Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro D bude za 45 miliard, říká projekt. Počítá se stavbou v roce 2017

Na 45 miliard bez DPH by měla vyjít výstavba metra linky D ze stanice Náměstí Míru do Písnice. Na jednání pražského zastupitelského výboru pro dopravu to řekl generální ředitel firmy Metroprojekt David Krása. Stavět by se mělo začít v roce 2017.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94á79c78l70a20v 74T90v90r76d55í61k 3237166128915

To bude zase tunel :-(

0/0
26.3.2015 12:06

D71u26š26a83n 47M64a15t91o76u25š34e72k 7593960650205

Praha bude žádat o podporu vládu, no jasně jak jinak, doufám že to bude dražší "jen jako" Blanka....

0/0
26.3.2015 10:19

P62e68t83r 68J58a36r46o15š 2424421545437

prej 45mld ;-D;-D;-D to si vynasobme tak 5x a vysledny cas aspon 2x. Pak se budeme pomalu blizit realnym cislum. Slava ceskemu tunelovani R^

+1/−1
26.3.2015 8:14
Foto

M11i38c53h39a39l 75G46a38n29d16a43l37o89v86i11č 7548849121410

Takže po česku to bude stát 90 miliard a pokud se to dostaví, bude to tak v roce. 2025...:D

+3/0
25.3.2015 23:53
Foto

T93o20m44a97s 54V31e43n42d45i79s 5203519142200

dostaví 2025 a otevře 2030;-D

0/0
26.3.2015 8:28

J70i90n48d70ř93i42c82h 59Š37k89o56p34e56k 4775711350905

když nebude pršet a nedostane se do tunelu vlhkost

0/0
26.3.2015 10:52

M30i40r11o59s33l65a40v 98S18u94c42h11y 5570199630390

Když čtu ten titulek, tak mě napadá - 45 mld je úplatek? Současná nejdiskutovanější stavba se jmenuje Blanka, že by se trasa D jmenovala "holky z naší školky"? (Spočítejte jména, tolikrát bude dražší.) Ale dost jízlivosti. Praha by si zasloužila víc linek metra. Ostuda je, že metro A nejezdí na letiště. Turisté se kromě muzea metrem přímo k památkám nedostanou. Míst, kde by metro pomohlo by se našla celá řada. Monstrsídliště mají nezřídka spojení jen autobusy. Čím víc lidí dostanete do metra, tím bude volněji na silnicích.

0/−1
25.3.2015 22:43

P26e29t95r 62R82o89h68á57n44e82k 1533519297746

jasný, mertro na letiště, ke každý pámátce a každýmu paneláku. nemáš náhodou stavební firmu ? ;-D lidi jsou liný a pohodlný a ani sebelepší metro je stejně z aut nevyžene. všechny metropole i s fakt vychytanym metrem se potýkaj se zácpama.

+1/0
26.3.2015 2:56

V64l70a20d88i89m21í12r 60J46e34s18e71n85i46c50k57ý 9788808915940

Takže ve finále za devadesát... ;-D

+1/0
25.3.2015 22:32

P40a58v75e71l 17K39r70e53j25č49í21ř 2872781433406

To těch tunelů ještě nemají dost?

0/0
25.3.2015 19:56

J71o90s68e28f 52P36i65š81v70e54j21c 4132310170856

...Praha bude žádat o podporu vládu...

- nevidím jediný důvod proč bych měl ze svých daní příspívat pražákům na metro. Kdyby Praha hospodařila stejně jako hospodaří naše vesnice a stejně tak další tisíce obcí v tomto státě, tak mají pražáci MHD zadarmo, jenže jestliže se polovina rozpočtu města utopí v pochybně organizovaných "tunelových" projektech nebo jinak rozkrade tak je samozřejmě MHD předražená a navíc chce město další peníze po státu - tedy po nás všech. Nasr.t ;-€

0/−6
25.3.2015 19:44

P13a72v58e34l 43K15r94e47j80č60í49ř 2572441963226

Ono kdyby místo Openkarty udělali MHD zadarmo, tak to ve finále opravdu vyšlo o hodně levněji. Ale zase na druhou stranu by se na tom někteří radní tak dobře nenapakovali. Všechno má svoje výhody, je potřeba to vidět dialekticky.

