Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cenu za nové stanice metra stlačíme pod 20 miliard, věří šéf DPP Ďuriš

Na dvacet miliard odhaduje pražský dopravní podnik účet za výstavbu čtyř nových stanic metra. Jeho šéf Jaroslav Ďuriš je ale přesvědčen, že cenu se podaří stáhnout pod tuto cifru. Nové stanice se otevřou v pondělí 6. dubna odpoledne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D51a39v21i24d 82B53e90n26e25š 8828240619563

Doufám, že se v roce 2017 skutečně začne stavět D. Po dlouhé době by to byl plně využitý úsek místo posledních tří, kam jezdí jen každý druhý vlak.

0/0
3.4.2015 13:15

M36i63c39h62a50l 28P34a46v39l67á83t 9573163474269

No jasne. Obcas se vynechaji nejake ty eskalatory, jinde se zase vynecha planovane P+R parkoviste,.. a na cene se to pak projevi. A na cestujici prece DPP kasle.

0/0
3.4.2015 11:37

P21e60t14r 24V90i35m93r 9540494691

kdyby se použila a upravila stávající kolejová trať Hlavní nádraží - Vršovice - Kačerov - U Labutě tak se pozemky na polovině trasy Déčka nemusí složitě vykupovat a byla by alternativa k Nuseláku !!

0/0
3.4.2015 10:54

L35u49k34á88š 57N14o20v64á41k 4146416142963

nesmysl, kapacita Vinohradských tunelů už dnes nestačí...

0/0
3.4.2015 11:44

P24e17t71r 83V82i55m63r 9180444361

...protože se v Praze nějak málo tuneluje !!

0/0
3.4.2015 11:46

M78i64c21h67a32l 36Ř62e80z24n69í36č11e92k 1451878357570

no když se na to koukáte takhle, tak mnohem kapacitnější alternativa za Nuselák je tramvaj přes Nusle. A ani by jste nemusel nic upravovat, ta už tam je.

Ale teď vážně. Tušíte, že vlaky z hlavního nádraží směrem do Vršovic jedou tunelem? Že je to trat nejen na Vršovice, ale i na smíchovské nádraží. Kolik myslíte, že tudy protáhnete párů vlaků navíc proti stávajícímu stavu? Nebo chcete místo metra razit další železniční tunel?

A tušíte, že metro jen těžko můžete provozovat na trati, kde bude normální železniční provoz.

+1/0
3.4.2015 12:01

P28e25t12r 15V22i23m46r 9950524161

-zkuste na chvilku zapomenout na metro D a místo toho si představte lehkou vlakovou soupravu jedoucí po vlakových kolejích která by od Nemocnice Krč do Písnice projížděla pod Krčí podle původního plánu trasy metra D

-skutečně jste přesvědčen že Vršovickým tunelem by v 21.století nemohly projet navíc 3 vlaky za hodinu v každém směru ?

Ty 3 páry lehkých souprav by Libuši, Písnici, Krči, (Jesenici) výrazně odlehčily od autobusů a spojily by je s centrem.

0/0
3.4.2015 12:13

M51i47c90h41a34l 97Ř69e69z77n88í80č82e12k 1601898717760

-lehkou vlakovou soupravu si dovedu představit, ale nic takového neexistuje. Nejlehčí bude asi regionova, a ta má k lehké soupravě hodně daleko. Pokud chcete provozovat železniční vozidlo na trati, kde se pohybují jiná železniční vozidla, musíte splňovat stejné požadavky jako ostatní - například na tuhost konstrukce vozidla. jestli máte představu kapacitní tramvaje, tak to na normální koleje nedostanete.

-ano, i to si umím představit. Ale 3 soupravy nic neřeší, pokud mluvíte o alternativě k Nuseláku. Na trase C jezdí 100metrové soupravy po 2minutách

-umím si představit, jak přijedete na nádraží Krč. Ale jak se dostanu třeba k nemocnici Krč, to nevím - jsem totiž o 25metrů níže a 90stupnů natočeny jinam . Kreslit prstem na mapě je jednoduché, ale vymyslet něco smysluplného není žádná strana.

Něco o tom vím, ale trasovat novou metra nebo železnice bych si netroufnul.

+1/0
3.4.2015 12:34

P95e31t71r 83V58i35m37r 9480164381

-zapomeňte na Nádraží Krč, to je zastávka úplně na nic, nechápu proč se tam za miliardy bude stavět stanice metra D, když všechny vlaky staví o kilometr dál na Kačerově

-z Kačerova by trasa k Nemocnici Krč vedla po kolejích přímo, trať by se rozdvojila poblíž autobusové zastávky U Labutě

0/0
3.4.2015 12:52

M24i64c28h24a25l 25Ř84e24z89n81í44č38e40k 1321668987530

zastávka U Labutě je kousek pře nádraží Krč, ale kam odtud dál?

