Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kabely v Blance ležely ve vodě kvůli křivě položeným chráničkám

Voda se do kabelů v tunelu Blanka podle některých zdrojů MF DNES dostala kvůli křivě položeným chráničkám. Chyba tak mohla vzniknout už při stavbě. Chráničky jsou totiž zcela prohnuté, a tudíž ve spoustě míst zůstává voda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a95r24t88i29n 77B36ř62e31z98i65n96a 8768235310542

Asi ptám blbě, to nemohou být ty sítě být umístěny v kabelových žlabech třeba na stěnách?

+1/0
23.3.2015 18:12

S18t69a63n47i88s70l77a12v 70A33u88g93u41s41t84i75n 2136844832290

teď už ne... ;-D

0/0
24.3.2015 19:39

M43i60l48o11š 49D49v89o27ř28á62k 8925937116881

hele kluci - a co se mrknout vedle do strahovskeho tunelu nebo do mrazovky, jak jste to vlastne delali posledne, ne?

Jen tedy jestli teda od te doby nepribyl nejaky pozadavek na interni totalni elektronizaci toho tunelu...?

ono totiz projet autem z jedne strany diry na druhou stranu by snad teoreticky slo i (nadnesene) bez dratu...?

0/0
19.3.2015 11:12

M22a88r41e77k 29H23r58u34b27y 6507742641398

To by ovsem nebyl cesky urednik, aby si do sve stavby nenaporoucel _vsechno_, co se da objednat - bez ohledu na to, ze nektere prvky vybavy se vylucuji ;-)

0/0
19.3.2015 15:39

J42o14s33e64f 90L46a27n69z 8335501294868

Nejsem sic projektant ,ale nějak nechápu proč sítě zalijou betonem -nejen voda ,ale třeba i údržba je pak problém. Sice laický názor ,ale pokud maj být v chodníku ,proč není v chodníku kolektorový kanál  z vrchu zaklopený dostatečně pevnými deskami- zabezpečení je , odkrýt se dá prakticky kdekoliv a pokud jde o požární bezpečnost ,ta se dá řešit sekcemi s přepážkami a požár.uzávěry...

+2/0
19.3.2015 10:13

J50o68s38e62f 80V15o69l41f48í47k 4838855909943

Na tom houby vyděláte. Ale zalít betonem, to je věc. A kdo spočítá, kolik je tam betonu?

+1/0
23.3.2015 15:23

I51v51a24n 46P89š75e31n97č24í62k 6887300889696

Pánové, je třeba použít technologie z mise Apollo..neb přístup firem se začíná přibližovat svým charakterem kosmickému programu...

+1/0
19.3.2015 8:14

J45o97s74e70f 71L53a78n93z 8715831584228

To jste trochu podcenil , tam s bídou bude stačit aktuální výzkum NASA - páč česká Blanka je fakt unikát -kam se hrabe expedice na Mars!

+2/0
19.3.2015 10:14

A22n83n33a 71T72v84a27r17ů60ž36k73o80v97á 4151496595918

Ovšem jen cenou.

+1/0
21.3.2015 16:40

V17l64a65d52i80m20í59r 76M48o87r25a34v79e96c 3458520283913

Každá stavba, realizovaná na základě zákona o veřejných zakázkách a využívající dotací v okamžiku, kdy vícepráce překročí 30% musí být zastavena a vypsáno nové výběrové řízení. Jak to, že Blanka je z původních 17 mld na 37 mld a to ještě není konečná cena?

+1/0
19.3.2015 6:30

J71a85r12o77s64l57a25v 83Š27i90m24á43č97e71k 6794877319348

Pro ČT to však Polák komentoval víc. Kromě bagatelizace rozsahu (aniž by však byl schopen na dotaz tento rozsah upřesnit) ještě prohlásil, že kabely lze přeložit do chrániček rezervních. Nějak opomenul fakt, že ty rezervy si objednal a zaplatil objednatel a bezvadné měly být všechny. Řešit vady své dodávky na účet objednatele je prostě další neomalenost Metrostavu prezentovaná jeho hlásným troubou.

+1/0
18.3.2015 15:39

E65m15i57l 28M80i90n61á35ř 7490679719217

To zachrání je:

Jára Cimrman: "Zkuste to bez drátů, drahý Marconi!"

+6/0
18.3.2015 13:57

L48i11b10o68r 95F41i10l44á77k 3620735253613

Marconi by je nezachránil, jedině Tesla.;-)

+1/0
18.3.2015 19:39

M43a92r30e96k 11H89r80u35b64y 6637962661168

Tohle uz asi jenom Nobel :-P

+2/0
19.3.2015 15:38

R80a54d58e82k 65N63o58v76a32k 9514323589700

Tu kabel

tukabel

https://www.youtube.com/watch?v=7cT1g7OHjJg

0/0
18.3.2015 13:53

H78u28b34e91r64t 69Ž78í65t17k75o 4989918563465

"Výrobek zahraniční firmy nevyhovuje."

