Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé už se nebojí chodit na pražské hlavní nádraží. Pomohla nová hala

Pražské hlavní nádraží už své uživatele tolik neděsí a jeho reputace roste, ukázal průzkum. Především kvůli proměně odbavovací haly vypadá totiž podstatně lépe než před pár lety. Proměna však zatím nečeká přilehlé Vrchlického sady přezdívané Sherwood, přes které vede cesta a kolemjdoucí odpuzují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62i83k55t73o14r 30K29u54č79e13r73a 5129606176461

Stačí vyjít z nádraží a hned je u vás nenapadny cikán s hodinkami, bezdomovec s otázkou nemáš cigáro apod.

+6/−3
12.3.2015 6:43

J80o58s30e22f 35D21o86u72d71e87r18a 5364700806647

Sherwoodem procházím vpodstatě denně a "osloven" jsem byl snad dvakrát, možná třikrát.

+1/0
12.3.2015 10:38
Foto

P47e33t79r 59Š45r92a75i63e30r 9563942502907

Hala je opravdu jak v civilizované zemi, zato před ní v Sherwoodu hned člověk pozná, že se vrátil do vlasti...:-P

+10/0
11.3.2015 23:26

L13u70c80i50a12n 54P19a66p92a72z65i51a95n 5824127251215

V civilizované zemi jsou na vlakovém nádraží v prvé řadě služby pro cestující vlakem, tedy pokladny, čekárny, informace pro cestující. Bohužel po této stránce je hlavní nádraží v Praze nepovedeným paskvilem, kdy neznalý cestující cizinec bloudí a hledá a často velmi těžko nachází. Daleko lépe je provedená revitalizace nádraží třeba v Drážďanech nebo Řeznu v Německu, také ve Vídni v Rakousku...

+1/−7
12.3.2015 10:16

R92a82d97e47k 36J77a80n56a10t13a 9155946104642

Každé větší nádraží v Evropě dnes připomíná spíš obchodní centrum. Čekárny jsou málokde, pokladny nahrazuje internet nebo automaty.

+5/−1
12.3.2015 13:31

R39o70b94e68r10t 17P66r34a26ž71á97k 4538606235180

Papazian zase kecá. Ve Vídni žádné nádraží nerevitalizovali, postavili si zbrusu nové. Drážďany vypadají zhruba stejně jako Wilsonka. A na Wilsonce je celkem dobře vyřešena navigace cestujících. V několika jazycích.

+3/0
12.3.2015 18:18

M49a20t72ě47j 18V63o22n51d53ř76i91č10k93a 4114500148716

Čekárny nejsou, to považuji za slabinu hlavního nádraží. Čekací prostory by však velmi snadno a elegantně mohly být vytvořeny právě v prostorech staré budovy. Nicméně pravdou je, že dnes už se prostě "tolik nečeká".

+1/0
12.3.2015 20:21

T91o17m35á80š 10P23a11č18e53s 2678652367497

Hlavák je v pohodě, ale to se nedá říct o takovém Smíchovském nádraží, to je fakt děs běs :/. Hnusnější nádraží jsem snad v životě neviděl, tam se snad na nic nesáhlo už od císaře pána.

+3/−2
11.3.2015 22:55

M81i27c66h48a60l 91P41a56v90l11á27t 9283513914189

Ono se bohuzel na dost veci od dob JCKV necitlive sahlo.

+2/−1
11.3.2015 23:45

J16i72n32d74ř66i36c60h 52S87p37i48l96k70a 9380631949559

No bohuzel nejste dalek od pravdy.A prilehly parcik na Nadrazni - to je take kapitola sama pro sebe, kde clovek potka radu podivnych existenci.Je zajimave, ze jsem tam snad nikdy nevidel projit policistu, i kdyz hned vedle maji sluzebnu.

+2/0
12.3.2015 5:56

L25u14k93a73s 42N55o50v58a71k 5244117164173

chodí tam městapo, ty ale zajímaj pouze špatně zaparkovaný auta a jejich odtah. Parku se vyhejbaj obloukem.

0/0
12.3.2015 6:15

R62o57b30e92r11t 80P45r90a68ž22á30k 4748786205210

Vzhledem k tomu, že Smíchov byl postaven v 50. letech, souvislost s císařem pánem je poněkud mimo.