0/0
3.4.2015 13:05

P73e26t63r 22V43i44m26r 9240334681

600 metrů k Nemocnici Krč, podél Vídeňské

0/0
3.4.2015 13:08

M57i25c20h52a35l 94Ř82e15z50n63í72č64e97k 1861708177360

tam možná dostanete tramvaj, ale ne dvojkolejnou železnici. Navíc jste v hustě obydlené části. Na Praze 6 je problém zdvojkolejnit trat, která vede jen lesem a zahrádkami. To co navrhujete je nereálné a nepraktické.

0/0
3.4.2015 13:17

P48e65t97r 15V83i15m61r 9200834921

pak je tedy nutné investovat 65 miliard na výstavbu metra D. 

I.etapa má být Pankrác-Nové Dvory, takže do doby co nebude vybudován úsek Nám.Míru-Pankrác budou nuceni všichni stejně jezdit skrz Nuselák Céčkem. Jsem velice zvědav za kolik let po vybudování I.úseku se zprovozní i trasa Nám.Míru - Pankrác.

Do té doby to bude nepraktický drahý kočkopes který přitíží Céčku i Nuseláku

0/0
3.4.2015 14:08

M94i79c48h13a89l 56Ř67e68z14n46í56č49e55k 1341818137360

myslím, že je předčasné mluvit o trase D. Paní primátorka toho víc napovídá než udělá. V rozpočtu je zcela minimální částka na přípravu nové trasy. Jak to bude příští roky se uvidí.

0/0
3.4.2015 14:46

A87n75t38o92n14í17n 95D60o26u28b83e51k 3630989689

hlavne doufam ze pokracovani na letiste udelaji smysluplne z nadrazi veleslavin a ne dementne z motola. metro z nadrazi veleslavin je tejny nesmysl jako do poli do letnan. jen vyhozene penize

0/0
3.4.2015 9:16

D41a10n12i66e46l 72M25a96r38t82í33n59e85k 9921408254111

Nejak si trochu protirecis ne ?

+1/0
3.4.2015 9:37

L57u27k84á81š 89N88o86v83á87k 4866706722263

a jak by to jako měli udělat? :-) metro na letiště nejdřív za 30let, jestli vůbec...

0/0
3.4.2015 11:45

K14a14r77e25l 48D52r67d45a 6403205907469

Praha se mi zdá. Metro jde do provozu a nyní začíná licitace o ceně. Být dodavatelem pomazaných pražských vykuků, tak už mě vezou. Rv;-D

0/0
3.4.2015 6:37

J55a68n 54G30o13t29t10l26i35e34b 2774275770526

za ty prachy uz to mohlo bejt skoro před letistem.. ted se bude na letiste cekat dalších 10 / 20 let

0/0
3.4.2015 1:55

J22a28n 78V58a11l52o79u33c77h 6552447478490

Metro na letiště - a který vlak vy tam jezdil? Každý pátý, aby byl aspoň trochu plný (aneb zlatý Letňany v polích...)? Když netrefíte "ten Pravý", budete s bagáží čumákovat někde pod zemí dlouhé minuty? A přitom svítit, větrat, točit eskalátory by to muselo furt. Na letiště jedině modernizová Buštěhradka, zároveň se tím vyřeší i vlak na Kladno.

Z článku" "...v nízkopodlažních tramvajích jsme druzí na světě za Vídní..." - v počtu vozů ano (není na světě moc větších tramvajových provozů než v Praze), v procentech vozového parku spíš podprůměr...

+1/0
3.4.2015 9:11

V72l79a70d46i36m48í35r 30M44a66c80h67á85l54e46k 9915353866986

Totálně vyhozený peníze za metro co bude vozit jen vzduch a končit v polích.Bydlí tam minimálně lidí a souběžně nad metrem vede ještě pro jistotu nová tram.linka.No a na letiště kvůli čemu se to vlastně začalo stavět se bude jezdít dál autobusem..

+7/−2
2.4.2015 23:39

M72i36c33h88a85l 38Ř67e20z22n76í23č19e82k 1621568307550

1) Metro nekončí v polích, ale končí u největší české nemocnice, která slouží pacientům celé České republiky.

2) Nová tram.linka je jen zrekonstruovaná (stejně tak se postupně rekonstruují všechny linky). Navíc metro propojuje tramvajové linky v ulicích Evropská, Na Petřinách a Bělohorská a vlastně i Plzeňskou. Tyto linky se sjíždějí až v centru, případně poblíž Pražského hradu.

3) Na letiště měla před dokončením této trasy metra jezdit železnice, ale Praha 6 a 7 úspěšně blokují výstavbu a záleží především na nich, jak dlouho to bude trvat.

