Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ponorka, bublina či poprsí. Všechny nové stanice metra jsou unikátní

Zelená je barvou Velikonoc. V Praze letos o to víc, že se na Velikonoční pondělí prodlouží stejnobarevná trasa metra A o čtyři nové stanice. Nově tak cestující budou metrem jezdit na Nádraží Veleslavín, do Motola, na Petřiny a na Bořislavku. Každou ze stanic navrhl jiný architekt, a tak má i jinou přezdívku - ponorka, bublina či dámské poprsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a64n 50P78r97i79c98h21y64s72t96a35l 8651218933

Tusi pan autor co jsou to mechanicke hodiny?

Podle fotky se zcela nepochybne jedna o hodiny elektricke. Vsak ani na tech nadrazich, na ktera se autor odvolava, uz davno mechanicke hodiny nenajdete.

Mozna nekde na kostelni vezi, tam ano.

0/0
13.5.2015 0:35

J87i36ř49í 71P33r89a94ž12á86k 9400712351442

Cesta z Václavského náměstí na Letiště dnes trvá 30 až 35 minut. Po zprovoznění metra V.A. bude stejná cesta trvat 33 až 37 minut (viz www.dpp.cz);-D. TO SKUTEČNĚ ZA TĚCH 20 MILIARD STOJÍ.  Nebo je to na Magistrátu již léta ...samej debil nebo blbeček. No koukejte:Debil, blbeček, debil, blbeček, debil, blbeček.... Jenom tamhle vzadu, to je snadjediná vyjímka, tam sedí dva blbečci vedle sebe......

+6/−5
4.4.2015 18:48
Foto

M23a17r90t75i64n 89Š26u24b50r71t 1865431914725

Sakryš ten vyhledávač je ale zlej ;-)  http://www.dpp.cz/novy-usek-metra-va-zrychli-dopravu-na-letiste-vaclava-havla/

+1/−1
4.4.2015 19:14

J43i67ř80í 65S18t16ř51í55t18e44z39s68k29ý 5362762208162

Koukám na to: Muzeum-Terminál 1 nyní 32-37 minut, poté konstatně 33 minut. Z Můstku to bude stejné , jen tak o 2 minuty posunuté ve všech případech. 

Takže v průměru to mírné zrychlení je. Navíc mají pravdu, že to nebude tolik ovlivňováno případnými zácpami na Evropské.

0/−2
4.4.2015 19:35

J71i44ř85í 14P72r95a41ž44á49k 9950532261492

Tak nevím kam koukáte. Např. z Václavského nám. na Terminál 1  dne 5/4 po 7,39 trvá 29 až 30 minut. 

O týden později, tedy 12/4 7,39 stejná trasa 31 minut. Takže prodlouží metro jízdní dobu.

+1/−1
4.4.2015 19:44
Foto

M15a78r59t56i37n 30Š30u31b65r83t 1875141714615

Ono je to jak kdy a záleží na návaznostech na přestupu. Ve špičce mírně zrychlí, v sedle kolem poledne a často i odpoledne v pracovní den to bude spíše pomaleji, ale s tím jde něco dělat úpravou jízdních řádů.

+4/0
4.4.2015 20:18

J16i45ř62í 48S14t43ř98í51t57e87z10s46k36ý 5452262218612

Kam koukáš ty, prudiči ? Já jsem se koukal jak to jede z Muzea dnes po 9 hod a to samé  o týden později. Žádná stanice metra "Václavské náměstí" neexistuje.

0/−1
4.4.2015 22:05

J34i16ř13í 65P78r21a91ž16á55k 9870492861552

Hulvátům obvykle neodpovídám, ale nyní činím výjimku:  www.dpp.cz

Pražská doprava/vyhledání spojení/ zadejTE Václavské náměstí stanice tram, metra A,B/cíl: Letiště terminál 1 / den a hodinu odjezdu.