+2/0
25.3.2015 19:58

A29l92e52x16a78n66d20r 62K49o67s74t76k14a 8272958356494

A těch budižkničemů, kteří by se museli chudinkové postavit na úřad práce. A) 150 naprosto nesmyslných revizorů, kteří na pokutách vyberou přesně akorát na vlastní výplaty. B) všechny ty báby na přepážkách, vyřizující tramvajenky a vybírající ony pokuty. Odhadem minimálně pár desítek. C) těch volných hodin, které by měli soudci, dnes stíhající neplatiče. D) Chudiinkové Sokol a nevímkdo by nevymáhali pokuty, E) následně by se neobživilo kdovíkolik exekutorů. Všichni tito lidé jsou přece společensky potřební a přínosní, je nutné si je podporovat.

0/0
25.3.2015 20:17

P46a38v45e48l 39K53r98e34j75č52í86ř 2662121783306

Nebo ten tisk jízdenek, kdy z každé šla koruna někam na Kajmanské ostrovy atd. - kdepak, MHD zdarma je sociálně naprosto neprůchodná myšlenka :-)

0/0
25.3.2015 20:57

P84e57t35r 27P60e25t38r 6283922198183

kdyby hospodařila stejně jako vy, tak má dvě opravené hospody a většinu obecních pozemků hnojník. děkuji, nechci

platy jsou v praze oproti vaší vesnici, předpokládám také větší (tzn větší daně), firem tu i s přepočtem na obyvatele působí taky víc, turistů je tu taky i v přepočtu na obyvatele je o dost víc. Na vesnicích jezdí autobus jednou za hodinu prázdný, v praze jednou za pět minut plný...super, potřebujete jich určitě víc. Takže vzhledem k tomu, kolik pravděpodobně generujete daní, co do objemu, můžete víc vůbec rádi, že nějaké peníze od státu na svůj provoz dostáváte. A jestli chcete mluvit o tom, kdo na koho doplácí tak vás mohu ujistit, že města jako Praha a Brno naopak ohledně MHD doplácí na zapadákovy, kde je přes den bus a vlak prázdnější jak noční bus spoje v Praze

A to nebudu mluvit o průměrné inteligenci na vesnici a ve městě, děkujeme, že díky takovým vidlákům máme na hradě Miloše a ve vládě to, co máme. Z vesnice pocházím a když slyším, jaké mají názory v hospodě a celkově lidi okolo tak lituji, že jsem se nenarodil mentálně postižený, aby mi to bylo jedno

+3/0
25.3.2015 23:15

J66i68n38d90ř30i84c34h 10Š21k15o60p73e88k 4485531800125

Praha má velký daňové příjmy ne proto, že by o tolik více produkovala, ale že se daně odvádní dle sídla firem. Takže firma sice může mít sídlo v Praze, tam odvádí daně, ale něco produkuje např. v nějaké vesnici. Logicky je přínosnější místo podnikání, ne sídlo, protože bez pražského sídla se dá podnikat, bez výroby těžko :-)

0/0
26.3.2015 12:13

J23a32n 94V46o88j54t91í55š90e77k 6742341185206

Tohle je akorát furt dokola omílanej mýtus. Jmenujte továrnu, která vyrábí někde pryč a sídlo má v Praze. Praha odvádí největší daně, protože v ní bydlí a pracuje osmina obyvatel a je v ní nejvíc služeb, které se na naší ekonomice podílejí větší měrou, než průmysl (i když je u nás velice významný).

0/0
26.3.2015 12:57

J52i38n30d86ř39i95c83h 32Š12k42o12p66e24k 4335831450785

jen v okolí mého bydliště je 5 firem, které mají sídlo v Praze a podnikají zde. 3 z toho jsou stavební firmy s desítkama zaměstnanců

0/0
26.3.2015 13:39
Foto

M16i43c35h15a69l 24P71a77ř24í45z44e38k 8161593756131

Hlavně ne  ČKD Praha DIZ ;-)

+3/0
25.3.2015 19:01

V94í17t 44K68o61v24á84ř27í90k 5291627441314

Jsem asi uchylnej, ale metro je fenomen a jsem rad, ze do toho praha jde. Mohli by uz zacit resit metro E. Turisticky atraktivni mesta musi mit dostupnost metra co nejlepsi. Pariz bych bez metra asi nestihl projit ani z pulky... Ze samostatnyho metra D mam radost. Co se tyce prodrazeni... u metra se to nejak nstava... nemam z toho strach.

