Diskuze
Problémový schůdek, lepší výtah: nové metro testovali také vozíčkáři
Děkujeme za pochopení.
K60a61r94e91l 57D94r85d76a
V Metru je podobný článek jako zde. Opět si tam všimli, že bezbariérové nájezdy do vestibulů nemají u nových stanic střechy. Takže za deště a při sněhu a náledí budou nebezpečné. Jak znám klouzání električáku, budou životu nebezpečné i pro vozíčkáře.
Tak to se zase ušetřilo na pravém místě. Praha ty střechy bude muset jednou dodělat. Přitom je to zásadní architektonický prvek určující vzhled stanice metra na povrchu. Bude to stát šílené peníze, protože to znamená předělávku celého řešení stanice. Jak tohle mohl někdo opomenout?
J21a73n13a 16H13a59m63e54r64o94v41á
Prosím uvědomte si, že bezbarierovost se neřeší jen kvůli vozíčkářům. Potřebná je třeba i pro maminky s kočárky. Babička o holi se také raději sveze výtahem. A až budete mít bolavou nohu, tak zjistíte, jak jsou ty schody v tramvaji vlastně vysoké.
M45a63r46t79i10n 48P28i95š65t22o15r83a
Tramvaje se schody nepočítejme, časem zaniknou. Do bezbariérové tramvaje je pak snazší "nastoupit", než do metra. Jízda po eskalátorech není snadná a nelze se při ní posadit. Ve výtahu je sedátko jen pro jednoho a stát se musí při čekání.
P11a27v68e38l 56Š38i43m67e33k
Dobrý den, zajímavý článek, který ukazuje, že stavba byla vlastně navržena hlavně jen pro obratné a sportovní vozíčkáře, a na cestující bez vozíků bylo podivuhodně zapomenuto. Trochu to připomíná známá "špecifíka", na rozdíl od normálního metra, jak lze vidět metra mimo Prahu. Tak ciao PŠ
M18i85r21o22s87l87a40v 93G78r60o26s67s82m10a96n24n
Není to problém stavby, ale vozového parku. Kdyby na trase A jezdily M1, problém není nejen na nových stanicích, ale na žádných.
K90a18r76e89l 20D97r67d28a
Tak tomu říkám kus "poctivé novinářské práce", co je na nic.
O nájezdu do vozů trasy A a B se jedná roky. Řešení se dokonce testovalo. Nelze konečně z DPP a Prahy vyrazit výsledek, který by novináři publikovali?
Vidím dva problémy. Jezdí zde vlaky, co mají uprostřed dveří tyč. Takže vozíčkář může fakticky jen do dveří za kabinou řidiče.
Druhý problém je ten schod. Je zde špatný tvar prahu u dveří, který zarazí pohyb kol vozíku. A je zde velký výškový rozdíl od nástupiště, což električák často nepřekoná.
Co vím, tak s výškovým rozdílem nelze nic dělat protože se prý pořád mění v závislosti na opotřebení kol a něčeho takového u vagónu. Takže nelze prý udělat stavební úpravy nástupiště, které by vyhověly proměnné výšce souprav v čase.
A překopat dveře a tyče je také obrovská investice... I když, upravit alespoň dveře za řidičem by mohlo být řešením.
Podle mě se Praha na vše vykašlala. A protože není reakce ani na straně vozíčkářů, počítám, že jim bylo vše odborně vysvětleno a byly jim slušně nakopány zadele. Praha bezbariérovost A a B řešit nehodlá, tečka. Co zkusit napsat článek v tomto duchu? (Samozřejmě až po té, co si redaktor vše ověří.)
P15a85v89e35l 96M36a61r73e82š
Nebylo by podstatně jednodušší pro vozickare zřídit par linek obsluhovaných pro ně upravenými autobusy?
Stejně to máme v Brně, jsou tu dvě linky minibusů upravených pro vozíčkáře, které jsou přístupné i běžným cestujícím.Objíždějí nejdůležitější zastávky a vozíku zastaví i kdekoli po cestě.
Je to praktičtější a podstatně levnější než za každou cenu požadovat 100% nízkopodlažnost která v případě metra stojí strašné peníze, které by se dali v rámci MHD utratit lépe.Metro není stoprocentně bezbariérové ani v jiných světových metropolích.V takovém Londýně se často i na nástupiště jde po strmých,leckde točitých!! schodech, jako do sklepa .Vlaky na starých částech podzemky často stojí do oblouku a mezera mezi nástupištěm a vafonem je i čtvrt metru.
P37a76v35e67l 22M59a86r12e86š
At to zkusí v londýnském Tube.
Nedostanou se ani na stanici a mezi vlakem a nástupištěm ke někdy mezera i půl metru ;-)
K61a88r25e28l 27D71r23d41a
Díky za reakci výše, váhal jsem zda Vám patří minus. Patří. Řešit metro pro vozíčkáře je tedy podle Vás zbytečné. A ještě dostanete souhlasné hlasy...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
Středočeský kraj chystá obří tendr za 60 miliard, bude hledat železniční dopravce
Středočeský kraj letos v létě vypíše historicky největší veřejnou zakázku na nového provozovatele...
Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy
Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...
Z baráže do reprezentace. K českému týmu se připojí i obránce Ticháček
Do přípravy hokejové reprezentace na mistrovství světa v Praze a Ostravě se zapojí i kladenský...
Po hlavě do kanálu. Hasič zachraňoval kachničky, kolegové ho drželi za nohy
Pražští hasiči dopoledne zasahovali v Kunraticích, kde zachraňovali kachňata, která spadla do...
Krásný RD 3+kk 106m2, pozemek 393m2,…
Ke Kukaláku, Psáry - Dolní Jirčany, okres Praha-západ
7 900 000 Kč