Diskuze
VIDEO: Test cesty na letiště. S novým metrem trvala o pět minut déle
Děkujeme za pochopení.
A11d98a76m 76S54t55a68v50a
"....o pět minut déle...": Pět minut sem, pět minut tam. Jde ale o komfort cestování a ne se honit na nějakou rychlodráhu s kdovíjak pofidérním přestupem!!!
J64i64ř13í 36C94e32r13m78a74n
Autor videa porovnává neporovnatelné. V prvním příadě, kdy jede autobusem již z Dejvické, tam chybí (logicky) vstup (nebo spíš sestup) do metra a potom přestup metro - autobus. Ano, pro cestující bydlící na kulaťáku se to teď zhoršilo. Autor měl porovnat cestu začínající, řekněme, na náměstí Míru. V tom případě by byl vstup do metra i přestup na autobus nutný v obou případech a jiná by byla opravdu jen cesta mezi kulaťákem a Veleslavínem.
M93a82r29t31i22n 75R37u44z94i36c32k20a
Tak jsem si to projel, cesta je casove delsi, ale take spise proto, ze bus z terminalu musi na evropskou pres krizovatku, cekani asi 2min. (dejvicka - pouze zarazeni do jizdniho pruhu - bez cekani), vystup z metra trva dele (take cca 4min.) - stanice je hloubeji a u eskalatoru se houfuji lide (neprijemna snaha se radit jen pravou stranu a pulka eskalatoru je nevyuzita - na dejvicke cca 2min.), jizdni usek veleslavin-letiste je stejny, ale pravdou je, ze jsme jeli zretelne pomaleji nez jsem zvykly (nebo se mi to zdalo?), stali jsme na kazde zastavce - na jedne dokonce cca 1min., coz by odpovidalo spise prodlouzene dobe jizdy.
Problem s eskalatorem na me prijde nadneseny, jde o par schodu a ty byly i na dejvicke, navic vytah je hned pres prechod. V budoucnu se ma na letiste postavit zeleznice Praha-Kladno, pak zas bude eskalator prakticky nevyuzivan - i kdyz 119 bude jezdit nadale.
J40a21n 33U43l10r90y66c79h
"nepříjemná" snaha řadit se na eskalátorech jen do pravého pruhu je naprosto OK - většina cestujících už naštěstí pochopila a respektuje, že místo vlevo je pro ty, co chtějí (potřebují) do/ze schodů šlapat - zaplaťpánbu to v metru už tak celkem funguje (když je lidí opravdu moc, tak zaplní i ten prostor vlevo, buďte v klidu)
V72á33c66l48a87v 42D61a98v53i70d
Pokud jde o stavbu metra přímo na letiště, metro na letiště není v žádném případě standard v rámci Evropy. Nabízím určitý přehled:
Berlín: Schönefeld - vlak, Tegel pouze bus; Mnichov: vlak (S-Bahn); Dusseldorf: vlak S-Bahn přímo k terminálu, dále závěsný monorail (Sky-train) k nádraží, kde staví i dálkové vlaky; Frankfurt nad Mohanem: vlak (S-Bahn, ale i dálkové vlaky včetně ICE); Kolín nad Rýnem+Bonn: vlak (včetně dálkových); Lipsko+Halle: vlak (včetně dálkových)
Amsterdam: Vlak, letiště Schiphool má přímé spojení i do dalších nizozemských měst
Paříž: Charles de Gaulle - vlak (příměstský RER i TGV), Orly - vlak (vč. TGV), tramvaj a minimetro Orlyval, Beauvais - pouze bus
Londýn: Stansted - vlak, Heathrow - vlak i metro, Gatwick - vlak
Lyon: tramvaj; Toulouse: tramvaj; Curych: tramvaj; Ženeva: trolejbus; Madrid: metro
Barcelona: vlak; Lisabon: metro; Atény: vlak i metro; Vídeň: vlak; Varšava: vlak; Kodaň: vlak; Belehrad: pouze bus; Budapešť: vlak, staví 200 metrů od Terminálu 1 a mnohem dál od 2, dále bus; Milán: Malpensa - vlak, Linate - metro, Bergamo - bus; Řím: vlak; Stockholm: vlak nebo bus; Helsinki: bus; Oslo: vlak; Vilno: vlak; Riga: bus; Tallin: bus, staví se tramvajová trať, letiště je hodně blízko centra
Metro tedy mají jen největší letiště (Heathrow), letiště blízko centra (City, Linate), nebo letiště v zemích, které jsou beznadějně zadlužené (Atény, Lisabon, Madrid).