Opravdu je na celém světě JEDINÝ výrobce, který přichází v úvahu?

+2/0
18.3.2015 13:43

R74u20d57a 29S74l13a42v44í42k 5373968176251

Jediný "vhodný" výrobce.

+1/0
18.3.2015 16:22

L41i94b79o43r 52F74i58l67á31k 3640855443713

Jediný výhodný výrobce?;-D

+1/0
18.3.2015 19:40

P74e50t20r 75M92a75r89e63č66e30k 1843761229118

Proč ty kabely museli ukládat to rour pod chodník? Když se mohli uložit na kabelové lávky nebo do kabelových žlabů uchycených na stěnách.

+1/−1
18.3.2015 12:41

P50e13t25r 91M57u31n42z80a57r 1905431149216

Předpokládám, že jde o kabely s funkcí při požáru - to znamená, že musí být schopny vydržet v ohni požadovanou dobu. To ale znamená, že ji musí vydržet i konstrukce, která ty kabely nese. A ta by patrně byla dražší, než ty chráničky v betonu. Že tam bude jiný problém si asi nikdo neuvědomil.

+1/0
18.3.2015 13:24

M22a92r98e60k 89Z96a20h27r96a71d67i85l 6864409315641

Přesně tak, ale mohlo to být i z důvodu místa, kde prostě kabelové žlaby pro všechny technologie, resp. profese se nemusely na mnohá ta místa vejít...

0/0
18.3.2015 13:33

P15e26t76r 32M88u80n54z30a23r 1815291799266

No když vezmu, že u stropu bývají ty posunovací ventilátory, tak nějaké žlaby, by se tam vešly určitě. Když jsem teď projížděl tunely co jsou hotové, tak tam ty trasy mají pod stropem.

0/0
18.3.2015 13:39

M28a76r94e44k 84Z55a59h54r17a90d76i60l 6204529925961

Ona to může být i otázka bezpečnosti, navíc vedení ve žlabech zas může podléhat jiným negativním vlivům, zvlášť v tunelu. Pakliže to byl požadavek investora, projektant si moc dupnout nemůže...

0/0
18.3.2015 13:47

M93a85r63t55i92n 27S68e78d97o94n44a 2705196786449

Rekl bych ze tunel by se spatne myl, pokud by na stenach bylo elektirke vedeni. Navic by hrozilo jejich poskozeni (havarie vozu, ohen)

+1/0
18.3.2015 14:24

P75e95t44r 76S91e51d67i19v45y 6867798585667

Njn, to je o lidech a zacina to u nekvalifikovanych delniku z vychodu. Zde ale neselhali jen oni, ale i ti, kteri to po nich meli zkontrolovat. Zfusovana prace.

+2/0
18.3.2015 12:32

J32a24r97o13s92l20a70v 88Š31i84m39á64č31e11k 6274257769608

To rozhodně nemůže platit u Metrostavu. Tam na to měli hned dva útvary kontroly a řízení kvality (u dodavatelské divize 5 a výšedodavatelské divize 2). A kdyby nějaký poťouchlý lidský faktor selhal, tak na to měli u Metrostavu proslulou Školu nových způsobů myšlení.

+1/0
18.3.2015 15:47

M59i71c30h66a80l 74Z75e95l62e26n93ý 6214873825806

Proboha, poslete co nejdriv tak 300 milionu na ucet Metrostavu, at muze Metrostav vyplatit prazske ANO, a muze se to konecne otevrit.

O nic jineho nejde.

+5/0
18.3.2015 12:29

J81i97r49i 38B22e55c21v75a50r 7652359546

Výborně, příčinu bychom měli - takže je šance, že se to nebude řešit dalších 5 let ..ale jen 2-3 roky :-(

0/0
18.3.2015 12:23

M54i16l22a12n 87Š44m69o64l80í15k 3727514762450

Víš jak pomalu pracujou soudy ? Kvanta odvolá, dalších posudků .. vidím to optimisticky na 10 let ;-D

0/0
18.3.2015 12:55

J22o44s93e91f 68P67o45ž53i43v28i45l 8424776207300

Možná proto chce Metrostav převzít odpovědnost:-P...

+2/0
18.3.2015 12:22

V59i73t55a 15K33a20b70o17u71r86e98k 4840940462218

Pokud jsou ty kabely přesně podle projektu odsouhlaseného investorem tak nemůže být chyba na straně dodavatele. Špatně položené chráničky na několika metrech z celkové délky stovek kilometrů taky nemůžou být příčinou zničený kilometrů kabelů. Vina je dle mě na subjektu který zajišťoval ochranu staveniště proti dešťům a v případě chybného projektu projekční kancelář a potažmo investor nebo subjekt zajišťující koordinaci který si to neohlídal...