P.S.: vykat se naučíte asi příští rok, tak žádné záškoláctví!

0/0
5.4.2015 7:08

E81v41ž20e89n 95P81o10l91á19k 3268968571893

Možná vás to nenapadlo, ale metro, které končí v Motole, se nestavělo jen kvůli letišti. Za zklidnění okolí nejvytížnější stanice Dejvické to rozhodně stojí. Když jedu autobusem a přestoupím někde na metro, tak přestoupit dříve mě zpravidla zrychlí. To, že Ropid nevyřešil nnávaznosti je věc druhá.

+5/−1
4.4.2015 23:44

V59l20a10d84i14m19í14r 58H81o10l16ý 8814931536567

No a kdyby končilo metro místo v Motole na Dědině, nebo u toho nového obchoďáku, nepřipadlo by vám to jako lepší řešení?

+2/0
5.4.2015 0:36

E91v25ž93e21n 95P74o56l88á55k 3398638251293

To nelze posoudit. Motol je na druhou stranu největší česká nemocnice a stane se pohodlně dostupným pro značnou část Prahy. Na Dědinu se zatím plánuje tramvaj, což přepravní poptávce, spolu s nedalekou železnicí tak akorát odpovídá.

+2/0
5.4.2015 14:24

J51i18ř18í 55P74r29a11ž90á30k 9500782451382

Metro dnes řeší jen odlehčení Kulaťáku, ale problém jen přesouvá do Veleslavína. Trasa přes Dědinu by 100% byla užitenější, ale o Bémovi a taxikářích, kteří vládli Magistátu se toho už napsalo hodně. Těch 152 busů 119 v každém směru, Kladenské, Lounské a Slánské busy budou smrdět i nadále na Evropské podél bytů nevinných lidí. Slyšel jst o "rakovinových domech"?  Na Č. Vrchu a Petřinách bydlí pár lidí, do Motola se skoro metrem jezdit nebude. Jen pár lidí přes den pár hodin.

0/0
5.4.2015 7:14

E73v80ž35e38n 94P52o35l18á76k 3258158111813

Rovně podél Evropské mi metro moc ideální nepřijde, spolu s tramvaji a vlakem. Netvrdím, že je to takto ideální, ale Praha 6 je tak nerpvnomerně zastavěná, že hledat optimální trasu je dost obtížné. U Motola je ten problém, že stále nemá kapacitní parkoviště ani prostor na jeho stavbu, ale autobusy sem jistě svedou mnoho obyvatel Řep. Uvidime sami pp otevření, teď je postaveno a nemá smysl to řešit.

+2/0
5.4.2015 9:31

J43i69ř63í 69H31o88d89a61n 6504727533410

Prosím vás jak se mohlo stát že zapomněli na eskalatory v tak důležité stanici?

+1/−2
4.4.2015 16:29

M92i61c35h50a46l 57Ř82e31z92n30í60č60e86k 1371168517360

Nikdo ho nezapomel. Zadny tam nemel byt.

+1/0
4.4.2015 16:47

P13e17t73r 40H59n46i30l98i61c87a 3826867109371

Snad to bylo aspoň levný, když to není nic moc.V místech, kde se denně točí miliony lidí se může na architektuře připlati, určitě víc, než třeba za radnici městské části.

0/0
4.4.2015 16:26

L93a75d11i89s98l66a39v 66H31i78n87n23e18r 1134825925828

Pánové Kačer s Husičkou nechtějí cestovat metrem  či tramvají se smradlavými občany a raději by svěřili stavbu podzemky soukromníkům... Jsou ale  jistě i  takoví, kteří by měli rádi heliporty v každé čtvrti nebo na každé křižovatce a těm byste ve svých plechovkách překáželi a ještě smrděli.  Tož tak..

+2/0
4.4.2015 15:42

P47e35t47r 65H79n10i12l55i41c35a 3886587749941

Oni by se divili, kdyby všichni ti mhdáři vlezli do auta. Tak by taky nikam nedojeli. Za každou korunu na mhd by měli hýkat radostí, protože se jim uvolní silnice.

