Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při nehodě dvou kamionů na D1 zemřel řidič, dálnice na Prahu stála

Nehoda dvou kamionů zablokovala dopoledne provoz na dálnici D1 u Říčan. Řidič jednoho z náklaďáků zemřel. Dálnice byla směrem na Prahu v místě nehody neprůjezdná, řidiči museli objízdnými trasami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z40d28e78n77ě34k 79H98r23u20b60ý 5395948131826

To je taky nápad, jezdit bez kabiny...

0/0
14.4.2015 0:07

D64a53n35i37e93l 12R29o51z95s17n54y69o 5310679535448

Tak dnes na D1 to bylo fakt jak u idiotu - jsem to malen napral v pravem pruhu do navesu kamionu ktery vycouvaval kolmo do dalnice. Ten ridic asi neni uplne normalni. Jesteze jsem celou cestu byl v pozoru, se nevidim ze je tolik nehod, opravdu staci chvilka nepozornosti a jste mrtvej.

0/0
13.4.2015 21:19

T73o49m45á76š 81B68í47l78ý 2245400307

Už je také budu titulovat jen řidiči a ne profesionálové. Dnes 15:00, zúžení při výjezdu z Prahy, povolená rychlost 80km/hod, na kufru nalepený pomalovaný autobus, který vozí lidi do aquaparku. Uhýbám do pravého pruhu a pak se zařadím za něj. Uhání až na výjezd Průhonice 110km/hod. Všechny osobáky spořádaně uvolnili levý pruh, i když jeli předpisově. Až tam nebude mít lidi, tak ať to před ním taky zašlápne nějaký kamión.

0/0
14.4.2015 0:16

P61e90t75r 28B13á71č40a 8125466175215

Neskutecny kolik chytraku se vzdycky objevi pod clankem o nehode kamionu ;-D

Sami najezdeny 5 tisic km rocne v rezave Fabii do Penny a zpet, ale chytri jak radio ;-D

+1/0
13.4.2015 20:06

J63o23s57e21f 76B81a70l78o19u76n 4550666265651

Včera odpoledne cca kolem 16.15 h jsem jel na trase Benešov Mirošovice,byla neděle a kamiony měli zákaz jízdy takže pouze osobáky s internetovýma teoretikama a jedním slovem tragédie RvRv co ty dokázali na tý silnici vyrobit to člověku fakt hlava nebere....ale pak seděj u netu a plodí vlakové teorie.Jedna otázka:Proč vy nevolíte vlak místo aut při cestách na víkendy??

+1/0
13.4.2015 19:49

R54u67d16o81l84f 87K58l78o71u97č88e15k 6400359662581

Kamarád, co jezdí přes 30 let návěsy a autobusy, říká, že za nehody si mohou řidiči sami. Když nejsi fit, nikdy nejezdi. Odpočívej raději dříve. Když není vozidlo v pořádku, nesedej do něj. Za volantem se věnuj pouze jízdě a předvídej. Dodržuj předpisy. Pokud to do tebe v té naší džungli napere někdo, kdo tyto zásady nedodržuje, tak máš alespoň čisté svědomí...

+3/0
13.4.2015 16:10

M37i50r97o65s37l81a62v 33P57a70v95l53í60č21e83k 7453190125464

Zeleznicni preprava nikomu nic nerika.

+1/−1
13.4.2015 16:09

M26i71c94h63a32e33l 15F43l85e22n86d75r 1398532523285

Železniční přeprava je nevýhodná. Zboží by bylo o to dražší.

+2/−1
13.4.2015 16:27

M27i25r27o10s26l84a53v 57U37r27b61a35n 1206867141699

myslite, ze zakaznici spediteru nepocitaji, kolik je stoji preprava ? Ze by volili kamiony, kdyz by meli vyhodnejsi (cenove ci casove) variantu?