+4/0
25.3.2015 19:00

D39a67v71i55d 98B67e89n81e15š 8818240589193

Na metro naštěstí dohlíží Dopravní podnik, ne magistrát.

+1/0
25.3.2015 20:05

T24o59m49á93š 95Z82e36m62a28n 3265498754265

Slibem nezarmoutíš..

0/0
25.3.2015 18:54

P91a58v17e23l 50S61l37a55d83o76v72n81í17k 6907843307896

Takže ne 45 mld., ale 70 a ne otevření v roce 2023, ale nejdříve 2027. A bude hodně záležet, kdo bude dodávat kabely.:-/

+9/−2
25.3.2015 18:49

J34a29k20u52b 98K34r77e96j33č79í17k 8673214512314

Metro trasa D, kdy bude fakt vůbec nevím, ale pořád o tom jenom mluví a mluví a stále nic.. takže bych počítal tak, až v roce 2050, začnou ze stavbou a dokončí jí tak za sto let... :D

+1/0
25.3.2015 20:16

P78e81t74r 41P74e90t41r 7622310630392

A zase mrtvostav má práci. Aby to zase nepodelal.

0/0
25.3.2015 18:46

P81e76t21r 87V90i50m42r 9370904301

a proč nepostavit lehké kolejové metro v úseku Hlavní nádraží - Písnice ? Z Hlavního nádraží vláčky přes nádr.Vršovice a Kačerov jezdí. Nad zastávkou U Labutě by se protáhly koleje 600 metrů k nemocnici Krč a odtamtud dál pod zemí podle projektu metra D. V rámci 45 miliard by tak šlo postavit i úsek Písnice - Jesenice.

+3/0
25.3.2015 18:23

T65o73m92á33š 39Z26e26m81a29n 3865728354505

Tohle si dost dobře nedovedu představit.. hlavně tu část mezi kačerovem a nemocnicí..

+1/−1
25.3.2015 18:26

P12e34t26r 52V55i98m92r 9660874871

z Kačerova jezdí vláčky ke Krči nad zastávkou U Labutě, odtamtud lze protáhnout koleje vedle Vídeňské k nemocnici, prostoru je na to dost. Potom podle plánu metra D zakopat koleje pod Krčí pod zem.

0/0
25.3.2015 18:34

T68o51m11á84š 45Z87e65m35a83n 3605118224175

Jo, ale ty vláčky jezdí 90°k požadovanému směru.. to se tam bude vytáčet blbě.. A opravdu nevím jak zakopete koleje u nemocnice bez narušení jediného příjezdu do nemocnice a jedné z hlavních komunikací v lokalitě - Vídeňské..

0/0
25.3.2015 18:56

P81e18t45r 73V25i80m11r 9750664561

už desítky let jezdí nad Vídeňskou silnicí (u zast.U Labutě), od Kačerova je to po kolejích přímý směr k nemocnici Krč, podobně nadjedou nad Vídeňskou a zastaví tak kde je plánována stanice Nemocnice Krč, odtamtud pod Krčí tunelem podle plánu metra D.

0/0
25.3.2015 19:06

E35v18ž62e73n 96P85o38l96á63k 3778848331813

Metro se rozhodně nesmí úrovňově s čímkoli křížit.

+2/0
25.3.2015 18:43

D37a41n80i92e62l 60D88r74n49e89c 6271449446202

Viděl bych problém v kapacitě dráhy na hlavní nádraží, několik set dalších spojů by bylo docela znát. Navíc se očekává další nárůst železniční dopravy, včetně příměstské. Železniční trať také vede ve svém koridoru, kolem kterého je řidší zástavba.

0/0
26.3.2015 21:38

P35e77t84r 86V22i11m94r 9740764811

4 spoje za hodinu v obou směrech jsou v 21.století rozhodně realizovatelné. Jde o to že jih Prahy by byl propojen s centrem, autobusová doprava by samozřejmě nezmizela, ale bylo by jí tímto způsobem značně odlehčeno. Jesenice - pak plánovaná trasa "D" Písnice - Libuš - Nové Dvory - Nemocnice Krč - od zast. U labutě pak současná vlaková trasa na Kačerov - Vršovice - Hl.nádraží. Ale Praha má asi 55 miliard na zbyt.

0/0
26.3.2015 21:59

F23r67a48n55t62i47š44e31k 57E36l17i42á44š 6867473255776

Hlavně musí být ve smluvě uvedena penalizace za překročení ceny, za nedodržení termínů atd. Penalizace musí být pro zhotovitele likvidační, aby si dobře rozmyslel zda bude dodržovat smlouvu.

