Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha řeší, jak neokrádat držitele Opencard. Kartu chce vydávat zdarma

Praha nedomyslela přechod z Opencard na papírové kupony. Nyní chce věc napravit. Opencard bude vydávat nejspíš zadarmo a vymýšlí, jak vrátit lidem peníze za kupon, který nestačí využít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V72á30c19l55a82v 23J41o30n15á62š 8662903832393

Je, já byl citovan...:-)

0/0
10.3.2015 20:37

A67n89t13o28n42í23n 58N51o16v61á79k 7891887150187

Nechápu co se tu řeší, to že si někdo koupil kupon delší než platnost karty mu snad muselo být zřejmé hned na začátku stejně jako fakt, že bude potřebovat kartu novou.

Jinak nechápu co se řeší zamezením prodlužování karet, když se budou vydávat karty nové.

0/0
10.3.2015 12:25

Z83d56e26n58ě14k 37D15u53f14e72k 2174294958

Já teda nevím, ale pokud si občan Prahy koupil roční předplatné na MHD, tak má rok ježdění MHD zaplacené. Má na to doklad. Že nosič kuponu není funkční mu může být ukradený a není to jeho vinou, ale neustálými tahanicemi kolem OpenCard. A to, že bývalé a současné vedení Magistrátu dělá bez rozmyslu čachry machry s OpenCard a s papírovými kupony a hodlá chtít po obyvatelích další peníze je drzost nejvyššího kalibru. A jak jsem slyšel v rádiu, tak si určitě hodně lidí z přepážek DPP vyslechlo hodně peprné a vulgární slova, když tyto rozhodnutí chce Magistrát přehodnocovat dřív, než někdo dá někomu do huby.

0/0
9.3.2015 8:21

K85a58r64e81l 43D22r97d14a 6293875757129

Nosič kuponu je doklad s danou platností, stejně jako pas nebo občanka. Je věcí držitele dokladu, aby si zažádal o nový doklad po ukončení jeho platnosti. Logicky se platnost dokladu a časového kuponu může rozcházet. Je povinností cestujícího mít kupon na platném dokladu.

  Přes všechny stížnosti, plno lidí řešilo, zda letos kupovat roční kupon a plno lidí ho nekoupilo. Většina lidí roční kupon stejně nekupuje. Plno lidí také platnou OC mít bude. Kolika lidí se vlastně problém týká? Nejjednodušším řešením je propadlou OC zahodit, takže s tím počítat a koupit si kupon jen podle platnosti OC a následně přejít na papírové kupony.

  Jen je to o šíleném kroku zpět. Následně bude nutné opět lidi donutit přejít na novou OC, až bude. Praha se v problému "OC" bude plácat dalších 10 let.

0/0
9.3.2015 10:32
Foto

M12a30r23t57i75n 92P34i36š21t31o15r49a 8418798126619

"Má na to doklad."

Pokud myslíte papírový doklad o zaplacení, tak ten by mohl použít třeba u soudu nebo přepážky DP.  Při přepravě se s ním prokazovat nelze. Už proto, že neprokazuje aktuální stav. Kupón mohl být později vrácen. Někdy to jde, jindy ne - o tom je tento článek.

0/0
10.3.2015 22:12

K98a55r34e93l 61D65r57d95a 6963555767169

Celé téma je trapné a zbytečné. Jde jen o nadávky popíchnuté bulvárem. Nyní je tedy zřejmé, že ho vymysleli redaktoři iDNES - MF DNES a ještě sosají nápady od diskutujících, které jinak cenzoři iDNES neváhají šikanovat. Cítím se podveden a mám pocit, že iDNES klesla už i pod úroveň bulváru.

  Opatření je přitom jednoduché, stačí přidat větičku o vracení jízdného z důvodu ukončení platnosti OC do předpisu ohledně tarifů a dotace se odpočítávat nebude. Otázka pěti minut.

  Jde jen o to, co město vlastně chce? Pokud mají lidé hromadně přejít na papírové kupony, přepočet dotace zrušme. Pokud mají zůstat u OC, mohla by "pokuta" klidně zůstat. Ale tuhle základní otázku neumí nikdo zodpovědět, ani redaktoři iDNES pořádající tady směšné šarády místo skutečné práce.