0/0
13.4.2015 17:20

T31o33m29á41š 64B54í44l43ý 2145750287

To je dobrej blábol, když už železniční doprava vlastně neexistuje. A co takhle vozit kamióny uhlí, to bylo uhlí levnější ;-D;-D

0/0
14.4.2015 0:21

M47i44r82o30s23l17a67v 65U27r93b83a46n 1106867511159

Myslite, ze skutecne zakaznici jsou tak blby, jak vy jste chytry ? Ze nemaji spocteno, ktera doprava je pro ne optimalni z hlediska nakladu, rozsahu apod. ? Ono totiz obvykle z mist, kde se uhli tezi do mist, kde se spaluje vedou zeleznicni vlecky a objem prepravy je takovy, ze se vyplati objednat cely vlak. Zaroven nepotrebujete do elektrarny dodavku uhlu "na cas". V momente, kdy byste to uhli musel prekladat na nakladaky, protoze do mista urceni nevede zeleznicni trat, tak uz je vyhodnejsi to poslat nakladakem rovnou

0/0
16.4.2015 8:10

Š93t16ě53p17á74n 34V81a15š18e29k 3325852623694

Další zbytecna smtrt na silnici, skoda člověka, ale kdyby to byla alspon výstraha pro kamionaky, ze si fakt nemůžou na silnici delat co chteji. Bohuzel je stále dost ridicu, co si mysli, me se nemůže nic stat....

0/−2
13.4.2015 14:52

T82o66m22á19š 34F20i91r43b40a22c13h28e48r 9520360494820

Ty jsi u toho byl a víš přesně jak se to stalo a čí je to vina ? Nebo jen tak hloupě kecáš ? ;-)

+3/−1
13.4.2015 14:55

M41a77r12t38i48n97a 32L21e71v20á 6106248159

Měl už by jim někdo vysvětlit, že sledování filmů a vaření za jízdy je smrtelně nebezpečné!

+2/−2
13.4.2015 14:42

T86o45m79á63š 34F10i79r86b76a27c93h11e71r 9220940714150

Za jízdy se nechá dělat věcí,klidně i spát. Pochopitelně nesmíš při tom ale řídit ;-)

0/0
13.4.2015 14:49

L43u62b80o79m48í53r 84H66a53l27a23m85í23k 9472815431265

To, že tomu diskutující nerozumí a že by si to měli vyzkoušet je obvyklá reakce kamioňáků na kritiku jejich jízdy. Ale to nezmění nic na tom, že když každý týden potkávám na D1 kamiony jedoucí 90 - 100 km/hod někdy i s 5-ti metrovým odstupem, nemohu si o soudnosti a duševním zdraví toho řidiče myslet nic povzbudivého. Na kolika metrech je schopen ten kolos zastavit ?

+15/0
13.4.2015 14:10

J16o25s82e68f 88K12a48r13f53í10k 7842435466360

Ale tak zase to žere o litr na 100 míň, když jede v závětří ne?;-)

+7/0
13.4.2015 14:19

M20i25k98i 14Č65i61p33k17a96l35a 3771661555619

to máš pravdu ale proč házet všechny do jednoho pytle?

+1/0
13.4.2015 16:04

J73o90s14e56f 29B37a94l88o56u32n 4740736785411

Na stejných jako ten kamion před ním.Nebo myslíte že první zastaví na fleku a fyzikálním zákonům podléhá jen ten vzadu?:-/

+1/0
13.4.2015 19:43

T44o98m84á81š 20B79í86l74ý 2965470767

Asi jste zapomněl na reakční dobu a prodlevu vzduchových brzd. Ty si tam k těm fyzikálním zákonům dosaďte a budete hned vědět, co chtěl kolega naznačit ;-)

0/0
14.4.2015 0:25

D76o64m82i17n84i42k 20B44a91s51t79l 2184793869274

Nebyl to náhodou Kalousek? Tohle totiž vyšlo před pár desítkami minut.

http://www.lidovky.cz/kalousek-mel-autonehodu-boural-na-dalnici-d1-nic-se-mu-nestalo-p5t-/zpravy-domov.aspx?c=A150413_122737_ln_domov_gib

+1/0
13.4.2015 13:25

F97r24a36n52t81i90š86e54k 75N61o36v92á84k 7458802858267

nic se mu nestalo - taková škoda :-P

+4/−6
13.4.2015 13:39

J16a18r51o60m40í15r 48V46í41t 2623437481920

Bohužel si čert vybral špatně.