+8/0
4.4.2015 16:28
Foto

B31r65o36n84i58s96l37a49v 22G68a80b37r84y27š 2502439471

Z toho vyplývá, že drůbež slouží k jedinému účelu.

0/0
4.4.2015 18:48

O16l77d49ř57i48c43h 56H92r72e55j58s73e77m80n91o35u 6562313854337

Opravdu, nová stanice metra bez eskalátoru? U stanic starých 30 let mě to nepřekvapuje, ale u nové stanice metra je to ostuda!

+3/−2
4.4.2015 15:23

M53i84c64h43a35l 65Ř66e37z93n82í60č21e92k 1291208187260

Je to jen o tom kolik zaplatime. Nejen na investicich, ale i provoznich nakladech. Muzeme mit eskalator v kazdem podchodu, treba nahoru i dolu. Ale bude to stat vice nez nyni. Je to o standartu. Standart prazskeho metra neni dle mne spatne nastaveny.

0/0
4.4.2015 16:51
Foto

M56a87r18t42i22n 13Š47u63b71r40t 1765541804625

Tak ještě jednou. Nová stanice samozřejmě má z nástupiště do vestibulu hned tři eskalátory. Současně má z nástupiště až na povrch také přímý výtah. Výhledové eskalátory povedou ještě na přestup na vlak. Problém je pouze v absenci eskalátoru místo krátkých schodů z vestibulu na povrch na zastávku autobusu. Takových výstupů jsou ve městě desítky až stovky a určitě většina z nich eskalátor nemá. Mnohde se ani nevejde. A to na nových i starých stanicích. Každý krátký výstup opravdu mít eskalátor nemusí.

Na Veleslavíně původně neměl být přestup na busy natrvalo, ale jen dočasně na 2-3 roky. Tj. stavba eskalátoru se proto do projektu nedostala, protože by takto nákladné zařízení po dvou až třech letech ztratilo smysl. Jenže pak se situace změnila a už dva roky se ví, že tam přestup bude dlouhé roky, tj. tam vznikl problém, že se letišti nepodařilo přesvědčit DP a město, že by ten eskalátor k tomuto výstupu bylo vhodné doplnit. Pravda, taková změna je poměrně složitá vzhledem k dotačním pravidlům EU na metro, ale zkusit se to mělo.

+4/−1
4.4.2015 17:33

M40a27r89t61i50n 44R23u90z81i15c62k19a 1212438646547

Ono ale stacilo aby to schodiste bylo o neco sirsi a melo pruh pro zavazadla, to by vam cenu nijak vyrazne neovlivnilo... na dejvicke take nejsou jezdici schody az na povrch...

+1/0
5.4.2015 3:08

J66a71n 74K78o68m22á52r21e50k 7469110703944

Není pravda, že už nebude Dejvická konečná, metro bude ve všední den jezdit dále než do Dejvic pouze každé druhé. Jinak bude stále hlásit konečnou jako dosud. Tudíž bude jezdit zhruba stejně často jako o víkendu, možná i méně častěji. Poloviční metro za to rozhodně stálo :)

0/0
4.4.2015 14:02

E88v21ž56e40n 52P43o31l40á77k 3748948341733

Konečné budou celkem 3. A prodloužení z nejvytížnější stanice v Praze, tedy z Dejvické, ppdle mě za to rozhodně stálo.