  Pokud najede nový systém, OC dožije a lidé postupně přejdou na novou kartu. Nebo snad nový systém pohltí a doplní systém OC? Mohla by to být tak veselá technická šaráda (jako tato od iDNES), že by to celé mohlo stát 10 mld. Kč. ;-D

  Patrně nás kvůli pár křiklounům čeká všechny papírový kupon protože systém OC může ze dne na den zkolabovat bez náhrady. Mít levný roční na papíru bude s iDNES, OC a magistrátem větší jistota. ;-)

  (Otevírá se mi kudla v kapse, je dostupné video ze soudu s viníky OC. Což bylo údajně IT oddělení magistrátu. Kraus za protikorupční ligu tam nadává novinářům, že je jim celá kauza OC ukradená, na svoji práci zvysoka kašlou a soud s nevinnými lidmi absolutně neřeší. Novináři tam blekotají výmluvy. A teď to iDNES korunuje touhle pitomostí? Hlavní viníci OC jsou neteční, zaujatí a úplatní čeští novináři kopající roky za ODS, milí redaktoři MF DNES opisující diskuse.) Rv

0/0
8.3.2015 10:02

K14a64r67e50l 55D11r16d91a 6953385787819

Když jsem se jako opozice na Praze 11 snažili popasovat s Mlejnským, stáli novináři MF DNES v jednom šiku s arogantními ranaři místní ODS. Neskutečně těžko se hledala cesta jak nesouhlasný oponentní názor s "absolutní vládou ODS" dostat do médií. MF DNES vydávala jen oslavné články na developerské projekty nadiktované Mlejnským. Nakonec se tedy vyvalila šikana a korupce. Opravdu by mě zajímalo, kde dnes ti redaktoři "junioři" MF DNES, velcí kamarádi Mlejnského, působí a jak nesou svoji vinu. :-P

0/0
8.3.2015 10:19

J92a83n 63F52r25o49l63í20k 6456670305414

Praha nic neřeší. Řeší to konkrétní lidé. Jak? No prostě to zařídíme.;-D

0/0
7.3.2015 17:15

N51i18k50o64l65a 61Č77e46c57h 9291179666

Nemakáme, kecáme!

+2/0
7.3.2015 15:34

T47o98m85á77š 94V69e49l70č76o51v11s77k11ý 4143798579918

Je fajn, že někdo řeší, jak někoho neokrádat :-P

0/0
7.3.2015 13:48

M65a69r46t44i35n 98Š47t60r50o35s 4449597420338

Já už to nějak moc nechápu. Chci jednou za rok zaplatit nějaké peníze a za ně jezdit. Už jsem se úplně ztratil v tom různým prodlužování či neprodlužování, nákupech nové karty, přechodech na papír, vracení peněz  atd. atd. 8-o

0/0
7.3.2015 13:01

J72a76n 96F15r26o63l84í24k 6756280595644

To vidíte příliš jednoduše.;-D;-D;-D

0/0
7.3.2015 17:16

P98a17v71e62l 60M80o30r54a90v58e70c 3312219102478

Milí pražáci, jak to tak vypadá tak na ten předražený nesmysl zvaný OpenCard budete nakonec ještě rádi vzpomínat..

0/−2
7.3.2015 12:35

P27a53v43e14l 20M43o27r37a11v13e98c 3632929162518

"Papírové kupony jsou totiž ceninou" - a proto nelze mít platnost od zvoleného data?

Milí pražáci, přijďte se podívat k nám do Brna, moje šalinkarta má platnost od data které jsem si já sám zvolil..

+1/0
7.3.2015 12:34
Foto

B27r84o69n10i39s87l87a74v 63G39a87b42r23y16š 2742929261

Ale u papírových kuponů jste si taky mohl zvolit počátek platnosti.

0/0
7.3.2015 12:56

P25a67v69e41l 23M48o31r80a78v70e58c 3602269362478

No však šalinkarta je papírová..

+1/0
7.3.2015 13:16
Foto

B49r64o52n46i50s98l17a38v 65G68a50b80r55y84š 2242949371

Já vím. Mám brněnskou a měl jsem i pražskou. I po přechodu na OpenCard jsem si taky mohl zvolit začátek platnosti časového kuponu.

