Diskuze

Problémový schůdek, lepší výtah: nové metro testovali také vozíčkáři

Otestovat čtyři nové stanice metra se rozhodli vozíčkáři z kapely The Tap Tap. Problém, se kterým se dosud potýkají na lince A a B, bohužel nezmizel ani na nové trase. Trápí je totiž pomyslný schůdek u metra. Naopak výtahy se jim líbí, jsou prostornější.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K12a22r81e19l 80D55r20d80a

14. 4. 2015 17:35

V Metru je podobný článek jako zde. Opět si tam všimli, že bezbariérové nájezdy do vestibulů nemají u nových stanic střechy. Takže za deště a při sněhu a náledí budou nebezpečné. Jak znám klouzání električáku, budou životu nebezpečné i pro vozíčkáře.

  Tak to se zase ušetřilo na pravém místě. Praha ty střechy bude muset jednou dodělat. Přitom je to zásadní architektonický prvek určující vzhled stanice metra na povrchu. Bude to stát šílené peníze, protože to znamená předělávku celého řešení stanice. Jak tohle mohl někdo opomenout?

0 0
možnosti
JH

Prosím uvědomte si, že bezbarierovost se neřeší jen kvůli vozíčkářům. Potřebná je třeba i pro maminky s kočárky. Babička o holi se také raději sveze výtahem. A až budete mít bolavou nohu, tak zjistíte, jak jsou ty schody v tramvaji vlastně vysoké.

4 1
možnosti
Foto

Tramvaje se schody nepočítejme, časem zaniknou. Do bezbariérové tramvaje je pak snazší "nastoupit", než do metra. Jízda po eskalátorech není snadná a nelze se při ní posadit. Ve výtahu je sedátko jen pro jednoho a stát se musí při čekání.

0 0
možnosti

P74a28v96e70l 96Š71i36m26e57k

12. 4. 2015 18:42

Dobrý den, zajímavý článek, který ukazuje, že stavba byla vlastně navržena hlavně jen pro obratné a sportovní vozíčkáře, a na cestující bez vozíků bylo podivuhodně zapomenuto. Trochu to připomíná známá "špecifíka", na rozdíl od normálního metra, jak lze vidět metra mimo Prahu. Tak ciao PŠ [>-] EU

0 0
možnosti
MG

Není to problém stavby, ale vozového parku. Kdyby na trase A jezdily M1, problém není nejen na nových stanicích, ale na žádných.

0 0
možnosti
KD

K68a24r94e28l 27D83r49d13a

12. 4. 2015 18:39

Tak tomu říkám kus "poctivé novinářské práce", co je na nic. Rv

  O nájezdu do vozů trasy A a B se jedná roky. Řešení se dokonce testovalo. Nelze konečně z DPP a Prahy vyrazit výsledek, který by novináři publikovali?

  Vidím dva problémy. Jezdí zde vlaky, co mají uprostřed dveří tyč. Takže vozíčkář může fakticky jen do dveří za kabinou řidiče.

  Druhý problém je ten schod. Je zde špatný tvar prahu u dveří, který zarazí pohyb kol vozíku. A je zde velký výškový rozdíl od nástupiště, což električák často nepřekoná.

  Co vím, tak s výškovým rozdílem nelze nic dělat protože se prý pořád mění v závislosti na opotřebení kol a něčeho takového u vagónu. Takže nelze prý udělat stavební úpravy nástupiště, které by vyhověly proměnné výšce souprav v čase.

  A překopat dveře a tyče je také obrovská investice... I když, upravit alespoň dveře za řidičem by mohlo být řešením.

  Podle mě se Praha na vše vykašlala. A protože není reakce ani na straně vozíčkářů, počítám, že jim bylo vše odborně vysvětleno a byly jim slušně nakopány zadele. Praha bezbariérovost A a B řešit nehodlá, tečka. Co zkusit napsat článek v tomto duchu? (Samozřejmě až po té, co si redaktor vše ověří.) ;-)

1 1
možnosti
PM

P16a65v90e74l 65M50a27r79e21š

12. 4. 2015 23:08

Nebylo by podstatně jednodušší pro vozickare zřídit par linek obsluhovaných pro ně upravenými autobusy?

Stejně to máme v Brně, jsou tu dvě linky minibusů upravených pro vozíčkáře, které jsou přístupné i běžným cestujícím.Objíždějí nejdůležitější zastávky a vozíku zastaví i kdekoli po cestě.

Je to praktičtější a podstatně levnější než za každou cenu požadovat 100% nízkopodlažnost která v případě metra stojí strašné peníze, které by se dali v rámci MHD utratit lépe.Metro není stoprocentně bezbariérové ani v jiných světových metropolích.V takovém Londýně se často i na nástupiště jde po strmých,leckde točitých!! schodech, jako do sklepa .Vlaky na starých částech podzemky často stojí do oblouku a mezera mezi nástupištěm a vafonem je i čtvrt metru.

1 2
možnosti
PM

P91a68v55e91l 73M96a13r24e65š

12. 4. 2015 13:09

At to zkusí v londýnském Tube.

Nedostanou se ani na stanici a mezi vlakem a nástupištěm ke někdy mezera i půl metru ;-)

8 1
možnosti
KD

K75a25r71e67l 63D74r37d57a

13. 4. 2015 6:13

Díky za reakci výše, váhal jsem zda Vám patří minus. Patří. Řešit metro pro vozíčkáře je tedy podle Vás zbytečné. A ještě dostanete souhlasné hlasy... Rv

0 0
možnosti