0/0
4.4.2015 16:24

G81a55b32r10i68e82l 19H14o67r11t75e21n 9491869163494

Dámské poprsí? Tak snad se to neuchytí, místní by stanici "Kozí díra" asi neocenili.:-)

0/0
4.4.2015 13:44

J25a49n 72K28a12č70e58r 4310669779213

"Poprsí" tomu samozřejmě nikdo neříká. To je výmysl "novinářů". Spíš trochu jinak;-) Zkuste si představit dělníka, jak používá výraz "poprsí" ;-D

0/0
4.4.2015 13:56

G34a76b90r76i50e14l 85H66o30r20t80e63n 9911669373874

Hm, počkejte, to mě nenapadlo... co třeba... kozí díra?;-)

0/0
4.4.2015 14:30

J44a44n 89K64a36č81e25r 4370119759323

Takže milánkové, bydlím kousek od metra a pracuji kousek od metra. Obě stanice jsou na stejné trase, není tedy potřeba přestupovat. Řeklo by se ideální podmínky pro cestování MHD. Cesta metrem trvá cca 20 min. + 10 min. chůze = 30 min.

Cesta autem (přes centrum a ve špičce) mi trvá cca 25 - 35 min., podle provozu. Navíc cestuji jako člověk, v autě mi nikdo nesmrdí, nikdo se na mě nemačká, sedím v pohodlí a nikdo tam na mě nevytáhne ani nůž, ani pistoli.:-P

+2/−17
4.4.2015 12:56

J13a33n 34K65o32b57ě57r41s23k89ý 1590706341823

Ale to není všechno. Auto musíte koupit, platit povinné ručení, benzín, dálniční známku, servis atd. Někteří lidé rádi ušetří. A asi VHD tak špatná nebude když obsazenost stoupá (i u vlaků)? Já kdybych si mohl vybrat radši místo auta bych si koupil IN100 a můžu jezdit celý rok po republice vlakem bez jízdenky.

+5/0
4.4.2015 13:01

J66a94n 68K60a57č16e90r 4240359239403

Finanční aspekt, jsem v mém postu vůbec neřešil. Ale ano, autem to bude pro jednotlivce určitě dražší, protože MHD je masivně dotovaná. Mimo jiné ji spolufinancuji i já ze spotřební daně z benzínu.

+2/−2
4.4.2015 13:04

J11a50n 39K18o48b88ě10r28s11k62ý 1410636871333

Ano a já zase spolufinancuji výstavbu dálnic, tunelů atd. které nevyužiju.

+10/−2
4.4.2015 13:05

A15l59e52x46a37n73d20r 16K97o41s23t63k79a 8942848186764

Jenže naj se pan Kačer zmínil, v autě vám nepotáhnou Rumuni peněženku, ani vám v něm nesedí zapáchající bezdomovec, kterého řidič odmítne vyhodit. O nepřítomnosti pořvávajících fetek nemluvě. Ano, je to dražší, ale za všechno se platí.

+1/−3
4.4.2015 13:17

J20a92k63u80b 27M48a92t33o88u41š 3685712502123

To ne oni vám můžou ukrást zrovna celé auto ;-D. A pak stejně budete muset jezdit MHD.

+11/−1
4.4.2015 13:31

M17i44l54a97n 62N53o85v61á13k 2340135195265

Např. v Johannesburgu žádná dotovaná MHD není. Všichni kdo nemají auto jezí taxíky a funguje to, v pětkrát větším městě než je Praha.

0/−2
4.4.2015 16:08

B54o68h93u24s20l34a52v 48K10r16á15l65í65k 2291560949146

A autobus nebo tramvaj si můžou koupit jen ti nejbohatší z nejbohatších, Inu Afrika.

+1/0
4.4.2015 17:03

J47a64n 94P33r77i18c80h41y41s31t25a16l 8681598713

To je lez. I v Johannesburgu je MHD, autobusy a dokonce i rychlodraha. A ty "taxiky" jsou minibusy. Podobny system funguje ve vetsine zemi s levnou pracovni silou.

http://www.inyourpocket.com/southafrica/johannesburg/Getting-Around/Public-Transport

0/0
13.5.2015 0:49

S11v93a33t39o73p31l44u28k 12S11i10l39n88ý 4412436959908

Upřímně, jezdím po Praze taky skoro výhradně autem a je to jednoznačně nejrychlejší kromě špiček.