+1/0
12.3.2015 18:19

P93e69t28r 37F16o70l12w47a96r43c73z27n81y 6260936218591

Ovšem ten park před nádražím je hrozná sbírka různých individui... V pondělí jsem po roce v Praze byl a když nepočítám nějakého zhulence či co to bylo, jak si ještě za běhu směrem k cestě roztahoval poklopec, tak těch pohledů tam bylo požehnaně. A to už vůbec nemluvím o těch „bublinach„, které vedou od parkoviště dolů k parku (ty točité schodiště) - lidské exkrementy, smrad, puch a kdo ví, co ještě, hrůza...

+5/0
11.3.2015 22:53

T46o79m73á90š 76Z77e36m82a59n 3645568904735

Ještě by to chtělo opravit tu ostudnou fasádu.

A park netřeba revitalizovat, stačilo by občas zabavit strážníkům radary, botičky, kontakt na odtahovku a poslat je dělat jejich prapůvodní práci.

+8/0
11.3.2015 22:42

R98a63d44e39k 63J12a94n72a98t45a 9605206324592

"12 procent Pražanů cítí v prostorách hlavního nádraží lépe než na velkých nádražích západních metropolí, dalších 39 procent ho vidí na stejné úrovni"

Vsadím boty, že celkový podíl Pražanů, kteří vůbec kdy osobně byli na nádraží v některé "západní metropoli", nepřekračuje 10%. V průzkumu je ale ochoten odpovědět každý ...

+8/−1
11.3.2015 22:41

T37o62m62á74š 73Z11e69m38a97n 3465308274915

No, nádraží jsem nenavštívil, ale hlavák před rekonstrukcí byl pořád ještě v klidu oproti pařížskému metru a nebo některým částem toho londýnského..

+5/0
12.3.2015 0:03

T91o53m55á16š 54K56u33č43e19r82a 6519617914268

Ja teda prazak nejsem a byl jsem na hlavnim jenom 4x ale procestoval jsem Pariz, Londyn, Rim, Barcelona a oproti treba Rimu je pražske nadrazi a metro opravdu velky luxus

+6/0
12.3.2015 7:55

K86a46r43e23l 79D53r27d97a 6303955897829

Tramvaj profrčí před halou. Trať povede přímo parkem a zruší pár chodníků. Zdatný chodec si snad poradí, opilec nejspíš ne. Patrně je záměrem místní bezdomovce přejíždět tramvají hlava nehlava a park postupně vyčistit. ;-D

  Tramvajoví stavitelé se snaží zničit Opletalku, okupovat Šervůd a dětské hřiště, vyhnat zdejší parkující řidiče a stvořit dost protivnou a nebezpečnou křižovatku na rohu Senovážného náměstí. V tom případě navrhuji Šervůd vybetonovat a vytvořit zde parkoviště náhradou. ;-)

  Nechápu, že starosta Prahy 1 údajně plánuje zdejší trať. Praha 1 nechce trať na Václaváku a raději by ji vedla Šervůdem. Tak asi proto. Já budu raději volit starostu, co sem žádné další tramvaje tahat nebude. ;-)

+4/0
11.3.2015 21:44

R89a13d69e64k 97J18a46n19a13t29a 9525396154622

Pokud by se k tomu naopak zúžila Opletalova ulice odstraněním parkovacích pruhů, takže by se plocha parku ubraná tramvajovou tratí nahradila, tak bych v tom neviděl problém.

Tramvaj přímo před nádražím, stejně jako tramvaj na pěší zóně, je celkem běžný jev. Hlavák má problém, že kromě metra C je na jakoukoliv MHD daleko.

+8/−1
11.3.2015 22:46

K98a25r27e79l 21D22r80d83a 6823915647329

A ty auta naskládáte kam? Navíc, Opletalka je kriticky úzká už nyní, s výjimkou toho úseku, který hodlají zabrat tramvaje.