+2/0
13.4.2015 14:14

K75a11r32e61l 88B59a70r94t94á85č76e38k 9412339162265

to nebyl kamion plny padaku pro armadu ale zeleny je...

0/−1
13.4.2015 16:21

P59e55t69r 92L90e72h77k75o46ž83i30v 7137449589340

trávím týdně hodiny na cestách a za moje pozdní návraty domů může buď D1 a nebo kamiony.. tyto dvě věci jsou si ovšem dost podobné, žádná Vám neulehčí a nezrychlí cestu[>-].. seru na to, budu letadlo.. :-)

+1/0
13.4.2015 13:17
Foto

L20u36k68a16s 26Z82m23i28z96i66k 8442233560748

v kolik dojedeš domů je tu každému ukradené jelikož dálnice není tvoje, kamiony tam mají stejné právo jezdit jako ty

+2/−2
13.4.2015 13:49
Foto

B63r76o17n23i35s46l83a91v 33G35a84b37r53y85š 2512759501

A proč nejezdíte vlakem nebo autobusem? Tam máte možnost si trochu odpočinout a nestresovat se za volantem.

+1/0
13.4.2015 14:17
Foto

M90i59c36h52a27l 14N64a98j10m75a42n 7509953346370

Tak to byla rána jako hrom. Ta kabina je slisovaná pěkně.

Jinak k připomínkám k jízdám kamionů. V platnosti je soubor předpisů (AERT) určující dobu řízení a ostatní podmínky pro řidiči. Dle tohoto předpisu je maximální doba řízení za den 9 hodin. Vše je evidováno dle digitálních tachografů, včetně rychlosti. Že velká část toto nařízení obcházejí (používání více registračních karet pro tachografy, úprava snímačů pro evidenci rychlosti.....) je jiný problém.

+2/0
13.4.2015 13:09

J64a28n 71K29r52a95l 8313325863364

magnet na novych nefunguje, 2 kartu ti muzou v kamionu najit....Ale i tak se to dela, ne ze ne. Ovsem ne v takovem objemu jako drive.

+1/0
13.4.2015 13:32

M44i45l80a41n 55B68u42r54e89š 4935316967478

Omezit jízdu kamionů;-O;-O

+1/−6
13.4.2015 13:02
Foto

P21e59t12r 58P36r45o17c59h81á38z59k10a 3882676782554

A zboží do supermarketů či komponenty do montoven bude vozit kdo?Na rozdíl od většiny řidičů osobáků oni na za volantem pracují. V přepočtu na ujeté kilometry zase ta jejich nehodovost tak zlá není.

+5/−1
13.4.2015 13:08

M97i94l37a13n 64B90u69r28e27š 4675306727188

na zboží do marketů a montoven nemusí jezdit tisíce kamionů.

+1/−10
13.4.2015 13:17
Foto

P50e44t43r 42P31r34o18c91h92á72z95k51a 3282836622514

Jasně ti ostatní se jen tak projíždí....:-)

+6/0
13.4.2015 13:19

O81l54d79ř74i74c44h 94Š36t68ě43p56á68n42e39k 7182776866854

To máte pravdu , stačí pár letadel a pár milionů padáků.

Inteligente.

