, krátce: jsem pro. Ale jinak to pořád nějak špatně chápete. Silnice jsou jedna věc. Kdo po nich jezdí je věc druhá. Lze to udělat tak, že město zajišťuje silnice a pak je na lidech, jestli po nich budou jezdit autama nebo hromadně autobusama. Do toho ale už ať jim město nekecá. A je to úplně jiná služba, než rozvoj a údržba těch silnic.

Ad druhé, dobře. Ale neoddiskutovatelné je, že MHD je teď tězce dotována a individuální doprava tězce zdaněna. Takž kdo platí a kdo přijímá je celkem jasné. Platí ti, co jezdí autem a dotováni jsou ti, co jezdí MHD.

0/0
5.3.2015 14:36

A96n36t65o77n78í75n 13N86o39v45á43k 7221827460477

Rozumně fungující MHD nemůže být založena jen na autobusech, jak to vypadá sme mohli zažít po povodni 2002.

Micméně myšlenkový experiment. Město postaví silnice a bude si za ně účtovat mýtné. Cestující busem spotřebuje méně kapacity, než cestující v autě a ten rozdíl bude řádový (městský autobus má délku 12m a 99 uveze osob, do 12m se vejdou 3 auta což i při plném obsazení je 8 - 12 osob). Časem kapacita nebude stačit, pak sou dvě varianty:

A) budou se stavět další a další silnice až je nebude kde stavět (to už je realita v některých částech Prahy) a kapacita stejně jednou přestane stačit -> je nutno přejít na variantu B.

B) Zvedne se cena za použití silnic aby se lidi přiměli k použití dopravy, která bude konzumovat méně silnice. Tím se město dostane to těžkého zisku a protože město (obec) je společenstvím občanů, rozdělí zisk rovným dílem mezi své občany. Cena se bude upravovat tak, aby se k MHD přiklonilo tolik osob aby nevznikaly kapacitní problémy. Cestujícím MHD tento podíl na výnos mýtného pokryje podstatnou část či celé náklady na MHD zatímco automobilisté konzumující řádově více dostanou zpět celkem zanedbatelnou desetinu.

Těch pár korun daně z litru benzínu není těžké zdanění, stále je více těch co to chtějí platit než kolik se jich alespoň v některých časech a místech na tu silnici vejde.

0/0
5.3.2015 15:20

V11á16c94l76a86v 53Č86e37r26m95á87k 4243400887144

Vy to mýto stavíte v podstatě jako daň a přerozdělujete. Navíc pořád máte tendenci někoho k něčemu nutit ("... aby se lidé přiměli ..."). Když už by to bylo tak, jak píšete, tak to mýtné má být stanoveno tak, aby pokrylo údržbu a rozvoj silnic. Ne aby na něm město vydělávalo a nebo to dokonce zase dávalo lidem. A jeho relativní výše pro jednotlivé dopravní prostředky by nejspíš měla být stanovena podle toho, kolik zabírají prostoru a jak moc ty silnice opotřebovávají, tam souhlas.

K tomu rozvoji, kkdyž už další silnici někde postavit nejde, no tak se prostě nepostaví. Když tam pak budou všichni stát 2hodiny denně v koloně, tak tam prostě jezdit nebudou, aniž by jim to někdo zakazoval. Což samozřejmě neznamená, že nutně budou jezdit autobusem. Třeba se přestěhují nebo se přestěhuje ta firma, kde pracují. Nebo budou pracovat z domova a dopravovat se budou jenom za zábavou a za nákupy.

S tím vyplácením zpět lidem, no tak to by potom teď ale bylo logické, kdyby místo dotování MHD dostal každý občan Prahy příslušnou část těch dotací (bylo by to cca 10tis ročně) a pak by se sám rozhodl, jestli to dá dopravnímu podniku a bude jezdit MHD nebo se dopravně zařídí jinak (třeba zrovna někdo to má do práce tak blízko, že stejně chodí pěšky a nepotřebuje na to ani MHD ani auto, ať se pořád nebavíme jenom o autech). A pak dojdeme na to, že je vlastně blbost, to někomu brát jako berni a pak mu to zase vracet a rovnou mu to stát/město může přestat brát. Ušetří se na jinak zbytečných úřednících na FÚ a adekvátní části policie, která má za úkol to z člověk v případě potřeby vymlátit.

A jestli Vám to, že z ceny benzínu žere stát polovinu nebo i víc, nepřijde jako tězké zdanění, tak to jsme teda opravdu každý na uplně jiné vlně.

0/0
5.3.2015 15:46

P41e70t35r 82B42á32č26a 8415466885425

Octavia a ridic tezkej podprumer, klasika..

+1/0
3.3.2015 17:56

A47l90e96š 63J74a39n13k51ů 3244572128817

Na silnici se vyskytuje mnozstvi ridicu, kteri by jiz davno ridit nemeli - jsou  nebezpecni sami sobe i okoli. Ale to se neresi. nejcasteji se resi prekrocení rychlosti. Tam jsou totiz penize. Tak ze nejde o bezpecnost, ale o prachy.

+6/−2
3.3.2015 16:57

J76a31r19o98s48l81a90v 60L71e97b35e14d72a 3866109147250

Máte tam navíc slovo "dávno".

+1/0
3.3.2015 16:59

M83i74c58h86a53l 16P94a40v62l30á57t 9213873744569

Spravne by bylo neco jako "jeste / vubec / davno". Netreba to totiz omezovat. Jinak ma ale naprostou pravdu.

0/0
3.3.2015 17:37

S39t87a57n61d32a 33C77h59v55o38s69t 1492658

To mate pravdu, ja bych ty mladiky 18-25 let za volant vubec nepoustel, vykazuji nejvetsi podil na nehodach ;-)

+1/0
3.3.2015 19:21

B92o90h87u39s98l36a39v 81K52r94á32l25í24k 2681850609426

Potom by ovšem byli nezkušení i řidiči ve věku 25-35 let, protože by se těch deset let předtím nestačili vyjezdit.

0/0
3.3.2015 19:26

S49t82a32n77d73a 84C38h47v80o90s16t 1252138

To je diskutabilni, 35leti uz tolik nemachruji - ale berte tu mou predchozi poznamku s rezervou, myslim, ze kolega Janku mel spis na mysli ty duchodce...

0/0
3.3.2015 19:29

J58i82ř65í 38T47o70m42e28š 5212600453732

Než se "vyjezdí" tak po tu dobu "vyjíždění" mohou jezdit opatrně, v čem je potom problém? I když psychicky zdravý člověk by se mohl vyjezdit dosyta v autoškole.

0/0
4.3.2015 5:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.