Výjimkou byly ty kupony určený na konkrétní měsíc. Jejich použití bylo jasné.

0/0
7.3.2015 13:34

T16o47m77á48š 81W62i14l45k48e 7282602277380

A to může mít šalinkarta platnost např. čtyři měsíce a devět dní?

0/0
7.3.2015 13:12

P23a46v12e49l 92M58o62r38a51v26e17c 3392139712718

To ne. Ale může být kupon na 3 měsíce od-do, na měsíc od-do, na týden, a dvakrát po dni.

Když se chce, všechno jde.

+1/0
7.3.2015 13:18

T67o74m94á64š 75W31i54l77k58e 7982662117480

Ale tady taky,na to se nikdo nemusí jezdit dívat do Brna, tak nevím v čem máš problém...

0/−1
7.3.2015 13:36

P11a11v80e56l 20M37o55r13a77v15e91c 3652419982638

Všechno jde? Vážně? I náhrada za OpenCard jak chtějí cestující?

(jinak své příáspěvky nemyslím jako rivalitu Brna s Prahou, jen říkám něco z vlastní zkušenosti, příklad z jednoho města. Tak nebuďte alergičtí na zmínku o Brně;-))

+1/0
7.3.2015 13:59

T31o69m18á77š 90W41i77l73k33e 7952512177670

Já nepíšu že jde všechno, alo to co by chtěli cestující, tedy převod zbytku OC na papír nezvládne ani ta šalinkarta...Protože ten papír je cenina tady i tam...  ale to co píšeš  tedy: "Papírové kupony jsou totiž ceninou" - a proto nelze mít platnost od zvoleného data? je prostě blbost ..

0/0
7.3.2015 14:06
Foto

B50r35o56n24i36s49l44a60v 28G75a25b68r89y68š 2132989431

V Plzni ano:

http://www.pmdp.cz/jizdne/predplatne/

+1/0
7.3.2015 13:40

T31o90m56á87š 89W88i20l16k33e 7372572607680

ale to taky není papírový kupon...

0/0
7.3.2015 15:02
Foto

B29r86o44n33i63s65l18a26v 71G23a85b19r89y12š 2742729861

Ale je to důkaz, že to funguje. Kdyby OpenCard měla aspoň část funkcí Plzeňské karty...

+1/0
7.3.2015 15:28

T65o15m46á89š 26W58i76l69k78e 7982862457430

To netvrdím, je to jen otázka ceníku. Určitě by šlo i na OC nahrát třeba 120 dnů kdyby byl ceník, ale prostě nejde udělat převod na papirový kupon na zbytek jízdného ze zrušené OC.

+1/0
7.3.2015 15:47
Foto

B33r37o63n61i44s20l33a68v 12G29a71b19r67y11š 2972199401

Jasně, je to otázka ceníku. Ostatně i na ty papírové kupony se datum vytiskne. Je tedy jedno, jaká tam jsou čísla. Jde o to, že se prostě nechce. A když se nechce, to už je pak kardinální průšvih. Packalové nejsou jen v Praze.

0/0
7.3.2015 16:21

T55o46m49á31š 98W82i16l89k36e 7982512857610

Ach jo...vytiskne, ale jen v intervalu 1 měsíc., 1Q, 1 pololetí. Nevytiskne se tam 154 dní. A o to jde v tomto případě převodu zbytku OC na papír.

+1/0
7.3.2015 16:30

A59n10t73o67n88í59n 45N96o21v27á98k 7951127270287

Podle článků co nedávno proběhly internetem je v Plzni systém úplně stejně v moci dodavatele, tj. město ten systém nevlastní a nemůže jen tak si sytém nechat a vyměnit provozovatele. Jen ten Plzeňský nebyl zatím tak nenažraný. A teď nucená výměna karet za typ Mifare Desfire protože Plzeň zaspala a nezačala včas vydávat zabezpečené karty je taky celkem sranda, s lidmi se nemažou a naúčtují jim za to 170 Kč.

0/0
10.3.2015 12:36

M17a89r75t70i68n 68R40u97z92i23c33k54a 1562708176217

Moje karta ma platnost do 30.9.2012 a porad na ni jezdim...