  Chodník, který hodlají zrušit tramvaje, je jedinou cestou, kde se lez vyhnout davům a park užít jako park. Takže budou omezeni místní chodci i místní řidiči, aby se tudy vozili lenoši z Jiřáku na Náměstí Republiky či Florenc. Protože užít metro je pro "zastánce tramvajové MHD" zásadní problém. ;-D

+2/−4
12.3.2015 0:23
Foto

M49a73r74t92i33n 59Š26u71b66r29t 1735531844435

Rekonstrukci nové budovy Hlaváku považuji za nejpovedenější dílko v Praze posledních let. Sice trošku dílem menšího přísunu prostředků, ale povedlo se zachovat původní styl haly a doplnit ho s mírou o obchodní a další aktivity. Člověk se tam už opravdu nebojí, včetně možnosti si dojít na záchod. Ještě by bylo potřeba kromě staré budovy ale vyřešit to přítmí na boku u těch taxi stanovišť, tam je to pořád hrůza a chtělo by to nějaké řešení. Hodně kamer, víc světla, taxíky třeba jen městské s nepřístupem jiných vozidel apod.

+7/0
11.3.2015 21:37

K25a81r22e66l 92D14r18d27a 6543115797509

Práci Italů tady považuji za dost tragickou. Rekonstrukce se vleče zdlouhavě roky. Je zřejmý záměr, nejprve pronajímat a vydělávat, pak teprve rekonstruovat. Italové na rekonstrukci pořádně nesáhnou jak je rok dlouhý, proto je hala stále v původní podobě.

  Dělaly se tady třeba podlahy. Ve stejném stylu jak za Husáka, jen v mnohem horší kvalitě. Táhl se kabel Šervůdem k hale. U solidního chodníku zničili obrubníky, asfaltem to jen hrbolatě zaplácli a tradá pryč. Jak povolila dlažba před halou, žádné opravy a památkáři, zaplácla se chybějící dlažba prostě asfaltem, a nazdar. Na starou budovu se roky nesáhlo. Burger King tady provozují také Italové (oproti jiným BK). Tento patří kvalitou k nejhorším v Praze... Je to tady taková italská bída.

  Moc to tady asi neznáte a nevnímáte, projektante tramvajových tobogánů v Šervůdu.

  Na záchod chodí všichni do Šervůdu. Bezdomáči i cestující. Proč, pokud jsou v hale slušné záchody? Nad tím jsem ještě nebádal. Cena? Nebo je to Česká tradice močit uprostřed Prahy veřejně na trávníku a pak hupsnout do vlaku a jet jinam?

  Když zajdu do Billy, já se zde tedy bojím neurvalých Středočechů. Tak se pro mě jen jeden obtížný element doplnil druhým a ještě přijdou tramvaje. ;-)

0/−8
11.3.2015 22:03

K84a76r11e15l 29D77r10d74a 6683715447209

Parčík právě prořezali. Budou víc vidět údy čůrajících pánů hlavně na dětském hřišti. Miluji bezdomovce a spěchající Středočechy. ;-D

  Ta Billa je úděsná. Malá, těsná, šikovná a plná neurvalých venkovanů, co spěchají na vlak. Parádní strkanice. ;-D

+2/−5
11.3.2015 21:31

J94a92n 23H42e95r78o51u73d93e76k 9968982713251

Pisatel tam asi nebyl v půl sedmé ráno...nic se nezměnilo. Bezdak sem bezdak tam!

+1/0
11.3.2015 21:05

V97í60t23ě32z29s72l22a82v 74B48o70c61h 6982945525196

Úplně jsem ho nesnášel a radši jezdil osobákem na Masarykovo, ale teď je úplně v pohodě a strašně chválím, jak to prokouklo (a taky proto, že teď mám tu "čest" seznamovat se se Smíchovským nádražím, což mě vede k tomu, že bych se měl omluvit všem nádražím, které jsem předtím označil za odporná, včetně, a to už je co říct, brněnského)

+9/0
11.3.2015 20:32

D73a52n46i12e71l 10D89r75á30b74e59k 8160550175792

tak tak

v létě jsem se vracel z Berouna na Smícháč a to bylo teda na ;-(

0/−1
11.3.2015 20:44

J11a43n14a 78S49t60e46h52l71í97k22o27v73á 2709440780566

za to Masaryčka to je nyní pěkný hnus..

0/−1
12.3.2015 15:34

M30a84r13t54i61n68a 53V97a69n47k11o53v23á 4157373672682

Fantova kavárna ale nefunguje a stará budova taky není ok, plus ten park pochopitelně. Podivných existencí se v Sherwoodu stále motá plno.

+8/0
11.3.2015 20:03

K68a27r94e25l 13D57r37d98a 6743145587819

Ano, vydařená rekonstrukce. Fantova kavárna nově pozlacená a zavřená. ;-D

+3/−1
11.3.2015 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.