+1/0
18.3.2015 12:15

D43a67v32i49d 13Z44a39j38d30á40k 8615852480751

Ja se uz ani nedivim,ze slovo tunelari ve spojitosti s odklonem a kradenim penez vzniklo prave u nas.Blankou jsme to dotahli k dokonalosti.

+7/0
18.3.2015 12:15

V58o54j26t33a 31S12u93k 3517915127891

Tunelovani se intenzivne trenuje jiz od 90 let,jenom spravci kabelu (kdo asi) nejak nebyli pozvani zase ke spolupraci.Takto se novy soc-komo system tezko vybuduje.A znalci na to neprisli vcas.V[>-]!!

0/0
18.3.2015 12:13

J16i21ř83í 31M60a95r57e53č57e32k 3989311442

:-/ už mě to nebaví. Mě by jenom zajímalo kdy tam budu moct jezdit.

0/0
18.3.2015 12:12

D52a96v19i70d 20Z75a93j89d40á54k 8845482320361

V roce 2011...

+5/0
18.3.2015 12:13

J50i30ř86í 21M64a37r97e21č41e48k 3329181562

2011 jsem mohl, ale kdy opravdu pojedu?

+1/0
18.3.2015 12:15

M40i34l51a28n 14Š95m92o34l10í67k 3517534812410

2025, pokud jsem optimista ;-)

0/0
18.3.2015 12:56

P78e40t26r 92R90o16h21á19n31e31k 1813789437326

to bude ještě na roky

0/0
18.3.2015 12:11

D86a69v21i59d 78Z36a71j80d82á24k 8595952140311

Tak co,budeme mit nejdelsi tunelovou cyklostezku na svete,ctyrproudou.

+5/0
18.3.2015 12:11

Z53d37e62n21ě96k 85K53a38f98k68a 5918912627492

A co takhle využít jako vodič tu vodu. Položit prázdné chráničky a počkat až se zase napustí. Chtěl bych vidět ty výrazy v tvářích houmlesů až budou hledat měď. ;-D

0/0
18.3.2015 12:05
Foto

J28i40ř18í 82B73a20b54i65n45s64k83ý 7707819108131

ale jako protiatomový kryt to bude sloužit dobře takže  na obou koncích  vrata  a je  hotovo plus  velká  cedule ,,Dar Magistrátu Praze ,,

+1/0
18.3.2015 12:05

Z54d22e17n91ě60k 22K26a10f38k51a 5808202897832

Prý protipožární a zároveň vodě odolné se vylučují. "

Řekl bych že kabely které budou soustavně pod vodou jsou protipožárně zabezpečené jedna báseň. ;-D

+8/−1
18.3.2015 12:03

V67o30j78t66a 79S88u29k 3737415657941

Ceskych znalcu je vsude prehrsle to je na export aby ohrozili cely svet. No snad to nekdo zastavi.........V[>-]!!

0/0
18.3.2015 12:02

S47l78a26v17o55m61í30r 69Š67t27ě68p87á46n 1508414362794

Pokud je jasná příčina tak je jasné i kdo to zaplatí ....ten kdo dělal chráničky. A zaplatit by měl opravu chrániček, nové kabely a vše co je třeba při opravě udělat. Položení podmořského kabelu je náhradní ...asi levnější řešení. Viník by měl zaplatit uvedení do stavu podle projektu !!!

0/0
18.3.2015 11:51

M95a66r73e80k 13V83o34k73á10l 1136604305469

to víte, že to NENI jasný .. to že je to NĚJAK popsaný v tomto článku ještě vůbec neznamená, že to přesně takto je, .... resp. jste si jistý, že ten kdo dělal chráničky, dělal i jejich podloží apod. ?? V tom je celý vtip, že to není tak jednoduché na někoho ukázat prstem ... tak, aby to jeho právníci nerozcupovali

0/0
18.3.2015 12:58

P74e33t86r 27A28n56d30e61r58l34e 5735648383628

Protože neumíme položit kabely, tak v zemi kde není moře budeme instalovat podmořské kabely.

+7/0
18.3.2015 11:43

J96a62n 61S96m90e51j78k41a15l 6844988802

"nikdo nepočítá s tím, že by kabely měly být současně protipožární i voděodolné, když se tyto dvě vlastnosti logicky vylučují. " co je to za blbost????

+15/−1
18.3.2015 11:21

J15a44r13e70k 36W55o69l64f 5650489510

tento výrok jsme taky nepobral, logika hodná dítěte v mateřské školce...

+5/0
18.3.2015 11:38

R71a26d53e18k 60N49o45v22a32k 9784203699450

Ono to ani celkem technicky nejde zajistit.

Ty kabely co jsou voděodolné, bývají hořlavé a naopak.

Obojí dohromady, něco snad by na trhu být mělo ale je to pekelně drahé.

+2/0
18.3.2015 13:13

A47d15a97m 67B48a82r80t17o84n23í70k 4308790536882

V roce 1969 se chodilo po měsíci... V roce 2015 neumíme postavit tunel... neskutečný...

0/0
18.3.2015 11:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.