0/0
7.3.2015 17:14

J80i82ř50í 69Č70a44p10e22k 9480732429448

Prostě ať nekecaj a makaj

0/0
7.3.2015 11:44

L29u49d34v95í65k 87G81a45j33d79o26š92í28k 2115793544642

...To však podle dopravního podniku takřka není proveditelné. „Vracení peněz za kupon se děje na jiném okénku, než je prodej kuponů,“

.

Jaképak není možné? Možné je COKOLIV. Jen se musí trochu chtít a né hledat výmluvy. Tohle není proboha zase nic tak složitého zařídit.

Jenže město se evidentně smířilo s tím že to není možné, protože kdosi odpovědný nejspíš prohlásil, že to dělat nebude.

+4/0
7.3.2015 11:39

Z14d88e36n13ě16k 28N23u60t56z 3564728896636

Tak aha to jde opravdu o stovku???

Tak to mě opravdu podrž. my tady například ve Východních Čechách máme kartu

 I R E D O (že prý jako integrovaná regionální doprava)

za 150 Kč a máme ji povinnou. Bez ní se nemůže v autobusech přestupovat. Děti ji mají také povinnou a to i s fotkou, takže ta legrace přijde na 300 a platí jen pokud dítě nezmění podobu což je každý rok. K tomu musí mít stejně ještě průkazku. Náhodný cestující nebo turista má prostě smůlu. Vydání karty trvá několik dnů a musíte si pro ni dojet.Výrobní cena je přitom do 10 Kč. Od zavedení této "výhodné karty" se zvedli ceny jízdného o 25% a na tu kartu je 5% sleva. Prostě "NECHCI SLEVU ZADARMO" .

Vím že podobné nehoráznosti mají i v dalších krajích. Prostě výborný zdroj výdělku pro pár vyvolených. Nic než sprosťárna. Jenže se píše jen o Praze. No na to už jsme si zvykli.;-O;-O;-O

+1/0
7.3.2015 10:56
Foto

B31r94o35n95i78s53l87a36v 88G68a87b70r87y10š 2652579501

IREDO je parodie na dopravní systém. Za posledních 9 let, co v Pardubicích žiju, jsem nepochopil jeho výhody a přednosti. Mám jen kompatibilní hradeckou kartou, kterou jsem dostal okamžitě za 50 Kč. Jen pro srovnání: v Jihlavě kartu získáte za stovku i s fotkou během 10 minut.

Aktuálně se řeší odbavování bankovní kartou. Pokud ještě v této době někdo bude vydávat vlastní kartu, bude to neskutečný tunel.

+1/0
7.3.2015 11:17

L68u63d54v56í43k 84G16a40j22d31o21š45í18k 2405193554682

Píše se o Praze ze dvou důvodů pane Nutzi.

1. OpenCard se týká daleko více lidí než vaše IREDO.

2. OpenCard je evidentně mnohonásobně větší tunel.

+1/0
7.3.2015 11:45

J58o30s66e31f 32J36ů65z37a 1258308473417

IREDO se kmenově týká území, kde bydlí přes milion obyvatel (kolem pěti šestin obyvatel Prahy), s přesahem do sousedních krajů srovnatelným s přesahem Opencard do Středočeského kraje. A IREDO byl od svého zavedení do zavedení karty IREDO plnohodnotný integrovaný dopravní systém, který zahrnoval i MHD kromě krajského města (později krajských měst), vlaky nejen na časovou jízdenku, ale i při jednotlivé cestě, měl vyřešeno, že může být spojení do daného cíle různými trasami, měl vyřešeny nároky při ujetí přípoje. A najednou se zavedením karty celý systém zdegradovali, vypadli z něj dopravci, kteří v některých místech jako jediní zajišťovali spojení i v sobotu a neděli, a kvůli jízdním řádům postaveným na přestupnosti tarifu a tedy přestupům se lidem bez karty najednou cestování extrémně prodražilo. OpenCard byla útokem na veřejné peníze, ale nezrušila možnost i bez ní cestovat z počátku do cíle cesty na jednu jízdenku.