+2/−2
4.4.2015 13:05

S56v64a68t17o84p47l45u86k 61S82i87l19n45ý 4782506449148

Na druhou stranu mi opravdu nevadí, že se tzv. "z mých daní" buduje MHD. Nejsem sebestředný sobe, jako naprostá většina jedinců argumentující touhle floskulí ;-)

+8/−1
4.4.2015 13:07

S70v41a88t81o72p69l29u62k 93S32i48l29n48ý 4962446399678

sobec

0/0
4.4.2015 13:07

K51a10r52e85l 62O58g46o76u89n 7432341811321

ale jste sobec, protože záměrně produkujete zplodiny, hluk, prach, zabíráte veřejný prostor atd.

+2/−3
4.4.2015 13:45

J60a65n 34K27o10b53ě24r27s86k44ý 1150236611983

R^R^

0/0
4.4.2015 13:09

P25e47t63r48a 57H51e93l78i96k57a51r22o94v21a 9908394447464

Tak já nevím - když máme někde v širším centru (třeba Smíchov) sraz s kamarádkou, ona jede autem, já MHD, jsem tam vždycky první.:-)

0/0
4.4.2015 13:16

V39a42c66l23a12v 48M52e30d22e79k 5161932385345

záleží odkud kam jedete. Já třeba z Barrandova na Stodůlky autem 8 minut, MHD skoro 40

+1/0
4.4.2015 13:29
Foto

J62i43n97d22ř51i84c82h 87H53u62s18i82č15k14a 2425327874515

To není nic nového, že je auto rychlejší a pohodlnější a v zásadě i levnější.

Smutné je, že řidiči větší část jízdného platí těm, kterým o pohodlí a rychlost nejde. Je to námi dotovaná sociální doprava, proto se tomu říká socka. Ale budeme rádi za metro. To alespoň nebrzdí povrchovou dopravu.

0/−9
4.4.2015 13:16

J96a75n 79K94o85b23ě98r20s28k45ý 1700866841683

Je to naopak, auta brzdí povrchovou dopravu. Jeden příklad: Karmelitská.

+4/0
4.4.2015 13:21

J32a87k78u96b 98M49a54t61o58u85š 3785572392963

Zajímá mě jak by jste byl nadšení, kdyby všichni do jezdí v MHD přesedlali na auta.;-)

+8/0
4.4.2015 13:35
Foto

B44r20o97n34i38s19l28a57v 38G75a29b98r11y32š 2482219101

Když je auto levnější, proč tedy spousta lidí jezdí podle Vás drahou MHD?

+6/0
4.4.2015 13:57
Foto

B67r93o84n94i36s17l42a81v 42G89a47b88r11y47š 2562269631

A kolik času ušetříte? Sice mi vlakem trvá cesta od dveří ke dveřím 2,75 hodiny, ale z toho 1,75 hodiny se nestresuju a můžu pracovat. Zkoušel jsem to jeden pátek i autem a moje běžná trasa trvá cca 2,15 hodiny. Jasně, autem je to o půl hodiny rychlejší, ale kolik času jste ve skutečnosti ušetřil? Já 1:45, Vy 0:30. Prostě řízení auta není efektivně využitý čas. Nehledě na to, že mě po cestě může potkat nehoda nebo defekt.

+10/0
4.4.2015 13:19

P10e30t21r42a 77N65o20v93á21k58o97v96á 7268156494578

Plus bych k tomu přidala parkování, pokud firma nemá svoje místa. Znám takové, co krouží v přilehlých jednosměrkách a až 45 minut hledají/čekají na místo na zaparkování. A jakmile jedou do centra, tak furt přemýšlí, kam můžou jet, kde budou parkovat, jak dlouho jim kam bude trvat dojít. Člověk se jim neustále musí přizpůsobovat.

0/0
4.4.2015 19:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.