+1/0
13.4.2015 13:36

J73o86s25e65f 55K46a54r47f16í11k 7642175236710

To by nesměli být lidi tak nenažraní, kdo nemá vlastní kozu na mlíko, pole na zeleninu a vlastní pekárnu na chleba, tak nemá ve slušné společnosti co dělat. Vždyť kvůli takovým teď všude musí jezdi samé kamiony:-P

0/0
13.4.2015 14:34

P84a65v74e85l 74N92o43v75á98k 7472169616899

opravdu nemyslim ze je potreba do CR vozit brambory ci mrkev kamionem pres celou Evropu.. to ze se to financne vyplati ukazuje na to, ze je neco spatne..  dale vetsina kamionu pres CR jen projizdi a vubec se dodavek netykaji

+6/0
13.4.2015 13:46
Foto

P61e33t60r 42P87r72o40c97h88á63z66k88a 3332386302964

Ano, jenže to je prostě systém EU a také dnešního prapodivného světa řízeného financemi a různými nepochopitelnými dohodami. Navíc za průjezd každého inkasuje stát jednak poplatek a jednak když už tu nedej bože natankují naši drahou naftu tak ještě daň. A proto vozíme sem a tam zboží, které by šlo vypěstovat u nás a dáváme tak práci tisícům dalším.

0/0
13.4.2015 13:51

J88i34ř13í 36T42e95p56r 4737420915225

Například chlebíčky Carrefour se jednoho času vyráběly v Brně a denně rozváželi po celé ČR. Proboha PROČ !!! 

Někdo z ekonomů prý řekl, že se obchodní vztahy narovnají, až bude ropa enormně drahá. S tím názorem se dokážu ztotožnit.

+1/0
13.4.2015 14:30

M91i39l21o25s27l48a83v 63K84a81n50t32o28r49e40k 1869757201289

Pán Prohazka, kdyby se v dálkové přepravě přešlo na kontejnery a železnici nebo na autovlaky (pouze návěsy) a železnici, bylo by to rychlejší, levnější a bezpečnější. A pak místní rozvozem  na místo určení. Ale to by se nelíbilo kamionové lobby, protože té vyhovuje neustálé převážení. Zbytečné jízdy kamionů byly vidět při problému konina. tak se vozila sem a tam a pak se divme, že maso i koňské je tak drahé. Já nevím, proč část lidí koninu odmítá. Pravdou je, že kamiony blokují ostatní dopravu a jsou i sekundární příčinou nehod.  Tedy když někdo za kamionem chytne zdržení a pak se to snaží dohnat.

+1/−1
13.4.2015 14:19
Foto

M85i69c15h54a12l 58N81a57j63m28a37n 7139683546800

To, že  kombinovaná přeprava po železnici a silnici je rychlejší a levnější dobrá fáma.

Už z principu musí být pomalejší, jedná se totiž o dvě překládky navíc. A cena na železnici za přeprav u je plně srovnatelná s kamionovou a navíc se musí přičíst náklady za přeložení nákladu.

0/0
13.4.2015 14:26

M28i15l58o52s51l70a83v 53K65a21n16t82o80r18e92k 1649697961319

To jsou dogmata    prosazovaná kamionovou lobby. Moderně řízená logistika na kontejnerové překladišti je velice rychlá.  Navíc vlak se nedostane stau, nemá bezpečnostní přestávky, nehod na železnici je minimum, jeden fíra nahradí minimálně 40 kamióňáků   atd.  A hlavně silnicím se uvolní. Navíc  máme stejně kamionové logistické terminály, takže doprava nemusí být vždy přímá

0/0
13.4.2015 14:59
Foto

M72i35c32h34a65l 22N68a65j35m10a66n 7549463626720

Máte konkrétní zkušenost? 

- ne každé zboží se dá přepravovat v kontejnerech

- pouze minoritní část skladů je připravena na možnost vydávat/přijímat kontejnery

- zkuste si poptat přepravu cca 40 tun materiálu/výrobků z firmy, která nemá vlečku do druhé firmy na druhém konci republiky, která také nemá vlečku.