+2/−1
25.3.2015 17:42

J80a84n 28P45r39o62v75a12z29n77í89k 6728324850621

Vy si myslíte, že projekt za 45 miliard jde naplánovat na korunu přesně?

+1/0
25.3.2015 18:04

T64o97m78á93š 21Z43e22m12a54n 3945868184135

Pozor, za chvíli se dočkáte srovnání s dortem, psí boudou a jinými obdobně náročnými stavbami:-D

(v Německu je na vícepráce ze zákona 50%)

0/0
25.3.2015 18:25

J92i43ř96í 48K95ü33h23r 2880576460836

Co 50%? Daň?

To by nebyl špatný nápad.

0/0
25.3.2015 18:42

R15i72c52h42a69r54d 57G34e49n53š77e45r18o53v13s44k68ý 2825735494526

Takze za 450 mld :)

0/−1
25.3.2015 17:40

R53a72d19e85k 79N51o76v98a72k 9724163619940

Nepředpokládám že by se měl projekt nějak extrémně předražovat. 

Viz prodloužení A, tam se naopak ušetřily dvě miliardy.

Otázkou je financování stavby, Praha sama o sobě to neutáhne, pokud by stavěla D jen za své bez účasti státu, tak může stopnout veškeré další investice do infrastruktury na minimálně dalších 10let, ať už se jedná o dokončení vnitřního okruhu, opravy komunikací nebo rekonstrukce sítí.

+3/0
25.3.2015 17:25

E87v48ž89e78n 42P10o47l61á68k 3588258961883

To zdejším optimistům a odborníkům těžko vysvětlíte.

0/0
25.3.2015 18:44

L94e92o87š 54M15á83s96l40o 9615109429551

Nevím, že by se 2 mld. ušetřily, naopak jsem dnes četl, že EU za pochybnosti (čti "korupci") při stavbě prodloužení metra A nepřispěje 8 mld. ale jenom 6mld., takže se ty dvě chybějící musej dosypat z rozpočtu Prahy.

0/−2
25.3.2015 19:23

R88a12d80e35k 75N80o70v83a23k 9644643539880

Pochybnosti nebyla korupce ale nepostaveni p+r parkoviste na Veleslavine a nepokracovani na letiste. Neslo o 8 ale o 7mld. a nejde o dosypani ale o dotaci, ta se plati az po dostavbe a zaplaceni stavby. A usetrily se, zjistete si vic.

+2/0
25.3.2015 19:48

O50l72d12ř90i83c23h 93J88a90n56e82č20e27k 8669316643631

neměli by nejprv otevřít a zaplatit Blanku?

+8/0
25.3.2015 17:24

T35o47m57á33š 52K96o65s35t91e76l53e22c74k39ý 8377443658641

Aha, takže finální cena bude, bratru tak 120 miliard.

+1/−1
25.3.2015 17:23

J21a93n 49K77r85b48e66c 8975557964257

A bude se teda stavet ta varianta az na Mirak nebo jen ta ptakovina s odbockou z Pankrace?

0/0
25.3.2015 17:03

Š58i24m49o29n 59T38o26k95a65r 6971753453644

odbočka na Céčko padla....Déčko bude mít svoji stanici

+1/0
25.3.2015 17:44

A91l45e49n75a 25Š26a54b75a61t12o20v69á 3233570602188

prelozeno do cestiny: spusteni 2037 a cena 135mld

+13/−1
25.3.2015 16:59

E65v53ž51e67n 20P43o62l14á92k 3258118211473

Vzhledem k tomu, jal bylo dostavěno Áčko, tedy s poměrně malým zpožděním a dokonce úsporou nechápu, jak vás to napadá.

0/0
25.3.2015 18:40

T10o65m44a57s 83K84r49c97m90a 2824397517

ajajajajaj...dalsi tunel, tentokrat Danka skryta pod nenapadne D...good job ;-D

+3/−4
25.3.2015 16:57

J49i95ř21í 38K59u45b79e64c 9863989532332

Pokud se bude tunel Blanka stavět jeden rok, jakože bude, tak bylo rychlejší postavit Koloseum před dvěma tisíci lety a v přepočtu i levnější.

A co teprve metro, to bude ale tunel ;-D

+1/0
25.3.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.