+2/0
7.3.2015 14:04

T28o27m56á13š 15Z87á18r44u16b87a 7203294655

Pokud by někdo staré fitko koupil, tak by zodpovídal i za jejich závazky, proto by z právního hlediska měl umožnit dokončení mého členství. Myslím, že by ani nebylo potřeba sahat k právním krokům, protože nový majitel ve svém vlastním zájmu by si tam starého zákazníka nechal. Jen by po roce možná nechtěl obnovit členství za stávajících podmínek.

0/0
7.3.2015 10:13

P66a32v75e90l 79O37b77d25r28ž51á44l89e28k 6466374878292

Tady je rozdíl ... klient jednou zaplatil a provozovateli je už jedno, jestli tam bude chodit, nebo ne. Naopak - klient, který zaplatil a pak nechodí je nejlepší.

A druhý velký rozdíl - když se mi jednání fitka nelíbí, přinejhorším budu příští rok chodit jinam. DP Praha je ale monopol, příští rok si tu lítačku stejně koupim zase u něj.

+2/0
7.3.2015 10:51

M27i64c67h97a93l 13B64a41š12t52a 6104200625694

Ale kdež, jen pokud by se novému majiteli hodilo převzít moje členství.

0/0
7.3.2015 11:14

L20u47c65i64a14n 89P45a44p91a68z26i98a74n 5214227851515

Postup Prahy je neprofesionální, zmatený. Udivuje mne ten amaterismus. Praha vždy o krok pozadu. Změní se to? Proč experti jsou na dlažbě a amatéři u vesla? Kdy se to konečně změní?

+1/0
7.3.2015 10:02

L80u55d85v69í55k 60G66a71j28d21o58š77í84k 2775143644802

Ono to asi nebude nic jednoduchého se v té problematice pohybovat. Je evidentní, že partička kolem Béma si vše velmi dobře ošetřila smlouvami plnými nástrah a závazků pro město a vykličkovat z toho nebude nic jednoduchého.

Radnice má teď zřejmě možnost vybírat jen z toho co je menší zlo, přičemž každé řešení stojí hromadu peněz navíc.

0/0
7.3.2015 11:51

A34l52b62e80r33t 97V83l82a71c97h 8816931378522

Kdo by dopravoval lidi, kdyby nebyl stat??

0/0
7.3.2015 9:56

P29a26v11e28l 64O76b10d64r86ž97á92l84e77k 6856664178902

Dopravní podniky jsou většinou obecní - nikoliv státní. A to je i na západě (např. MTA v New Yorku, Wiener Linien ve Vídni...).

Stát má jen obecně zájem, aby se lidé dopravovali hromadně a ne individuálně.

Jednak by na to nebyla kapacita silnic/parkovišť a druhak by se hodně lidí individuálně dopravovat nemohlo a končili by na pracáku, případně by firmy neměly zaměstnance.

0/0
7.3.2015 10:57

A21l44b93e86r69t 33V69l57a56c12h 8866821628842

8-o To myslíte vážně ?

0/0
8.3.2015 21:35

J76i89ř68í 39V61i83n58k49l87e80r 1691647630869

Nesmysl.....cestující budou okrádáni tak jak tak. Jsme v Česku.

0/0
7.3.2015 9:41

J47a30n 96K25u64t16m69a59n 9434659580

Vždycky jsem si myslel, že lidé co se nechají zaměstnat jako revizoři, jsou v jistém smyslu trošku psychicky poškození. No ale za takovéto situace, pracovat jako revizor v DPMHP.... Sorry revizoři, ale nejste plnohodnotní lidé;-)

+1/−3
7.3.2015 9:32

O91n40d69ř17e73j 23M80a34l22ý 3264933193563

S revizory jsem nikdy problém neměl...

+1/0
7.3.2015 9:39

A15l32b41e70r56t 23V26l14a68c81h 8206351158702

Jste revizor?

0/0
7.3.2015 9:56

O28n55d25ř26e55j 12M79a68l52ý 3874423233663

Ne, jen nejezdím na černo. ;-)

+2/0
7.3.2015 9:57

A87l40b51e69r52t 21V50l19a41c74h 8976131308482

A nemel jste s nimi nikdy problemy?

0/0
7.3.2015 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.