Kamionový přepravci vám to jsou schopni odvézt druhý den, za cenu kolem 30 kč/km za kamion, tj.  za pokud mám 40 tun, tak za dva kamiony mi cena vychází na  60 kč/km. 

Pokud bbudu přepravovat po železnici, musím sehnat kamion, který mi odveze zboží na nádraží, druhý, který mi odveze zboží z nádraží do druhé firmy. Vlak také nepojede ihned jen s tímto nákladem. Takže reálně dostanu zboží na požadované místo za 4 - 5 dní. A cena? 1,2 - 1,6 kč za 1 tunu na kilometr a samozřejmě cena za kamiony pro naložení a vyložení. 

To je realita.

+1/0
13.4.2015 16:00
Foto

P67e21t80r 27P67r76o24c84h60á88z90k51a 3982766542354

Kamiony blokují ostatní dopravu.Kterou?Která doprava má větší přednost před tou nákladní?A proč?Doprava po železnici je logisticky daleko složitější než ta kamionová a s daleka není tak rychlá a operativní. Bohužel už při plánování logistických center se jaksi zapomnělo na možnost železničního připojení.Budují se tu montovny a ani u nich není zajištěna možnost dopravy po železnici.To je spíše otázka na naše politiky, kteří by mohli při rozhodování o podpoře tohle zohlednit. Stejně to ale nepovede ke snížení množství kamionu na dálnicích a silnicích podobně jako i skvělá autobusová a železniční doprava nesníží počet osobních aut.Jsme pohodlní a to ve všech ohledech.Tak, že dokud to bude pro nás ekonomicky únosné,budeme jezdit a zahušťovat dopravu.Kamiony i osobními auty.

0/0
13.4.2015 20:19

M71i43l71o33s18l91a82v 33K85a38n12t28o27r64e53k 1619457271449

Stačí, když se dva kamiony "honí" na dálnici. Jeden jede 96 km/h a druhý 97 km/h a hned je za nimi kolona, nebo jste asi nejel za kamionem i v mírně kopcovitém terénu se zatáčkama a kolona je opět. S tou logistikou máte pravdu, u železnice je podstatně složitější, ale dnes logistický sw dělá přímo zázraky, takže v dnešní době zcela nepodstatný problém. Jinak vlaky (každý 40-60 kontejnerů)  mohou jezdit s dvouminutovými rozestupy. Když se nechce nebo není zájem, tak nejde nic

0/0
14.4.2015 10:22
Foto

P34e52t87r 78P62r94o21c46h73á76z30k27a 3662586552414

Nemohu s vámi souhlasit. Předjíždějící se kamiony jsem zažil snad tisíckrát díky tomu, že jsem denně na silnicích. Potíž je v tom, že vzhledem k omezené maximální rychlosti majéí jen na několika místech možnost předjet pomalejšího kolegu. Samozřejmě, že při malém rozdílu to trvá dlouho. Jenže když ho nepředjedou tak se za ním pak táhnou nekonmečně dlouho a tomu lehčímu, rychlejšímu vzrůstá spotřeba. Někdy se nechte některým řidičem svézt na delší trase a to co uvidíte se stranyn osobáků snad ani nepochopíte, zato porozumíte chování kamioňáků.Co se týká přepravy pomocí kontejnerů tak na našem území není zrovna výhodná. Zboží se vozí relativně na krátké vzdálenosti a překládka a nakládka by zabrala podstatnou část. Vybudovat kontejnerová překladiště není rozhodně snadné. Rozestupy mezi vlaky co dvě minuty jdou snad jen na modelové železnici.Nejde o to co se chce a nechce, ale jde o bezpečnost.Celý život se pohybuji v prostředí železnice a něco o tom vím. Rozestupy vlaků jsou dány délkou úseků na autoblokuy, maximální povolenou rychlostí a spoustou dalších věcí. Sestavit ekonomicky výhodný vlak také není snadné. Už teď je navíc hustota na některých tratích tak velká, že dostat tam další soupravy by bylo dost obtížné. Pokud by neměl vlak určitou délku nebylo by to vzhledem k spotřebě tažného vozidla ani ekonomické.