0/−1
3.4.2015 8:52

L87u96k39á90š 56N17o55v46á20k 4716566152873

1) ani to na stanici metra nestačí

2) metro nic nepodporuje a už vůbec ne Bělohorskou, kterou ignoruje

3) mluvte v minulém čase a nebojte se jmenovat ODS ;-)

0/0
3.4.2015 11:47

M96i90c56h71a20l 25Ř82e93z42n78í26č35e57k 1171348827280

1) pro vás málo, pro Prahu dost (naštěstí)

2) tramvajová zastávka Vypich je 12minut chůze od výstupu v Brunclíkově ulici-normální docházková vzdálenost

3) v minulém čase budu mluvit, až se začne něco dít. Zatím SŽDC provizorně opravuje perony na Veleslavíně.

0/0
3.4.2015 12:16

P21e65t97r 57M93a95r94e51č64e79k 1863781239818

Jasně! :-)  Když se začínalo s Blankou ,tak byl taky každý optimista.

0/−2
2.4.2015 23:02

J61i31ř24í 85S66t47ř71í46t72e36z23s19k80ý 5142422498822

Jenže s metrem A se už končí.

+5/0
2.4.2015 23:20

P71a28v97e16l 57V57é93b11r 5949142162401

Vida! Ze pět, šest takových zastávek -  a máme tu roční deficit státního rozpočtu!

0/0
2.4.2015 22:06

M38i13c79h59a26l 93Ř20e71z50n85í21č80e48k 1391848477230

škoda, že se metro nestaví ze státního rozpočtu. To by se Praze ulevilo.

+1/0
3.4.2015 8:54

P90a61v12e81l 17J67e80ř17á33b14e37k 7221892614417

Jakmile se začne hovořit o snížených nákladech, začíná to smrdět úsporami na kvalitě. Nejen práce jako takové, ale i na funkčnosti stanic apod.

0/−2
2.4.2015 20:26

J41i17ř68í 55S62t91ř86í92t70e97z95s60k46ý 5592752718192

Ty stanice už stojí

+1/0
2.4.2015 23:20

D80a20n42i11e34l 32M70a32r72t36í21n65e96k 9801878544781

A když vynechaj takový nepodstatný věci jako jsou jezdící schody, výtahy a vše okolo tak to může bejt i klidně stlačený pod 10 miliard ;-D

+7/−3
2.4.2015 19:50

R73e78n83é 32Š55r35ů96t90e13k 8848565306318

Taková ta díra mezi jednotlivými stanicemi mi přijde taky zbytečná. Lidé můžou v pohodě jezdit tramvají po povrchu. ;-D

+4/−2
2.4.2015 20:50

D40a61n94i56e12l 56M59a16r19t46í46n82e36k 9801308944881

;-D No obcas se to ale hodi kdyz je naledi a v Praze nejezdej tramvaje ani busy ;-D

0/−1
2.4.2015 21:00

J20i50ř81í 72P79a91u49l 3636545227512

Nebo si kazdy cestujici poridi sveho osobniho krtka.

0/0
3.4.2015 6:08

M97i48c74h50a11l 41Ř73e26z19n94í33č37e48k 1691378417100

jasně, že každá stanice metra může byt jako monstrum na Stříškově, ale chceme to opravdu platit? Máte představu kolik stojí eskalátor nebo výtah? Kolik stojí jeho provoz a údržba? Samozřejmě můžeme chtít eskalátory z každého podchodu, který v Praze máme, ale jsme ochotni to platit?

Stanice je bezbariérová, není problém jet výtahem a po povrchu se dostat na kteroukoliv zastávku.

+2/0
3.4.2015 8:40

D95a73n15i11e11l 92M43a74r56t50í47n21e41k 9121898154611

Já spíš narážel na problémy se stanicí Nádraží Veleslaví a hlavne to byla i nadsázka

0/−1
3.4.2015 9:37

M66i43c94h45a50l 61Ř64e21z10n64í81č12e21k 1451488907520

ale na Veleslavíně žádný problém není. Je to jen laciné PR letiště. Bez nadsázky.

+2/0
3.4.2015 9:43

D88a48n20i50e14l 15M10a92r60t93í62n83e16k 9141288754801

Tak ja nevim ale pokud tam opravdu chybej jezdici schody tak je to docela fake v dnesni dobe ;-D

0/0
3.4.2015 10:19

M35i41c95h59a43l 19Ř93e11z45n21í41č62e20k 1111558687520

a opravdu tam chyběj? Třeba na Zličíně (konečná stanice s přestupem na autobus na letiště) nejsou eskalátory ani z nástupiště. Je to o tom, co si můžeme dovolit platit a provozovat.

Je pravda, že na pražské MHD by šlo mnoho zlepšit včetně eskalátorů z podchodů, ale tohle řešení je standartní.

Nemám pocit, že by byl standart našeho metra nastaven špatně.

+2/0
3.4.2015 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.