M25i12c20h60a25l 89C87h78a86l11u49p20a
V Kodani jede na letiště metro i vlak.
V60á42c28l41a34v 52D79a91v93i40d
Kolik % cestujících jezdí na letiště z Dejvické? Většina lidí má výchozí bod někde jinde a z metra na bus by přestupovala tak jako tak.
P97a12v70e25l 79T42u78l24a37c89h
Autor tohoto článku je ukázkou naprostého úpadku české žurnalistiky a měl by být vyhozen i z idnes! Větší blábol jsem dlouho nečetl
T98o78m95á43š 55Z30e14m65a40n
Až pojedete z centra, tak to bude zas jinak..
P61e71t34r 30K56u17b19i29š61t76a
Asi tak - proč nejeli třeba z Můstku? To by mělo daleko větší vypovídající hodnotu.
M84a65r21t57i54n 73P17i46š17t85o22r29a
Čím je doprava hromadnější, tím je pomalejší.
Kdo tomu nevěří, ať si představí mezní případ, kdy bykapacita vlaku byla velká tak, že by pobral zájemce za celý den. Takže byjezdil jednou denně. Průměrná doba přepravy by byla půl dne čekání plus dobajízdy.
Na novém úseku metra se v době dlouhých intervalů tentoefekt už projevuje. Metro má sice výhodu v rychlejší jízdě, ale má inevýhody. Je to pár minut navíc na sfárání/vyfárání z povrchu na nástupiště.Metro má také řidší stanice, takže průměrná doba přesunu od dveří bytu kestanici je větší.
I tak nejspíš v průměru ke zrychlení o nějakou minutkudošlo. Když se ale proti tomu postaví 20 miliard, zdá se, že je to luxus.
E37d31a 96D41r55á56b46e46k
metro není asi ani tak důležité kvůli rychlosti, ale že svou značnou kapacitou odsaje hodně cestujících z tramvají, které nemusí jezdit narvané k prasknutí na hranici možností.
J35a79n 66S50t97o90d59o85l71a
Ještě k metru na letiště. V Praze to trvá při využití MHD cca 30 minut do centra. Od zavazadel k zastávce je to dejme tomu 10 minut pro toho, kdo jede jednou za dlouhou dobu (aby se zorientoval). Pak může dejme tomu 10 minut čekat na bus. Nakonec těch 30 minut bus + metro, kde je přestup už zohledněn. Celkem 50 minut od zavazadel do centra bez spěchu (40 minut je nejrychlejší možnost).
Když to porovnám z většinou letišť, tak je to nadstandardně krátká doba a ta cesta je spolehlivá, zácpy na trase až na výjimky nejsou.
Do Prahy létá relativně málo lidí, letiště je malé.
Tudíž investice do metra na letiště by se nevyplatila. Možná vlak, který by stačilo zmodernizovat a dostavět kousek kolejí k terminálu (ten by ale stejně jezdil max. jednou za půl hodiny). Přijde mi, že současné spojení na letiště je naprosto výborné v porovnání s drtivým množstvím ostatních měst a letišť. Metro by bylo samozřejmě výborné, ale nevím, jestli to stojí z takovou investici.
A15n17d38r56e35j 63O87l30e50k68s47a
Přes 11 mio cestujících ročně, není málo, to je nějakých 30 000 lidí denně. Na metro je to tak na hraně efektivity, ale nesměla být to být tak distancovaná lokalita a ještě v kombinaci s běžným městským provozem na trase.
Proč myslíte, že ve světě, na ta opravdu velká letiště, vedou různé speciální dráhy, monoraily, maglevy, S-bahny apod.
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah
Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...
Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili
Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....
Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali
Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...