0/0
16.4.2015 17:58

M82i13l90o49s59l29a96v 92K81a47n22t66o42r34e46k 1889627581209

Jinak k té železnici, půl mé rodiny bylo u ajzbónu. Na hlavní trati např. Praha -ČT-Olomouc koncem 60 let už tyto rozestupy byly, Náklaďáček se tenkrát počítal na nápravotuny  a tehdy reprezentoval 40 -60 vagónků. Jak je to dnes, to nevím, ale tenkrát kamionový boom nebyl a většina se vezla po kolejích. Říkám, kdyby se chtělo, tak by to šlo, ale ono se spíše nechce

0/0
17.4.2015 7:52
Foto

P10e29t54r 91P69r22o80c45h59á18z18k84a 3602686192224

Na železnici se pohybuji od svých 18 let. Možná v roce 6  šel vypravit vlak s rozestupem 2 minuty. Jednak se sestavoval delší a ekonomicky výhodný vlak obvykle s uhlím a podobně a jednak těch vlaků nebylo tolik. Grafikon nebyl s daleka tak zaplněný. Dneska to jde teoreticky také. Je to dáno délkou soupravy a délkou úseků autobloku. V jednom úseku se může nacázet pouze jeden vlak.Zboží, které se tenkrát přepravovalo po železnici bylo zboží které tak zvaně nikam nespěchalo. Nejrychlejší byla přeprava pošty. Netvrdím, že by i dneska nešlo využít železnici k přepravě alespoň části produktů. Jenž, jenže to by musela logistická centrea počítat s vlečkami. Proč například Nošovice nemají vlečku a většina komponentů pro montáž aut jde po silnici?Totéž spousta centrálních skladů pro markety.Prřůmyslové zóny a jiné velké stavby rovněž nejsou napojené na železnici. Také pružnost s jakou je možné přepravovat zboží po železnici neodpovídá požadavkům firem.Prostě ať to vezmete s které koliv strany je nesnadné v dnešní rychlé době vnutit někomu relativně pomalou nákladní dopravu na železnici. S tím asi nic nenaděláme a budeme si muset zvykat na stále víc kamionů na našich silnicích a jhejich regulaci provádět jen pomocí poplatků.

0/0
20.4.2015 19:06

J78i42ř36í 94N74o33v90o84t80n56ý 7988792

Tak si kup trakař a troje kecky. Budeš zboží rozvážet sám. A budeš běhat, ať jsi aspoň z poloviny tak rychlý jako kamiony.Rv

0/0
13.4.2015 13:46
Foto

P40e51t82r 37P13r10o44c40h62á57z97k78a 3462476612434

Ne vždy je na vině kamioňák. Občas za to může i někdo, nebo něco jiného. Docela často však jedou na tempomat a věnují se všemu možnému jen ne řízení. Párkrát jsem dokonce musel na některého s nich houknout, proto že spal a auto šněrovalo se strany na stranu. Srovnal to, blikl varovkami a jel dál. Vůbec jim nezávidím, nemají to moc lehké a tak jak jsou prostě špatní řidiči mezi osobáky, jsou i zde. Škopda vyhaslého života ať už to byla vina kohokoliv. Někde se nevrátí domů manžel, případně táta od dětí a to je to nejsmutnější. Těch pár minut, nebo trocha pohodlí či nepozornosti je moc draze vykoupená.

+2/0
13.4.2015 12:56

J72i39ř37í 15T73e25p34r 4207290315255

Ze záběru zlikvidovaného tahače je krásně vidět že když zajede podvozek pod návěs nebo jinou překážku, tak jediná deformační zóna je právě ta kabina :-(

0/0
13.4.2015 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.